Zobacz temat - [MG ZS/R45] Tłumik końcowy - co pasuje
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS/R45] Tłumik końcowy - co pasuje

Armandoo - Sro Maj 18, 2011 23:07
Temat postu: [MG ZS/R45] Tłumik końcowy - co pasuje
Witam,

mam do was pytanie. Muszę wymienić tłumik końcowy w swoim MG ZS 180. Niestety kupno nowego tłumika przeznaczonego do tego auta graniczy z cudem.
Co mi radzicie dobrać , dopasować ?

Nie interesują mnie buczące tłumiki "sportowe" oraz kwasówki ( zbyt drogie ).

Tłumikarz zaproponował mi tłumik od Rovera 2.0 litry lub MG ZS z silnikiem 1,8 litra. I przespawanie z oryginalnego tłumika samej chromowanej końcówki.
Zastanawiam się tylko czy taki tłumik nie będzie dusił silnika w ZS 180 gdzie jest jednak znacznie większa moc niż w powyższych autach.

Orientujecie się jaka jest grubość rury w powyższych tłumikach Rovera a jaka w MG ZS 180 ?


Proszę o rady co zrobić.

Markzo - Sro Maj 18, 2011 23:14

od hondy civic coupe powinien spasować caly wydech od kolektorów, ostatnio oglądalem swojego na podnosniku i porowynywalismy z honda kumpla i wyglada na to samo :) on kupil 2,5cala na 2 tlumolach przelotowych :) ok 700zl za caly wydech.
Armandoo - Sro Maj 18, 2011 23:17

Znalazłem tłumiki środkowy gdzie napisane jest , że pasuje do Rovera 1,8l , 2.0l oraz MG 2,5l

Czy to oznacza , że końcowy też będzie pasował ?

Czyżby tłumik końcowy MG ZS 180 różnił się od nich tylko końcówką wydechu a pozostałe wymiary pozostają bez zmian ?


A co sądzicie o tym http://moto.allegro.pl/tl...1594056028.html

To Roverów 75 są takie same tłumiki do silników 2.0 oraz 2.5 , czyli w MG ZS musi też być tak samo chyba ?

camaro17 - Czw Maj 19, 2011 20:25

Pytanie czy układ wydechowy z Rover 45/MG ZS różni się od Rover 400 w mocowaniu ??
Jeżeli nie, to śmiało możesz taki wydech zamontować, lub końcowy tłumik przeznaczony do Hondy Civic 5D.

Ja mam cały układ wydechowy od złączki elastycznej aż po tłumik końcowy właśnie z Hondy, oczywiście jak wymieniałem go 3 lata temu u tłumikarza to nie miał dedykowanego do Rovera, ale za to miał od Hondy. :)

Przymierzyliśmy go po długości i pasił, nawet wszystkie szpilki od mocowania były w tym samym miejscu gdzie są gumki do montażu. :)

borek88 - Pią Maj 27, 2011 22:05

Armandoo, jesli jestes zainteresowany to prawdopodobnie na koniec przyszlego tygodnia bedzie tlumik z zs180 w sedanie na sprzedaz mowimy o uzywce
kasjopea - Pią Lis 30, 2012 15:37

Odświeżam temat. Potrzebuję tłumik końcowy do MG ZS 2,5l. Podpowiecie jak to szukać i od czego?
Markzo - Pią Lis 30, 2012 17:15

ja mam od 180tki, całkiem ładny ;)

edit:
masz htb no nie? to nie podpasi :/

Jacek176 - Czw Lis 17, 2016 12:42

Odgrzewam kotleta ;)
Przymierzam się właśnie do wymiany wydechu w swoim ZS 180 (sedan). Już wiem, że tłumik środkowy jest identyczny jak wRoverze 45 2.0. Problem z końcowym.
Czy w ciągu tych 4 lat ktoś sprawdził może czy tłumik od Rovera 45 2.0 pasuje i faktycznie różni się tylko końcówką wydechu? Albo czy pasuje tłumik od Civica 5D?

bajerka4 - Czw Gru 29, 2016 22:17
Temat postu: Tłumik końcowy MG ZS 180
Też mam problem ze znalezieniem zamiennika. Znalazłem oryginały takie jak VEGAZ MOS-257 i klarius RR360P, są to tłumiki końcowe do sedana, ale kosztują prawie 500zł. Może ktoś znalazł coś innego np. od civica, jeśli tak proszę o namiary.
Jacek176 - Pią Gru 30, 2016 09:15

Rozumiem, że te oryginały to z angielskiego ebay'a?
bajerka4 - Pią Gru 30, 2016 14:01

U nas można kupić bez problemu.
Jacek176 - Pią Gru 30, 2016 14:16

Gdzie można je kupić?
bajerka4 - Pią Gru 30, 2016 14:28

np tutaj:http://www.czesciauto24.pl/vegaz/3186811
Jacek176 - Wto Sty 03, 2017 12:10

No to ja chyba wolę zrobić tłumik na zamówienie z nierdzewki za 450PLN. Zastanawiam się tylko jaką końcówkę dać. Coś w stylu oryginalnej czy coś pomodzić z podwójną, tylko tak żeby pasowało do zderzaka.
maniaq - Pią Sty 06, 2017 00:00

Jacek opis w podpusie, skad jestes by pomogl w ewentualnej pomocy ;)

Ja podjechalem do serwisu i dopasowali puche, jak i dospawali koncowke.

IMHO jedna rurka pasuje bardziej do ZS-a

lesny81 - Sob Sty 07, 2017 18:25

Nie wiem jak to jest faktycznie i czy ja mam poprawnie, ale mam zamontowany zestaw (środkowy i końcowy) Walkera do ZS-a 120 1.8 plus dospawana końcówka WMsport. Średnica rur była ta sama (z tego co pamiętam 63-64 mm). Jest w miarę cichy, nie pierdzi i mocy nie stracił. Numery to WALKER 22320 i Walker 22335.
Jacek176 - Czw Sty 12, 2017 09:26

Podejrzewam, że tłumiki do wersji 1.8 i 2.5 różnią się tylko samą końcówką.
lesny81 - Czw Sty 12, 2017 11:36

Chyba tak, bo środkowy Walker którego numery podałem w katalogu jest opisany jako do ZS 180, a końcowy Walker jako do ZS 120, a łączenie pasuje bez jakichkolwiek przeróbek.
Senn - Wto Sty 24, 2017 22:11

Też mnie dopadła awaria ostatniego tłumika w ZS 180. Dodatkowo mój jest jednym z ostatnich 180siątek i według Rimmera tłumik końcowy po VIN 637209 jest inny niż poprzednie. Czym się różnią? Nie mam pojęcia.
Jako że na Rimmer cena jest z kosmosu, a ten proponowany wcześniej w tym temacie też nie jest tani to postanowiłem poszukać coś innego.
Znalazłem polską firmę PAMAKU z Ostrowa Wlkp. (chyba dawne POLMO), która robi tłumiki między innymi do ZS. Oczywiście do Diesla i 1.8 Pb. Do V6 jest mało chodliwy więc nie robią :(

http://pamaku.pl/tlumiki-rover-mg-zs,1484.html

Jako, że średnica rury dochodzącej do tłumika jest taka sama jak w oryginale postanowiłem kupić tłumik od Diesla. Pan z tej firmy nie był mi w stanie jednoznacznie odpowiedzieć czy do 1.8 jest mniejsza średnica rury, ale sądząc po rysunku poglądowym tak chyba jest.

Generalnie tłumik jest podobny do oryginalnego, ale na pewno ma mniejszą objętość. Widać, że owal w oryginale jest taki niesymetryczny. W nowym cała puszka jest z 1- 2 cm krótsza. Rura dochodząca do tłumika wydaje się być wygięta w ten sam sposób, ale różni się flanszą połączeniową. U mnie jest na dwie śruby, a w dieslu na 3 tak samo jak w 1.8. Końcówka tłumika jest wygięta w dół i nie jest ozdobna. Mocowania wydają się być umiejscowione w tym samym miejscu.
Oryginalny tłumik na pewno jest cięższy co pewnie świadczy o grubości blachy z której jest wykonany :)

Do montażu trzeba będzie zmienić flanszę połączeniową i przespawać końcówkę ozdobną. Cena tłumika to 175 zł wliczając przesyłkę. Wczoraj zamówiony, dzisiaj jest więc firma sprawnie wysyła towar.

Poniżej parę fotek

Kunce - Wto Sty 24, 2017 22:40

Tu http://www.polmostrow.pl/...8&Menu=fromMenu miałbyś z flanszą na 2 otwory i cena podobna.
Senn - Wto Sty 24, 2017 22:58

Oooo, z tego katalogu wynika, że połączenie w 1.8 jest takie samo jak w 2.5. Z tamtego katalogu błędnie wywnioskowałem, że 1.8 ma tak samo jak diesel. No nic, będzie wiadomość dla potomnych :) Pytanie czy średnica wydechu jest taka sama.
Jacek176 - Pią Paź 09, 2020 12:57

Tłumik środkowy wraz z rurami (cała część od katalizatora do tłumika końcowego) jest taka sama w 1.8 (MG ZS, Rover 45), 2.0 V6 (Rover 45) oraz 2.5 V6 (MG ZS). W dieslu ta część środkowa jest inna bo np. nie ma wogóle tłumika środkowego.

[ Dodano: Pią Paź 09, 2020 12:57 ]
Mi wreszcie udało się kupić tłumik końcowy dedykowany do 2.5 i będę wymieniał bo ten 1.8 może nieźle przymulać. Różnica średnicy jest znaczna bo aż 17mm. Średnica zewnętrzna rury od flanszy do puszki tłumika w 2.5 to 61mm a w 1.8 to 44mm.
Nie wiem jaka średnica jest w tłumiku dedykowanym do diesla. Nie miałem okazji zmierzyć a nigdzie w necie nie mogę znaleźć takich informacji.