|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czujnik otwarcia maski
Black_Eryk - Nie Sty 16, 2011 11:28 Temat postu: [R75] Czujnik otwarcia maski Witam mam dziwny objaw:
Jako że świeciła mi się kontrolka otwartych drzwi (czasem gasła - a światło w aucie zawsze się gasiło postanowiłem wymontować czujnik - ten spod maski.
Po wymontowaniu go kontrolka na zegarach powinna zgasnąć - ale niestety nie gaśnie
otwarcie każdych drzwi powoduje zaświecenie się światła w kabinie a zamknięcie powoduje ich gaśnięcie.
- czy jest jeszcze jakiś inny czujnik który może szwankować..... i powodować palenie się kontrolki w licznikach - jeśli tak to proszę o lokalizację ....
Dodam że problemy z świecącą kontrolką zaczęły się podczas mrozów i do tej pory mimo iż jest powyżej zera - nadal nie ustały - więc można podejrzewać jakąś wilgoć.
SeniorA - Nie Sty 16, 2011 12:13
Black_Eryk napisał/a: | czy jest jeszcze jakiś inny czujnik który może szwankować..... i powodować palenie się kontrolki w licznikach - jeśli tak to proszę o lokalizację .... | w każdym zamku drzwi i zamku klapy bagażnika jest mikrowyłącznik , który informuje BCU o stanie otwarcia drzwi.
[ Dodano: Nie Sty 16, 2011 12:13 ]
Żeby dostać się do mikrowyłącznika , trzeba wymontować zamek.
apples - Nie Sty 16, 2011 13:04
Black_Eryk napisał/a: | - czy jest jeszcze jakiś inny czujnik który może szwankować..... i powodować palenie się kontrolki w licznikach - jeśli tak to proszę o lokalizację .... | Czujnik maski masz uszkodzony. Przeczytaj http://forum.roverki.eu/v...p=566406#566406 i http://forum.roverki.eu/v...p=494766#494766
Black_Eryk - Nie Sty 16, 2011 19:31
Ale ja ten czujnik otwarcia maski już kilka dni temu wymontowałem i jeżdżę bez niego - a kontrolka nadal się świeci - mimo iż po zamknięciu drzwi światło w aucie się wyłącza.
Czujnik ten spod maski oglądałem i z tego co zauważyłem to jest tam jakiś stycznik który robi zwarcie w momencie naciśnięcia na jego przycisk - więc nie ma szans aby sygnalizacja otwartych drzwi w aucie mogła być spowodowana brakiem tego czujnika.
SeniorA - Nie Sty 16, 2011 21:20
Black_Eryk napisał/a: | jest tam jakiś stycznik który robi zwarcie w momencie naciśnięcia na jego przycisk | to jest mikroprzełącznik , który przy zamknietej masce rozwiera obwód , a po otwarciu zwiera do masy i BCU uruchamia kontrolkę i alarm jak był wcześniej włączony.
Black_Eryk - Czw Sty 20, 2011 06:14
Pewnie ciężko będzie Wam w to uwierzyć - ale dopiero dzisiaj rano po przejechaniu około 400 km kontrolka otwartych drzwi zgasła i teraz już zachowuje się poprawnie
Czy ktoś wie dlaczego dopiero po tak długim czasie
mimo66 - Czw Sty 20, 2011 09:19
Czujnik otwarcia maski pokazuje otwarcie maski, czujnik otwartych drzwi pokazuje drzwi.
Puki nie ma mrozów proponuję dokładnie przesmarować wszystkie zamki.
Na początek WD lub podobnym żeby pozbyć się wody, następnie olejem silikonowym w spraju(przy okazji uszczelki drzwi też ) .
Czujnik otwartej maski proponuję dobrze osłonić przed zalaniem wodą.
U mnie drzwi pasażera też wykazują taka dolegliwość, ale nie przejmuję się tym, poczekam do wiosny i wtedy wszystko przesmaruję.
SeniorA - Czw Sty 20, 2011 10:05
mimo66 napisał/a: | Czujnik otwarcia maski pokazuje otwarcie maski, czujnik otwartych drzwi pokazuje drzwi. | ale tylko w autach mających środkowy wyświetlacz .W modelach ze standardowym układem , jedna kontrolka świeci gdy cokolwiek jest otwarte.
mimo66 - Czw Sty 20, 2011 10:52
Faktycznie tak jest , zapomniałem
markozalko - Sob Lis 03, 2012 06:49
No i znów mnie dopadła uciążliwość. W nocy włączył mi się alarm. Wcześniej myłem auto i pewnie gdzieś się woda dostała. Tylko wiele razy myłem i było ok. Nie można z pilota zamknąć bo sygnalizuje otwarcie czegoś. Jak chciałem zamknąć bez alarmu (tym guzikiem przy lewarku od biegów chciałem nacisnąć zamknięcie drzwi) to nie działał. Powciskałem ręcznie wszystkie drzwi, światło zgasiłem. Rano mocno się zdziwiłem jak zobaczyłem że światło się pali. Dobrze że odpalił samochód. Co za ciort, pewnie to ten sam czujnik co w zimę mi czasem zamarza i tez nie mogę drzwi zamknąć. Tylko ciekawe czy dziś mi ktoś to zobaczy
dawidd - Sob Lis 03, 2012 08:09
Ja mam trochę inny problem z maska - kiedyś jadac A4 chciałem sprawdzić ile pójdzie i prze 180 na wyświetlaczu pojawił sie komunikat otwartej przedniej maski - mocny hamulec, wychodzę a tu wszystko domknięte. Klapa ładnie dochodzi do reszty. Auto nie jest po dzwonie i tak sie zastanawiam czemu mi sie to pokazało. Czy wiatr mógł az tak poderwać klapę, zeby ten przycisk sie zwarł przy takiej prędkości?
markozalko - Sob Lis 03, 2012 10:50
Ja tak miałem jak w trasie mijałem się z tirami. Też mi się wydawało że maska jest domknięta ale jak się okazało trzeba było jeszcze ręką docisnąć i tera zjest oki. Ale z tymi czujnikiami to masakra jakaś, trochę wilgoci i problemy. Martw się czy w nocy alarm się nie włączy albo co. Na szczęście wyłączyłem światło w suficie bo raz dwa akumulator by strzelił. Dopiero na środe mnie wajster przyjmnie
sknerko - Sob Lis 03, 2012 11:57
To nie maskę dociskać tylko trzeba zatrzaski wyregulować żeby się maska nie unosiła od pędu powietrza
MaReK - Sob Lis 03, 2012 20:19
Też walczyłem z czujnikiem. Też przy dużych prędkościach wariował ale zdarzało się, że wzbudzał się alarm mimo tego, że nie było ingerencji do auta. Maskę mam i miałem wyregulowaną dobrze, pas przedni też się dobrze trzymał Problem była zbierająca się w środku czujnika woda. Musiałem wyjąć go za pomocą cienkiego wkrętaka z pasa, odłączyć wtyczkę, a następnie czujnik wyciągnąć i osuszyć uważając na delikatne piny. Po wysuszeniu i zabezpieczeniu problem zniknął na długo - do teraz A to już drugi rok
sknerko - Sob Lis 03, 2012 22:20
MaReK, wiadomo że trzeba mieć czujnik sprawny szczelny i zabezpieczony ale w pierwszej kolejności dobrze wyregulować maskę, swoją regulowałem 3 lata temu i do dziś nie ma objawów
hvil - Sob Lis 03, 2012 23:34
albo mocniej piznąć przy zamknięciu, mi tylko raz się zaczęła zapalać powyżej 180/h, otwarłem jebutłem i jej przeszło na 2 lata.
markozalko - Nie Lis 04, 2012 10:23
Może ktoś mi powie w czym tkwi problem. Otóż poszedłem dziś do auta i se myślę, że zobaczę coś w tylnym zamku. Otwarłem bagażnik i zdjąłem zaślepki aby dostać się do kabli, poruszałem nimi troszkę i teraz jest dobrze. O co chodzi? Myślałem że problem polega na tym że dostało wilgoci i coś się zalało a tu wychodzi na to że coś nie łączy. Co trzeba zrobić? Dzięki.
sknerko - Nie Lis 04, 2012 12:45
markozalko, a my piszemy o masce z przodu
markozalko - Nie Lis 04, 2012 12:52
Wiem że o masce z przodu ale nie chciałem otwierać nowego temata
pineska - Pon Wrz 12, 2016 11:06
Witam, od kupna auta również mam problem przy dużych prędkościach z informacją o otwartej masce. Dziś postanowiłem się temu przyjrzeć, zdjąłem gumową osłonkę z czujnika i teraz nie wiem jak go wyjąć (ani z powrotem tą gumę bez zdejmowania nałożyć).
W RAVE jest że trzeba grill odkręcić i zwolnic jakieś zatrzaski, ale nie wiem z której strony czujnika są. A bez zdejmowania grilla się nie da tego wyjąć?
Pozdrawiam
P.S. A jak się reguluje maskę żeby lepiej przylegała?
prebenny - Pon Wrz 12, 2016 11:16
Co do czujnika nie pomogę.
Maskę można regulować dwoma czarnymi gumowymi bolcami po bokach pasa przedniego (takie wystające - można je wkręcać/wykręcać).
longer86 - Pon Wrz 12, 2016 12:28
Czujnik ma 2 Male zatrzaski po bokach, bez ściągania grilla nie dasz rady bo chłodnica zawadza.
Jak mruga otwarcie maski to znaczy ze czujnik dziala,
Maskę regulujesz 2 gumowymi wkrętkami na jej rogach.
Moze któryś zamek Ci nie łapie i podwiewa maskę
sknerko - Pon Wrz 12, 2016 13:46
czujnik idzie ścisnąć po bokach i wyjdzie (ja robiłem długimi szczypcami) trzeba albo od strony silnika albo od grila nie pamiętam do niego się dobrać.
Maskę regulujesz na tych dyblach zatrzaskowych po bokach co wchodza w zamki, musisz wkręcić głębiej trzpień, ma nacięcie na śrubokręt
[ Dodano: Pon Wrz 12, 2016 14:46 ]
longer86 gumki są tylko po to żeby maska na bokach nie drgała zamki reguluja wysokość do zatrzaśnięcia.
longer86 - Pon Wrz 12, 2016 14:03
A widzisz tego nie wiedziałem
czarek236 - Pon Wrz 12, 2016 14:20
Szanowni koledzy może i ja troszkę dodam od siebie,już pisałem w innym poście aby poprawnie działała elektronika w pierwszej kolejności posprawdzać,przesmarować smarem miedzianym wszystkie punkty masowe,od usadowienia pod maską a skończywszy na wewnętrznych zlączach mas,znajdują się po prawej jak i lewej stronie z przodu na wyskości pięty ,kierowcy jak i pasażera.
Co znaczy przesmarować punkty.
1- odlączamy plus akumulatora.
odkręcamy mase tam gdzie opisałem czyścimy szczoteczką smarujemy smarem miedziowym i mamy cacy,tak każdy punkt po punkcie,zadowolenie gwarantowane.
Dopiero po tym zabiegu szukałbym innych usterek o ile by występowały.
pozdrawiam miłego smarowanka.
dzelo23 - Pon Wrz 12, 2016 15:03
Mi też kontrolka maski migala na pofalowaniach drogi, przy mijaniu z tirem i w podobnych sytuacjach. W miejscu gdzie czujnik dotyka blachy nakleiłem 3 warstwy taśmy izolacyjnej, wiem lipa ale miało być na chwilę a trwa to już szósty rok
MaReK - Pon Wrz 12, 2016 19:19
Czujnik można wyjąc przy pomocy małego, cienkiego śrubokręta. Tak jak koledzy wyżej pisali, po bokach są zatrzaski i odpowiednie naciśnięcie powoduje, że czujnik wychyli się na jedną stronę, potem analogicznie na drugą. Możesz go rozebrać i osuszyć, sprawdzając też przewody czy czasami nie ugniły albo nie zahaczył ich wentylator. Niestety długość przewodów nie rozpieszcza, a defekt może się zrobić w takim miejscu, że przez otwór na czujnik nie dojdziesz. Wtedy tylko zdjęcie grilla, tudzież w mg zt zdjęcie zderzaka. Zdarza się, że osuszenie czujnika na nic się zda, trzeba go wymienić na sprawną używkę. Jeśli Ci to nie przeszkadza, to możesz go odpiąć całkowicie, a przewody i wtyczkę zaizolować. Wtedy komunikat nie będzie dokuczał, ale otwarcie maski przez potencjalnego złodzieja spowoduje, że alarm nie zareaguje.
pineska - Wto Wrz 13, 2016 10:53
Ok, dzięki za podpowiedzi, jutro nie mam czasu ale w środę spróbuje się dostać do tego czujnika. W sumie wiem że on działa tylko myślałem że może jakoś się zapadł czy coś:-P
Teraz to muszę go wyjąć żeby nałożyć tę gumową osłonkę
Jak nie miałem dużego wyświetlacza to to miganie ikonki niespecjalnie przeszkadzało ale teraz jak co chwila się ekran na czerwono zapala to razi w oczy he he
Będę musiał się skupić na wyregulowaniu maski - zaczep trzyma bo nie otworze jej po dociśnięciu, ale pęd powietrza ją musi trochę podwiewać i stąd te cyrki. Dam znać jak zrobię czy wszystko się udało
[ Dodano: Wto Wrz 13, 2016 11:53 ]
Ok, wyjąłem czujnik i nałożyłem osłonkę;-)
Jednak jest problem bo te regulatory w odbojach są zapieczone i się nie kręcą:-/
Zdjąłem całe - jeden i drugi, w domu popsikałem Castrol Spray Oil (tylko to mam) ale nadal ani drgną...Jakieś pomysły jak to ruszyć?
sknerko - Wto Wrz 13, 2016 13:35
one są skontrowane nakrętką przy blaszce, musisz ją poluźnić a potem wkręcać/wykręcać bolce, na koniec zakontrować spowrotem
pineska - Wto Wrz 13, 2016 21:52
Cytat: | one są skontrowane nakrętką przy blaszce |
Chodzi o tę nakrętkę pod sprężynką?
sknerko - Sro Wrz 14, 2016 07:46
tak właśnie
pineska - Sro Wrz 14, 2016 11:22
I lipa, zapieczone na amen Włożyłem je do pojemnika z colą, jutro spróbuję ponownie. A to jest normalny gwint? Tj. odkręcam w lewo, dokręcam w prawo?
sknerko - Sro Wrz 14, 2016 11:42
z tego co pamiętam to tak, zwykły jest
pineska - Pią Wrz 16, 2016 08:45
Po całej dobie w coli nadal nie puściło Przykręcę je dzisiaj z powrotem a na masce nakleję mały odbój od pokrywy kuchenki (wariant metody dzelo23 i mam nadzieję że to rozwiąże problem
|
|