|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [216Si] Kiedy najmniejsze spalanie?
Luqasek - Wto Gru 27, 2011 19:01 Temat postu: [216Si] Kiedy najmniejsze spalanie? Hej! Witam wszystkich Roverowców po świętach! Zbliża się czas powrotów, dlatego zastanawiam się przy jakiej predkości/obrotach nasze rovery najmniej spalają? Większą cześć trasy pokonam autostradą, więc mam możliwość jechać z jaką chcę prędkością, a przynajmniej tak do 140. Nie zamierzam się spieszyć, dlatego mogę pojechać ekonomicznie:) Jakie macie w tym zakresie doświadczenia? Pozdrawiam
kadzaf - Wto Gru 27, 2011 19:03
ekonomiczne na trasie to tak do 90-100
Matius - Wto Gru 27, 2011 20:13
Ja wam powiem że mój roverek pali 10l/100km i nie ważne czy jadę 90km/h czy 140km/h już nie raz sprawdzałem różnica czasami jest tylko 0,5l i nie wiem co jest nie tak...
[ Dodano: Wto Gru 27, 2011 20:13 ]
po prostu zatankuje do pełna i nie zrobię więcej niż 500km na baku... na takiej totalnej rezerwie tankuje mi 48l
Tomi - Wto Gru 27, 2011 20:21 Temat postu: Re: [216Si] Kiedy najmniejsze spalanie?
Luqasek napisał/a: | Hej! Witam wszystkich Roverowców po świętach! Zbliża się czas powrotów, dlatego zastanawiam się przy jakiej predkości/obrotach nasze rovery najmniej spalają? Większą cześć trasy pokonam autostradą, więc mam możliwość jechać z jaką chcę prędkością, a przynajmniej tak do 140. Nie zamierzam się spieszyć, dlatego mogę pojechać ekonomicznie:) Jakie macie w tym zakresie doświadczenia? Pozdrawiam |
Do 3000 rpm.
Drwal85 - Wto Gru 27, 2011 20:43
moją maszynką też latam w przedziale od 2200 do 3000 rpm bo słyszałem że 16 zaworówki lubią jak się Je podciąga na wyższe obrociki
bolcik - Wto Gru 27, 2011 21:05
Jak chcesz malo spalic a nie zalezy Ci na czasie to podczep sie pod jakiegos tira.
Tomi - Wto Gru 27, 2011 21:26
Drwal85 napisał/a: | moją maszynką też latam w przedziale od 2200 do 3000 rpm bo słyszałem że 16 zaworówki lubią jak się Je podciąga na wyższe obrociki |
Najważniejsza jest równia jazda bez przyspieszeń. Tak cyrklować odstęp, abyś nie musiał gwałtownie zwalniać i przyspieszać.
kris2828 - Wto Gru 27, 2011 22:08
Matius napisał/a: | Ja wam powiem że mój roverek pali 10l/100km i nie ważne czy jadę 90km/h czy 140km/h już nie raz sprawdzałem różnica czasami jest tylko 0,5l i nie wiem co jest nie tak...
[ Dodano: Wto Gru 27, 2011 20:13 ]
po prostu zatankuje do pełna i nie zrobię więcej niż 500km na baku... na takiej totalnej rezerwie tankuje mi 48l |
chyba coś jednak troszkę za dużo chyba że po mieście to ok w moim r214i na trasie na s3 z prędkością 120-130 wychodziło 6,5l
Drwal85 - Wto Gru 27, 2011 22:31
czy jadę równo utrzymując obroty 2200 czy skaczę od 2200 do 3000 tak jak pisałem nie ma dużych różnic w spalaniu może pół kropelki więcej hehee
bolcik = Jak chcesz mało spalić a nie zależy Ci na czasie to podczep się pod jakiegoś tira =
można jechać bez Tira i oszczędnie jeździć.... po prostu nie można mieć ciężkiej nogi i sprawnych kilka rzeczy w aucie
tomo63 - Sro Gru 28, 2011 09:33
Polecam jechać równo, bez hamowań i przyspieszeń obroty max 3000, prędkości 80-100. Jadąc tak ostatnio w trasie co prawda spaliłem 7,7 LPG na instalacji II gen.
piek - Nie Kwi 22, 2012 08:28
lekko odświeże temat
czy dla benzyniaka dobra jest niska zmiana biegów, typu czwórka przy 60-tce, 5 przy 80-ciu, lekko ponad 2000 rpm i zmiana ? czy raczej powinno sie je mocniej kręcić i zmieniać przy 2500-3000,
tomo63 - Nie Kwi 22, 2012 08:38
piek, to zależy czy myślisz o żywotności silnika czy o spalaniu. Dla tego pierwszzego nie, dla drugiego tak.
piek - Nie Kwi 22, 2012 08:43
Dobra, to jedną rzecz już wiem, teraz drugie pytanie co od grzania silnika przed jazdą, rozumiem że na ssaniu będzie ładnie przepalać paliwo, więc ile powinienem poczekać przed jazdą ? aż lekko złapie temperature czy liczy sie to w minutach
ADI-mistrzu - Nie Kwi 22, 2012 08:46
W sumie nic nie musisz czekać, ważne aby przed całkowitym rozgrzaniem silnika nie przekraczać 3tys.
tomo63 - Nie Kwi 22, 2012 08:46
piek, powinieneś poczekać, aż złapie temperaturkę. Ten silnik szybko łapie temperaturę, więc nawet zimą nie trwa to długo (z własnego doświadczenia).
bogdan75 - Nie Kwi 22, 2012 09:03
hehe naj mniej jak stoją pod domem
[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 10:03 ]
a tak powarznie!dla rowerowców 25 itd odpowiednia predkosc to ekonomiczna jak tu kolega napisał to 90/100kh po wyżej 120 to już nie jazda tym autem na trasie,ostatnio jechałem z niemiec z predkoscia w granicach 140kh po 500km zatrzymałem sie dopiero,efekt? plecy prawie mi odpadły i oguchłem na jakis czas hehe
thebloody - Nie Kwi 22, 2012 09:13
hehe a 'producent' podaje 5,1/100km spalania przy predkosci 90km/h marzenie moje ostatnio mi wyszlo w trybie mieszanym 8l, ale teraz zalalam pod korek i testuje... staram sie jezdzic na wysokich biegach, nie przekraczac 3000 obrotow nawet na cieplym silniku, zobaczymy ile wyjdzie faktycznie, bo troche mnie to przeraza
[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 10:13 ]
ADI mowi co innego, tomo co innego... to w koncu czekac czy nie czekac? slyszalam, ze powinien sie silnik "przesmarowac", ale czy to nie chodzi tylko o diesle? mi kolega powiedzial tak: "a Ty rano odrazu idziesz biegac?"
tomo63 - Nie Kwi 22, 2012 09:40
thebloody, to byłoby coś A propos jak już jesteśmy przy historiach z typu "nie do wiary", to muszę wspomnieć o moim rekordzie spalania. 21 lpg (na rozregulowanej instalacji IIgen), przy czym norma to 10,5. Pewnego razu w trasie spalił mi 8,5 litra, byłem załamany, myślałem że się zepsuł
[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 10:40 ]
thebloody, obie opcje jazdy są poprawne. Jeśli lubisz jeździć ostrzej, to zdecydowanie rozgrzej silnik zanim ruszysz. Jeśli lubisz zrobić pierwsze 2-3 km "na leniwca" to spokojnie możesz ruszać na zimnym
kostek50 - Nie Kwi 22, 2012 09:48
U mnie spalanie niemal za każdym razem wynosi 7,2 l. przy delikatnym traktowaniu i prędkości nie większej jak 90 km/h.Jeżdzę tylko do pracy 30 km dziennie. Jak jeździłem tylko trasą do wawy to nawet 5.9 l na 100 km mi wychodziło.
thebloody - Nie Kwi 22, 2012 10:00
tomo63, OK juz kumam
kostek50, oo to milo, a Ty masz V8 czy V16? bo ja mam V16 i slyszalam, ze niestety on wiecej żłopie
rovek - Nie Kwi 22, 2012 10:09
thebloody napisał/a: | kostek50, oo to milo, a Ty masz V8 czy V16? bo ja mam V16 i slyszalam, ze niestety on wiecej żłopie |
W końcu 16 cylindrów robi swoje. A tak poważnie 16v pali więcej w cyklu miejskim, w trasie jest to samo spalanie.
ADI-mistrzu - Nie Kwi 22, 2012 11:40
thebloody, kwestia stylu jazdy, w 100% miasto pali 8/8.5L w trasie 6L.
http://www.motostat.pl/me.../stats/id/17778
Tutaj są moje statystyki z 2 lat.
Ja zmieniam biegi przy 2300tys obrotów, w trasie (typu obwodnica) jadę 90/100km/h. Średnia trasa to 25km.
leszczu - Nie Kwi 22, 2012 12:09
Nie gadajcie głupot. Nie czekajcie aż silnik zacznie łapać temp., szkoda benzyny. Silnik szybciej się nagrzeje jadąc niż stojąc.
A co do typu jazdy, to moim zdaniem najekonomiczniej i jeszcze żeby było w miarę zdrowo dla silnika jest zmiana biegów przy 3000 tyś. A żeby było najzdrowiej to zmiana przy 6000 tyś.
Harry - Nie Kwi 22, 2012 12:19
thebloody napisał/a: | hehe a 'producent' podaje 5,1/100km spalania przy predkosci 90km/h marzenie moje ostatnio mi wyszlo w trybie mieszanym 8l, ale teraz zalalam pod korek i testuje... staram sie jezdzic na wysokich biegach, nie przekraczac 3000 obrotow nawet na cieplym silniku, zobaczymy ile wyjdzie faktycznie, bo troche mnie to przeraza |
w trasie mi spalił jak jechałem 90-100 czasami wyprzedzanie, 5.3l
silnik się szybciej nagrzeje jak się jedzie.
Biegi zmieniam przy 2000-2500
jak mam 60 cos km.h jade na piątce i głownie silnikiem hamuje.
W mieście mi spala 8-9, jak go cisnę to 9-10 czasami potrafił 11,ale to już wtedy było ostro
leszczu - Nie Kwi 22, 2012 12:22
Harry napisał/a: | Biegi zmieniam przy 2000-2500
jak mam 60 cos km.h jade na piątce i głownie silnikiem hamuje. |
Moim zdaniem szkoda silnika na takie mulenie, ale to wasz sprawa.
Harry - Nie Kwi 22, 2012 12:25
Ty masz silnik od kosiarki więc Twój nie jedzie....nanana
Nie jest za zamulony. Normalnie jedzie, nic go nie szarpie
leszczu - Nie Kwi 22, 2012 12:32
Harry napisał/a: | Ty masz silnik od kosiarki więc Twój nie jedzie....nanana |
Nie powiedziałbym, że od kosiarki... nanana
Harry napisał/a: | Nie jest za zamulony. Normalnie jedzie, nic go nie szarpie |
Może i jedzie, ale cały czas pod sporym obciążeniem. Ale tak jak pisałem wcześniej, to wasze autka i użytkujcie je jak chcecie.
Matius - Nie Kwi 22, 2012 13:13
thebloody napisał/a: | ja mam V16 i slyszalam, ze niestety on wiecej żłopie |
no żłopie żlopie wykarm 75 koni a wykarm 103 konie...
co do spalania to jak masz dobry olej który zostaje na ściankach i nie spływa to możesz jechać na zimnym silniku ale i tak dobrze jest przez pierwsze parę minut jechać spokojnie... jak dajesz jedynkę i w pi*dę dwójka w pi*dę to na koniec miesiąca będziesz chodził z gołą pi*dą...
thebloody - Nie Kwi 22, 2012 13:30
Matius, olej mam Valvoline Maxlife 10w40, to chyba git?
co do ruszania z jedynki - staram sie nie gazować własnie, zwlaszcza na zimnym, bo na dzien dobry mnie tym HGF-em wystraszyliscie
ale zauwazylam, ze Milord lubi gazowanie... no bo jak wsiadlam do niego po dwoch dieslach i po benzynie punto (L-ka), ktorymi wczesniej jezdzilam i chcialam tak ruszac jak sie nauczylam nimi czyli z minimum gazu to mi gasl... L-ka w benzynie ruszala przy 10 tys... A temu daje ok 2-2,5 tys. na start przy ruszaniu, zeby w ogole raczył się zebrać
kostek50 - Nie Kwi 22, 2012 15:40
Ja mam 16v. Po mieście jeżdżę mało jeżeli już to biorę firmowy samochód (trzeba korzystać jak się da
bogdan75 - Nie Kwi 22, 2012 17:34
leszczu!Kozacką masz przykrywe na garki
brkzzz - Wto Kwi 24, 2012 08:36
Mi po niedawnej przesiadce do R200, póki co ciężej jest wyczuć ekonomiczną jazdę. Silnik jest elastyczny, ładnie wkręca na wyższe obroty i jakoś specjalnie nie daje mi sygnałów zmęczenia jakimś biegiem, przez co muszę sam się pilnować gdy zbliżam się do 3 tys. obrotów. Dla porównania w Renault Clio 3 (~75KM), silnik na wyższych obrotach robił się głośny i wręcz błagał o zmianę biegu. Chociaż i tak nic nie pobije Civica ze zdawałoby się prostym silniczkiem 1.4 75KM, tam to na każdym biegu były dwa tryby - przed 4 tys. obrotów i po 4 tys. obrotów
thebloody - Pon Maj 07, 2012 11:37
Po tym jak prawie dostałam zawału widzac spalanie 10/100 w cyklu mieszanym w moim Milordzie, zrobilam ponowny test po kilku zmianach, głownie filtra powietrza i stylu jazdy, mianowicie nizsze biegi i ich zmiana przy ok 2500 obrotow (wg kolegi ze spotu jezdzilam na zbyt wysokich przyzwyczajona do Punciaka ) i wyszlo mi... 6,8 na 100 w cyklu mieszanym co mnie mega cieszy, ulzylo mi, bo to oznacza, ze w trasie wezmie mi pewnie mniej jak 6.
|
|