|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [kv6] Problem z obrotami powyzej 4tys.
kruszon - Wto Lip 26, 2011 11:00 Temat postu: [kv6] Problem z obrotami powyzej 4tys. Witam!
No wiec po doglebnym zapoznaniu sie z meandrami zagadnien zwiazynych z K-Series zaczynamy przygody z KV6
Dzisiaj przy mocniejszym przyspieszaniu do ok. 5500 tys obrotow nagle autkiem szarpnelo, obroty spadly do zera a mi serce skoczylo do gadla, potem sie unormowaly. Przy szarpnieciu mignal check-engine. Zatrzymalem sie, sprawdzilem czy wszystko ok i na to wygladalo... Ale autko zaczelo przerywac >4000 obrotow. To samo dzieje sie na luzie. Filmik tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=MLTb9QmN7dg
Tak to sie mniej wiecej zachowuje.
Pompa paliwa? Sonda lambda? VISy?
Niestety Mariusz wyjechany i jestem w kropce Podejrzewam ze dopoki nie podlaczymy pod kompa to bedzie ciezko cokolwiek wiecej powiedziec, ale moze ktos z Was mial taki problem.
Pozdrawiam
mzas - Wto Lip 26, 2011 11:28
Cześć.
Mi się wydaje że może to być sonda lambda. Znajomy miał podobny objaw i silnik mu przechodził w tryb awaryjny i tak się działo.
Sam czekam na powrót Mariusza..
sknerko - Wto Lip 26, 2011 11:31
VIS Power, ten montowany od góry przełącza się przy 4k/obr
może zdechł
kruszon - Wto Lip 26, 2011 11:34
Czyli takie podejrzenia jak byly ogolnie. Bez kompa sie nie dowiemy chyba. Zastanawiam sie tylko czy moge tak jezdzic, ale chyba dam mu odpoczac do powrotu Mariusza jak nie ma pewnosci co sie dzieje.
sknerko - Wto Lip 26, 2011 11:47
a masz hałas w kolektorze przy VIS-ach (takie terkotanie)? jak nie to można jeździć ale raczej do 4k/obr.
Może tylko mikrostyk w VIS padł
[ Dodano: Wto Lip 26, 2011 12:47 ]
albo odpiąć tego VIS-a i już
kruszon - Wto Lip 26, 2011 12:47
Terkotanie jest.
W ktorym miejscu odpiac tego VISa? Zobaczylbym czy to pomoze.
Pozdrawiam
sknerko - Wto Lip 26, 2011 13:22
jak terkocze to masz rozwalone klapki od power Vis-a i nie wskazane jest jeździć ale spróbuj odpiąć i posłuchać bo może terkocze silniczek tylko. Ten VIS to jest ten bliżej przodu auta od góry
czerwona strzałka to ten twój nieszczęśnik a zielona to ten co się otwiera przy 2,700 obr
kruszon - Wto Lip 26, 2011 13:45
Po odpieciu tez terkocze. Odpinalem wtyczke tylko ta oznaczona na czerwono. Sprobowac odlaczyc tez ta druga?
Pozdrawiam
sknerko - Wto Lip 26, 2011 14:49
odłącz tą drugą i zobacz ale nie przewiduję poprawy Z objawów które opisałeś to mi wygląda że miałeś zatarte te klapki już wcześniej a może nawet walkie już miała i teraz poprostu ten wodzik od przełączania się ułamał. Jak walkie pisala ile jej palił to myślę ze już u niej mógł być problem z tym VIS-em bo mój też tak dużo jarał jak VIS-y padły.
Jak co to zdemontuj siłownik VIS i zobacz czy ta wajcha tam w kolektorze chodzi lekko czy już jej nie ma albo może zatarta jest. Ten drugi Vis to tylko taka klapka mała jest tak że tam raczej problemu nie będzie
kruszon - Wto Lip 26, 2011 17:55
Sprawdzilem przed chwila i po odpieciu wtyczki tej czerwonej nadal nie wchodzi pow. 4krpm. A z tym klepaniem to nie jestem pewien do konca. Co do samych VISow to calkiem mozliwe, ale mimo wszystko nie dawaloby to chyba takich objawow. Zaczniemy kompa i ewentualnie lambdy jak pisal mzas. Zawsze to taniej a sprawdzic nie zaszkodzi.
Pozdrawiam
[ Dodano: Wto Lip 26, 2011 18:55 ]
Nowe newsy z frontu Dzisiaj zdecydowalem wrocic ZSem z pracy zeby jeszcze sie przyjrzec sprawie. Wracajac zauwazylem, ze przerywa rowniez na nizszych obrotach nawet jadac rownomiernie. Nie ma wiekszego znaczenia czy to 2, 2,5 czy 3 k obr. Dodatkowo jechalem z otwartymi szybami i spod maski mam wrazenie ze tuz przed przerwaniem bylo slychac lekki strzal tak jakby kable WN (wiem jak to brzmi bo mialem podobnie w R45 przy przebiciu). Myslicie ze one moga byc przyczyna?
Z reszta mam nadzieje ze jutro bede mial nowe kable to sie okaze.
Pozdrawiam
Markzo - Wto Lip 26, 2011 23:26
Dokręc silniczki od VISow, odpalilem raz swojego bez silniczka balance (ten od 2700obr/min) i mi mocno pierdyknal pare razy. Podepnij go nawet pod boschowego KTS'a, spokojnie ogarnia to auto mi to na lambde nie wyglada, mialem padnieta w Coupe i objawy byly inne, tu jakby czujnik polozenia walu/walka swirowal bo motor jakby chcial gasnac
co do kabli moje tez maja przebicie (porazil mnie prąd ) i nie mam takich objawow.
kruszon - Wto Lip 26, 2011 23:53
Markzo napisał/a: | Dokręc silniczki od VISow, odpalilem raz swojego bez silniczka balance (ten od 2700obr/min) i mi mocno pierdyknal pare razy. |
Zobacze czy sie cos nie poluzowalo - moze faktycznie
Markzo napisał/a: | czujnik polozenia walu/walka swirowal bo motor jakby chcial gasnac
|
Byc moze - raz mi zgasl nawet. Ale czy przypadkiem to nie powinno byc tak, ze potem mialbym problem z odpaleniem dopoki nie przestygnie?
Markzo napisał/a: | co do kabli moje tez maja przebicie |
Ale co innego jak jest przebicie bo jest przetarta izolacja jak podejrzewam u Ciebie bylo a co innego jak nie stykaja bo sie wiazka w kablu ulamala albo cos sie w samej fajce dzieje.
Jeszcze mi do glowy pompa paliwa przychodzi...
Tak czy inaczej dzieki za pomoc. Jesli KTS go lyka to poszukam gdzies w okolicy.
Pozdrawiam
Markzo - Sro Lip 27, 2011 00:09
kruszon napisał/a: | Markzo napisał/a:
Dokręc silniczki od VISow, odpalilem raz swojego bez silniczka balance (ten od 2700obr/min) i mi mocno pierdyknal pare razy.
Zobacze czy sie cos nie poluzowalo - moze faktycznie |
tylko nie przesadź, da sie te sruby urwać
kruszon napisał/a: | Markzo napisał/a:
czujnik polozenia walu/walka swirowal bo motor jakby chcial gasnac
Byc moze - raz mi zgasl nawet. Ale czy przypadkiem to nie powinno byc tak, ze potem mialbym problem z odpaleniem dopoki nie przestygnie? |
nie koniecznie, w Vectrze nie bylo roznicy czy cieply czy zimny...
kruszon napisał/a: | Markzo napisał/a:
co do kabli moje tez maja przebicie
Ale co innego jak jest przebicie bo jest przetarta izolacja jak podejrzewam u Ciebie bylo a co innego jak nie stykaja bo sie wiazka w kablu ulamala albo cos sie w samej fajce dzieje.
Jeszcze mi do glowy pompa paliwa przychodzi...
Tak czy inaczej dzieki za pomoc. Jesli KTS go lyka to poszukam gdzies w okolicy. |
CO jest uwalone w kablach nie wiem, popiescilo mnie konkretnie jak sie o nie oparlem a motor chodzi jak zegarek podpinaj go pod kompa, KTS go ogarnia, na hamowni moj byl podpiety pod KTS i mozna bylo z zakresu silnika chyba wsio sprawdzic.
Jakbys potrzebował na gwałt kolekotra ssacego to sie na PW odezwij, w promocyjnej cenie bym cos w garazu znalazł
sknerko - Sro Lip 27, 2011 07:44
Tak sobie myślę ze jak by miał kogoś z kabelkiem elm327 i softem to tez błędy przeczyta. Moja 75 łączy sie i gada ktoś na forum VIS-y naprawiał i kabelkiem za 50pln diagnozował. Koszt jednego podlączenia do kompa a masz spokój na przyszłość
kruszon - Sro Lip 27, 2011 11:00
Taki?
http://allegro.pl/interfe...1738576194.html
Czy moze taki:
http://allegro.pl/prof-eu...1716930464.html
Jaki soft do tego?
Pozdrawiam
sknerko - Sro Lip 27, 2011 11:42
Ja mam taki jak z pierwszego linku i działa. Ważne kup z jak najnowszym firmwarem. Soft dają na płytce do tego ale jest tez pełno softu w necie
mike-l - Sro Lip 27, 2011 12:18
Czyli do zdiagnozowania naszej kv6 wystarczy ten interfejs ELM327 (pewnie lepiej w wersji 1.4b niż 1.3a), laptop z softem i to wszystko?
A gdzie się podłącza to ustrojstwo?
Sorry za takie pytania, ale się nie znam
sknerko - Sro Lip 27, 2011 12:26
mike-l napisał/a: | Czyli do zdiagnozowania naszej kv6 wystarczy ten interfejs ELM327 (pewnie lepiej w wersji 1.4b niż 1.3a), laptop z softem i to wszystko?
A gdzie się podłącza to ustrojstwo?
Sorry za takie pytania, ale się nie znam |
Tak moją diagnozuje wer. 1.4b. Podłączasz to pod kierownica nad pedałem sprzęgła, na końcu tego dekla jest gniazdo
mike-l - Sro Lip 27, 2011 12:40
Dzięki sknerko! Właśnie zamówiłem interfejs
kruszon - Sro Lip 27, 2011 13:24
Mamy winowajcę
Interfejs ELM327 w wersji 1.3a gada z ZSem. Akurat znajomy z pracy mial pod reka.
Diagnoza:
P0340 - Obwod czunika polozenia walka rozrzadu wadliwe dzialanie.
Dam rade sam wymienic? W sensie czy to skomplikowana operacja czy po prostu wykrecic czujnik i wkrecic + wymiana wiazki od niego?
Pozdrawiam!
[ Dodano: Sro Lip 27, 2011 14:24 ]
I P0341 - obwod czujnika polozenia walka rozrzadu - zakres/funkcjonowanie
Markzo - Sro Lip 27, 2011 13:31
czyli trafiłem to raczej nic skomplikowanego, obejzyj przewody, moze gdzie sie przetarły? albo wymien czujnik i po sprawie
kruszon - Sro Lip 27, 2011 14:06
Juz jestem umowiony na wymiane czujnika razem z wiazka.
Pozdrawiam
sknerko - Sro Lip 27, 2011 14:08
Cieszę się że udało się pomóc
kruszon - Sro Lip 27, 2011 20:43
Nie do konca
Czujnik wymieniony, ale poprawy brak. Co wiecej objawy jeszcze przed wymiana sie rozszerzyly do odcinki jak na filmiku, tyle ze przy ok 2700. Cos Wam to mowi? Czekam na zapasowy kolektor. Wymienimy i sie zobaczy. Poki co dziekuje wszystkim za wielka pomoc.
Pozdrawiam
sknerko - Czw Lip 28, 2011 07:50
A komp tobie błędów VIS nie zgłaszał?
Markzo - Czw Lip 28, 2011 07:59
T4 pokazało błąd balance i butterfly'ów, zobaczymy co pokaze po kolektorze z bliźniaka
sknerko - Czw Lip 28, 2011 08:24
Markzo napisał/a: | T4 pokazało błąd balance i butterfly'ów, zobaczymy co pokaze po kolektorze z bliźniaka |
Czyli oba VISy do d..y, a do tego grzechoce, ech.. pewnie się połamały wodziki od zaworów Power w kolektorze
kruszon - Czw Lip 28, 2011 08:41
Zdejme ten kolektor jak przyjdzie od Markzo zastepczy (Dziekuje!!). Wtedy sie okaze.
Markzo - Czw Lip 28, 2011 15:45
Kolektor jutro powinien być u CIebie, u mnie działał oki, błędów nie było, oby to było to
kruszon - Czw Sie 04, 2011 16:09
Niestety jak juz chyba pisalem dopiero w poniedzialek bede mogl to sprawdzic i dam znac.
Jeszcze raz wielkie dzieki.
[ Dodano: Czw Sie 04, 2011 17:09 ]
Diagnoza: czujnik położenia wału korbowego (nie wiem czy ELM sie nie pomylil - moze rzeczywiscie kwestia firmware'u albo blad w sofcie) + wymieniona sonda lambda.
Dziekuje wszystkim za pomoc po raz kolejny.
Ale sie ciesze
maciej - Czw Sie 04, 2011 16:24
Ale to w końcu VIS'y, czy lambda, bo się zgubiłem?
Bo wcześniej pisałeś, że wymiana czujnika nie pomogła.
kruszon - Pią Sie 05, 2011 18:34
Nie pomogła wymiana czujnika położenia wałka rozrządu. A okazało się, że walnięty był wału korbowego. VISy sa ok. Lambda wyszła na kompie podobno i stąd mogło być spalanie większe o którym sknerko wspominał. Możliwe też, że się przyczyniła do objawów. Jutro, mam nadzieję, odbieram autko to się od Mariusza wszystkiego dowiem
Pozdrawiam
[ Dodano: Pią Sie 05, 2011 19:34 ]
Dzisiaj odebrałem autko. Mariusz wspomniał, że problem mógł wynikać z tłumaczenia w sofcie którego używałem, więc przestroga - nie używać polskich tłumaczeń. Możliwe, że ktoś pomylił crankshaft z camshaftem i mamy rozwiązanie zagadki
A już ZSika chciałem ochrzcić Złamana Strzała - Broken Arrow
Pozdrawiam
Markzo - Nie Sie 07, 2011 08:11
no i cacy niech smiga zacnie
SeniorA - Nie Sie 07, 2011 21:01
kruszon napisał/a: | Nie pomogła wymiana czujnika położenia wałka rozrządu. | i nie mogła pomóc , bo ten czujnik nie wpływa na pracę uruchomionego silnika . ECM potrzebuje go tylko do uruchomienia silnika.
tomek92k2 - Sro Paź 07, 2015 18:35
Witam nie chcial bym zakladac nowego tematu gdzie dokladnie znajduje sie czujnik cisnienia na listwie Bo jakos go nie moge znalesc I czujnik wysokiego cisnienia ..?Rover 75 2.0V6
[ Dodano: Sro Paź 07, 2015 19:35 ]
.??
|
|