|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416 si] kontrolka poduszki srs
Robertt - Wto Kwi 19, 2011 16:59 Temat postu: [Rover 416 si] kontrolka poduszki srs Mam problem co 2 tygodnie zapala mi sie kontrolka poduszki jest to juz denerwujace bo musze odkrecac puduszkie i odlaczyc wtyczkie i jeszcze raz podlaczyc hmm co mozna zrobic zeby to mi nie mrugała czyzby bład jest jakis czy jak bo juz nie wiem co jest grane
bluegory - Wto Kwi 19, 2011 18:32
Którą poduszkę przy kierownicy? Może taśma pada. Sprawdź kostki pod siedzeniami one często figlują. Chyba że masz napinacze pasów w słupku to też sprawdź u mnie w 45 tam co jakiś czas coś nie łączyło.
Robertt - Wto Kwi 19, 2011 19:00
tak przy kierownicy hm myśle ze cos z wtyczka od poduszki jest bo jak ja poprawie to juz mi nie mruga..
a pod siedzeniem nic nie ma:)
hm macie jakiś pomysł jak przymocować ta wtyczkie mocniej do poduszki ? http://img848.imageshack.us/i/1521197235.jpg/
Artu - Wto Kwi 19, 2011 20:05
mocniej tzn jak? Za luźna i spada czy coś nie styka? Zrób zdjęcie jak w środku wygląda i na jakiej zasadzie spina sie z drugą - coś wymyślimy
P.S. W 400-tce były kostki pod siedzeniami? Mój dziad to pierwszy rok produkcji i jako zabytek może być wyzbyty z paru udogodnień
Robertt - Wto Kwi 19, 2011 20:34
no nie wiem bo jak rozkrece poduszkie i odepmne ta wtyczkie i podlacze powrotnie to jest wszystko oki i tak co 2 tygodnie musze to robic nie wiem mysle ze ta wtyczka ma jakis luz albo puduszka te wejscie ma jakies nie te hmm mysle nad wlozeniem do tej wtyczki tylko co ?
tommyyogi - Wto Kwi 19, 2011 21:38
Te wtyczki mają tak fabrycznie że po kilkukrotnym opinaniu ich zaczynają szwankować. Problem polega na tym ze od częstego odpinania rozchodzą się styki w tej zółtej wtyczce i nie łączą z poduszką.
Ja to naprawiłem tak ze rozebrałem tą wtyczkę i delikatnie pensetą dogiąłem te styki tak aby ciaśniej trzymały bolce od poduszki i teraz wszystko gra.
trzeba tylko uważać aby nic nie urwać bo w środku tej wtyczki jest taki cieniutki drucik zwinięty w sprężynkę i można łatwo go uszkodzić.
Mi się udało.
Pozdrawiam
dzelo23 - Sro Kwi 20, 2011 12:47
Witam miałem w eR400 taki sam problem, u mnie pomogło delikatne rozszerzenie bolców na które wchodzi ta wtyczka ze zdjęcia. Po tym zabiegu problem zniknął a i obecny właściciel nic się nie chwalił by miał ten problem.
marcin731 - Sro Kwi 20, 2011 12:53
miałem problemy z wtyczką pod fotelem pasażera, czasami kontrolka srs się świeciła a czasami nie, popsikałem wtyczkę i gniazdo sprayem do styków i pomogło, od 2 miesięcy się ani razu nie zaświeciła, może spróbuj tego, może przy tej wtyczce też pomoże.
Artu - Sro Kwi 20, 2011 16:37
Hmm ta wtyczka wygląda na dosyć elastyczną. Można by chwycić w kombinerki, lekko i z głową docisnąć, psiknąć Kontaktem i wsio rybka
Robertt - Czw Kwi 21, 2011 07:57
Tak jak pisaliście zrobiłem tak no i kontrolka jak narazie mi nie mruga
shilus82 - Czw Kwi 21, 2011 12:38
a ja muszę u siebie wymienić gumę co mi tą wtyczkę trzyma, ale tym razem wytnę z dętki, więc wytrzyma dłużej niż recepturka
Robertt - Sro Kwi 27, 2011 16:45
I znów to samo:( mruga
shilus82 - Sro Kwi 27, 2011 18:41
mi już guma pod poduszką nie dynda, dałem solidny kawałek dętki i też nie mruga buky, odkręć dwie przeciwne śruby, weż kawałek dętki, nałóż na śruby, na do po podkładcem potem przykręć śruby, podnieś dętke, wsadź wtyczkę i puść dętke, aaaa no i odłącz aku na jakieś 2 godziny co by się błąd wykasował z pamięci ( ja tak musiałem zrobić u siebie)
Emer - Wto Lip 19, 2011 10:43
Hej, też mam problem z ze świecącą kontrolką SRS (mi świeci cały czas). Czytałem na forum żeby docisnąć tą taśmę tylko nie wiem gdzie ona jest i jak się do niej dostać Może ktoś mi to objaśnić, albo podrzucić jakieś fotki?
szoso - Wto Lip 19, 2011 10:53
poszukaj na forum
taśma jest pod kierownicą
kruszon - Wto Lip 19, 2011 13:20
Emer, u Ciebie to akurat najpewniej jest kwestia bocznych poduszek, jeśli takie masz. Często kostka pod fotelem nie styka. Zerknij pod fotele, rozlacz wtyczkę i podłącz jeszcze raz porządnie. Powinno pomoc.
Czasami się luzują jak się coś wala po podłodze i przy częstym przesuwaniu fotela pasażera.
Pozdrawiam
Emer - Wto Lip 19, 2011 17:38
kruszon napisał/a: | Emer, u Ciebie to akurat najpewniej jest kwestia bocznych poduszek, jeśli takie masz. Często kostka pod fotelem nie styka. Zerknij pod fotele, rozlacz wtyczkę i podłącz jeszcze raz porządnie. Powinno pomoc.
Czasami się luzują jak się coś wala po podłodze i przy częstym przesuwaniu fotela pasażera.
|
Niestety nie mam bocznych poduszek i nie mam kostek pod siedzeniem (szukałem już wcześniej). U mnie kontrolka zaczęła szwankować w zimę, najpierw czasami się zapalała a potem gasła, aż w końcu zapaliła się na dobre i tak jest do dzisiaj
kolin17_71 - Pon Kwi 15, 2013 23:53
sory że odgrzebuje stare posty ale mam pytanie odnośnie BRAKU kostki pod fotelem pasażera???
Czy mata w fotelu jet zawsze (podkreślę że mam 2 airbagi ). Bo jeśli tak to wyjmę fotel i zajrzę pod wykładzinę może jest wrzucona pod spód??
[ Dodano: Wto Kwi 16, 2013 00:53 ]
Od razu zadam kolejne pytanie. Jeśli nie ma maty w fotelu pasażera to w jaki sposób zdezaktywować poduszkę
szoso - Wto Kwi 16, 2013 06:27
o jakiej ty macie piszesz bo nie rozumiem?
400 nie ma kostek pod siedzeniami
nie da się poduszki pasażera wyłączyć w bezpieczny sposób, bo nie ma wyłącznika
bizon - Wto Kwi 16, 2013 07:34
a co ma mata do poduszek?
truten23 - Wto Kwi 16, 2013 21:42
Może koledze pomerdało się z matą grzejną siedzenia?
kolin17_71, W R400 nie było poduszek siedzeń, więc nie ma kostek pod siedzeniami. (te wszystkie żółte w aucie odpowiadają za instalację SRS)
Co do kostek, może masz podgrzewane fotele?
W R400 Nie da się odłączyć poduszki pasażera (celem przewozu dziecka z przodu na przykład).
kolin17_71 napisał/a: | (podkreślę że mam 2 airbagi ) |
Całą pirotechnikę w Twoim roverku tworzą 2 poduszki i 2 pirotechniczne napinacze pasów w słupkach.
szoso - Sro Kwi 17, 2013 06:12
truten23 napisał/a: | W R400 nie było poduszek siedzeń, więc nie ma kostek pod siedzeniami |
tu nie chodzi o poduszki siedzeń, 200 ma kostki pod siedzeniami a też nie ma poduszek w fotelach, kostki są jak masz napinacze pirotechniczne tu gdzie pasy zapinasz
truten23 - Sro Kwi 17, 2013 19:11
Ale Rover 400 ma napinacze w słupkach (tam gdzie jest zwijarka pasów).
A autor posta ma R400, prawda?
szoso - Sro Kwi 17, 2013 19:48
truten23 napisał/a: | A autor posta ma R400, prawda? |
prawda
ale chciałem ci wytłumaczyć jak to jest z tymi kostkami na przykładzie 200, bo żeś tak wyskoczył z tymi poduszkami siedzeń, tak 400 ma w słupkach i kostek nie ma, ale nie dlatego że nie ma poduszek w fotelach, jakby miała przy zapięciach jak 200 to kostki by były
truten23 - Czw Kwi 18, 2013 09:00
Wie ja wiem jak działa cały ten układ i z czym się to je
Chodziło mi to, że autor pisał cały czas o "matach" (grzejnych?) w siedzeniach i chciałem mu objaśnić mniej więcej o co w tym chodzi.
Notabene, w R200 jest lepsze rozwiązanie z napinaczem przy zamku pasa. Dlatego, że podczas wypadku napinane są jednakowo odcinki lędźwiowy i barkowy. Natomiast w takim R400 napinany jest głównie odcinek barkowy, a lędźwiowy jedynie pośrednio.
Pozdrawiam
kolin17_71 - Czw Kwi 18, 2013 20:42
chodziło mi o matę rezystancyjną która wykrywa obecność pasażera nie o matę grzewczą. W większości samochodów w taki sposób rozwiązane jest wyłączenie poduszki pasażera. A pytanie zadałem tylko dlatego że przeglądałem ostatnio tematy związane z srs w R400 i bardzo często spotykałem wzmianki o zółtej kostce pod fotelem jak się idzie domyśleć do maty rezystancyjnej
szoso - Pią Kwi 19, 2013 06:02
w 400 nie ma żadnych mat rezystancyjnych, poduszki pasażera nie da się wyłączyć, koniec i kropka
truten23 - Pią Kwi 19, 2013 07:32
kolin17_71 napisał/a: | chodziło mi o matę rezystancyjną która wykrywa obecność pasażera nie o matę grzewczą. W większości samochodów w taki sposób rozwiązane jest wyłączenie poduszki pasażera. |
Nie słyszałem, żeby w większości samochodów tak było rozwiązane odłączanie poduszki pasażera...
Natomiast w znakomitej większości masz albo gdzieś w schowku, albo na konsoli od drzwi pasażera taki ładnie opisany i oznaczony przełącznik, do którego najczęściej pasuje kluczyk. I to właśnie nim się poduszkę wyłącza.
Jak pisze szoso, W R400 nie ma możliwości jej odłączenia. W R200 raczej też nie.
Dlaczego chcesz odłączyć poduszkę?
bizon - Pią Kwi 19, 2013 07:40
Cytat: | Nie słyszałem, żeby w większości samochodów tak było rozwiązane odłączanie poduszki pasażera... | gdyby w wiekszosci samochodow bylo takie rozwiazanie to jaki sens by miala taka poduszka. dziala jak nie ma kogo chronic a jak jest pasazer to nie dziala????
truten23 - Pią Kwi 19, 2013 07:49
Mogłaby działać tak, że jak jest brak pasażera, to jego poduszka nie wystrzeliwuje.
Jednak takie maty mogą być zawodne...
bizon - Pią Kwi 19, 2013 07:51
a w razie ostrego wypadku oszczednosc na jednej niezuzytej poduszce to chyba najmniejszy problem
truten23 - Pią Kwi 26, 2013 08:02
Doczytałem. Faktycznie w niektórych autach faktycznie są takie maty wykrywające obecność pasażera.
Np. w BMW E39, E60, E46 i E90.
Ale w roverach tego nie ma.
|
|