Zobacz temat - [R75] Kontrolka smarowania silnika - CDT/CDTi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kontrolka smarowania silnika - CDT/CDTi

kris-tofer - Sro Sie 31, 2011 22:08
Temat postu: [R75] Kontrolka smarowania silnika - CDT/CDTi
Siema ziomale :)
Zastanawiam się nad kontrolką smarowania silnika w R75 CDT
Otóż, po uruchomieniu zimnego silnika gaśnie po około sekundzie dwóch, przy odpalaniu nagrzanego silnika gaśnie szybciej.

Czy ta kontrolka nie powinna gasnąć już w momencie, gdy silnik kręci jeszcze na rozruszniku - podczas odpalania?

Czy mam się już zacząć martwić pompą olejową? jak jest u Was z tą kontrolką?

Raptile - Sro Sie 31, 2011 22:29

po dluzszym odpaleniu pompa musi wytworzyc cisnienie w układzie ;) u mnie jest tak samo ;)

[ Dodano: Sro Sie 31, 2011 23:29 ]
Oczywiscie dla pewnosci wypadało by sprawdzic poziom oleju ;)

21matys - Czw Wrz 01, 2011 09:23

u mnie też to samo, oleju tyle ile trzeba wiec uważam tez ze tak powino być
kris-tofer - Czw Wrz 01, 2011 21:32

można też uważać, że pompa olejowa już nie pierwszej młodości, lub, że silnik już traci kompresję, chociaż z drugiej strony to takie szukanie dziury w całym...
PHJOWI - Nie Wrz 04, 2011 03:11

a na jakim oleju samochód pomyka.
dziki1971 - Nie Wrz 04, 2011 09:45

Witam umnie tez tak gasnie olej Valvoline max life pzdr
kris-tofer - Nie Wrz 04, 2011 22:15

Ja zalewam silnik Mobilem 10W/40 półsyntetykiem
Dziadek - Pon Wrz 05, 2011 12:15

Miałem tak kiedyś w ducato.Po wymianie czujnika (na gwarancji) gasło od razu.Chyba kwestia kalibrowania czujnika,albo gęstości oleju.
kris-tofer - Pon Wrz 26, 2011 18:59

użytkownicy rovera 75 z silnikiem diesla
po odpaleniu zimnego silnika po jakim czasie gaśnie Wam kontrolka ciśnienia oleju? od razu? czy po około 2 sekundach? oraz jaki macie zalany olej sytetyk/półsyntetyk/mineralny?

ja mam olej półsyntetyczny i po odpaleniu zimnego silnika lampka gaśnie po 2 sekundach, dla porównania inne auta, benzynowe też lampka ta potrafi zgasnąć już przy odpalniu silnika

VMatas - Pon Wrz 26, 2011 19:41

Przy odpalaniu. Syntetyk.
Pieta - Pon Wrz 26, 2011 19:50

VMatas napisał/a:
Przy odpalaniu. Syntetyk.


tak samo

21matys - Pon Wrz 26, 2011 20:07

półsyntetyk elf 10w40 po 1s
instal20 - Pon Wrz 26, 2011 20:10

tak samo czyli zimny to gasnie z opuzinieniem a zalany jest castrol edge 5w30
apples - Pon Wrz 26, 2011 20:24

Przy odpalaniu.

Półsyntetyk.

kris-tofer - Pon Wrz 26, 2011 21:27

to co, mam się martwić o stan pompy olejowej?
kolega w hondzie z silnikiem z VTEC miał podobnie i zatarła się panewka mimo iż kontrolka gasła to silnik nie miał wystarczającego smarowania

longer86 - Pon Wrz 26, 2011 21:40

ja napiszę tak: po nocy na dworze w chwili obecnej rano przy pierwszym odpaleniu gaśnie po około sekundzie, potem przez cały dzień gaśnie praktycznie równo z odpaleniem, czyżby wpływ temperatury na gęstość oleju?
kris-tofer - Pon Wrz 26, 2011 21:45

longer86 napisał/a:
czyżby wpływ temperatury na gęstość oleju?
nie no, wpływ taki, że zimny olej to gęściejszy jest od tego rozgrzanego, stąd różnica czasowa w gaśnięciu lampki na zimnym i na rozgrzanym silniku.
Ale mnie zastanawia dlaczego na zimnym silniku u każdego kto się wypowiedział jest inaczej, rozumiem, że inna lepkość oleju, to inaczej trzeba na to patrzeć, ale przykładowo apples ma półsyntetyk i gaśnie mu na zimnym silniku od razu a u mnie po 2 sekundach także przy oleju półsyntetycznym.

longer86 - Pon Wrz 26, 2011 21:54

a może apples ma ogrzewany garaż, a Twój pod chmurką ;)
kris-tofer - Wto Wrz 27, 2011 19:53

longer86 napisał/a:
a może apples ma ogrzewany garaż, a Twój pod chmurką ;)

nie rób se jaj :)
to poważny temat, nie chcę sobie zatrzeć silnika, już raz silnik wymieniałem i nie chcę po raz kolejny

longer86 - Wto Wrz 27, 2011 20:18

dobra juz nie będę :mrgreen:

Z dwojga złego hmmm nie przejmuje sie tym bo bym spać nie mógł... i lepiej żeby nic sie nie dział, silnik jest duży, a jak olej gęsty to mija chwilka zanim ciśnienie go wszędzie rozprowadzi

kris-tofer - Wto Wrz 27, 2011 20:48

wiem, ale zauważ, że u kolegów którzy napisali powyżej kontrolka gaśnie już w momencie odpalania silnika, a nie kilka sekund po odpaleniu.
Moim zdanie kwestie są dwie do wyjaśnienia: wydajność pompy olejowej, lub czujnik ciśnienia

longer86 - Wto Wrz 27, 2011 20:53

pytanie czy każdy kto napisał, że gaśnie od razu zwrócił uwagę na to przy pierwszym porannym odpalaniu auta czy przy pierwszym lepszy w ciągu dnia... bo jak pisałem u mnie jest to tylko przy pierwszym odpaleniu rano... potem jadę do pracy, auto stoi 8 godzin powiedzmy, że w tej chwili w temperaturach dodatnich pomiędzy 10-20 stopni i o 17 odpalam, a kontrolka gaśnie od razu
kris-tofer - Wto Wrz 27, 2011 22:24

longer86, napisałem, żeby sprawdzili na zimnym silniku, odpisali ludzie, którzy znają się na rzeczy i sprawdzili tak jak ich prosiłem, mrozów nie ma, żeby olej stawał się bardzo gęsty.
MaReK - Sro Wrz 28, 2011 00:20

Dzisiaj rano, przed wyjazdem do pracy, wezmę w rękę kamerę i nagram jak to wygląda u mnie. Oprócz tego, że może się pojawić break fault, err na kilometrarzu dziennym oraz błąd poduszki powietrznej, to chyba wszystko inne działa.

U mnie olej to Castrol 5W30.

kris-tofer - Pią Wrz 30, 2011 07:24

jedyną opcją sprawdzenia czy pompa olejowa nie domaga czy może tylko kwestia czujnika, byłaby podmiana tego czujnika od innego auta, gdzie ta kontrolka gaśnie od razu, ewentualnie pokusić się o zakup nowego czujnika.
MaReK - Pią Wrz 30, 2011 11:23

Sorki, że nie wrzuciłem filmu. Mam jeden onboard na którym może być to widać, jednak z moich obserwacji "ocznych" wynika, że rano po postoju pod chmurką kontrolka smarowania gaśnie po. ok 2 - 2 sek.
21matys - Nie Paź 02, 2011 08:33

moim zdaniem tak powinno być pamiętam jak miałem SKODE ( którą do dzisiaj mam:) ) to nawet w DTR-ce pisało ze kontrolka smarowania powinna zgasnąć po kilki sekundach po odpaleniu silnika, wiem ze skoda nie to co rover ale mysle ze to normalna rzecz...