|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Temperatura na wyswietlaczu, a włączenie klimatyzacji
grota10 - Pon Cze 06, 2011 19:00 Temat postu: [R75] Temperatura na wyswietlaczu, a włączenie klimatyzacji Kiedy wlaczam klimatyzacje, temperatura na wyswietlaczu rosnie do ok 41stopni.Po wylaczeniu klimy, temperatura powoli dochodzi do normy.Gdzie szukac przyczyny?
dawid7890 - Pon Cze 06, 2011 19:02
PO pierwsze zobacz czy zalacza Ci sie wiatrak na chlodnicy :)Jesli wlaczysz klime w przeciwnym razie mozesz uszkodzic klimatyzacje
grota10 - Pon Cze 06, 2011 19:04
Wiatrak dziala, klima dobrze chlodzi.Chodzi o to, ze czujnik temperatury zewnetrznej wariuje.
dawid7890 - Pon Cze 06, 2011 19:08
aha to trzeba bylo od razu skorygowac
Male piwo
apples - Pon Cze 06, 2011 19:09
grota10 napisał/a: | Gdzie szukac przyczyny? | W czujniku. Zobacz czy czasami nie wypiął się i nie leży na rurce od klimatyzacji i dodatkowo z niej czyta temperaturę.
dawid7890 - Pon Cze 06, 2011 19:11
mialem podobnie masz racje apples ,mozliwe ze jest tez uszkodzony lub lezy na rurkach od plynu wspomagania
grota10 - Pon Cze 06, 2011 19:16
Dzieki apples, byc moze tak jest.Ostatnio zdejmowany byl przod, moze czujnik nie zostal wpiety na miejsce i luzno sobie lezy na zderzaku.Jutro sprawdze.Poza tym, ze po dluzszej jezdzie z wlaczona klima, robi sie straszny mul,ale to podobno normalne w R75 wszystko jak na razie oki,choc to naprawde wkurzajace.
dawid7890 - Pon Cze 06, 2011 19:21
no nie powiedzialbym ze mol zalezy o co chodzi z tym mulem
grota10 - Pon Cze 06, 2011 19:23
Slabnie,kiepskie przyspieszenie,dopiero na wyzszych obrotach sie zbiera,to dla mnie mul.
dawid7890 - Pon Cze 06, 2011 19:28
oj niestety to tylko 116 konikow ja mam w swoim 170 i to jest jazda -sekwencja spalanie 11 litrow .Ale mam rowniez diesla i moge szczerze napisac ze nie slabnie to jest diesel moc maxymalna do 3 tys obrotow ,moge Cie zareczyc ze ja nie odczuwam roznicy na klimie czy bez
kris-tofer - Pon Cze 06, 2011 19:48
nie zgodzę się, że po włączeniu klimy R75 CDT staje się mułowaty, chyba, że zależy w jakim stanie macie swoje roverki i ile Wam kucy zwiało przez niezauważone małe usterki czy defekty auta.
W moim przypadku nie czuję różnicy w mocy silnika między włączoną a wyłączoną klimatyzacją.
grota10 - Pon Cze 06, 2011 19:54
No to pewnie z moim cos jest nie tak.Przy wlaczonej musze go wyzej krecic.Dzisial myslalem ze mnie szlak trafi. Szczegolnie przy wzniesieniach
kris-tofer - Pon Cze 06, 2011 19:59
może utrzymujesz za małe obroty silnika poniżej 2000? jeśli tak, to turbina jeszcze nie doładowuje i mułowaty może być, przy obrotach 2-3tys leci jak z papierami, lub powinien
dawid7890 - Pon Cze 06, 2011 20:03
Dokladnie ale nie bralem tego pod uwage mylse ze kazdy uzytkownik dieselka na turbo wie o co chodzi :)Jesli rzeczywiscie ma takiego mula to moze wskoczyl CI roverek na stan awaryjny sprawdz obroty jak sie nagrzeje to przywal pedal do spodu musi zamknac skale jesli nie to wskoczyl Ci stan awaryjny i trzeba szukac gdzie indziej
mkowals5 - Pon Cze 06, 2011 20:14
Ja bym szukał winy w termostacie. Przy palniętym termostacie masz otwarty układ a gdy załącza się wiatrak klimatyzacji całą ciepłą wodę w chłodnicy po prostu wywiewa. Sprawdż przy jakiej temperaturze góra chłodnicy robi się ciepła. Ja mam walnięty termostat i mam górę chłodnicy gorącą przy około 72 C.
dawid7890 - Pon Cze 06, 2011 20:20
hmm ale nie rozmawiamy o termostacie tak apropo Co ma termostat do tematu czujnik temeratury z zewnatrz nie silnika tak apropo czytajmy dokladniej
grota10 - Pon Cze 06, 2011 20:43
Termostat raczej nie bo dlugo by sie nagrzewal.Czytalem troche na ten temat i wielu forumowiczow ma ten sam problem.Padlo nawt stwierdzenie ze ten typ tak ma.
kris-tofer - Pon Cze 06, 2011 20:44
a może to wina plam na słońcu?
Panowie, sorry ale pleciecie od rzeczy, sprężarka przy sprawnym układzie bije około 17 atmosfer, więc musi być spore obciążenie dla silnika, jednakże nie na tyle duże, żeby auto łapało muła jakby stado słoni siedziało z tyłu na kanapie...
Zróbcie sobie rundkę z klimą i bez na obrotach do 2000 i niskim biegu i powyżej 2000 z klimą i bez, silnik bez problemu radzi sobie z takim obciążeniem sprężarki powyżej 2000 obrotów silnika.
grota10 - Pon Cze 06, 2011 20:55
No i to chcialem uslyszec. Czyli przy obrotach ponizej 2000 moze byc odczuwalny spadek,powyzej ciagnie jak niby nic. Czyli mojemu R nic nie dolega,mozemy to sprawdzic na zlocie.
dawid7890 - Pon Cze 06, 2011 21:02
Sory ale ja nie mam spadku mocy w swoim roverku przy klimie ok cisnienie ,skoro ktos pisze ze nie moze sie pod gorke uciagnac to jak inaczej to interpretowac ... Porazka
grota10 - Pon Cze 06, 2011 21:10
Nie napisalem ze nie moge sie wciagnac tylko ze musze go krecic na wyzszych obrotach.Normalnie biegi zmieniam ni przekraczaqjac 2000 obr.Przy wlaczonej klimie musze krecic wyzej bo nie daje rady szybko sie rozpedzic,szczegolnie przy wzniesieniach.To nie znaczy ze wogole nie chce jechac.Moze zle sie wyslowilem.
piterazim - Pon Cze 06, 2011 21:51
jeśli taki muł to może warto sprawdzić przepływomierz
kris-tofer - Pon Cze 06, 2011 22:34
Przecież grota10, napisał: grota10 napisał/a: | ponizej 2000 moze byc odczuwalny spadek,powyzej ciagnie jak niby nic | czyli sprawdził i wszystko jest OK
dawid7890, dla Twojej informacji w trybie awaryjnym nie polecisz więcej jak 90km'h i nie wbijesz się na obroty wyższe niż 2000
poza tym dawid7890, masz KV6 i 180 kucy pod maską, a grota10, ma fabryczne 116, więc jest różnica czy jej nie ma?
longer86 - Pon Cze 06, 2011 22:55
proponuje sobie stanąc na trasie i przyspieszyć na 2 biegu np, zacząć poniżej 2 tys. obrotów i zwrócić uwagę jak powyżej 2 zaczyna lecieć w przód...
a załączona klima praktycznie nie jest odczuwalna, weź komplet pasażerów i wtedy przy tych 116 trochę ociężały się robi
kris-tofer - Pon Cze 06, 2011 22:57
grota10, masz wszystko w porządku ze swoim autem, nie musisz nic sprawdzać, to normalne, że poniżej 2000 obrotów turbina nie doładowuje i pod wpływem większego obciążenia auto nie da rady się wtoczyć pod górkę, czy wolniej nabiera prędkości.
Jeśli auto nie pali więcej niż zwykle, czyli 6 - 7 litrów na 100km to przepływomierz jest OK, co najwyżej można się zastanowić nad wymianą filtra powietrza jeśli dawno nie zmieniałeś i tyle
MateuszG - Wto Cze 07, 2011 09:10
Gdy używam klimy nie odczuwam żadnego spadku mocy.
grota10 - Wto Cze 07, 2011 16:27
Wszystkie filtry wymienion kilka tygodni temu,obroty wchodza bez problemu,kris-tofer ma racje w moim R wszystko hula.Mozemy to sprawdzic w Radomiu.Rozmawialm dzis z kolgami,maja rozne samochody i kazdy mowi ze po wlaczeniu klimy zauwaza lekki spadek mocy wiec nie wiem mateuszG co ty masz za bryke Moz po prostu klima ci nie dziala i dlatego nie odczuwasz spadku mocy:mrgreen: Oczywiscie zartowalem
kris-tofer - Wto Cze 07, 2011 18:35
no 180KM a 116 to różnica, więc może nie odczuwać spadku mocy, a co więcej silnik typu V ma większy moment obrotowy, czyli lepiej zbiera się także z niskich obrotów.
MateuszG - Sro Cze 08, 2011 06:33
Mój poprzedni post został ocenzurowany, nie spełniał wymagań merytorycznych. Myślę że dobrze bo to forum ma zawierać jak najwięcej konkretnych informacji i ma być na odpowiednim poziomie. W skrócie napisałem że mam dość "ciężką nogę", co sprawia że być może nie zauważam żadnego spadku mocy.
|
|