|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kontrolka smarowania silnika - CDT/CDTi
kris-tofer - Sro Sie 31, 2011 22:08 Temat postu: [R75] Kontrolka smarowania silnika - CDT/CDTi Siema ziomale
Zastanawiam się nad kontrolką smarowania silnika w R75 CDT
Otóż, po uruchomieniu zimnego silnika gaśnie po około sekundzie dwóch, przy odpalaniu nagrzanego silnika gaśnie szybciej.
Czy ta kontrolka nie powinna gasnąć już w momencie, gdy silnik kręci jeszcze na rozruszniku - podczas odpalania?
Czy mam się już zacząć martwić pompą olejową? jak jest u Was z tą kontrolką?
Raptile - Sro Sie 31, 2011 22:29
po dluzszym odpaleniu pompa musi wytworzyc cisnienie w układzie u mnie jest tak samo
[ Dodano: Sro Sie 31, 2011 23:29 ]
Oczywiscie dla pewnosci wypadało by sprawdzic poziom oleju
21matys - Czw Wrz 01, 2011 09:23
u mnie też to samo, oleju tyle ile trzeba wiec uważam tez ze tak powino być
kris-tofer - Czw Wrz 01, 2011 21:32
można też uważać, że pompa olejowa już nie pierwszej młodości, lub, że silnik już traci kompresję, chociaż z drugiej strony to takie szukanie dziury w całym...
PHJOWI - Nie Wrz 04, 2011 03:11
a na jakim oleju samochód pomyka.
dziki1971 - Nie Wrz 04, 2011 09:45
Witam umnie tez tak gasnie olej Valvoline max life pzdr
kris-tofer - Nie Wrz 04, 2011 22:15
Ja zalewam silnik Mobilem 10W/40 półsyntetykiem
Dziadek - Pon Wrz 05, 2011 12:15
Miałem tak kiedyś w ducato.Po wymianie czujnika (na gwarancji) gasło od razu.Chyba kwestia kalibrowania czujnika,albo gęstości oleju.
kris-tofer - Pon Wrz 26, 2011 18:59
użytkownicy rovera 75 z silnikiem diesla
po odpaleniu zimnego silnika po jakim czasie gaśnie Wam kontrolka ciśnienia oleju? od razu? czy po około 2 sekundach? oraz jaki macie zalany olej sytetyk/półsyntetyk/mineralny?
ja mam olej półsyntetyczny i po odpaleniu zimnego silnika lampka gaśnie po 2 sekundach, dla porównania inne auta, benzynowe też lampka ta potrafi zgasnąć już przy odpalniu silnika
VMatas - Pon Wrz 26, 2011 19:41
Przy odpalaniu. Syntetyk.
Pieta - Pon Wrz 26, 2011 19:50
VMatas napisał/a: | Przy odpalaniu. Syntetyk. |
tak samo
21matys - Pon Wrz 26, 2011 20:07
półsyntetyk elf 10w40 po 1s
instal20 - Pon Wrz 26, 2011 20:10
tak samo czyli zimny to gasnie z opuzinieniem a zalany jest castrol edge 5w30
apples - Pon Wrz 26, 2011 20:24
Przy odpalaniu.
Półsyntetyk.
kris-tofer - Pon Wrz 26, 2011 21:27
to co, mam się martwić o stan pompy olejowej?
kolega w hondzie z silnikiem z VTEC miał podobnie i zatarła się panewka mimo iż kontrolka gasła to silnik nie miał wystarczającego smarowania
longer86 - Pon Wrz 26, 2011 21:40
ja napiszę tak: po nocy na dworze w chwili obecnej rano przy pierwszym odpaleniu gaśnie po około sekundzie, potem przez cały dzień gaśnie praktycznie równo z odpaleniem, czyżby wpływ temperatury na gęstość oleju?
kris-tofer - Pon Wrz 26, 2011 21:45
longer86 napisał/a: | czyżby wpływ temperatury na gęstość oleju? | nie no, wpływ taki, że zimny olej to gęściejszy jest od tego rozgrzanego, stąd różnica czasowa w gaśnięciu lampki na zimnym i na rozgrzanym silniku.
Ale mnie zastanawia dlaczego na zimnym silniku u każdego kto się wypowiedział jest inaczej, rozumiem, że inna lepkość oleju, to inaczej trzeba na to patrzeć, ale przykładowo apples ma półsyntetyk i gaśnie mu na zimnym silniku od razu a u mnie po 2 sekundach także przy oleju półsyntetycznym.
longer86 - Pon Wrz 26, 2011 21:54
a może apples ma ogrzewany garaż, a Twój pod chmurką
kris-tofer - Wto Wrz 27, 2011 19:53
longer86 napisał/a: | a może apples ma ogrzewany garaż, a Twój pod chmurką |
nie rób se jaj
to poważny temat, nie chcę sobie zatrzeć silnika, już raz silnik wymieniałem i nie chcę po raz kolejny
longer86 - Wto Wrz 27, 2011 20:18
dobra juz nie będę
Z dwojga złego hmmm nie przejmuje sie tym bo bym spać nie mógł... i lepiej żeby nic sie nie dział, silnik jest duży, a jak olej gęsty to mija chwilka zanim ciśnienie go wszędzie rozprowadzi
kris-tofer - Wto Wrz 27, 2011 20:48
wiem, ale zauważ, że u kolegów którzy napisali powyżej kontrolka gaśnie już w momencie odpalania silnika, a nie kilka sekund po odpaleniu.
Moim zdanie kwestie są dwie do wyjaśnienia: wydajność pompy olejowej, lub czujnik ciśnienia
longer86 - Wto Wrz 27, 2011 20:53
pytanie czy każdy kto napisał, że gaśnie od razu zwrócił uwagę na to przy pierwszym porannym odpalaniu auta czy przy pierwszym lepszy w ciągu dnia... bo jak pisałem u mnie jest to tylko przy pierwszym odpaleniu rano... potem jadę do pracy, auto stoi 8 godzin powiedzmy, że w tej chwili w temperaturach dodatnich pomiędzy 10-20 stopni i o 17 odpalam, a kontrolka gaśnie od razu
kris-tofer - Wto Wrz 27, 2011 22:24
longer86, napisałem, żeby sprawdzili na zimnym silniku, odpisali ludzie, którzy znają się na rzeczy i sprawdzili tak jak ich prosiłem, mrozów nie ma, żeby olej stawał się bardzo gęsty.
MaReK - Sro Wrz 28, 2011 00:20
Dzisiaj rano, przed wyjazdem do pracy, wezmę w rękę kamerę i nagram jak to wygląda u mnie. Oprócz tego, że może się pojawić break fault, err na kilometrarzu dziennym oraz błąd poduszki powietrznej, to chyba wszystko inne działa.
U mnie olej to Castrol 5W30.
kris-tofer - Pią Wrz 30, 2011 07:24
jedyną opcją sprawdzenia czy pompa olejowa nie domaga czy może tylko kwestia czujnika, byłaby podmiana tego czujnika od innego auta, gdzie ta kontrolka gaśnie od razu, ewentualnie pokusić się o zakup nowego czujnika.
MaReK - Pią Wrz 30, 2011 11:23
Sorki, że nie wrzuciłem filmu. Mam jeden onboard na którym może być to widać, jednak z moich obserwacji "ocznych" wynika, że rano po postoju pod chmurką kontrolka smarowania gaśnie po. ok 2 - 2 sek.
21matys - Nie Paź 02, 2011 08:33
moim zdaniem tak powinno być pamiętam jak miałem SKODE ( którą do dzisiaj mam:) ) to nawet w DTR-ce pisało ze kontrolka smarowania powinna zgasnąć po kilki sekundach po odpaleniu silnika, wiem ze skoda nie to co rover ale mysle ze to normalna rzecz...
|
|