Zobacz temat - [R214] Ślady oleju w zbiorniczku wyrównawczym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Ślady oleju w zbiorniczku wyrównawczym

ADEE2222 - Pią Gru 24, 2010 19:57
Temat postu: [R214] Ślady oleju w zbiorniczku wyrównawczym
witam . odp pewnego czasu zauważyłem ze w zbiorniczku płynu chłodzącego pojawiły mi się ślady oleju na początku były to niewielkie kropelki , teraz zabrudził sie cały zbiorniczek na jego ściankach i olej pływa na wierzchu , płyny chłodzącego ciągle mi ubywa i samochód wolniej sie nagrzewa . co może być przyczyna ? pozdrawiam
colin1983 - Pią Gru 24, 2010 20:19

wygląda mi to HGF czyli tzw uszkodzona uszczelka pod głowicą, dla pewności sprawdź czy na bagnecie nie ma śladów wody.
ADEE2222 - Pią Gru 24, 2010 21:00

bagnet sprawdzałem w ten weekend i nie zauważyłem śladów wody ;) mimo to to będzie uszczelka ?
colin1983 - Pią Gru 24, 2010 21:10

ślady oleju w wodzie wskazują na początek HGF-u, oleju dużo ci ubywa?
ADEE2222 - Pią Gru 24, 2010 21:18

właśnie ku mojemu zdziwieniu nie ubywa mi go wcale na bagnecie jak stan jest tak był ;) z drugiej strony w zbiorniczku pojawiły sie plamy ale nie obniżą one na tyle poziomu oleju zeby był on widoczny :)

[ Dodano: Pią Gru 24, 2010 21:18 ]
widoczny na bagnecie *

colin1983 - Pią Gru 24, 2010 21:45

ADEE2222 napisał/a:
właśnie ku mojemu zdziwieniu nie ubywa mi go wcale na bagnecie jak stan jest tak był ;) z drugiej strony w zbiorniczku pojawiły sie plamy ale nie obniżą one na tyle poziomu oleju zeby był on widoczny :)

[ Dodano: Pią Gru 24, 2010 21:18 ]
widoczny na bagnecie *

czyli może to być pozostałość po HGF-ie , kiedy zaczęły te plamy się pojawiać?

ADEE2222 - Pią Gru 24, 2010 22:11

plamy zaczeły sie pojawiac 4-5 miesiecy temu ;) teraz ostatnimi czasu zrobiły sie coraz wiekszę

[ Dodano: Pią Gru 24, 2010 22:11 ]
ale na początku nie było żadnych innych objawów wiec to zbagatelizowałem , ale teraz jak już predzej pisałem zaczął mi ubywac płyn i wolniej grzać się samochód wiec jesli to "hgf" to moim zdaniem był by to jego początek ;)

colin1983 - Pią Gru 24, 2010 22:41

ADEE2222 napisał/a:
ale na początku nie było żadnych innych objawów wiec to zbagatelizowałem , ale teraz jak już predzej pisałem zaczął mi ubywac płyn i wolniej grzać się samochód wiec jesli to "hgf" to moim zdaniem był by to jego początek ;)
tak ale zastanawia mnie to co napisałeś że ubywa Ci płyn. Dużo Ci go ubywa?
ADEE2222 - Sob Gru 25, 2010 14:35

, w poniedziałek uzupełniałem pełen stan równo z kreska maximum , a dzisiaj miałem pod kreska jakiś 1-2 cm

[ Dodano: Sob Gru 25, 2010 14:35 ]
więc jest to uszczelka pod głowica tak ??

colin1983 - Sob Gru 25, 2010 14:47

I tak i nie obserwuj zbiorniczek pod kątem masła
przekonik - Pią Gru 31, 2010 11:38

kolego mam coś takiego samego podobnego jeżdze na tym juz rok i nic się nie dzieje z silnikiem tylko ran na miesiąc czyszcze zbiorniczek wyrównawczy z tych syfów a co do oleju to po przejechaniu 13 tys km dolałem tylko 0.5 litra oleju wiec to nie mozliwe ze to hgf pozatym płyn mi ucieka ale to po 1000 km dolewam z litr płynu ;) więc mojim zdaniem nie przejmowac sie dopóki nie pokaże się masło na bagnecie wtedy ewidentnie auto odstawic do mechanika;d pozdrawiam i powodzonka
ADI-mistrzu - Pią Gru 31, 2010 11:56

Jest jeszcze jedno miejsce przez które może to się dziać :wink:
Między kolektorem dolotowym a głowicą jest uszczelka i ślepe kanały wodne, jeśli uszczelka się wyrobi to zaczyna puszczać wodę a jak wiadomo, opary oleju są kierowane do kolektora dolotowego w celu ich spalenia, więc jest to potencjalne miejsce mieszania się oleju z wodą i uciekania wody (spalasz ją po prostu).

Pozdrawiam

przekonik - Pią Gru 31, 2010 12:06

oj kolego a duży koszt jest taj naprawy:)?? bo jesli niewielki to morze opłaca się zainwestować orieentuję sie ktoś?
ADI-mistrzu - Pią Gru 31, 2010 12:56

Uszczelka parę złotych kosztuje i to cały wkład finansowy :wink:
Odkręcasz kolektor przy głowicy (woda może polecieć), wyciągasz z kolektora uszczelkę, wsadzasz nową, przykręcasz kolektor i.... i już :wink:

Żadna filozofia, uszczelka chyba 15zł kosztuje.

colin1983 - Pią Gru 31, 2010 13:39

ADI-mistrzu, u mnie coś takiego było. z resztą pisałem do ciebie o tym na PW po wymianie tej uszczelki cisza
przekonik - Pon Sty 03, 2011 17:13

colin1983, kolego a mógłbyś mi dokladnie napisać fachowy jaką uszczelkę mam kupić itd:) co mi jest potrzebne dokładnie i czyściłeś ukła puźniej z tego oleju w zbiorniczku??
Mario_paco - Sob Sty 08, 2011 22:25

Witam, od pewnego czasu mam ten sam problem ,w zbiorniku płynu chłodzącego pojawił mi się olej,co prawda nie jest go dużo,ale wcześniej tego nie było a jeżdże już Roverkiem prawie 4 lata,stan oleju nie ubył tylko przybyło minimalnie na bagnecie,silnik jeździ tak jak powinien i nie ma żadnego masła ani na bagnecie ani pod korkiem,mam nadzieje że nie jest to początek HGF tylko ewentualnie uszczelka kolektora dolotowego jak kolega wczesniej pisał.
Czy ciężko wymienić tą uszczelke z kolektora dolotowego???

kalitus84 - Nie Sty 09, 2011 09:56

miłame podobny problem ale u mnie olej sie nie dostawal do wody i odwrotnie . poprostu ubywalo plynu strasznie duzo po dluzszej jezdzie po miescie np zrobilem 100km to w zbiorniczku bylo sucho a malo tego zauwazylem slady plynu na polaczeniu bloku silnika i glowicy . i przy naciskaniu gornego weza syczalo mi w okolicach kolektora dolotowego. wiec kupilem uszczelke i wymienilem ja i do dzis spokoj nie ubywa plynu . a ile z tym roboty to powiem ze troche ciezko sie dostac do srub bo sa w kiepskich miejsach i malo miejsca by reke wlozyc ale zrobilem to sam i meczylem sie chyba ze wszystkim ze 3 godziny ale warto bylo i plynu nie ubywa i silnik jest suchy
leszczu - Nie Sty 09, 2011 10:05

kalitus84, dużo płynu pociekło jak zdjąłeś kolektor ??
kalitus84 - Nie Sty 09, 2011 11:01

troszke polecialo ale nie dolalem wiecej jak politra moze mniej wiec nie ma tragedii a uszczelka u mnie byla peknieta w dwoch miejscach sparciała poprostu tylko ciezko jest sie dostac od tych srub ale troche gimnastyki i dasz rade to zrobic sam
Mario_paco - Nie Sty 09, 2011 11:21

kalitus84 , w którym miejscu jest ta uszczelka i ile jest tam śrub???
kalitus84 - Nie Sty 09, 2011 11:46

hmm nie pamietam ale kolo 6-8 srub na klucz 13 ja to robilem nasadka z elastyczna przedluzka inaczej sie nie da mozna sie meczyc kluczem plaskim ale sruby mialem dosc mocno dokrecone troche zabawy jest a uszczelka jest wcisnieta w kolektor
przekonik - Nie Sty 16, 2011 15:58

koledzy wczoraj wymieniłem ta uszczelkę. zasyfiony był cały układ . uszczelka delikatnie była przygięta w okolicach kanału wodnego . morze to jednak będzie to i z tego powodu pojawiał się syf zbiorniczku . układ czyściłem pod ciśnieniem wody . ale nie wyczyściłęm go całkowicie i nie miałem pod ręką zadnej chemi wiec syf napewno mi się pojawi znowu bo nie zdołałem wyczyścić całkowicie tego ;) będę teraz obserwował czy ubywa mi płybu jeśli nie ubędzie problem rozwiązany i układ wyczyszcze jakąś chemią i po problemie bądzimy dobej myśli:)
leszczu - Nie Sty 16, 2011 16:04

przekonik, a czy spuszczałeś płyn chłodniczy przed ta wymianą ??
przekonik - Nie Sty 16, 2011 21:06

ale wczesniej wymieniałem juz płyn przed tym jak pojawił się olej w zbiorniczku . więc od pojawienia nazbierało się go tyle ze masakra wiec tak spusciłem i wymieniłem na nowy a oco chodzi? coś zrobiłem nie tak? wlasnei przy spuszczaniu okazało się że jest strasznie zabrudzony układ
keczu - Nie Sty 16, 2011 21:37

Uszczelka kolektora dolotowego nie powoduje pojawianie sie oleju w zbiorniczku wyrownawczym bo nie ma jak olej w tym miejscu sie zmieszac, moze tylko plyn przedostac sie do komory spalania lub powodowac zewn. wyciek .Wiec nie ma sie co oszukiwac w tym wypadku. Tak, jesli silnik traci plyn nie wiadomo gdzie, lub nawet lekko przerywa przy zapalaniu w ekstremalnym przypadku bedzie widac duzo pary z wydechu.
leszczu - Pon Sty 17, 2011 16:50

przekonik napisał/a:
a oco chodzi? coś zrobiłem nie tak?

Nie. Tylko chciałem wiedzieć czy spuszczać ten płyn, bo inni spuszczali przed wymianą a inni nie.

maciejk1980 - Wto Cze 24, 2014 20:24



czy to jest ten kolektor dolotowy w ktorym wymienia sie uszczelke jak robi sie maslo w zbiorniczku wyrownawczym?? ja mam rover 75 CDT czy u mnie tez podobna uszczelka sprawia ze maslo znajduje sie w zbiorniczku wyrownawczym