Zobacz temat - [R416SI] Duze spalanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416SI] Duze spalanie

niu90 - Sro Sty 18, 2012 20:41
Temat postu: [R416SI] Duze spalanie
Witam chodzi o spalanie w roverze 416 SI 95r, otoz pali bardzo duzo nie tyle napoewno co powinien nawet w zimie, bo za 50 zl 70, za 20 zl czasem zrobil 40 km a pare razy tylko z 20, km to chyba za wiele nie jest,,chcialem zrobic diagnostyke ale okazalo sie ze musi byc do niego jakis komputer z kts'em czy cos takiego.. do tego mam wrazenie ze chyba stracil troche moc i przyspieszenie.. moze ktos z doswiadczenia wie w czym moze tkwic problem
walczakowski - Sro Sty 18, 2012 20:57

Cytat:
bo za 50 zl 70, za 20 zl czasem zrobil 40 km a pare razy tylko z 20, km to chyba za wiele nie jest
tego nie rozumiem. Napisz to bardziej zrozumiale: ile wcześniej spalał na 100km, ile obecnie.
driftdreamer - Sro Sty 18, 2012 21:05

http://www.roverki.pl/por...-duzo-pali.html

http://www.roverki.pl/rov...techniczne.html

zobacz ile spala w danych fabrycznych i porównaj u siebie

te auta nie są ekonomiczne

tylko przy zalewaniu do pełna sprawdzisz spalanie, zalej go do pełna pojeździj potem znowu zalej i oblicz ile zrobiłeś km i ile weszło litrów

7Tomi - Sro Sty 18, 2012 21:12

driftdreamer napisał/a:


te auta nie są ekonomiczne



To akurat kompletna bzdura. W każdym Roverku który miałem badałem dokładnie spalanie:

Trasa / miasto / mieszany

Rover 416 : 5,2 / 7,5 / 6,3
Rover 45 1.4 : 5,5 / 7,7 / 6,5
Rover 400 2.0 b : 5,8 / 8,9 / 7,5
Rover 25 : 5,1 / 7,2 / 6,0

I takie wyniki może potwierdzić kilka osób które serwisują u mnie auta. Pamiętam, że jeden ze znajomych zszedł ze spalaniem w 416 Si poniżej 5l / 100km w trasie.

Dlatego nigdy nie montowałem instalacji gazowych bo się nie opłacało. Jeśli auto jest serwisowane na bieżąco i dba się o podzespoły odpowiedzialne za spalanie to te auta są oszczędne.

niu90 - Czw Sty 19, 2012 11:47

wczesniej npalil ok 7-8 za takie 50 zl spokojnie 120 km robione bylo a nawet ponad, teraz za 50 zl robie z 70km, wiecej xxxxxx, a jak wlalem za 20 zl zeby w pare miejsc podjechac to przy 20km na liczniku zgasl

Proszę przestrzegać kultury słowa.

BoloSr - Czw Sty 19, 2012 11:52

to ja mam popsute w taki razie :(
bo moj pali od 8.5-13.5 LPG :)

sobrus - Czw Sty 19, 2012 12:13

Ja też bo w mieście te 11 litrów LPG musi wypić. Na benzynie może do 10 bym zszedł, ale 7,5 to raczej niemożliwe, przynajmniej w Lublinie.

Ale to i tak niezły wynik, porównując z innymi autami. W tym mieście silniki 1.2 piją po 9l Pb.

Adrian - Czw Sty 19, 2012 12:17

niu90 napisał/a:
wczesniej npalil ok 7-8 za takie 50 zl spokojnie 120 km robione bylo a nawet ponad
Jeśli jeździsz krótkie dystanse, to spalanie w zimę sporo wzrasta. Jakieś inne niepokojące objawy masz? Problemy z odpalaniem, nierówna praca itd?

PS. Staraj się używać tylko cenzuralnych słów...

sobrus - Czw Sty 19, 2012 12:23

Niu90, zwróć uwagę że spalanie zł/100km jest zależnie nie tylko od Roverka, ale także od naszego rządu i koncernów paliwowych - i ostatnio każdemu mocno wzrosło.

Lepiej zacznij liczyć normalnie litry na setkę.

niu90 - Czw Sty 19, 2012 12:53

No tak jak napisalem, mam wrazenie ze stracil swa moc, i czesto teraz przy redukcji tak na 1-2 szarpie i sie krztusi, ja rozumiem ze jest benzyna troche drozsza teraz i ze jest zima ale to moze sie przelozyc na kilka km mniej, nie wierze ze zalewajac auto za te 50 zl jak zrobi 60 km to jest normalne..
bolcik - Czw Sty 19, 2012 12:57

nie wiem czy to troll czy nie ale zacznij liczyc tak jak koledzy pisza litry na 100 km. zalej do pelna i wtedy licz ile ci spali. tak dlwajac do czasu do czasu troche to nic nie sprawdzisz bo wskaznik poziomu w roverkach jest taki ooo
Adrian - Czw Sty 19, 2012 13:21

Sprawdź ustawienia rozrządu. Może się przestawił minimalnie. To by tłumaczyło słabe osiągi i wzrost spalania.
marcin333 - Czw Sty 19, 2012 14:34

Lambda do sprawdzenia, jak padnie to przylewa i slabnie bo nie przepala.
Artu - Czw Sty 19, 2012 18:56

Tomi_114 napisał/a:


To akurat kompletna bzdura. W każdym Roverku który miałem badałem dokładnie spalanie:

Trasa / miasto / mieszany

Rover 416 : 5,2 / 7,5 / 6,3


O jakim mieście kolego mówisz? Według oficjalnych danych zamieszczonych na stronie Rover 416 pali w mieście 9,9 l/100km. Mi nie udało się zejść poniżej 10l/100km - jeżdżę po Krakowie - najczęściej są to godziny szczytu. Auto serwisowane na bieżąco. Nie mam ciężkiej nogi. Z kolei jadąc na Mazury (5 osób + załadowany do pełna bagażnik udało mi się zejść do 7 litrów/100km - uważam to za dobry wynik.

7Tomi - Czw Sty 19, 2012 21:15

Artu napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:


To akurat kompletna bzdura. W każdym Roverku który miałem badałem dokładnie spalanie:

Trasa / miasto / mieszany

Rover 416 : 5,2 / 7,5 / 6,3


O jakim mieście kolego mówisz? Według oficjalnych danych zamieszczonych na stronie Rover 416 pali w mieście 9,9 l/100km. Mi nie udało się zejść poniżej 10l/100km - jeżdżę po Krakowie - najczęściej są to godziny szczytu. Auto serwisowane na bieżąco. Nie mam ciężkiej nogi. Z kolei jadąc na Mazury (5 osób + załadowany do pełna bagażnik udało mi się zejść do 7 litrów/100km - uważam to za dobry wynik.


W trasie wszystkie, które miałem kręciły się wokół 5,0 litrów.

Kolega Wooy11 Jadąc do Karpacza w 4 osoby i bagaże liczył spalanie w 416Si i wyszło mu 5,6. (Taknuje zawsze do pierwszego wybicia pistoletu).

Pisząc o mieści miałem na myśli swoją miejscowość. Do centrum mam 1,5 km. Jak jade naq zakupy to zawsze ktoś czeka w samochodzie lub ja czekam i silnik pracuje. Nawet 2.0 benzyna w miescie nie przekroczył mi 10 l / 100km .

Obecnie mam 2.0 CDT i mam klientów, którzy przyjeżdzają i twierdzą że auto nie schodzi poniżej 7 litrów.

Teraz w zimie pali 7. Lato / Jesień w mieści ok 6,5 a na trasie zszedłem do 5,3.

dorkanred - Czw Sty 19, 2012 21:33

niu90 napisał/a:
stracil swa moc, i czesto teraz przy redukcji tak na 1-2 szarpie i sie krztusi

Po pierwsze - jak Kolega wyżej napisał, spadek przyspieszenia i wzrost spalania, może być spowodowany przestawionym rozrządem, niestety sam tego nie sprawdzisz, no chyba że jesteś mechanikiem i masz narzędzia i podnośniki. Można wstępnie ocenić pracę rozrządu po wsłuchaniu się w pracę silnika, jeśli to przeskoczenie o 1 ząbek, to powinno być słyszalne lekkie klekotanie - jak w cichym dieslu, to klekotanie to uderzające zawory o tłoki, jeśli zauważyłeś powyższe, udaj się do mechanika.
Po drugie - sprawdź filtr powietrza, raczej wątpliwe żeby to była jego przyczyna - ale odpowiedni dopływ powietrza to podstawa, musi być drożny a jego obudowa i dopływ do przepustnicy - szczelne.
Po trzecie - jeśli się "krztusi", sprawdź jak się będzie zachowywał na wolnych obrotach kiedy odłączysz przewód odmy olejowej od pokrywy zaworów(pierwszy od prawej na pokrywie zaworów. wchodzący do kolektora ssącego), jeśli usłyszysz jakby nagle odzyskał siłę i zaczął lżej pracować - to masz do przeczyszczenia filtr odmy. Uwaga - nie wolno jeździć z odłączonym przewodem odmy - powoduje spadek podciśnienia w serwie i w konsekwencji brak hamulców. Jeśli już długo masz takie objawy i odłączenie przewodu sprawia, że silnik pracuje lżej, sprawdź też końcówkę rury wydechowej, czy nie ma na niej oleju, oraz sprawdź stan oleju. Często skutkiem zatkanego filtra odmy są uszkodzone uszczelniacze zaworowe, co skutkuje pluciem oleju do komory spalania.


A i ostatnie co przyszło mi na myśl - miałem taką sytuację u siebie - sprawdź wtryskiwacze paliwowe i uszczelkę kolektora ssącego - u mnie jeden wtrysk w wyniku drgań wysunął się z gniazda i na jednym tłoku miałem nadmiar powietrza i niedobór paliwa :) a uszczelka padła mi od strony rozrządu i też zasysał lewe powietrze, aż było słychać syczenie przy gwałtownym dodaniu gazu.

Artu - Pią Sty 20, 2012 08:18

Tomi_114 napisał/a:

Pisząc o mieści miałem na myśli swoją miejscowość. Do centrum mam 1,5 km. Jak jade naq zakupy to zawsze ktoś czeka w samochodzie lub ja czekam i silnik pracuje. Nawet 2.0 benzyna w miescie nie przekroczył mi 10 l / 100km .


Ok, zwracam honor :) U mnie tryb miejski oznacza, że 7 kilometrów przejeżdżam w około 40 minut - z czego około 70% to stanie w korkach i podjeżdżanie do świateł :)

sobrus - Pią Sty 20, 2012 08:34

No to Lublin z grubsza wyglada tak samo jak Krakow.
Podobno Wrocek też jest "niezły" pod tym względem.

boczas - Nie Mar 24, 2013 11:28

witam wszystkich, szukałem wszędzie i nie mogę znaleźć. mój rover 400 sedan z silnikiem 1.6 pali 12 litrów w mieście, i jeszcze jedno nie wiem czy one tak maja czy tylko ten mój jest taki mułowaty tzn jak sie rozpędzi to jedzie ale z miejsca to jest masakra a jak jadę w 4 osoby to już wogóle tragedia. mam tez honde 1.5 90 km i rozpędza się o wiele lepiej. w Roverku nie czuć żeby rwało przodu. sonda sprawdzona świece wymienione filtr powietrza nowy kompresja sprawdzona i mechanik powiedział że na każdym cylindrze jest ok. wiecie moze o czego to może być ? prosze o odp osób które znają sie na rzeczy. z góry dziękuje
polofix - Nie Mar 24, 2013 13:33

jak dla mnie to na pierwszym miejscu sonda lambda do sprawdzenia!!!!
leszczu - Nie Mar 24, 2013 13:35

boczas, jak mierzysz te spalanie ?? Jak długie odcinki robisz po mieście ?
boczas - Nie Mar 24, 2013 23:49

zatankowałem do pełna przejechałem 100 km (dokładnie 101) i zatankowałem do pełna i weszło 12,2 litra. po mieście jeżdze codziennie po jakieś 20 km i w weekendy ok 100 km. rozumiem ze w mieście auto więcej pali tym bardziej na takich krótkich odcinkach no ale jak dla mnie 12l na taką małą moc to za dużo. Chociaż te 2 litry mniej mógłby palić
Adrian - Pon Mar 25, 2013 09:14

Jakieś inne problemy z samochodem masz? Problemy z odpalaniem?
boczas - Pon Mar 25, 2013 10:02

auto odpala elegancko nawet rano w dużych mrozach
greg-si - Pon Mar 25, 2013 11:54

Popatrz sobie na spalanie mojego 1.4
http://www.spritmonitor.de/en/detail/304391.html

ADI-mistrzu - Pon Mar 25, 2013 12:18

Sprężanie dobre czyli jakie wartości?
Rozrząd sprawdzony?

Możesz mieć uszkodzony czujnik podciśnienia, można tego nie zauważyć a auto staje się bardzo mułowate i więcej spala.

Skąd jesteś?

boczas - Pon Mar 25, 2013 15:52

rozrządu nie sprawdzałem. auto jest mułowate i żeby jechało muszę wcisnąć prawie do połowy pedał gazu. jestem z Poznania. czujnik podciśnienia ? możesz coś więcej napisać o tym gdzie to sie znajduje jak go sprawdzic...

Chodzi o tzw mapsensor ?

staffer - Pon Mar 25, 2013 16:07

1. Lambda
2. Filtry
3. Nie masz żadnych objawów HGF?

boczas - Pon Mar 25, 2013 16:14

sonda sprawdzona mechanik mówił ze jest dobra filtry wymienione pod koniec grudnia, objawów HGF nie ma, płynu chłodzącego nie ubywa korek od oleju czysty (bez majonezu)