Zobacz temat - [R600] Dużee spalanie 13 litrów/100km
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Dużee spalanie 13 litrów/100km

matusz151 - Czw Gru 16, 2010 14:47
Temat postu: [R600] Dużee spalanie 13 litrów/100km
witam ostatnio zaniepokoiło mnie duzee spalanie mojego roverka w a mianowicie jak miałem pół zbiornika to wyzerowałem licznik i zrobiłem ok 250 km a to wychodzi jakies 13 litrów/100km szok
wiem ze w zime wiecej spali alee az tyle no i moze znaczenie ma tez ze jeszcze jezdzilem na paliwie letnim

thef - Czw Gru 16, 2010 14:53

matusz151 napisał/a:
witam ostatnio zaniepokoiło mnie duzee spalanie mojego roverka w a mianowicie jak miałem pół zbiornika to wyzerowałem licznik i zrobiłem ok 250 km a to wychodzi jakies 13 litrów/100km szok
Po czym wnosisz, że miałeś pół zbiornika? Jeśli po wskaźniku, to dokładność takiego obliczenia jest nikła. Jak obliczyłeś spalanie, wyjeżdżając paliwo do zera? Zatankuj pod korek, tak by widzieć paliwo w końcówce rury wlewowej, przejedź kilkaset kilometrów, zatankuj do identycznego poziomu i wtedy oblicz spalanie. To jedyny dokładny sposób na wyliczenie średniego zużycia paliwa.
matusz151 - Czw Gru 16, 2010 15:05

wskaznik raczej jest dokładny bo kiedys wyjezdzilem bak do zera i nalałem niecale 33 litry i pokazało dokladnie pól zbiornika, a teraz tez wyjedzilem do zera az juz gasł .
sproboje jak mowisz nalac do pełna i wtedy po 200 km dolac i sprawdzic

szoso - Czw Gru 16, 2010 15:08

matusz151 napisał/a:
wtedy po 200 km dolac i sprawdzic

a czemu aż po 200?
50-100km i można sprawdzić

JJJJ - Czw Gru 16, 2010 15:22

Najlepiej po 100km wtedy tyle ile nalejesz znaczy że tyle spalił najlepszy sposób na sprawdzanie spalania.
thef - Czw Gru 16, 2010 16:07

szoso420 napisał/a:
a czemu aż po 200?
50-100km i można sprawdzić
Im dłuższy dystans tym lepsze wskazanie średnie.
JJJJ napisał/a:
Najlepiej po 100km wtedy tyle ile nalejesz znaczy że tyle spalił najlepszy sposób na sprawdzanie spalania.
Zwykła proporcja matematyczna chyba nie stanowi problemu nie do pokonania ;) Poza tym jak tak dokładnie chcemy to 100km przejechać, to chyba ostatnie metry trzeba by okrążeniami wokół dystrybutora nabijać ;)

[ Dodano: Czw Gru 16, 2010 16:07 ]
Tak jeszcze dla zobrazowania wielkości błędu przy pomiarze "na oko".
Mamy wskaźnik na pół baku. Szacujemy zatem zgodnie z danymi technicznymi samochodu stan na 32,5 l. Myślę, że nie jesteśmy w stanie zauważyć różnicy poziomu dla +/- 3 litrów (tu można by się zapewne spierać, ale myślę, że te 3 litry w każdą stronę, to i tak śmiałe założenie), zatem nasze szacunki powinny zakładać 29,5 - 35,5. Zakładamy, że udaje nam się bak wysuszyć na dystansie 400km. No to teraz policzmy 2950/400=7,375 l/100km i 3550/400=8,875. Różnica wynosi więc 1,5l/100km. Przy krótszym przejechanym dystansie (np. jazda w korkach + grzanie auta przy odśnieżaniu) różnica się jeszcze zwiększa. Wniosek jest więc taki, że najlepiej zmierzyć tankując pod sam korek (mamy wtedy maksymalną szansę na identyczne stany początkowe paliwa) i przejeżdżając jak najdłuższy dystans.

tronsek - Czw Gru 16, 2010 17:09

thef napisał/a:
dla zobrazowania wielkości błędu przy pomiarze "na oko".
Ja zawsze tankuję pod sam korek. Do połowy skali przejeżdżam (latem) średnio 540-600km. Natomiast od połowy skali od błyśnięcia rezerwy robię nie więcej niż 320-370km,więc nie ma co porównywać tych przebiegów. Wskazówka wtedy jest na "0" a w zbiorniku zostaje ok.8 litrów. Tak więc na "oko" to bzdury wychodzą.

Jeżeli chcesz mieć w miarę miarodajny wynik to zrób tak jak thef, radzi
thef napisał/a:
najlepiej zmierzyć tankując pod sam korek (mamy wtedy maksymalną szansę na identyczne stany początkowe paliwa) i przejeżdżając jak najdłuższy dystans.

kruszan - Czw Gru 16, 2010 21:38

kolego dzisiaj mi się zapalił żydek permanentnie po 3ch chwilowych, wskazówka była idealnie na dolnej kresce czyli niby zero, a dolałem tylko 52,4 litry więc 12,6 w rezerwie...

tankuj do pełna i dolewaj co 100km, wtedy masz jak na dłoni ile Ci pali na 100 - przy jakiej jeździe, lub do pełna i tankuj jak zapali się rezerwa - wtedy widzisz jakie spalanie w cyklu jakimś tam mieszanym, można lać pod korek, lub można do wybicia pistoletu (pieni się więc po wybiciu można jeszcze dolać, ale jak zawsze lejesz tak samo to i tak na jedno wyjdzie :P )

manifestorian - Pią Gru 17, 2010 10:56

Moze nie do konca na temat, ale... jakiej wielkosci bak ma 620si 95r ?
szoso - Pią Gru 17, 2010 11:14

65l, nie ważne jaki silnik
karolkos - Pią Gru 17, 2010 16:05

tronsek napisał/a:
Ja zawsze tankuję pod sam korek. Do połowy skali przejeżdżam (latem) średnio 540-600km. Natomiast od połowy skali od błyśnięcia rezerwy robię nie więcej niż 320-370km,więc nie ma co porównywać tych przebiegów. Wskazówka wtedy jest na "0" a w zbiorniku zostaje ok.8 litrów. Tak więc na "oko" to bzdury wychodzą.


Zazdroszczę spalania. Ja do połowy zbiornika przejeżdżam 400km, a do rezerwy 650km i też tankuję pod sam korek :???:

tronsek - Pią Gru 17, 2010 16:27

Średnio mi wynosi 5,5-5,8L/100km. Praktycznie 90% przebiegu to trasa, tak więc norma.
Brt - Pią Gru 17, 2010 16:28

sprawdź czy nie masz wycieków ropy gdzieś po drodze lub przy pompie :ok: często przyczyną ogromnego "spalania" są sparciałe wężyki przelewowe od wtryskiwaczy :ok:
karolkos - Pią Gru 17, 2010 17:18

Wężyki już wymieniłem spory czas temu, ale skutku to nie przyniosło. W okolicach pompy też nie widać jakichkolwiek nieprawidłowości. Mój styl jazdy, myślę że nie odbiega od innych kierowców, a spalanie mnie martwi od samego początku.
civic45 - Pią Gru 17, 2010 23:11

dołączam się do pytania kolegi
dokładnie dziś miałem napisać takie właśnie zapytanie ap ropo spalania
w moim accord-eonie którego mam od miesiąca właśnie to mnie zaniepokoiło
spalanie średnie z miasta co prawda przy często ostrzejszej jeździe 13 l na 100/km
wyliczone na dystansie 570 km
najpierw tankowanie pod sam korek i 200 km jazdy dolewka 26 l :shock:
drugie tankowanie po przejechaniu 420 km dodam znowu że miasto , trochę jazdy ostrej i trochę normalnej dolewka 55 l :twisted:
powiem szczerze że to troszkę za dużo jak na takiego słabego diesla a i na wiele mocniejszego tez
dodam ze na 100% nie ma żadnych wycieków paliwa
zaobserwowane problemy
1)po nagrzaniu odczuwalne wibracje silnika trzęsące całą budą
2)nie wiem czy prawidłowy ale całkowity brak reakcji na odpięcie przepływomierza na wolnych obrotach ( na wysokich nie sprawdzałem)
3)zarzygana olejem ale pompująca turbina

auto naprawdę jest w bardzo dynamiczne i ciągnie na każdym biegu
na postoju dość mocno są odczuwalne spaliny

karolkos - Pią Gru 17, 2010 23:37

Czyli patrząc na post poprzednika, mój R i tak nie pali dużo.


Aby odpowiedzieć na twoje problemy:
1)Jeżeli chodzi o wibracje silnika po nagrzaniu, to wybłyskaj sobie błędy i coś na pewno się złego wybłyskać.
2)Brak reakcji na odpięcie przepływki to norma, bo pono przepływka steruje w tym silniku tylko zaworem egr
3)Jeśli turbina jest zaolejona, ale olej nie znika w zastraszających ilościach, to raczej jeszcze żyje. U mnie jak padła turbina, to przez 15 km znikneło mi 2l oleju i unosiła się za mną biała łuna

Jeśli zaś chodzi o zapach spalin, to u mnie występuje coś podobnego jak go popędzę i zjadę pod dom i chodzi na wolnych.

civic45 - Pon Gru 20, 2010 19:26

Czy ktoś miał tak wysokie spalanie i udało mu się to wyeliminować
próbowałem sprawdzić jeszcze raz spalanie na dystansie 100 km techniką naprawdę oszczędna bez żadnych ekscesów góra 2000 tys i zmiana biegu -niestety bez skutecznie 13 litrów ponownie
czy jest tam może coś co odpowiada za tak zwane ssanie
może to daje cały czas podwyższoną dawkę paliwa a wibracje są objawem zalewania na wolnych obrotach
bardzo jadowite spaliny sugerują bogata mieszankę

poza tym auto w zasadzie nie kopci nawet po ostrej prze-gazowce minimalna chmurka a przyspieszenie określił bym na odczuwalnie bardzo dobre
spalanie 13 niedopuszczalne

harinezumi - Pon Gru 20, 2010 19:33

civic45 napisał/a:
może to daje cały czas podwyższoną dawkę paliwa a wibracje są objawem zalewania na wolnych obrotach

U mnie przy takim samym silniku problemy ze spalaniem zaczęły się po ruszeniu pompy przez mecha przy wymianie ostatniej świecy. Stawiam na zły kąt wtrysku lub dawkę paliwa. Pali 11 L/100 km w lecie i tyle samo w zimie.

civic45 - Pon Gru 20, 2010 21:39

no właśnie z tego co wiem to świece tez były zmieniane i wyciągana pompa
podejrzewam ze ustawiona została na czuja

crasul - Sro Gru 22, 2010 19:55

civic45 napisał/a:
no właśnie z tego co wiem to świece tez były zmieniane i wyciągana pompa
podejrzewam ze ustawiona została na czuja


No i jak tam? Są jakieś pomysły na rozwiązanie problemu? a może już rozwiązany?

civic45 - Sob Sty 08, 2011 14:48

kasa
crasul napisał/a:
No i jak tam? Są jakieś pomysły na rozwiązanie problemu? a może już rozwiązany?

kaszanka ,spalanie bez zmian 13 i to nie ma znaczenia jak jadę
kat 13 litrów i to samo po emerycku
jedno co opanowałem to nie trzęsie mi buda po rozgrzaniu (nasmarowana kostka elekt. od pompy )
zrobiłem dzisiaj samo diagnostykę i wygląda że żadnych błędów nie ma w kółko świeci tylko kod 12 a z tego co zrozumiałem to jest to oznajmienie ze diagnostyka działa

(jak ktoś nie wie gdzie kostka diagnostyczna to dodam ze w accordzie jest z lewej strony nad pedałem sprzęgła przy samej praktycznie tej plastikowej osłonie brązowa pięcio pinowa z czterema przewodami
UWAGA !! !!!! ZWIERAMY środkowy i skrajny przewód A POTEM WŁĄCZAMY ZAPŁON !! !!)

chciałem sprawdzić wtryskiwacze lecz niestety po wyjęciu jednego okazało się że gwinty od przewodów wysokiego ciśnienia są większe we wtryskiwaczu niż w mojej maszynce do sprawdzania wtrysków więc dopóki nie załatwię przejściówki nie dam rady ich sprawdzić na własna rękę
jedynie rozebrałem wtryskiwacz w celu określenia typu końcówki wtryskiwacza
dla zainteresowanych jak by co to koszt takiej końcówki oryginalnej BOSCH to 260 zł i nie występują żadne zamienniki

aha sprawdziłem przeplywkę metodą podaną na forum i wszystkie prądy się mniej więcej pokrywały wiec zakładam ze jest sprawna

po świętach będę miał więcej czasu na walkę to może coś rozkminię

szoso420: kolor czerwony jest dla moderacji

[ Dodano: Sob Sty 08, 2011 14:41 ]

[ Dodano: Sob Sty 08, 2011 14:48 ]