Zobacz temat - [R200] kolizja potrzebna szybka pomoc
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] kolizja potrzebna szybka pomoc

Rover666 - Pią Gru 16, 2011 20:03
Temat postu: [R200] kolizja potrzebna szybka pomoc
Drodzy forumowicze

potrzebna pilna pomoc. W drodze do wroclawia w Łodzi wjechalem w inny samochod i uszkodzilem chlodnice caly plyn wyciekl. Czy w takim stanie dojafe do wroclawia biorac pod uwage dosyc niska temperature powietrza. Czy raczej zdecydowanie to odradzacie. Z ubezpieczenia mam mozliwosc odholowania auta do najblizszego mechanika ale niespecjalnie mnie to urzadza.czy ktos z łódzkich forumowiczow posiada chlodnice na zbyciu moze?

SyntaX - Pią Gru 16, 2011 20:07

Bez chłodnicy sprawnej nie dasz rady zajechać.
Cholera wypiłem 2 piwa bo jestem z Łodzi ale w auto nie wsiądę.
Gdzie stoisz może by holować auto do Krzyśka na Rojną w Łodzi.
Jesteś w stanie zorganizować sobie jakiś transport do domu.
Masz jakieś baniaki przy sobie.
Możesz gdzieś wody dużo nabrać.
Jak mocne są to uszkodzenia.
Woda kapie czy zleciało całkowicie.

Rover666 - Pią Gru 16, 2011 20:34

Jestem na trasie na katowice na ulicy rzgowskiej na skrzyzowaniu z dachowa.uszkodzenia nie sa duze reflektory cale maska lekko wygieta. Wyglada na to ze tylko chlodniva poszla. Zbiorniczek oproznil sie caly w przeciagu kilku minut. Moze jak zamknie sie duzy obieg chlodzenia to ominie chlodnice?wlacze nawiew kupie duzo wody i moze cos z tego bedzie.stoje pod monopolowym wiec kupie troche wody doleje do zbiornika i zobacze co sie bedzie dziac. Dam znac co i jak.pozdro i dzieki za szybkaodpow iedz

[ Dodano: Pią Gru 16, 2011 20:34 ]
Dolalem wody ale momentalnie wszystko wycieklo przez jakas nieszczelnosc z prawej strony patrzac od przodu.moze to nie clodnica a jakis wezyk?termostat powinien chyba sie zamknac juz zatem wyciek jest poza chlodnica?czy zamknie sie dopiero jesli jest jakas ciecz w ukladzie?chyba jestem w ciemnej du..e :-\

SyntaX - Pią Gru 16, 2011 21:10

Niestety tak duży wyciek odrzuca dalszą możliwość jazdy autem.
Przykro mi kolego ale tylko laweta wchodzi w grę.

Kozik - Pią Gru 16, 2011 21:14

Rover666 napisał/a:
wszystko wycieklo przez jakas nieszczelnosc z prawej strony patrzac od przodu


z prawej strony jest wąż dolny chłodnicy od spodu, mogło Ci wyłamać ten króciec co wystaje, ewentualnie dziura jest gdzieś na dole. Raczej nie uda Ci się tego zatamować. Może znajdziesz gdzieś nawet mniejszą chłodnice póki co i jakoś dojedziesz.

pgrad - Pią Gru 16, 2011 21:23

Jak masz linkę to mogę Cię odholować, poza tym nie godź się na wywózkę auta do ja...lu na brukowej. Tam łapówki dają firmom ubezpieczeniowym i później są same problemy z odebraniem/naprawą auta, poza tym rzeźbiarze.

[ Dodano: Pią Gru 16, 2011 21:23 ]
Jak potrzebny Ci wąż dolny to akurat taki mam. Miałem go wymienić u siebie, ale okazało się że u mnie była rzeźba z chłodnicą, a przewód ok. Jestem z Łodzi także mogę podjechać

Rover666 - Pią Gru 16, 2011 22:06

Na razie wstrzymajj sie.jestem w trakcie zalatwiania rozwiazania problemu

[ Dodano: Pią Gru 16, 2011 22:06 ]
Szczescie w nieszczesciu ze do monopolowego prxy ktorym stalem podjechal jakis jegomosc ktory okazal sie mechanikiem ktory ma zaklad 100 metrow dalej.podjechalismy zobaczyc co i jak i okazalo sie ze urwal sie bolec w lewym rogu przy chlodnicy i przez niego wsxystko sie wylewalo. Wkrecil srube walna poksyline i mozna jechac. Dziekivza dobre checi. Jak ktos z lodzi bedzie mail stloczke we wroclawiu to moze liczyc na moja pomoc ;-)

kris2828 - Pią Gru 16, 2011 22:14
Temat postu: Re: [R200] kolizja potrzebna szybka pomoc
[quote="Rover666"]Drodzy forumowicze

Z ubezpieczenia mam mozliwosc odholowania auta do najblizszego mechanika ale niespecjalnie mnie to urzadza.

pewnie masz ale nie za darmo, 3 dni temu dzwoniłem do PZU to za 40km drogi chcieli ode mnie prawie 200zł więc nie wiem na czym polega ich ta pomoc jeżeli i tak trzeba płacić.

Rover666 - Nie Gru 18, 2011 19:32

Udało się odjechać do domu bez większych problemów po drodze. Wyciek płynu praktycznie został w całości powstrzymany, aczkolwiek dzisiaj rano zauważyłem plamę pod zderzakiem, ale chłodnica i tak do wymiany pójdzie.
Tak czy inaczej na forum znalazłem kilka postów na temat naprawy auta po frontowych stłuczkach, więc dla ścisłości chciałbym się upewnić, czy wszystko dobrze zrozumiałem.
Na pewno do wymiany pójdzie przedni pas wraz z dolną belką, w zestawie na TomaTeam za około 200 zł:

http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=193

Zderzak oczywiście oraz maska do wymiany, aczkolwiek maskę to chyba najpierw wyklepię bo to najmniejszy problem. Od reflektorów popękały plastikowe zaczepy i nie wiem czy można z tym coś zrobić, bo sam reflektor jest cały i sprawny. Może dałoby się wymienić same plastiki? Trudno ocenić stan wentylatora i chłodnicy klimatyzacji, ale myślę, że nic się im nie stało. Okaże się po zdjęciu zderzaka.
Czy jest coś jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę? Boczne prowadnice wyglądają na proste. Poniżej zamieszczam kilka zdjęć.

Tomi - Nie Gru 18, 2011 20:18

Pas przedni, zderzak, maskę i belkę pod zderzak (tą rurkę, do której przykręca się zderzak pod tablicą rejestracyjną) proponuję kupić używane oryginalne. Będzie lepiej i taniej (ważne, aby nie było już wcześniej naprawiane). Lampy możesz spokojnie kupić zamiennik (ważne aby było to DJ AUTO, a nie DEPO). Nowe lampy będą świeciły dobrze i dobrze wyglądały. Chłodnice lepiej kupić nowe, tylko nie kupuj najtańszych, bo najtańsze uszczelniane są gumowymi origami i się do niczego nie nadają.
kondzio508 - Pon Gru 19, 2011 06:54

Tomi napisał/a:
DJ AUTO,


A ja odradzam tą firmę lamp ..

Kupiłem na allegro własnie tej firmy i do dziś swiatła świecą po drzewach zamiast po drodze , poprostu nie idzie ich wyregulować , ponieważ regulacja sie konczy na dziwnej wysokosci tych że lamp , teraz już po fakcie , ale jak bym miał kupować to szukał bym uzywanych ale orginały :(

Tomi - Pon Gru 19, 2011 08:52

kondzio508 napisał/a:
Tomi napisał/a:
DJ AUTO,


A ja odradzam tą firmę lamp ..

Kupiłem na allegro własnie tej firmy i do dziś swiatła świecą po drzewach zamiast po drodze , poprostu nie idzie ich wyregulować , ponieważ regulacja sie konczy na dziwnej wysokosci tych że lamp , teraz już po fakcie , ale jak bym miał kupować to szukał bym uzywanych ale orginały :(


Może kupiłeś uszkodzone, lub źle zablokowane przez silniczki wysokości poziomu świecenia.

Rover666 - Pon Gru 19, 2011 12:49

Dzięki Tomi za wskazówki. Co do elementów konstrukcyjnych, domyślam się że nie ma różnicy między kontynentalną wersją, a angielską? Idealnie byłoby również trafić na ten sam kolor lakieru. Z tym, że według VIN kolor mojego auta to LQW - antracyt. Jak dla mnie antracyt to bardziej powinien wpadać w czerń niż w granat. Na zdjęciu profilowym aktualny kolor jest bardziej widoczny. W takim układzie nie wiem czy jest sens szukać koloru po jego kodzie. Mam podejrzenie, że auto mogło zostać przemalowane przez poprzedniego właściciela.
SyntaX - Pon Gru 19, 2011 13:13

Nie jest tak źle :)
Jak byś chciał to w Łodzi stoi jeden anglik z nadpalonym tyłem na części.
Napisz po 21 to dam jakieś namiary bo nie mam notesu w pracy.

Raptile - Pon Gru 19, 2011 13:28

eeeeeeeeeeeee co to za uszkodzenia ? 2 x klepałem cos takiego :)
Rover666 - Pon Gru 19, 2011 16:49

Cytat:
eeeeeeeeeeeee co to za uszkodzenia ? 2 x klepałem cos takiego :)


Jakie by nie były, po kieszeni trochę uderzy ;)

[ Dodano: Pon Gru 19, 2011 16:49 ]
Cytat:
Jak byś chciał to w Łodzi stoi jeden anglik z nadpalonym tyłem na części.


Dzięki za cynk, ale do Łodzi nie tak blisko, raczej rozejrzę się za częściami w mojej okolicy.

Jeszcze jedno pytanie. Pas przedni jest spawany, nitowany, czy tylko przykręcony śrubami do pozostałej części konstrukcji?

azer - Pon Gru 19, 2011 17:40

Rover666 napisał/a:
Z tym, że według VIN kolor mojego auta to LQW - antracyt. Jak dla mnie antracyt to bardziej powinien wpadać w czerń niż w granat. Na zdjęciu profilowym aktualny kolor jest bardziej widoczny. W takim układzie nie wiem czy jest sens szukać koloru po jego kodzie. Mam podejrzenie, że auto mogło zostać przemalowane przez poprzedniego właściciela.
wg mnie kolor jest ok, też mam LQW ale po zdjęciach to ciężko ocenić
Rover666 - Wto Gru 20, 2011 21:48

Cytat:
wg mnie kolor jest ok, też mam LQW ale po zdjęciach to ciężko ocenić


Przejrzałem auta z garażu innych forumowiczów i chyba faktycznie ten kolor tak wygląda. Tak czy inaczej, nie jest to chyba najpopularniejszy z kolorów.

Swoją drogą szukałem chłodnicy i natknąłem się na jedna taką oferowaną przez firme RegPlast:

http://allegro.pl/rover-2...1959923583.html

Napisali, że jest to wersja bez klimatyzacji, a w katalogu nie ma innej, a ja mam klimę. Czy ktoś może montował u siebie coś takiego?

Pozdrawiam

ADI-mistrzu - Wto Gru 20, 2011 22:15

Ja teraz mam coś takiego:
http://allegro.pl/chlodni...1984091048.html

I sprawuje się bardzo dobrze. Różni się tym że ma mniejsza ilość kanałów wodnych ale za to dużo szerszych. Osobiście samochód trzyma mi dobrze temperaturę, wskazówka od temperatury potrafi max 1mm się wahnąć więc raczej jest dobra.
Na którą pokazałeś miałem poprzednio tylko już mocno skorodowaną, ale mimo to także trzymała bardzo dobrze temperaturę.

Myślę że niema to akurat znaczenia jaka chłodnia, jedna jak i druga sprawuje się dobrze.

P.S.
Ja mam auto bez klimy tak więc musisz znaleźć dla siebie z klimą.

PTE - Sro Gru 21, 2011 08:50

Jeśli masz klimatyzację fabryczną a nie dokładaną później (np. Diavia czy Alex Original), to wskazana przez Ciebie chłodnica nie będzie pasować. Ta do wersji z klimą jest większa, poza tym górne wyprowadzenie węża ma od tyłu, nie z boku. Szukaj czegoś takiego:



KLIK

Rover666 - Czw Gru 22, 2011 13:12

Dzięki PTE, nie będę się więc fatygować z tą wersją chłodnicy bez klimy. Ale czy mógłbyś przykleić raz jeszcze linka, bo go nie widać?

[ Dodano: Czw Gru 22, 2011 13:09 ]
Chłodnica i reflektory zamówione. Dzięki za wskazówki.
Myślę że to już będzie ostatnie pytanie ;) Czy jest szansa, że zderzak i maska z 400 podejdzie pod 200? Przody mają dosyć podobne ;) Znalazłem komplet w moim kolorze i zaoszczędziłoby mi to kupe kasy.

Pozdro

[ Dodano: Czw Gru 22, 2011 13:12 ]
Widzę, że zderzak jest inny. Więc lipa...

Tomi - Czw Gru 22, 2011 17:25

Rover666 napisał/a:
Czy jest szansa, że zderzak i maska z 400 podejdzie pod 200? Przody mają dosyć podobne ;) Znalazłem komplet w moim kolorze i zaoszczędziłoby mi to kupe kasy.


Nie chciałbym być złośliwy, ale może uda Ci się dopasować przód od Golf III.

Rover666 - Czw Gru 22, 2011 17:54

W ogole to trzeba bylo kupic Golfa ;-)
leszczu - Czw Gru 22, 2011 18:04

Rover666 napisał/a:
W ogole to trzeba bylo kupic Golfa ;-)

A co nie jesteś zadowolony ze swego auta ??

tronsek - Czw Gru 22, 2011 18:28

Rover666 napisał/a:
W ogole to trzeba bylo kupic Golfa
Jakbyś Golf'em tak przydzwonił, to zniszczenia miałbyś większe.
Rover666 - Czw Gru 22, 2011 19:18

To tylko taki cytat wypowiadany przez wiekszosc mechanikow u mnie w miescie ;-) osobiscie nic do niego nie mam
tronsek - Czw Gru 22, 2011 19:22

Rover666 napisał/a:
To tylko taki cytat wypowiadany przez wiekszosc mechanikow u mnie w miescie
bo na niczym innym się nie znają. Takich mechaników omijaj szerokim łukiem.
kadzaf - Nie Gru 25, 2011 18:22

VW najbardziej popularne u nas . W sumie gdyby Anglia była naszymi sąsiadami to byłbym roverów tyle co volksów. :mrgreen:
Rover666 - Wto Gru 27, 2011 16:06

Tomi napisał/a:
Pas przedni, zderzak, maskę i belkę pod zderzak (tą rurkę, do której przykręca się zderzak pod tablicą rejestracyjną) proponuję kupić używane oryginalne. Będzie lepiej i taniej (ważne, aby nie było już wcześniej naprawiane).


A co przemawia za tym, żeby pas przedni kupić używany ale oryginalny? W zasadzie cenowo nie wychodzi korzystniej, bo nowy nie oryginalny pas za niecałe 200 zł można kupić i masz gwarancję, że nic się z nim złego nie działo. Czy jest jakoś znacząca różnica w jakości wykonania?

kadzaf - Wto Gru 27, 2011 16:44

Rover666 napisał/a:
Tomi napisał/a:
Pas przedni, zderzak, maskę i belkę pod zderzak (tą rurkę, do której przykręca się zderzak pod tablicą rejestracyjną) proponuję kupić używane oryginalne. Będzie lepiej i taniej (ważne, aby nie było już wcześniej naprawiane).


A co przemawia za tym, żeby i pas przedni kupić używany oryginalny? W zasadzie cenowo nie wychodzi korzystniej, bo nowy pas za niecałe 200 zł można kupić i masz gwarancję, że nic się z nim złego nie działo. Czy jest jakoś znacząca różnica w jakości wykonania?


Ogolnie nie polecam zamienników ,kupiłem kiedys zderzak chcieszyłem sie ze nowy ale co z tego jak ten plastik jest lany z ilus tam gatunkow i w cale nie jest elastyczny ,niż w przypadku oryginału ,na oryginalnym zrobi sie gwiazdka lakier odprysnie a z tego nowego pozostana tylko szczatki.
O pózniejszych szparach miedzy lamapami i ogolnym dopasowaniu z reszta juz nie wspominam...
A co do gwarancji to co mnie ratuje jak koszty wysłek musze pokrywac, przy droższych rzeczach może i jest przydatna ale przy drobnostkach raczej mało.chyba ze kupujemy cos w okolicy .

chudson - Wto Gru 27, 2011 20:39

lampy w zamienniku posiadam to kierunkowskaz prawy nie zawsze styka choć dokręcona żarówka do oporu jest, jakoś chyba kiepsko wymierzyli styki że minimalnie od drgań sie poluzuje i nie działa.

Z zamienników polecam chłodnice , zawsze lepiej kupić nową niż używke skorodowaną i zapchaną

Rover666 - Pią Gru 30, 2011 22:18

Cytat:
Ogolnie nie polecam zamienników ,kupiłem kiedys zderzak chcieszyłem sie ze nowy ale co z tego jak ten plastik jest lany z ilus tam gatunkow i w cale nie jest elastyczny ,niż w przypadku oryginału ,na oryginalnym zrobi sie gwiazdka lakier odprysnie a z tego nowego pozostana tylko szczatki.


Zderzak udało mi się już znaleźć oryginalny w tym samym kolorze co mój (mam taką nadzieję) w zestawie z grillem i belką wzmacniającą. [i]

Cytat:
lampy w zamienniku posiadam to kierunkowskaz prawy nie zawsze styka choć dokręcona żarówka do oporu jest, jakoś chyba kiepsko wymierzyli styki że minimalnie od drgań sie poluzuje i nie działa.

Z zamienników polecam chłodnice , zawsze lepiej kupić nową niż używke skorodowaną i zapchaną


Lampy mam DJ Auto, a chłodnica to AVA QUALITY COOLING (?), mam nadzieję że na tych zamiennikach się nie przejadę.

Do skompletowania części została mi jeszcze tylko maska. Zauważyłem, że z tym jest już większy problem. Ciężko jest znaleźć taką w dobrym stanie w kolorze LQW nie wymagającej malowania i jakiejś blacharki ;)

Może coś po nowym roku ruszy na allegro.

Pozdrawiam

kadzaf - Nie Sty 01, 2012 12:06

z fotek na poprzedniej stronie tragicznie ona nie wyglada,wiec spróbowałbym ją zreanimować. :wink:
Rover666 - Wto Lut 07, 2012 13:58

Udało się poskładać Roverka do kupy bez potrzeby malowania elementów. Cierpliwie czekałem na części aż w końcu pojawiła się maska i zderzak w kolorze LQW w b.db stanie jak na 13 letnie części.
Jedyny problem pojawił się przy wymianie chłodnicy z dosyć prowizorycznego powodu. Chłodnica która miała pasować, nie pasuje ;)
Problem w tym, że zakupiona nowa chłodnica, oprócz górnego otworu i dolnego, posiada dwa dodatkowe z lewej strony patrząc od silnika.
Zamawiałem firmy AVA COOLING, a chyba dostałem tą chłodnicę .
Na obrazku widać wspomniane otwory.
Czy ktoś mógłby potwierdzić, że jest to jakaś uniwersalna wersja dla auta z automatyczną skrzynią etc?

Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 13:55 ]
Wymieniłem chłodnicę na inną, ale i tym razem jest coś nie tak...
Wymiary i ilość otworów zgadza się, natomiast problemem jest to, że górny dopływ nie jest pod kątem prostym do reszty obudowy. Tak jak w tych chłodnicach, niby zamiennikach:

http://www.iparts.pl/czes...-21-734354.html

http://www.iparts.pl/czes...149-378514.html

http://www.iparts.pl/czes...339-440920.html

Przy niektórych napisane jest, że pasuję do wersji bez klimy, inne że z klimą i bez itp.
Czy dopływ w tej pozycji może uniemożliwić, bądź utrudnić prawidłowy montaż?
Byłbym wdzięczny za szybką podpowiedź.

Pozdrawiam