Zobacz temat - [r400] Paliwo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r400] Paliwo

Bialy1990 - Pią Wrz 30, 2011 19:37
Temat postu: [r400] Paliwo
Witam koledzy i kolezanki problem wyglonda tak ile powinienem zrobic km na calym zbiorniku ropy zbiornik mam 40l chyba ale niejestem pewien pytam poniewaz na calym zbiorniku zrobilem 500 km przy ekonomicznej jezdzie













przepraszam wszystkich za pisownie ale jestem dyslektykem ;(

Remigiusz - Pią Wrz 30, 2011 19:49

Zbiornik masz 55litrow i przy bardzo eco driving przy max 110km/h jakieś 900-1000km można zrobić. Ale przy normalnym stylu jazdy jakieś 700-800km jest bez problemu mozliwe :wink: W mieście trochę mniej wyjdzie :wink:
Bialy1990 - Pią Wrz 30, 2011 19:53

duzo ludzi mi muwiło ze mam pier..... przeplywomierz to moze byc zalezne od tego ze tak duzo pali?
tronsek - Pią Wrz 30, 2011 19:59

Bialy1990 napisał/a:
zbiornik mam 40l chyba
Zbiornik paliwa w R400 ma 55l.
Bialy1990 napisał/a:
ile powinienem zrobic km na calym zbiorniku ropy
To zależy jak i gdzie było jeżdżone.
Ja swoim R400 w trasie, jadąc ekonomicznie robię ok 880-950km i zalewam wtedy ok50-52l ropki.

Bialy1990 - Pią Wrz 30, 2011 20:01

czemu mi tak duzo pali pomóz mi kolego bo ja juz nerwicy sie nabawie jak on tak bendzie duzo palił
bizon - Pią Wrz 30, 2011 21:17

A skad wiesz ze wykonczyles zbiornik, moze zostalo w nim 15L?? A na 40L przejechane 500km to wychodzi 8L/100, jesli po miescie to minimalne odstepstwo od normy. Zatankuj do pelna i wyzeruj licznik, wyjezdzij paliwo prawie do konca i znow zatankuj do pelna. Bedziesz wiedzial ile km przejechales i ile litrow paliwa zuzyles. Zakladajac ze zbiornik ma 55L bedziesz tez wiedzial ile litrow jeszcze Ci zostalo w baku.
wooy11 - Sob Paź 01, 2011 19:38

...jak jesteś niecierpliwy to zrób tak jak pisze kolega bizon ( do 1-wszego wybicia ) zrób 100 km i zalej ponownie do 1-szego wybicia....będziesz miał wynik spalania na 100 bez przeliczania :) Tak na marginesie - zauważyłem że wskaźnik poziomu paliwa w moim ( MG ZS 2.0 iTD ) jest bardzo proporcjionalny tzn. jak wskazówka spada od maxa do drugiej kreski to mam zrobione 200 km, spadek do srodkowej kresli kolejne 200 km do następnej kresli znowu 200 km a kiedy tankuje przy zrobionych 600 km i przelicze spalanie ( metodą kol. bizon ) spalanie wychodzi w granicach 5.5, 5.6 przy spokojnej jezdzie ( 120 km powiedzmy trasa , reszta tylko i wyłacznie po mieście ). W poprzednim samochodzie ( R 400, 1.6 ) nie mogłem ogarnać wskaźnika paliwa :)
Remigiusz - Sob Paź 01, 2011 19:59

wooy11, Do polowy skali 400km to kiepski wynik :wink: Ja zawsze patrze tak: Od max do pierwszej kreski jak mam zrobione 250km to ECO jest :wink: Potem jak do polowy zrobię 450km to znów ECO jak 400km to już nie ECO :mrgreen:
wooy11 - Sob Paź 01, 2011 20:10

hmmm rozumie że podpuszczasz mnie z tym kiepskim wynikiem 400 km do polowy skali ? ja sobie nie wyobrazam niższego spalania na 100 km jak 5.5 litry a takie właśnie mam przy tych wskazaniach wskaźnika poziomu paliwa o jakich pisałem wyżej.
ps.
Mozliwe że jeszcze nie nauczyłem sie jeździć ekonomicznie dieslem bo mam go od niedawna :wink:

Remigiusz - Sob Paź 01, 2011 20:16

wooy11, hehe.. trochę :razz: Ale napisałem jak ja sobie mniej więcej rozkładam i widzę jaki styl mam jazdy :wink: Tylko mozliwe jest tez to ze ja leje zawsze az pod korek, ze już ani kropla nie wyjdzie i powietrze cale z baku wyszło :wink:
wooy11 - Sob Paź 01, 2011 20:21

ufffff bo juz się zastanawiałem nad przeskalowaniem wskaźnika polegajacym na zwiekszeniu odległości miedzy kreskami......tak żeby chociaz dorównać Twoim 450 km do środkowej kreski hehehehe. Ja tankuję do 1-wszego wybicia, pozdrawiam !! !
tronsek - Sob Paź 01, 2011 20:21

:hm: A co powiecie na taki wynik ??
Remigiusz - Sob Paź 01, 2011 20:24

wooy11, Ale jak masz 5.5 to wszystko ok jest :mrgreen: Mi brakuje tylko zbrojnika przezroczystszego albo okienka w baku żeby widzieć ile naprawdę jeszcze jest :mrgreen: Boje się wyjeździć bak na zero bo szkoda pompy :razz: Jedyny plus ze Vp30 jest samo odpowietrzająca w porównaniu do Vp44 :mrgreen:
wooy11 - Sob Paź 01, 2011 20:25

Fotomontaz jak nic ...hehehe to żarcik oczywiście.
Remigiusz - Sob Paź 01, 2011 20:26

tronsek, :mrgreen: Bardzo ładnie :razz: Jaki był styl jazdy z jaka prędkością :roll: Nie próbowałem jeszcze nigdy 45 jechać poniżej 90km/h prze cały czas :wink:

[ Dodano: Sob Paź 01, 2011 21:26 ]
tronsek, Wskaźnika nie wyzerowałeś :mrgreen:

tronsek - Sob Paź 01, 2011 20:43

Ani fotomontaż, licznik wyzerowany. Wszystko :ok: Spalanie średnie to 5,3-5,8l/100km. Cały sekret to tankowanie. Od pierwszego "odbicia" udaje mi się jeszcze upchnąć w baku 10-12litrów ropki. :d
Remigiusz - Sob Paź 01, 2011 20:45

tronsek, To tankujesz jak ja ale widzę coś inaczej w działa wskaźnik w 400 w takim razie :mrgreen:
tronsek - Sob Paź 01, 2011 20:53

Do połowy schodzi powoli, natomiast jak tylko minie środkową kreskę to opada już szybko.
magneto - Sob Paź 01, 2011 22:12

Bialy1990, może masz nieprawidłowe wskazania poziomu paliwa?
Ja mam z tym problem i jak zaleję pod korek to mam na wskaźniku tyle ile tronsek pokazał na fotce. Rezerwa mi się zapala dopiero wtedy jak wskazówka jest na samym dole
A wracając do tematu to przy walniętej przepływce spalanie nie wzrosło u mnie zbyt drastycznie, jakoś tego nie odczułem.Z dobrą przepływką miasto 7.8l/100km trasa 5.2 prz średniej 120km/h

bizon - Nie Paź 02, 2011 17:04

tronsek napisał/a:
Do połowy schodzi powoli, natomiast jak tylko minie środkową kreskę to opada już szybko.
Potwierdzam.

magneto napisał/a:
Ja mam z tym problem i jak zaleję pod korek to mam na wskaźniku tyle ile tronsek pokazał na fotce

To zatankuj do pelna, wymontuj zegary i przestaw wskazowke :)

[ Dodano: Nie Paź 02, 2011 18:04 ]
U mnie spalanie 6,8 miasto, trasa około 5

szoso - Nie Paź 02, 2011 17:09

tronsek, na tym zdjęciu to u ciebie tak pokazuje jak masz pełen zbiornik?
tronsek - Nie Paź 02, 2011 17:21

szoso napisał/a:
tronsek, na tym zdjęciu to u ciebie tak pokazuje jak masz pełen zbiornik?
:nie:
Tyle mi pokazuje po przejechaniu 400km od tankowania do pełna. :d

bizon - Nie Paź 02, 2011 17:25

tronsek, a jak tankujesz od rezerwy i do pelna i upychasz jezscze te 12 to ile litrow Ci wychodzi?? Bo jestem ciekaw czy te 55 to do pierwszego wybicia mniej wiecej czy do korka
tronsek - Nie Paź 02, 2011 17:30

Tankuję jak mi się zaświeci kontrolka rezerwy. Do pierwszego odbicia wchodzi mi wtedy najczęściej 46-48 litrów. W sumie staram się tak, aby zatankować 60 litrów.
bizon - Nie Paź 02, 2011 17:35

Czyli 55 to sam zbiornik a te 12 upycha sie w odcinku miedzy zbiornikiem a korkiem. Dzieki za odp
tronsek - Nie Paź 02, 2011 17:39

bizon napisał/a:
miedzy zbiornikiem a korkiem
oraz w zbiorniku, bo tworzy się w nim poduszka powietrzna. Jak zatankuję te 60 litrów i jak "majtam" bagażnikiem to nie słychać chlupotania paliwa w baku. Po pierwszym odbiciu to słychać.
pgrad - Wto Paź 04, 2011 19:58

Te silniki mają to do siebie, że palą więcej paliwa im wyższe obroty. Eco driving w przypadku tego silnika to jazda z prędkością 70-80kmh na 5 biegu. Jeżeli jeździsz 40kmh na 3 w mieście to 500km na pełnym baku to normalny wynik. Żeby palił mniej to trzeba wrzucać biegi:
2 przy 20
3 przy 30
4 przy 50
5 przy 70
i hamować silnikiem i wyłączona klima. Wtedy można zejść ze spalaniem naprawdę nisko. Zauważyłem że mniej pali im mniej jest paliwa w baku. Tzn. jak jest pełny bak, wyjeżdżę 1/4 to spalanie wychodzi wyższe niż jak wyjeżdżę cały bak. Sprawdzałem to kilka razy i też bardziej jest mułowaty jak paliwko się kończy, więc coś w tym jest. w 420Di było to samo. Nie polecam jednak jazdy na rezerwie, tym bardziej jak mrozy się zaczną.