Zobacz temat - [R75] Nie działają kontrolki, BCU, AC i inne
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie działają kontrolki, BCU, AC i inne

sebol11 - Pią Kwi 22, 2011 10:06
Temat postu: [R75] Nie działają kontrolki, BCU, AC i inne
Witam!!! Jakiś czas temu pisałem na forum ,że nie działa mi światło w kabinie i centralny zamek.
Koledzy na forum polecili mi sprawdzenie modułu komfortu BCU.
Chcąc go sprawdzić zdjąłem obudowę i podłączyłem a następnie nasłuchiwałem ,który przekaźnik jest od centralnego zamka.Położyłem rozebrany-podłączony moduł na chwilę na podłodze i poszedłem z drugiej strony do zamka i w tym momencie pies wskoczył przez otwarte drzwi wylewając napój stojący na progu prosto na podłogę a w tym i moduł...
Włączyły się wycieraczki i opuściły szyby...
Po chwili zauważyłem ,że nie działają kontrolki od kierunków,przecwmgelnych itp.,na panelu climatronic po włączeniu klimatyzacji pokazuje się error.
Kupiłem nowy BCU z takim samym oznaczeniem ale nic się nie zmienia oprócz tego ,że udaje mi się zamknąć i otworzyć okna oraz działają wycieraczki.
Proszę pomóżcie!!!!
Co mogło się stać?

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 10:06 ]
myślicie ,że jak wymienię panel/moduł klimatyzacji i świateł to zacznie mi wszystko działać normalnie?
:beczy:

SeniorA - Pią Kwi 22, 2011 11:07

sebol11, zrób może jeszcze test klimatyzacji , będzie więcej wiadomo.
sebol11 - Pią Kwi 22, 2011 14:57

test klimy zrobiłem i żaden błąd nie wyskoczył-było "0"

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 11:29 ]
nawiew i wszystko inne działa bez problemu i dopiero gdy wcisnę w celu włączenia klimatyzacji "econ" pojawia się "er"...

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 14:57 ]
właśnie odkryłem ,że po odłączeniu od modułu komfortu pierwszej-najmniejszej kostki działa wszystko poza climatronikiem na którym ciągle pojawia się er.Dokąd prowadzi ta najmniejsza kostka?

VMatas - Pią Kwi 22, 2011 17:02

Przy takich problemach wypadałoby mieć RAVE, bo za każdym pomysłem inaczej trzeba pytać i długo czekać..

Sama mała kostka C0662 prowadzi do:
1. ATC (panel klimy)
2. Silniczek klapki poboru powietrza z zewnątrz - ze środka;
3. Sensor- evaporator;
4. Rezystory lub tranzystor mocy dmuchawy w kabinie;
5. Switchpak air conditioning - jakiś komutator ATC? Łączy się bezpośrednio do ATC i więcej nigdzie.


To wszystko. Podejrzewałbym panel klimatyzacji chyba. Tak jak to 1.8, to webasto niema - więc najpierw ATC.

SeniorA - Pią Kwi 22, 2011 17:53

Tu raczej trzeba zająć się magistralą k-bus , przyciskiem od recyrkulacji powietrza i obwodem ogrzewania tylnej szyby ( przekaźnik R2 w komorze silnika,bezpieczniki). Ustawiłbym temperaturę na 20 st.C , włączył nawiew z zewnątrz i wyłączył ogrzewanie tylnej szyby.Sprawdzić też jak reaguje układ na włączanie i wyłączani recyrkulacji powietrza i ogrzewania tylnej szyby.Opisz czy wszystko działa poprawnie.

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 17:53 ]
VMatas napisał/a:
Podejrzewałbym panel klimatyzacji chyba
sebol11 napisał/a:
test klimy zrobiłem i żaden błąd nie wyskoczył-było "0"

VMatas - Pią Kwi 22, 2011 18:34

Test klimy chyba nie pokazuję błędów K-bus (ale nie jestem pewny) - a jak raz możliwość takiej usterki w ATC miałem w głowie, bo na problem z K-bus wszystko to jest podobne. Nie myślę, że obwody poza ATC, takie jak silniczek lub ogrzewanie tylnej szyby mogą mieć taki wpływ. To raczej usterka samego ATC.
sebol11 - Pią Kwi 22, 2011 19:36

Dzięki panowie zaraz biorę się za sprawdzanie.
Z dodatkowych obserwacji:
Odłączyłem panel klimy i nic to nie pomogło-na desce nic się nie świeci.
Odłączyłem środkową kostkę a tym razem zostawiłem tą małą i deska znowu działa poprawnie ale klimy wciąż brak.
Odłączyłem więc całkowicie BCU i na desce cały czas wszystko ładnie pokazuje ale klimy nie ma...

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 19:36 ]
SeniorA napisał/a:
Tu raczej trzeba zająć się magistralą k-bus , przyciskiem od recyrkulacji powietrza i obwodem ogrzewania tylnej szyby ( przekaźnik R2 w komorze silnika,bezpieczniki). Ustawiłbym temperaturę na 20 st.C , włączył nawiew z zewnątrz i wyłączył ogrzewanie tylnej szyby.Sprawdzić też jak reaguje układ na włączanie i wyłączani recyrkulacji powietrza i ogrzewania tylnej szyby.Opisz czy wszystko działa poprawnie.

[/quote]
Sprawdziłem co mogłem z wymienionych rzeczy i nie jest dobrze :/
-przekaźnik R2 podmieniłem z innym i bez zmian
-ogrzewanie tylnej szyby nie zapala się (tylko pika)
-włączył nawiew z zewnątrz nie zapala się (tylko pika)
-po wciśnięciu "auto" włącza się klima a co za tym idzie wyświetla się "er" ale sam nawiew działa
ps.co to jest k-bus i jak to sprawdzić?

VMatas - Pią Kwi 22, 2011 19:50

K-bus to magistrala wymiany danymi pomiędzy rożnymi modułami auta. Nie chcę się mi źle wróżyć, ale wygląda na usterkę ATC. Spróbowałbym odłączyć przewód biało-czerwono-żółty od ATC - to właśnie jest przewód K-bus. To może nic nie dać, ale spróbować można.
Czy prawidłowo rozumie, że na ATC jak tylko on jest włączony zawsze świeci się Err? I pod tym rozumiesz "klimy brak"?

sebol11 - Pią Kwi 22, 2011 19:58

Nie do końca.Do momentu gdy jest w stanie "econ" normalnie ustawiam temperaturę ale jak tylko przejdę w tryb klimatyzacji to od razu wyświetla się "er"...

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 19:58 ]
nawet jak w ogóle odłącze ATC to nic się nie zmienia i nie mam kerunków itp.na tablicy.Po odłączeniu kabla mogę wejść w tryb klimy i nie wyskakuje "er" tylko ,że wtedy to i tak nie mogę nią sterować bo nie jest w tym momencie podłączona.

VMatas - Pią Kwi 22, 2011 20:12

Czyli wygląda że coś jeszcze jest nie tak, nie tylko z ATC. Szukałbym T4, bo inaczej to pies to wie co jest :D Tak zapytam - pies jeszcze żyje?
No a poważnie to trudno coś poradzić - możliwie że któryś z modułów zakłóca K-bus. Aha, spróbuj odłączyć LSM - moduł świateł i zobacz co będzie. Jeżeli masz byle jakie Navi też wszystko odłącz - K-bus ma połączenie z Navi też.

SeniorA - Pią Kwi 22, 2011 20:50

a jaką temperaturę zewnętrzną pokazuje wyświetlacz ?

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 20:50 ]
jeszcze , czy kontrolki kierunkowskazów działają przy włączonych awaryjnych ?, czy włącza sie i wyłącza sprężarka klimy przy pracującym silniku i właczonej klimie ? , czy świeci się kontrolka otwartych drzwi przy włączonym zapłonie ( II poz)

sebol11 - Pią Kwi 22, 2011 21:14

SeniorA napisał/a:
a jaką temperaturę zewnętrzną pokazuje wyświetlacz ?

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 20:50 ]
jeszcze , czy kontrolki kierunkowskazów działają przy włączonych awaryjnych ?, czy włącza sie i wyłącza sprężarka klimy przy pracującym silniku i właczonej klimie ? , czy świeci się kontrolka otwartych drzwi przy włączonym zapłonie ( II poz)

temperaturę pokazuje chyba dobrą,po odłączeniu BCU awaryjne migają jak jest podłączony to nie,sprężarka klimy chyba w ogóle się nie załącza,kontrolka otwartych drzwi się świeci

SeniorA - Pią Kwi 22, 2011 22:54

brak migania awaryjnych świadzczy o braku komunikacji K-bus między modułem świateł a zegarami, a nie działanie kompresora ,mówi o braku przejścia między przewodami mgistrali K-bus i CAN-Bus. Czy nie byly zmieniane zegary w aucie ? , bo one są takim węzłem w przekazywaniu informacji.Myślę,że bez Testbooka nie rozwiażesz problemu, bo awaria moze być skutkiem przerwy w obwodach lub zwarcia w jednym z urządzeń z których sterownik pobiera informacje.Ale jak BCU był zalany pod prądem (teraz doczytałem), to pewnie jest uszkodzony któryś współpracujący moduł.
VMatas - Sob Kwi 23, 2011 08:03

Już wcześniej pisałem że coś zakłóca K-bus - według mnie któryś z modułów "trzyma" K-bus i nie ma normalnej komunikacji. Zatem proponowałem odłączyć wszystko co się da i zobaczyć co się dzieje - może uda się coś wywnioskować. Faktycznie to nawet to najprostsze radio Harmony i zmieniarkę CD, bo też są połączone do K-bus. No i rozglądałbym się za T4, bo to raczej inaczej się nie da rozwiązać.
sebol11 - Sob Kwi 23, 2011 10:21

Dzięki wielkie koledzy za rady.Po świętach podjadę podłączyć go pod komputer.
Wesołych świąt Wam życzę :)

myszoreks - Wto Kwi 26, 2011 20:12

dziwny przypadek
sebol11 - Wto Kwi 26, 2011 20:28

Wszystko się wyjaśniło.
Samochód stał w serwisie o specjalizacji Rovera na Młodnickiej gdzie próbowali dobrać jakiś moduł (dzień po awarii) gdyż nie mieli o takich samych numerach.Następnego dnia odebrałem auto i stwierdzili ,że moduły są dobre tylko problem leży w moim samochodzie.Udało mi się znaleźć w końcu ten właściwy moduł ale dalej było bez zmian o czym napisałem na forum.
Dzisiaj zadzwoniłem do Mariusza żeby umówić się na T4 ale powiedział ,że komputerem problemu się nie zdiagnozuje i miałem go po majówce wstawić do Niego.
Postanowiłem jeszcze przejrzeć RAVE. Natknąłem się na rysunek i opis wtyczki i zaczęła mnie zastanawiać ilość kabli na rysunku których było 3 czy 4 a u mnie dochodziło ich ok 10.
Pobiegłem do samochodu sprawdziłem i trafiłem :D Panowie na Młodnickiej podłączyli mi do BCU zamiast wiązki K-BUS wiązkę od zmieniarki CD ,którą wymontowałem dawno temu...
Jeden problem rozwiązany.Teraz mogę już wykluczyć wadę BCU ,która wpływała na centralny zamek gdyż po wymianie modułu centralny wciąż nie działa i dalej jestem w czarnej d... .
Teraz to już nie mam pomysłu...
Co to jeszcze może być z tym centralnym i oświetleniem kabiny???

VMatas - Wto Kwi 26, 2011 20:44

Panowie kupują inne BCU i tym rozwiązują problem. Wygląda na to, że coś w BCU zdechło.
sebol11 - Wto Kwi 26, 2011 20:48

ale BCU mam nowe i dalej nie mam światła w kabinie i nie działa mi centralny.Zastanawiam się nad wymianą zamka od strony kierowcy ale nie wiem czy to dobry pomysł bo co on ma do światła w kabinie :/
VMatas - Wto Kwi 26, 2011 20:53

I do zamka centralnego, i do światła w kabinie jest BCU. Wygląda że jest z nim coś nie tak - pewnie byłe nowe w rękach tamtych panów stało się nie nowym po nieprawidłowym podłączeniu za pierwszym razem…
SeniorA - Wto Kwi 26, 2011 21:31

sebol11 napisał/a:
Panowie na Młodnickiej podłączyli mi do BCU zamiast wiązki K-BUS wiązkę od zmieniarki CD ,którą wymontowałem dawno temu...
wydaje się mało prawdopodobne (inne wtyczki). Zadzwoń do Michała Krzemińskiego w CDM Autoelektonika W-Wa Instalatorów 9 tel. 722 900 000 , może zechce zdiagnozować swoim sprzętem.
sebol11 - Wto Kwi 26, 2011 21:55

SeniorA napisał/a:
wydaje się mało prawdopodobne (inne wtyczki).

Właśnie wtyczki są identyczne jutro zrobię fotę i wkleję na forum.Sam je dzisiaj podmieniałem i zresztą w RAVE też je gdzieś namierzyłem.

sebol11 - Sro Kwi 27, 2011 18:26
Temat postu: [R75] Urwane przewody w wiązce w prawym nadkolu
Witam!!! Śledziłem dalej wiązki w celu zalezienia powodu niedziałania zamka centralnego i natknąłem się na urwane kable pod maską.Wychodzą one z wiązki ,która idzie w prawym nadkolu.Z tej wiązki wychodzą również kable od:klimy,czujnika abs ,kontroli trakcji.Od czego mogą być te kable?


Uploaded with ImageShack.us

SeniorA - Sro Kwi 27, 2011 18:49

sebol11 napisał/a:
Od czego mogą być te kable?
moim zdaniem urwana jest wtyczka do pompy tempomatu , czyli przewody od tempomatu ( czarny, braz, brąz/niebieski , brąz/biały)
sebol11 - Sro Kwi 27, 2011 20:02

kolory się zgadzają czyli nie mam czym się martwić bo nie mam tempomatu :D
Dzięki wielkie.
Szkoda tylko ,że nie namierzyłem problemu zamka...:/

SeniorA - Sro Kwi 27, 2011 20:16

ale zakończ i zaizoluj przewody
sebol11 - Sro Kwi 27, 2011 20:50

SeniorA napisał/a:
ale zakończ i zaizoluj przewody

Tak też zrobiłem-dzięki.
Z tym centralnym to jeszcze myślę nad wymianą wiązki-może pomoże :/

[ Dodano: Sro Kwi 27, 2011 20:50 ]
czy niedziałający czujnik abs może mieć wpływ na centralny zamek i oświetlenie kabiny? czy jakiś sterownik poza BCU za to odpowiada?

sebol11 - Pon Maj 16, 2011 13:11
Temat postu: [R75] Przewody masowe w kabinie - zielona masa
Koledzy czy zielona masa może mieć wpływ na działanie centralnego zamka,oświetlenia kabiny itp.? Okazało się ,że mam wodę pod nogami kierowcy i przy wyciąganiu dywanu do suszenia zauważyłem ,że masa na dole przy słupkach (po stronie kierowcy jak i pasażera) jest zielona.Odkręciłem ją i psiknąłem "KONTAKTEM".Czy to wystarczy?
Może lepiej odciąć te blaszki ,wyczyścić i na nowo zarobić?


Uploaded with ImageShack.us

Dziadek - Pon Maj 16, 2011 14:39

Coś takiego zawsze grozi wzrostem oporności,a co za tym idzie napięcie może wariować. Jeśli dobrze oczyściłeś i zabezpieczyłeś,to powinno być już OK,ale ja w takich sytuacjach dodatkowo pryskam na całość bezbarwnym akrylem,żeby sytuacja się nie powtarzała.
sebol11 - Wto Maj 17, 2011 14:44
Temat postu: [R75] 8,9V zamiast 12V w zapalniczce.
"Bawię" się dalej w poszukiwaniu przyczyny niedziałający urządzeń w samochodzie i dzisiaj gdy mierzyłem miernikiem napięcie w niedziałającej zapalniczce samochodowej wyszło mi 8,9v.Czy to jest normalne?
sTERYD - Sro Maj 18, 2011 00:22

a mierzyłeś napięcie między plusem w zapalniczce, i masą gdzieś tam, czy masę też z zapalniczki brałeś??
Zdarza się, że masa w tych gniazdkach jest trochę oporowa (podgrzewanie co jakiś czas nie pomaga, a w dodatku, to tylko poniklowana blacha stalowa), ale wtyczki do tych gniazdek są odpowiednio dociskane i nie ma z tym większych problemów.

Jeśli mierzyłeś z masą gdzieś obok, to pewnie ten dzyndzel od plusa też jest zaśniedziały. Pomaga szczotka druciana do oczyszczania kształtek miedzianych wewnątrz przed lutowaniem :cool:

sebol11 - Czw Maj 19, 2011 20:58

dzisiaj jest już tylko 0.30 :/ to samo jest w przycisku do sterowania centralnym:/ Masa jest ok problem jest z "+".Po wpięciu kabelka o akumulatora w szarą wtyczkę jest normalnie 12v.
Gdzie kończy się ten czerwony przewód bo wydaje mi się ,że może być dużo więcej takich wadliwie działających urządzeń :/

[ Dodano: Czw Maj 19, 2011 20:58 ]
Trochę zabawy miernikiem i problem centralnego oraz światła w kabinie rozwiązany :D Szkoda tylko ,że kupiłem bez sensu BCU :/

sTERYD - Czw Maj 19, 2011 23:52

to może pochwal się cóż tam naprawiłeś, żeby potomni wiedzieli co może kraść volty z zapalniczki ;)
sebol11 - Sob Maj 21, 2011 12:42
Temat postu: [r75]Padnięta skrzynka z bezpiecznikami?
Witam Panowie!!!! Wreszcie jakieś dobre wieści:) Otóż znalazłem problem niedziałającego światła w kabinie oraz zamka centralnego.Sprawdzając miernikiem doszedłem ,że w oświetleniu kabiny jest tylko 4v.Po podłączeniu innego kabelka w celu sprawdzenia wszystko wraca do normy i działa :D Idąc tym tropem doszedłem do skrzynki z bezpiecznikami i tam również jest tylko 4v.Podpinając się pod wiązkę przy samej wtyczce w skrzynce znowu wszystko jest ok.Pod bezpiecznikiem również 4v i pod wtyczką to samo.Po rozebraniu skrzynki żadnej śniedzi nie widać ani innych uszkodzeń.Co to może być? Czy to oznacza ,że padła mi skrzynka?
SeniorA - Sob Maj 21, 2011 16:25

sebol11 napisał/a:
.Co to może być?
sebol11, w R75 stosowana jest magistrala danych K-BUS , CAN-BUS , NAV -BUS i przewody, za pomocą których przesyłane są sygnały cyfrowe nie mogą być uważne za źródło prądu.Sygnały cyfrowe oparte są na mniejszych napieciach np. CAN-L 1.5 -2.5V a CAN -H na 2.5-3.5V. Do zasilania wszystkich modułów jest 12 V.
sebol11 - Sob Maj 21, 2011 18:16

jak na razie podpiąłem się pod bezpiecznik od klaksonu i jest ok.W poniedziałek wymienię skrzynkę.
sebol11 - Pon Maj 23, 2011 14:50
Temat postu: [r75]pilot a bcu
Witam!!! Ostatnio miałem problemy z samochodem które już rozwiązałem ale został mi jeszcze jeden-ostatni.Otóż wymieniałem uszkodzony bcu na identyczny (wszystkie oznaczenia się zgadzają) ale nie działa mi na nim pilot do otwierania i zamykania drzwi.Czy BCU może mieć coś z tym wspólnego? Próbowałem robić synchronizację i nie pomaga...




apples: Po raz ostatni scaliłem tematy. Kontynuuj w tym wątku. :evil:

Następnym razem zanim założysz nowy temat użyj funkcji Szukaj lub przejrzyj Workshop Manual ROVERki.pl.

[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 14:50 ]
Ok chociaż wydaje mi się ,że to jest temat oddzielny od wcześniejszego problemu...

apples - Pon Maj 23, 2011 14:52

sebol11 napisał/a:
Ok chociaż wydaje mi się ,że to jest temat oddzielny od wcześniejszego problemu...
Mi natomiast nie. Dotyczy cały czas tego samego problemu. Jeżeli uważasz jednak inaczej możesz dopisać się do istniejącego jakiegoś tematu z podobnym problemem, a jest ich kilkanaście na forum.
sebol11 - Wto Maj 24, 2011 14:31

tak myślę ,że po tym zwarciu w starym BCU mógł się spalić sterownik od pilota gdyż mimo podpięcia na chwilę starego BCU pilot wciąż nie działa a przed tym całym zwarciem mimo niedziałającego centralnego pilot reagował trąbieniem i mryganiem awaryjnych a teraz cisza.Muszę jakoś sprawdzić ten sterownik obok ręcznego...
sikor00 - Wto Lis 08, 2011 10:34

Uzupełnię tamat :
Kod pilota jest zapisany w BCU i najlepiej kupować BCU razem z pilotem (lub płytką która jest w obudowie kluczyka) od jednego auta wtedy centralny z pilota będzie działał.