Zobacz temat - [R75] Awaria automatycznej skrzyni biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Awaria automatycznej skrzyni biegów

mafia001 - Nie Gru 25, 2011 22:27
Temat postu: [R75] Awaria automatycznej skrzyni biegów
Witam mam problem ze skrzynia lub prawdopodobnie ze sterowaniem skrzyni automatycznej mianowicie moja skrzynia działa cały czas na wersji sport przynajmniej tak to wygląda bo zmienia biegi przy 4 tyś zmiana na ekonomik nic nie daje jedynie zmiana na zimę robi jakąś różnice najgorsze jest to ze przy 140 km/h mam prawie pod 4 tyś obrotów i nie chce zmienić na następny bieg nie próbowałem szybciej jechać bo nie miałem jeszcze gdzie i teraz nie wiem czy to jakiś sterownik padł czy to jest w środku skrzyni czy nie i czy to jest jakiś elektroniczny sterownik czy tez coś mechanicznego jak w niektórych automatach co można sobie ustawić na jakich obrotach ma zmieniać biegi proszę o pomoc bo najbardziej mnie martwi to ze przy większej prędkości nie zmienia na ostatni bieg i spalanie przy takich obrotach nie będzie ciekawe i chyba silnik tez na tym cierpi co to może być i co robić w okolicy mało mechaników od automatycznych skrzyni i żaden który oglądał auto mi nie pomógł
SeniorA - Pon Gru 26, 2011 09:56

mafia001, objawy wskazują na usterkę albo brak sygnału z jednego z czujników w skrzyni (prędkości albo temperatury) .Sam możesz rozpiąć wtyczkę 18 pinową na skrzyni i zmierzyć rezystancję tych czujników.Powinna być 513-627 om. Mierzy się między pinami 1-2, 3-4, 5-6 i temperatury 7-8.( 2.5 kom)
mafia001 - Pon Gru 26, 2011 10:07

a w razie awarii tych czujników to gdzie one się znajdują w środku skrzyni czy na zewnątrz ?
SeniorA - Pon Gru 26, 2011 11:06

w środku , ale wcześniej trzeba sprawdzić przewody , wtyczki i oporność czujników. Także zewnętrzny przełącznik i bezpiecznik.
mafia001 - Pon Gru 26, 2011 11:55

a gdzie się znajdują te wtyczki itp czy mógł bym prosić o jakieś zdjęcie albo podpowiedz i jeszcze takie pytanko czy jak ten czujnik w środku jest walnięty czy nie opłaca się czasem kupić całej skrzyni czy to nie jest aż takie drogie bo z tego co mi opowiadali to rozebranie takiej skrzyni to wysokie koszty
SeniorA - Pon Gru 26, 2011 15:31

mafia001 napisał/a:
a gdzie się znajdują te wtyczki
na skrzyni , okrągłe 10 i 18 pinowa.
mafia001 napisał/a:
czy jak ten czujnik w środku jest walnięty czy nie opłaca się czasem kupić całej skrzyni czy to nie jest aż takie drogie bo z tego co mi opowiadali to rozebranie takiej skrzyni to wysokie koszty
do wymiany czujnika nie trzeba rozbierać skrzyni. W zależności od tego , który to czujnik, ściąga się miskę czołową albo odkręca skrzynię. Ale najpierw trzeba wiedzieć czy to czujnik , bo jak pomiary nic nie wykażą to pozostaje usterka mechaniczna i wtedy trzeba rozbierać.Oczywiście najlepiej jest podpiąć się pod komputer diagnostyczny.
mafia001 - Pon Gru 26, 2011 16:48

auto było pod komputerem i nie wykazało żadnych błędów a mechanik stwierdził ze coś chyba z tym czujnikiem a czy to może być coś mechanicznego jak tak się dzieje ? albo czy to może być jakaś pierdoła np przełącznik co jest koło lewarka zmiany biegów bo to że on jest jak by cały czas na sporcie to wydaje mi się wskazuje na te czujniki ale to ze nie chce wrzucić 5 biegu lub wrzuca go za późno nie wiem bo nie jechałem tak szybko przy 150 jeszcze nie wrzuca i najgorsze jest to ze jak zapalam auto ale tylko raz potem już jest normalnie że nie chce wrzucić 2 biegu potem normalnie aż znowu zgaszę silnik i problem jest ponownie jedyne co mogę zrobić to przełączyć go na zimę wtedy wrzuca 2 jak na razie dzięki wielkie za pomoc
sk1ba - Sob Lut 11, 2012 12:09
Temat postu: [R75]awaria automatycznej skrzyni biegow ?
Witam.
Zaczne od razu od nakreslenia problemu.
Jechalem wczoraj ja sobie "przepisowe" 80km/h ,w pewnym momencie musialem przychamowac gdyz delikwent przedemna jechal troche wolniej,przy probie przyspieszenia moje zdziwienie siegnelo zenitu gdyz silnik nabieral obrotow a samochod nie przyspieszal :beczy:
Zaznaczyc nalezalo by ze nie bylo zadnych oznak awari zadnego stukniecia ,pierniecia czy czegos podobnego wyglada to tak jakby skrzynia "wskoczyla" na luz na wyswietlaczu swieci sie "D" ale auto ani drgnie do przodu.
Byc moze pomocna bedzie wiadomosc ze od jakiegos czasu zacinala mnie sie prawdopodobnie przepustnica tak w okolicy 1700 obr. pomagalo energiczne "pukniecie" w gaz i zchodzil na 800 obr.
Po zjechaniu na pobocze sprawdzilem czy nie pekla linka od zmiany biegow (jest na miejscu),
odpinalem akumulator na kilka minut(nie pomoglo), przy zmienie biegu z "N" na "D"lub"R"auto nawet nie proboje reagowac jednakze po dobrym wsluchaniu sie w prace silnika slychac delikatne podwyzszenie obrotow silnika a nastepnie powrot na poprzednie,czyli niby jakas reakcja silnika jest.

prosze o podpowiedz co jeszcze moglbym sprawdzic zanim oddam auto na warsztat gdzie zapewne zedra ze mnie ostatni grosz :(
i jezeli to awaria skrzyni, czy warto wogle ja naprawiac czy raczej kupic uzywke z allegro ?i tylko wymienic ?(co bedzie ekonomiczniej?)przy wymianie pozostanie mi stara skrzynia ktora to bede mogl rozebrac w drobny mak i ja poznac od srodka :)
Prosze wiec o wszelkie sugestie co moglbym jeszcze sprawdzic , i co moglo ulec awarii.
pozdrawiam sk1ba.
ps. bylbym wdzieczny za ewentualne propozycje odnosnie warsztatu w Szczecinie do ktorego warto oddac auto bez obawy bankructwa (chodzi mi o fachowcow znajacych sie na rzeczy) a nie "garaz u mordziatego"

SeniorA - Sob Lut 11, 2012 15:08

sk1ba napisał/a:
prosze o podpowiedz co jeszcze moglbym sprawdzic zanim oddam auto na warsztat
moim zdaniem to nie jest awaria skrzyni , a raczej brak sygnału do sterownika skrzyni (EAT ECU ) o położeniu przepustnicy lub prędkości pojazdu. Przyczyną tego braku sygnału mogą być usterki : czujnika położenia przepustnicy, czujnika ABS lub pompy i magistrali Can-bus. Pierwsze sprawdziłbym czujnik położenia przepustnicy bo
sk1ba napisał/a:
od jakiegos czasu zacinala mnie sie prawdopodobnie przepustnica

SlawekG - Sob Lut 11, 2012 16:16

Mnie też się wydaje, że awaria skrzyni jest mało prawdopodobna. Przy takich objawach to wskazywałoby raczej na uszkodzenie sprzegła hydrokinematycznego niż skrzyni bo skrzynia chociaż na krórymś biegu próbowałaby "zaskoczyć" To co napisał "SeniorA" jak najbardziej prawdopodobne i do sprawdzenia w pierwszej kolejności. U mnie jak padła skrzynia to "ślizgała" się na 3cim biegu ale na 1 i 2 można było jechać.
sk1ba - Sob Lut 11, 2012 17:50

SeniorA a czy nie powinien sie zaswiecic "check engine" przy wystapieniu ktorejkolwiek usterki wspomnianej przez Ciebie ? przepustnice jakis czas temu wykrecilem i wyczyscilem nie bylo widac zeby sie zacinala mimo to po zmontowaniu objawy jak opisane przezemnie wyzej tez sie zastanawialem czy to nie czujnik, ale skoro nie wyskakuje blad ?
Jest jakas domowa metoda sprawdzenia tego czujnika ? ,bez potrzeby wiezienia samochodu laweta do serwisu ?

SeniorA - Sob Lut 11, 2012 18:36

sk1ba napisał/a:
SeniorA a czy nie powinien sie zaswiecic "check engine" przy wystapieniu ktorejkolwiek usterki wspomnianej przez Ciebie ?
nie , bo to nie ma wpływu na emisję spalin ( skład).
sk1ba napisał/a:
Jest jakas domowa metoda sprawdzenia tego czujnika ?
odpiąć wtyczkę czujnika położenia przepustnicy , wyczyścić styki , podpiąć omomierz do pinu 1 i 3 (powinno być praktycznie 3200 om , a teoretycznie 4000 +/- 800 ), nacisnąć wolno przepustnicę do pełnego otwarcia , obserwując czy oporność płynnie spada .
Przyczyn tej awarii może być więcej , ale zakładam, że olej w skrzyni jest i wcześniej wszystko było OK.

sk1ba - Nie Lut 12, 2012 14:40

Czujnik wykrecony i wg. sugesti SeniorA sprawdzony.
Wyglada na to ze faktycznie padl,miedzy dwoma skrajnymi pinami rezystancja 4500 i ani drgnie, przy kreceniu tym badziewiem w czujniku zero jakichkolwiek odpowiedzi z jego strony,niemniej miedzy srodkowym i skrajnymi pinami rezystancja sie zmienia gdy zmieniam polozenie czujnika.
Czyli rozumiem ze mam zamawiac czujnik??
prosze o pilna odpowiedz

SeniorA - Nie Lut 12, 2012 16:29

sk1ba, mało dokładnie napisałem więc powtórzę . Są styki ponumerowane 1, 2, 3. Między 1 i 3 rezystancja 4000 +/- 800 om. Miedzy 1 i 2 - 0 om , a przebieg liniowy przy ruchu przepustnicy,sprawdzamy miedzy stykami 2 i 3.
sk1ba - Czw Lut 16, 2012 18:37

Ma ktos pomysla co jeszcze moglbym sam sprawdzic zanim wezwe lawete i odwioze auto na warszat ?
zmienilem cala przepustnice i wczesniejsze problemy z jej blokowaniem na poziomie 1700 obr. zniknely
lecz na skrzyni nie robi to zadnego wrazenia,nadal nie ciagnie ;/
sprawdzalem rowniez oba zlacza ktore sa podpiete z boku skrzyni wyglada ze wszystko laczy.
Czy mozliwe ze padlo te sprzeglo hydrokinetyczne w skrzyni ?
Zaznaczam ze jechalem jakies 80 km/h i nie bylo jakichkolwiek oznak mechanicznego uszkodzenia,nadal nie slychac w skrzyni nic niepokojacego,niemniej jak na zimnym silniku odpalam samochod trzyma obroty na 1000 obr. gdy przelacze na "D" silnik przyspiesza do 1200 obr.
Moje dodatkowe pytanie brzmi: czy gdy wezwe kolesia z komputerem wykaze mu jakies bledy odnosnie skrzyni w przypadku uszkodzenia tego sprzegla ?
i czy w przypadku awari skrzyni nie powinna zaswiecic sie jakas kontrolka informujaca o tym fakcie ?
pilnie prosze o jakiekolwiek sugestie odnosnieopisanego przezemnie problemu
A moze ktos juz wymienial automatyczna skrzynie ? pytam czy duzo z tym roboty ,czy da sie to wykonac w garazu z kanalem i na co ewentualnie uwazac ?

Dzisiaj nasunela mnie sie jeszcze jedna mysl:
a mianowicie gdy naciskamy w automacie hamulec,to skrzynia powinna sie rozsprzeglic,wiec musi byc jakis czujnik ktory poinformuje skrzynie ze wciskamy hamulec,
bycmoze ktos sie orientuje jak to jest u nas rozwiazane,czy odpowiada za to jakis czujnik abs? czy moze jakis osobny ?
edit.
dzis wezwalem kolesia z komputerem diagnostycznym wykazalo bledy widoczne na zalaczonej fotografi: http://forum.roverki.eu/files/imag0184_970.jpg
po kasacji bledow pokazal sie ponownie tylko ten "C7"-jakas sugestia co trzeba wymienic-naprawic ??
informuje ze po kasacji bledow skrzynia nadal nie funkcjonuje :beczy:

SeniorA - Pią Lut 17, 2012 21:37

sk1ba napisał/a:
c,wiec musi byc jakis czujnik ktory poinformuje skrzynie ze wciskamy hamulec,
jest taki na pedale hamulca.

[ Dodano: Pią Lut 17, 2012 21:37 ]
sk1ba napisał/a:
po kasacji bledow pokazal sie ponownie tylko ten "C7"-jakas sugestia co trzeba wymienic-naprawi
to może być to co pisałem wyżej o awarii magistrali Can -bus
sk1ba - Sob Lut 18, 2012 23:38

dzisiaj zauwazylem ze mam wyciek, laczenie chlodnicy ze skrzynia prawdopodobnie(nie mialem opcji wczolgania sie pod auto i obejzenia dokladniej,bo wszystko wokolo pieknie obsmarkane jak widac na zalaczonych fotografiach)
i takie pytanie mnie sie nasuwa czy gdyby nastapil wyciek podczas jazdy i cisnienie oleju w skrzyni spadlo to mogly pojawic sie te bledy ? tzn. skrzynia wchodzi w tryb awaryjny itd.

SlawekG - Nie Lut 19, 2012 09:09

Tak to wygląda, że po utracie oleju skrzynia przeszła na tryb pracy awaryjnej. Nie wiem natomiast jak w trybie awaryjnym skrzynia powinna się zachowywać: czy pozwala na jazdę na niskich biegach czy sprzęgło rozłącza skrzynię aby zapobiec jej uszkodzeniu. Oby ta druga wersja. Co do błędów magistrali can-bus to być może ich wystąpienie spowodowało przejście skrzyni do pracy awaryjnej ( nie wiem jaka jest kolejność występowania błędów: zcy najnowszy jest 8D czy F7). Pewnie bez wjazdu na kanał, uzupełnieniu oleju w skrzyni i zlokalizowaniu nieszczelności się nie obejdzie.
SeniorA - Nie Lut 19, 2012 10:40

SeniorA napisał/a:
ale zakładam, że olej w skrzyni jest i wcześniej wszystko było OK.
pierwsze co się sprawdza, to, czy jest olej w skrzyni i ile. Dalej tego nie wiemy.sk1ba, po za tym, trzeba od razu napisać o wszystkich niedomaganiach skrzyni jakie wcześniej były ( mam na myśli brak P i 2), bo inaczej dywagacje nie mają sensu.

[ Dodano: Nie Lut 19, 2012 10:13 ]
sk1ba napisał/a:
czy gdyby nastapil wyciek podczas jazdy i cisnienie oleju w skrzyni spadlo to mogly pojawic sie te bledy ? tzn. skrzynia wchodzi w tryb awaryjny itd.
tak i powinien pojawić się EP na wyświetlaczu , ale nic o tym nie piszesz.

[ Dodano: Nie Lut 19, 2012 10:17 ]
sk1ba napisał/a:
po kasacji bledow pokazal sie ponownie tylko ten "C7"-
pozostałe błędy mogły pochodzić z poprzednich i innych usterek.

[ Dodano: Nie Lut 19, 2012 10:40 ]
sk1ba napisał/a:
co jeszcze moglbym sam sprawdzic zanim wezwe lawete
czujniki i cewki czyli elektrykę w skrzyni , tu jest o tym : http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=67095
sk1ba - Nie Lut 19, 2012 16:09

wlasciwie to slusznie SeniorA zauwazyl ze przemilczalem fakt, ze auto od chwili zakupu przezemnie mialo mechaniczna usterke ,polegajaca na tym ze nie da sie wrzucic polozen "P"oraz "2" czyli 2 skrajnych.Auto bylo na diagnostyce w bylym szczecinskim serwisie, podlaczone do kompa (taka duza szafa chyba bosch) nie wykazalo zadnych bledow skrzyni ani nowych ani starych,fachowcy stwierdzili ze to prawdopodobnie "wodziki"lub "ciegna",ja sprawe olalem bo auto jezdilo dobrze a odpalalem na "N".Teraz jednak po tym jak skrzynia w tryb awaryjny weszla ,zazadala po kasacji bledow ponownej konfiguracji czyli komendy ze np trzeba teraz wbic "N" cos nacisnac potem np."P" i tu mam klopot :)
Sprawa jest napewno w skrzyni,bo odlaczalem linke od drazka zmiany biegow i ten smiga jak nalezy.
Ktos sie orientuje moze o czym mowa ?
Czy warto sie bawic w naprawianie czy moze zamawiac uzywke ?
Czy da sie to samemu naprawic?
Mimo ze na komputerze wykazalo bledy jakie widac na fotografi kilka postow wyzej, to na wyswietlaczu nie bylo zadnej informacji o tym, nawet zadna kontrolka sie nie zaswiecila.

troche po czasie ale wypada poinformowac :d
wystarczylo podlaczyc wezyk od chlodnicy ktory sie lekko wypial,dolac oleju i skrzynia smiga jak nowa :D
dzieki za pomoc chlopacy :D

Humelek - Czw Cze 06, 2013 12:16

Witam wszystkich serdecznie :)
Jakiś miesiac temu zakupiłem R75,2,5 w automacie,długo sie nim nie nacieszyłem,poniewaz od paru dni skrzynia zaczęła strasznie szarpać.Pojechałem dzisiaj na komputer i pokazało takie błędy...
P0705,P0748,P1844,P1605 nie mam pojecia co one oznaczają :)
Koleś pokasował je i niby autko mniej szarpie przy zmianie biegów.
Prosze Was o rade,co mam zrobić?? Jechać do jakiegoś specjalisty??

rafalmis1 - Czw Cze 06, 2013 16:01

Może cię uratować zmiana sterownika i oleju, ale to nie zawsze pomaga. Ja teraz borykam sięz takim problemem, tylko ze jak tak ddługo jeździłem ze juz nie dało rady. Udaj się do specjalisty, ale licz się z tym ze jak będą chcieli robić skrzynie to 3 tys. będziesz musiał zapłacić albo i wwięcej
Humelek - Czw Cze 06, 2013 17:30

łłooooo matko od 3 tyś w górę,niezle sie wje****em z tym automatem... Musze poszukąc jakiegoś magika w Poznaniu,który naprawia takie automaty...
rafalmis1 - Czw Cze 06, 2013 19:26

W poznaniu, to ci wieczorem wyślę jedna firmę, jeden użytkownik z którym rozmawiałem o naprawie skrzyni, tam robił i jest zadowolony. Do tego dostajesz gwarancję.
Sama robota plus demontaż skrzyni to około 1500zl olej 500zl no prawie

[ Dodano: Czw Cze 06, 2013 20:26 ]
I nie kupuje za skarby używki, bo będziesz żałował tak jak ja

kirk50 - Czw Cze 06, 2013 22:21

To ja jestem tym co naprawiał skrzynię w Poznaniu....problem był tego samego typu...czyli szarpanie i dodatkowo na końcu przed naprawa nastąpił wyciek oleju ze skrzyni a więc nie obyło się bez lawety :cry: ....naprawa całośc wyniosła 3200...w tym wymiana pompy oleju w skrzyni, regeneracja konwentera, olej, robocizna...ale skrzynia śmiga jak nowa...naprawdę warto zrobic bo i tak od problemu się nie ucieknie a sprawa się tylko pogarsza...


rafalmis1...a jak tam twój problem...rozwiązany jakoś...

rafalmis1 - Pią Cze 07, 2013 07:16

kirk50, jeszcze nie na razie używka do wyrzucenia, a moja czeka na włożenie, lecz nie wiadomo czy będzie pracować

[ Dodano: Pią Cze 07, 2013 08:16 ]
Humelek, proszę link
http://midparts.com.pl/pl/c/JF506EJATCO/47/2

Humelek - Pią Cze 07, 2013 08:44

Dziekuje koledzy za odpowiedzi :)
Jak by ktoś mógł podrzucić namiary na tego Magika z Poznania to był bym wdzięczny :)
Taka mała ciekawostka....wczoraj dzwoniłem do serwisu Land-Rover w Komornikach i Pan w serwisie powiedział mi ze w R75 nie da sie odczytać błędów skrzyni biegów :) rzekł,że jak szarpie to trzeba zrobić generalny remont.
Pozdrawiam

rafalmis1 - Pią Cze 07, 2013 09:27

Humelek napisał/a:
powiedział mi ze w R75 nie da sie odczytać błędów skrzyni biegów rzekł,że jak szarpie to trzeba zrobić generalny remont.


słyszałem że podobno przy wymianie skrzyni wymieniali sterownik, ale tylko tak słyszałem



dałem link wyżej do serwisu automatów

sknerko - Pią Cze 07, 2013 09:48

Humelek w sprawach R75 zapomnij o Komornikach. Oni Land Rovera dobrze robią a do Rovera chyba już nawet T4 nie mają.
kirk50 - Pią Cze 07, 2013 11:50

Altoma w Komornikach skrzyni nie zrobi...ja swoją robiłem w Bosh Service w Przeżmierowie...ta cena którą podałem jest stamtąd...a link który podał rafalmis1 jest miejscem gdzie został zregenerowany konwenter skrzyni i poza tym oni mają wszystke części do naszej skrzyni automatycznej JATCO 506E...remont Cię nie ominie...ale naprawdę jazda po wyremontowanej skrzyni to bajka ;)

rafalmis1...a coś robiłeś ze swoją skrzynią...mam na myśli jakiś remont...bo bez tego wkładanie skrzyni nie ma sensu...

rafalmis1 - Pią Cze 07, 2013 12:11

kirk50 napisał/a:
rafalmis1...a coś robiłeś ze swoją skrzynią...mam na myśli jakiś remont...bo bez tego wkładanie skrzyni nie ma sensu...


skrzynia wylądowała na stole w jednym z zakładów, rozebrał i co się dało sprawdził. Wymienił jeden elektrozawór, sprzęgła nie regenerowałem, bo powiedział mi, że przy moim przebiegu (135)nie trzeba (jeżeli jest dobre :mrgreen: )
W prawdzie nie wiem czy dobrze zrobiłem, ze nie regenerowałem (może byłby już spokój), ale po prostu wiem, że wymiana elektrozaworu nie pomoże, dlatego chce aby samochód nadawał się do jazdy (do serwisu) i ja już ręce umywam niech serwis się martwi (chyba ze mi brat przyjedzie znowu pomóc).

Humelek - Pią Cze 07, 2013 13:22

Czyli pozostaje zaskórniaki przeznaczyc na remont skrzyni biegów... :)
Dziekuje Wam za podopowiedzi odnośnie mechaników

kirk50 - Pią Cze 07, 2013 19:22

rafalmis1...no to życzę Tobie powodzenia...a gdybyś posłuchał moich rad od początku już byś śmigał pięknie pracującą skrzynią bestresowo... :P
rafalmis1 - Pią Cze 07, 2013 19:32

Sprawa wygląda tak, że co kupie do samochodu, to zawsze coś jest nie tak, jeszcze nie udało mi się zainwestować jeden raz aby było idealnie, o nie jak na razie rozrząd jest super :-D juz wydalem 12 tys. I ciągle mało, mało, i źle :|
adas.ko - Sob Cze 08, 2013 23:04

Potrzebuję porady co zrobić w przypadku mojego R75.
Po dynamicznej wymianie oleju w automacie na Mobil ATF LT (wiem że to był błąd ale tutaj są tacy magicy w ASB Kielce) zaczęło się lekkie szarpanie przy zrzucaniu biegów z 3 na 2. Potem po podłączeniu pod T4 wyszedł problem z CAN. Po wymianie przekaźnika świec żarowych na nowy (stary był zniszczony przez wodę z grodzi) wyszedł problem z komunikacją ze sterownikiem automatycznej skrzni. Wymiana sterownika na inny objawiła kłopot przy zmianie biegów do góry (czego nie było na starym sterowniku z uszkodzonym CAN) , w zasadzie trzeba było ciągnąć do 4 tys obrotów do zmiany biegu na kolejny wyższy. Obecnie po odłączeniu aku na pół godziny, skrzynia chodzi w miarę dobrze poza tym, że po rozgrzaniu wraca problem zmiany biegu z 3 na 4 (trzeba mocno piłować do 4 tys obr i więcej). Czyli tak: z 1 na 2 - miodzio, z 2 na 3 czuć trochę, z 3 na 4 na zimnym czuć a na ciepłym albo szarpnie albo trzeba piłować, z 4 na 5 - miodzio.
Zastanawiam się co może być przyczyną. Planuję jak najszybciej wymienić olej na oryginalny MG, ale czy statycznie czy dynamicznie ? Czy szukać kolejnego sterownika ? Czy sprawdzać jakieś czujniki / jakie ? Czym mogę się podpiąć do kompa i sterownika skrzyni (mam EL327, ale soft Scanmaster mało pokazuje).

Wizyta w ABS wygląda tak, że bez podłaczania pod kompa po krótkiej przejażce diagnoza to za słaby silnik, trochę dziwne. Potem propozycja wymiany elektrozaworów, dziwne bo jak wrócę do starego sterownika to czuć tylko lekkie szarpnięcie z 3 na 2, ale skrzynia gubi się pod górkę i z górki nie włacza się hamowanie silnikiem, więc ten sterownik jest jakoś uwalony. Na drugim sterowniku prawidłowo włacza się hamowanie silnikiem po dłuższym naciśnięciu hamulca.

Gdyby ktoś dysponował fotkami którą śrubą spuszcza się olej z tej skrzyni i która służy do kontroli poziomu to bardzo proszę o namiar.

Trochę przydługawo, ale jeśli ktoś ma pomysł jak ustalić przyczynę to będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam

rafalmis1 - Nie Cze 09, 2013 07:35

adas.ko napisał/a:
Po dynamicznej wymianie oleju w automacie na Mobil ATF LT
mi na Mobilu skrzynia długo nie pracowała, nawet tak się sprzeciwiała, że sama wypluwała olej :mrgreen:

ale może nie jest problemem olej, tylko jego ilość, sprawdził ktoś stan po wlaniu nowego??
tu masz zdjęcie gdzie jest śruba spustowa, http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20

adas.ko napisał/a:
Potem po podłączeniu pod T4 wyszedł problem z CAN

czy odłączałeś sterownik z podłączoną baterią przed wizytą na T4, może to był błąd który wystąpił, a nie który jest aktualnie.

adas.ko napisał/a:
Wymiana sterownika

ze sterownikami jest tak, że nie zawsze pomoże pierwsza wymiana (nie wiesz co było w skrzyni od której masz sterownik ), czasem dopiero 3, albo któryś z kolei, pomoże działać skrzyni prawidłowo. Spróbuj wymienić jeszcze ze 2 sterowniki.

Jak będziesz sam sprawdzał poziom oleju w skrzyni, to olej powinien mieć temperaturę 45 stopni, niestety ELE-em tego nie sprawdzisz. Z mojego doświadczenia wynika, że jak na zewnątrz jest -8 stopni, to około 35-40 minut trzeba aby olej w skrzyni osiągnął taką temperaturę, oczywiście jak samochód stoi, nie jeździ

Powiedz mi jeszcze jaki masz przebieg i czy wiesz, że jest pewny. Z mojego doświadczenia wiem, ze chyba najlepiej będzie oddać samochód do warsztatu, wydaje mi się, że nie obędzie się beż wymiany jednego elektrozaworu i regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego. Uważam też, że to po prostu zbieg okoliczności, że po wymianie tak się stało. Najlepiej podjedz jeszcze do serwisu skrzyń i zapytaj, czy mogli uszkodzić coś wkładając rurkę do skrzynia przy wysysaniu oleju

SeniorA - Nie Cze 09, 2013 10:27

adas.ko, trzeba tu wyjaśnić parę rzeczy bo to nie jest tak jak piszecie.Dynamiczna wymiana polega na tym , że najpierw robi się statyczną a następnie podłącza takie ustrojstwo do przewodu powrotnego oleju z chłodnicy ,które odbiera stary olej i wtłacza do skrzyni nowy olej , uruchamia się silnik do czasu wypływu p. powrotnym świeżego oleju (nie jakieś tam wkładanie rurek i odsysanie oleju bo to nie manual ).Podczas tej operacji i pracy skrzyni olej cały czas musi być w niej w odpowiedniej ilości.Każda inna metoda nie jest dynamiczną i wcześniej czy później niszczy skrzynię , mam na myśli odpięcie powrotu oleju i wypompowanie go podczas pracy skrzyni a potem wlanie do niej świeżego (tak też niektórzy robią ).W ASB powinni wykonać to prawidłowo.Druga sprawa co nazywasz sterownikiem , bo praktycznie sterownikiem skrzyni Jatco, nazywa się blok elektrozaworów odpowiedzialnych za płynne zmiany biegów umiejscowiony w skrzyni.Ten blok-sterownik jest aktywowany przez EAT ECU ( moduł sterujący).Szarpanie tych skrzyń bywa przez ubytki oleju co uszkadza i prowadzi do przepalenia tarczek sprzęgła lub usterka elektrozaworu (lub kilku bo jest ich 9 ).Do resetu modułu EAT ECU nie odpina się aku (bo traci pamieć też sterownik silnika współpracujący z EAT ECU ), tylko wyjmuje bezpiecznik nr 4 w komorze silnika. Temperaturę skrzyni ( oleju )orientacyjnie można sprawdzić komputerem diagnostycznym p. 7.0
adas.ko - Nie Cze 09, 2013 12:25

rafalmis1, SeniorA
Dziękuję Wam za szybką odpowiedź :)

W takim razie czym prędzej wymieniam olej na oryginalny, przy okazji zweryfkuję jego poziom. dzięki za zdjęcie - tego szukałem.

sterownika nie ruszałem przed wizytą na T4, pojechałem z czymś innym a przy okazji wyszły wszystkie problemy z CAN. Drugi podłączony sterownik to taki sam model czyli UHC 100139.

Przebieg to 145 tys, sprawdzony na T4 i na 99% taki jest. Warsztat ASB od razu chce wyciągać skrzynię lub przynajmniej elektrozawory, ale biorąc pod uwagę że po zakupie (w marcu br) było idelanie, po wymianie oleju zaczęło szarpac przy zmianie w dół z 3na2, teraz po wymianie sterownika jest tak jak pisałem (gorzej), to spróbuję na początek odkręcić sprawy związane z olejem i podmienić kilka sterowników.

Czy te sterowniki można zaprogramować za pomocą T4 ? wgrać im nowy soft ?


Odnośnie dynamicznej wymiany to została wykonana raczej prawidłowo według opisu SeniorA (byłem obok podczas operacji). Zastrzeżenia mogę mieć jedynie do kontroli poziomu, bo na drugi dzień po wizycie w ASB upuścili jeszcze około 0,7l oleju! O zachowaniu temperatur nie było mowy.

Oczywiście potocznie zwany sterownik to w tym wypadku EAT ECU (pod schowkiem). Odnośnie resetu, to jak włożyłem nowy EAT ECU to rozumiem że był on zresetowany (?) Efekt był taki że włączenie każdego biegu następowało przy 3-4 tys obr! Po tym udało mi się go nauczyć do zmiany w okolicach około 2 tys. Ale tak naprawdę dopiero po odłączeniu aku przełączanie wróciło do normy (poza opisanymi wyżej objawami).

Pozdrawiam

SeniorA - Nie Cze 09, 2013 13:18

adas.ko napisał/a:
przy okazji wyszły wszystkie problemy z CAN.
to znaczy co ? bo komunikacja między sterownikami ma duże znaczenie.
adas.ko napisał/a:
Czy te sterowniki można zaprogramować za pomocą T4 ? wgrać im nowy soft ?
tak, po coś te moduły mają naklejony VIN
adas.ko napisał/a:
upuścili jeszcze około 0,7l oleju! O zachowaniu temperatur nie było mowy.
to nie są jakieś znaczące błędy.

[ Dodano: Nie Cze 09, 2013 14:18 ]
adas.ko napisał/a:
Potem propozycja wymiany elektrozaworów,
to jest b. prawdopodobne , tylko niech powiedzą których i zagwarantują, że będzie Ok po ich wymianie. A silnik jest w 100% sprawny ? bo od tego trzeba zacząć.
adas.ko - Nie Cze 09, 2013 13:35

SeniorA napisał/a:
adas.ko napisał/a:
przy okazji wyszły wszystkie problemy z CAN.
to znaczy co ? bo komunikacja między sterownikami ma duże znaczenie.


po podłaczeniu pod T4 brak komunikacji z autem, po wymianie zgnitego od wody przekaźnika świec żarowych wróciła komunikacja z autem, ale problem był z komunikacją z EAT ECU, po wymianie EAT ECU na inny, T4 dostał się do wszystkich modułów i wygląda że jest ok

adas.ko napisał/a:
Czy te sterowniki można zaprogramować za pomocą T4 ? wgrać im nowy soft ?
tak, po coś te moduły mają naklejony VIN
adas.ko napisał/a:
upuścili jeszcze około 0,7l oleju! O zachowaniu temperatur nie było mowy.
to nie są jakieś znaczące błędy.

może nie znaczące, jednak rafalmis1 pisze że na Mobil ATF miał spore problemy

[ Dodano: Nie Cze 09, 2013 14:18 ]
adas.ko napisał/a:
Potem propozycja wymiany elektrozaworów,
to jest b. prawdopodobne , tylko niech powiedzą których i zagwarantują, że będzie Ok po ich wymianie. A silnik jest w 100% sprawny ? bo od tego trzeba zacząć.[/quote]

sprawność silnika to rozumiem tylko T4 ? po ostanich zabiegach z przekaźnikiem świec, wymianą EAT ECU, wymianą oringów, kontrolą odmy ... moim zdaniem przyspieszenie jest super, spalanie na trasie około 5.7l

*cały czas myślę jak mogłyby się popsuć elektrozawory skoro 2 mies temu oraz po powrocie na EAT ECU z uwalonym CAN nie czuć tak tego szarpania, tyle że skrzynia nie wie co robi silnik więc zmienia biegi 'na pałę' zawsze w okolicach 2 tys obr.

SeniorA - Nie Cze 09, 2013 15:55

adas.ko napisał/a:
sprawność silnika to rozumiem tylko T4 ?
to co jest w stanie sprawdzić czujniki : ABS, temp.płynu chł. i oleju , położenia wału i pedału gazu oraz hamulca.
adas.ko napisał/a:
cały czas myślę jak mogłyby się popsuć elektrozawory
np. mechanicznie od zanieczyszczeń oleju
adas.ko napisał/a:
po powrocie na EAT ECU z uwalonym CAN
jeśli działał prawidłowo obrotomierz , czujnik temp płynu ,kontrolki w zegarach po włączeniu zapłonu i wyświetlacz przełożeń ( PRND ) , to CAN -bus było Ok . Czy coś z tego nie działało ?.Może warsztat tworzy jakieś teorie.
adas.ko napisał/a:
skrzynia nie wie co robi silnik więc zmienia biegi 'na pałę' zawsze w okolicach 2 tys obr.
jeśli są sprawne te czujniki co wyżej pisałem i czujniki w skrzyni,to EAT ECU wie co robi silnik i zmiana biegów w okolicy 2000 obr. jest prawidłowa przy spokojnej jeździe.Przesunięcie następuje przy energicznym wciskaniu gazu lub jeździe na "sport"
adas.ko - Nie Cze 09, 2013 17:34

SeniorA napisał/a:
adas.ko napisał/a:
sprawność silnika to rozumiem tylko T4 ?
to co jest w stanie sprawdzić czujniki : ABS, temp.płynu chł. i oleju , położenia wału i pedału gazu oraz hamulca.

T4 (po wymianie wcześniej wymienionych części) nie zgłaszał już żadnych problemów

SeniorA napisał/a:
adas.ko napisał/a:
cały czas myślę jak mogłyby się popsuć elektrozawory
np. mechanicznie od zanieczyszczeń oleju

to tłumaczyłoby teorię że dynamiczna wymiana oleju podczas której płucze się skrzynię może podnieść zanieczyszczenia z filtra i popsuć elektrozawory (taką wersję usłyszałem w jednym z ASB)

SeniorA napisał/a:
adas.ko napisał/a:
po powrocie na EAT ECU z uwalonym CAN
jeśli działał prawidłowo obrotomierz , czujnik temp płynu ,kontrolki w zegarach po włączeniu zapłonu i wyświetlacz przełożeń ( PRND ) , to CAN -bus było Ok . Czy coś z tego nie działało ?.Może warsztat tworzy jakieś teorie.

wcześniej wszystkie kontrolki jw działały poprawnie. problem z komunikacją po CAN ze sterownikiem EAT ECU wyszedł dopiero po tym jak T4 nie mógł odczytać danych z tego sterownika, po zmianie EAT ECU na inne komunikacja pomiędzy T4 a nim zadziałała (sam widziałem na własne oczy). Więc nie tyle uwalone całe CAN tylko komunikacja T4 z EAT ECU (a ta komunikacja jest po CAN ?)

SeniorA napisał/a:
adas.ko napisał/a:
skrzynia nie wie co robi silnik więc zmienia biegi 'na pałę' zawsze w okolicach 2 tys obr.
jeśli są sprawne te czujniki co wyżej pisałem i czujniki w skrzyni,to EAT ECU wie co robi silnik i zmiana biegów w okolicy 2000 obr. jest prawidłowa przy spokojnej jeździe.Przesunięcie następuje przy energicznym wciskaniu gazu lub jeździe na "sport"


zatem mogę spróbować wrócić do mojego starego sterownika, bo na nim tak jak pisałem zmiana biegów zawsze była przy spokojnej jeździe w okolicach 2 tys obr, działał tryb sport, ale gubił się przy podjeździe pod górkę (czasem nie chciał zredukować) oraz nie włączało się hamowanie silnikiem z górki po naciśnięciu hamulca na dłużej niż 1-3 sek (na nowym ECU działa hamowanie i pod górkę wie że trzeba zredukować). Czy te czujniki w skrzyni da się jakoś samodzielnie sprawdzić?

Kurcze już mam mętlik. Planuję tak czy inaczej wymienić olej statycznie zgodnie z instrukcją. Po 100 km, drugi raz wymienić statycznie. Poszukam też nowego EAT ECU. Bo te czynności nie są tak kosztowne, a może dadzą jakiś efekt. Generalnie zaczynam się bać R75 ;-o


Pozdrawiam

SeniorA - Nie Cze 09, 2013 19:06

adas.ko napisał/a:
cześniej wszystkie kontrolki jw działały poprawnie. problem z komunikacją po CAN ze sterownikiem EAT ECU wyszedł dopiero po tym jak T4 nie mógł odczytać danych z tego sterownika, po zmianie EAT ECU na inne komunikacja pomiędzy T4 a nim zadziałała (sam widziałem na własne oczy). Więc nie tyle uwalone całe CAN tylko komunikacja T4 z EAT ECU (a ta komunikacja jest po CAN ?)
czyli tak jak myślałem ,to nie był problem instalacji Can-bus tylko gdzieś wtyczka modułu nie kontaktowała albo była słaba masa co jest bardzo często (wystarczy w takiej sytuacji spryskać kontaktem piny wtyczki i modułu).
adas.ko napisał/a:
Planuję tak czy inaczej wymienić olej statycznie zgodnie z instrukcją. Po 100 km, drugi raz wymienić statycznie.
adas.ko napisał/a:
zatem mogę spróbować wrócić do mojego starego sterownika,
też tak bym zrobił i dodatkowo potraktował kontaktem połączenie wtyczek (te okrągłe na skrzyni ) szczególnie tą 18 pinową i od razu możesz pomierzyć oporności czujników o które pytałeś w tym celu przeczytaj to http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=67095. Olej na wymianę proponowałbym Texaco ATF 402 jak tu http://allegro.pl/texaco-...3306774750.html
adas.ko - Pon Cze 10, 2013 11:39

SeniorA, bardzo dziękuję za pomoc i wsparcie. Jak tylko zgormadzę materiały (odnośnie oleju to zdecydowałem się na oryginalny MG Rover for Jatco JF506) i wykonam prackę dam znać o wynikach.

Gdzieś jeszcze doczytałem, że na zegarach widać na którym biegu pracuje skrzynia, czy to prawda ? (u mnie nic nie widać poza trybem P,R,N,D,S)

Pozdrawiam

rafalmis1 - Pon Cze 10, 2013 12:25

SeniorA, w pozycji 7.0 pokazuje temperaturę chlodziwa, a nie oleju w skrzyni
michalie - Pon Cze 10, 2013 13:44

adas.ko, Pisałeś ze wymieniałes olej w kielcach a w okolicy (leszczyny) jest gość specjalizujący sie w automatach Zapała tel 665491907 ja tez mam automat ale puki co p[ieknie śmiga a jak zaczną sie problemy to tam pojade
SeniorA - Pon Cze 10, 2013 14:27

rafalmis1 napisał/a:
SeniorA, w pozycji 7.0 pokazuje temperaturę chlodziwa, a nie oleju w skrzyni
wiadomo, ale różnica w wymaganym zakresie temperatur ( 35-45 st. C ) jest tak niewielka , że można się tym kierować.
rafalmis1 - Pon Cze 10, 2013 16:33

SeniorA, ale pisałem wcześniej, aby temp. oleju osiągnęła 45 stopni to ssamochód musi popracować około 40 minut. A ciecz cchłodząca osiąga taka temperaturę w 1 minute
adas.ko - Wto Cze 11, 2013 09:07

michalie napisał/a:
adas.ko, Pisałeś ze wymieniałes olej w kielcach a w okolicy (leszczyny) jest gość specjalizujący sie w automatach Zapała tel 665491907 ja tez mam automat ale puki co p[ieknie śmiga a jak zaczną sie problemy to tam pojade


też tam wymieniałem, ale w Leszczynach leją tylko Mobil ATF, po którym zaczęło mi szarpać skrzynią ...

[ Dodano: Wto Cze 11, 2013 10:07 ]
SeniorA Wykonałem co radziłeś: wtyczki EAT ECU oraz przy skrzyni potraktowane kontaktem, powrót do pierwotnego EAT ECU. Na teście skrzynia pracuje dużo lepiej (1-2 miodzio, 2-3 czuć, 3-4 miodzio, 4-5 miodzio; spowrotem czuć tylko zejście z 2-1). Działają tryby sportowy i zwykły, nie udało mi się sprawdzić hamowania silnikiem. Przyspieszenie OK. Pomiar wtyczki :
pin 1-2 - 567 ohm
pin 3-4 - 563 ohm
pin 5-6 - 558 ohm
pin 18-9 - 16,5 ohm
pin 18-10 - 17,1 ohm
pin 18-11 - 16,1 ohm
pin 18-12 - 16,2 ohm
pin 18-13 - 16,1 ohm
pin 18-14 - 16,1 ohm
pin 18-15 - 3,1 ohm
pin 18-16 - 3,2 ohm
pin 18-17 - 13 ohm

planuję jeszcze wymienić olej na wlaściwy i mam nadzieję wróci wszystko do normy ;) Jeszcze raz wielkie dzięki (gdzie tu się klika pomógł ?) :)

Pozdrawiam

SeniorA - Wto Cze 11, 2013 19:19

rafalmis1 napisał/a:
ciecz cchłodząca osiąga taka temperaturę w 1 minute
olej wymienia się w czasie stygnięcia silnika, po dobrym nagrzaniu oleju i skrzyni, czyli po przejechaniu paru dobrych kilometrów a wtedy te temp. są porównywalne.Można zmierzyć temp. skrzyni termometrem dotykowym z apteki , można też zmierzyć rezystancję czujnika temp oleju i wtedy najdokładniej określić temperaturę oleju.

[ Dodano: Wto Cze 11, 2013 20:19 ]
adas.ko, wyniki b. dobre , szkoda , że nie zmierzyłeś rezystancji między pinami 7-8

adas.ko - Wto Cze 11, 2013 21:03

SeniorA, spróbuję domierzyć piny 7-8. Odnośnie wymiany oleju na oryginalny, lepiej robić na 2 raty statycznie czy dynamicznie całość ? (na chłopski to wiadomo że lepiej w całości, ale .... )
SeniorA - Sro Cze 12, 2013 06:32

adas.ko, jak będziesz mierzył 7-8 to sprawdź jaką temperaturę pokazuje komputer diag. w poz. 7.0. Ja robię 2 - 3 x po 3.5 l statycznie.
rafalmis1 - Czw Cze 13, 2013 05:42

SeniorA, mógłbyś napisać co poszczególne piny oznaczają?? Jest to mi bardzo potrzebne. Moja skrzynia jest już prawię skończona, jeszcze 2 elektrozawory do wymiany, ale mimo to bardzo bym potrzebował co poszczególne piny oznaczają
SeniorA - Czw Cze 13, 2013 08:29

rafalmis1 napisał/a:
SeniorA, mógłbyś napisać co poszczególne piny oznaczają?? Jest to mi bardzo potrzebne.
jak pilne to proszę :
1-2 czujnik prędkości turbiny
3-4 czujnik prędkości pośredniej
5-6 czujnik prędkości auta
7-8 czujnik temp. oleju
18-9 elektrozawór zmiany b. -A
18-10 '' B
18-11 '' C
18-12 elektrozawór sprżęgła
18-13 '' zmiany b.jałowego
18-14 '' redukcji
18-15 '' ciśnienia
18-16 '' hamulca
18-17 '' TCC

rafalmis1 - Pią Cze 14, 2013 11:41

Między Pinami 18-15-16 wartość 3.5 ok? Czy nie bardzo? Cała reszta bardzo podobnie jak u adas.ko,
SeniorA - Pią Cze 14, 2013 14:55

rafalmis1 napisał/a:
Między Pinami 18-15-16 wartość 3.5 ok? Czy nie bardzo?
może być , zdarzają się jeszcze wyższe.adas.ko ma po prostu wzorowe , ale trzeba jeszcze wiedzieć w jakiej temperaturze były robione pomiary.
rafalmis1 - Pon Cze 17, 2013 15:53

SeniorA, masz może zdjęcie któryelektrozawor odpowiada za zzmianę biegów z 2 na 3 i z 4 na 3? I który odpowiada za pracę 5 biegu, nie zmianę, tylko prace ciągła?
SeniorA - Pon Cze 17, 2013 17:36

rafalmis1 napisał/a:
któryelektrozawor odpowiada za zzmianę biegów z 2 na 3 i z 4 na 3? I który odpowiada za pracę 5 biegu
to jest kombinacja otwarcia i zamknięcia trzech elektrozaworów zmiany , które są na samej górze sterownika hydraulicznego.
rafalmis1 - Pon Cze 17, 2013 19:09

A to prawda że jak rozbiore przód samochodu, to do płyty sterujące dostane się poprzez ściągnięcie dekla czarnego? Tego przez który wlewa się olej??
SeniorA - Pon Cze 17, 2013 20:14

rafalmis1 napisał/a:
do płyty sterujące dostane się poprzez ściągnięcie dekla czarnego?
tak ,trzeba spuścić olej , przygotować nową uszczelkę ,odpiąć 2 wtyczki i odkręcić 21 śrub.
rafalmis1 - Wto Cze 18, 2013 08:08

dobrze, a w jaki sposób spuścić 9l a nie tylko 4 ?? musi byś jeszcze jakaś śruba dodatkowa. Widziałem jak spuszczali olej w Clio, to facet odkręcał 2 śruby

[ Dodano: Pon Cze 17, 2013 23:14 ]
i jeszcze jedno pytanie, czy każdy elektrozawór jest inny?? czy elektrozawory o które pytałem wcześniej są takie same. Bo nie wiem czy sam się zabierać za to czy nie.

[ Dodano: Pon Cze 17, 2013 23:17 ]
mam 2 skrzynie i z jednej mogę zdemontować elektrozawór, tylko który aby 3 bieg przestał szarpać i wpadać na luz

[ Dodano: Wto Cze 18, 2013 09:08 ]
Hmm wypada podmienic cała sekcje górna elektro zaworów. Szkoda, bo na pewno jeden jest wadliwy, i wolał bym jeden zamienić niż 3,bo nie mam pewności ze aby 2 skrzynia działa prawidłowo

SeniorA - Wto Cze 18, 2013 12:52

rafalmis1 napisał/a:
a w jaki sposób spuścić 9l a nie tylko 4 musi byś jeszcze jakaś śruba dodatkowa. Widziałem jak spuszczali olej w Clio, to facet odkręcał 2 śruby
a w Clio była skrzynia Jatco ? ,spuszcza się tylko 4 bo więcej się nie da i nie potrzeba (musiała by pompa pracować).
rafalmis1 napisał/a:
mogę zdemontować elektrozawór, tylko który aby 3 bieg przestał szarpać i wpadać na luz
skąd wiesz , ze to wina elektrozaworu, przecież może być pęknięty tłok wstecznego i gubi 3 albo 4 i R , albo walniętych kilka elektrozaworów, tarczki przypalone , któryś z koszy uszkodzony.Dobry mechanik po poznaniu problemu będzie wiedział co zrobić.
rafalmis1 - Wto Cze 18, 2013 19:34

SeniorA napisał/a:
a w Clio była skrzynia Jatco ?

nie wiem jak była, tak tylko widziałem jak czekałem na swoją

SeniorA napisał/a:
przecież może być pęknięty tłok wstecznego i gubi 3 albo 4 i R , albo walniętych kilka elektrozaworów, tarczki przypalone , któryś z koszy uszkodzony


skrzynia była rozebrana i sprawdzona, nic z tych rzeczy nie ma. Został wymieniony jeden elektrozawór, ale powiedziałbym tak na palę, ponieważ facet powiedział, że bez samochodu dużo nie zdziała. Wymienił ten który najczęściej pada, mimo, że na stole pracował prawidłowo. Po takim zabiegu skrzynia pracuje dużo lepiej, nawet pracowała czasami idealnie, ale po 700 km znowu zaczęły się większe problemy. Byłem u gościa i mówił, że jeszcze 2 wymieni, ale najlepiej abym jeszcze pojeździł, ponieważ skrzynia jest zalana nowym olejem i czasem się poprawia. No i miał rację stopniowo z kilometrami jeździło się coraz lepiej, aż tydzień temu szarpnęło, wpadło na luz i tak się powtarza. w jeden dzień chwile jest OK, w inny wpada na luz a znowu w inny coś innego.
jeszcze po tym jak na 3 biegu wpadał na luz, to zaobserwowałem ze na 5 biegu w przedziale 100-110 km/h (w żadnym innym) samochód zwalnia przyspiesza bardzo delikatnie, widać falowanie obrotów. DO tego po zatrzymaniu obroty falowały od 500 do 1000 i raz nawet zgasł.
Wyczyściłem krokowiec- bez zmian
Odma sprawdzona- szczelna i drożna
wymieniłem czujnik temperatury za krokowcem- przestało falować i było dobrze 12h, bo później obroty nie spadały poniżej 1000
Nie wiem czy to może mieć wpływ na falowanie podczas prędkości 100-110 km/h

maciej_misiak - Pią Cze 28, 2013 21:34

SeniorA, witam jak wypiąć okrągłą wtyczkę ze aut. skrzyni biegów...
SeniorA - Nie Cze 30, 2013 09:44

maciej_misiak, przekręć w lewo obudowę wtyczki i wyciągnij.
adas.ko - Pią Lip 26, 2013 07:46

Witam! Po miesiącu od wymiany na oryginalny olej mogę już coś powiedzieć. Skrzynia zachowuje się lepiej, szarpanie ustało przy wrzucaniu biegów do góry. Nadal odczuwalne jest czasem zrzucanie biegu pod koniec hamowania (chyba 2na1 lub 3na2). Robiłem teraz dwie wymiany statyczne, drugą po około 500km, trzecią planuję po wakacjach. Dzięki poradom SeniorA pomogło: czyszczenie złączek do skrzyni i sterownika EAT_ECU, wymiana oleju na oryginalny MG_ROVER. W międzyczasie były też pomiary oporności na wtyczkach skrzyni i podmiany sterownika EAT_ECU, ale wróciłem do pierwotnego. Wielkie dzięki za pomoc! :)
Punx - Pią Lip 26, 2013 08:00

3 wymiany statyczne zamiast 1 dynamicznej - czy to się kalkuluje ?
adas.ko - Pią Lip 26, 2013 08:06

nie kalkuluje się, niemniej dynamiczna wymiana może spowodować zaciągnięcie zanieczyszczeń do elektrozaworów. przy automatach z większym przebiegiem to jest dość ryzykowne (może się udać ale nie koniecznie). zatem lepiej na spokojnie wymieniać statycznie. w moim przypadku chciałem się pozbyć zalanego Mobil ATF więc innego bezpiecznego sposobu nie znam
Punx - Pią Lip 26, 2013 08:33

A jaki to jest duży przebieg ? Ja mam auto z potwierdzonym przebiegiem 134,5k km, jak kupowałem je w PL to miało 108k km, poprzedni właściciel ściągał je z FR gdy miało 98k km, podejrzewam że we FR nigdy wymiany oleju nie dokonano, zatem na 99% mój R75 ma w skrzyni olej od początku, no chyba że po dzwonie jaki we FR zaliczyło właśnie w okolice lewego przodu ktoś olej mieniał ale szczerze wątpię.

Wiem że najwyższa pora na wymianę oleju ale dynamiczna to ok 1200pln i tak to odkładam ...

adas.ko - Pią Lip 26, 2013 08:46

dynamiczna za 1200PLN ? i to się kalkuluje ? ;)
koszt jednej wymiany statycznej to : 250PLN olej MG_ROVER + trochę czasu (1 godzina z odpoczynkami). Jeśli wymieniasz zgodnie ze standardem wymian okresowych, a nie tak jak ja musisz pozbyć się za wszelką cenę złego oleju, to jedna wymiana statyczna teraz a kolejne co 30 tys.
Duży przebieg dla automatu to różnie mówią: 'więcej niż 3 lata', 'więcej niż 100tys' ...

Punx - Pią Lip 26, 2013 08:52

Ja mówie o wrocławskich cenach stąd te 1200pln (usługa, olej 9l, środki chemiczne) tutaj statyczna kosztuje 450pln (usługa, olej 5l), oczywiście jak się rozglądałem po okolicy i pytałem o ceny wymiany (usługi) to się zaczynały od 50pln :) ale nie ryzykowałem.
adas.ko - Pią Lip 26, 2013 09:06

ciekawe czy za te 1200 podłączają pod T4, lub odczytują temperaturę oleju jakimś innym sposobem no i czy olej z beczki czy oryginalny ;)
Punx - Pią Lip 26, 2013 10:37

Niestety z beczki, nie chcieli zgodzić się na osobny olej - ponoć maszyna jest podłączona do zasobnika z olejem i nie można swojego oleju wlewać ... to oraz cena mnie zniechęciło. Znalazłem inna firmę we Wrocku ale mniej polecaną gdzie można dać własną chemię i olej i wtedy usługa kosztuje coś ok 600pln - całość ok 1000pln.
SeniorA - Pią Lip 26, 2013 19:15

Punx napisał/a:
3 wymiany statyczne zamiast 1 dynamicznej - czy to się kalkuluje ?
kalkuluje się , sam olej 10 l ( na 3 x ) to 400 zł ( http://allegro.pl/texaco-...3403872576.html )
Punx napisał/a:
A jaki to jest duży przebieg ?
duży przebieg dla oleju, nie dla skrzyni ,( bo ta właściwie traktowana przeżyje manualną ) to powyżej 100 tyś dla oleju fabrycznie zalanego , później to każde ponad 30-40 kkm. Olej starzeje się , powstają szkodliwe związki (np. kwasowe ) dlatego czas na wymianę to 4 lata.
WojtekN - Sob Lip 27, 2013 09:37

Ja za wymianę oleju (olej+usługa) z tego co pamiętam płaciłem ~400PLN.
Zmieniałem pod Poznaniem w Teo Motors

psxman - Czw Paź 31, 2013 13:31

W moim autku między pinami 18-15 jest 21ohm(reszta podobnie jak u adas.ko) Czy to oznacza uszkodzenie solenoidu? Skrzynia szarpie(mocno) przy "wrzucaniu" na D i potem na 2 bieg .Dalej jeszcze nie sprawdzałem(auto w garażu) Olej wymieniony zgodnie z procedurą podaną na forum.
polofix - Nie Lis 24, 2013 19:15
Temat postu: [ASB R45]
Panowie. Wie ktoś jak sprawują się ASB w roverach 45 z końca produkcji? Od jakiego innego samochodu pochodzi skrzynia? Czy jest taka sama jak w roverach 75?