Zobacz temat - [R75] Ściąganie - w prawo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ściąganie - w prawo

GaDo - Sro Sty 25, 2012 10:26
Temat postu: [R75] Ściąganie - w prawo
w przygotowaniach samochodu, w warsztacie stwierdzono że mam do wymiany lewy wahacz gdyż sworznie były padnięte. Kupiłem wahacz + tuleja Teknorot , wymieniłem. Pojechałem na szarpaki wszystko ok , można jechać na zbieżność. Po ustawieniu zbieżności zauważyłem że ściąga samochód na prawo , drży kierownica i te objawy przy każdej prędkości. Dodam że wahacz był wymieniany na podnośniku. Pojechałem do innego mechanika , lewy drążek + końcówka drążka firmy delphi. Wymieniłem pojechałem na zbieżność , wyjeżdzam i znowu już dużo mniejsze ale nadal są drgania , i dalej ściąga na prawo przy każdej prędkości, koła przełożone z tyłu na przód ,jeszcze raz wszystkie wyważone no i brak poprawy. Pojechałem na dwie różne stacje diagnostycznie przejrzeli całe zawieszenie w jednej jak i w drugiej stacji i nic nie znaleźli zepsutego a amortyzatory po około 80% wyszły. Samochód nie był nigdy uderzony przodem.

Pytania:
1.Czy wymiana wahacza na podnośniku może być przyczyną ? Podobno później powinno się go poluzować i dokręcić gdy samochód stoi na ziemi żeby wahacz się ułożył. Prawda ?

2.Czy problemem może być że lewy wahacz jest nowy? Stary jest teoretycznie dobry była w nim tylko wymieniana z 2 miesiące temu tuleja.

3.Zbieżność którą mi ustawiał gościu , ustawiał jako Rover 75 tourer, Czy to dobrze ?

4.Czy jak się wymienia drążek i końcówkę drążka to z obu stron na raz Czy to bez różnicy ?

5.Jakie macie pomysły co może być przyczyną ? :)

Pawel84 - Sro Sty 25, 2012 12:51

Sprawdź tylne sprężyny. Ja prowadziłem podobne metody jak Ty i problemu nie mogłem
rozwiązać. Dopiero przy wymianie opon zauważyłem że mam odłamane dwa zwoje tylnej lewej sprężyny. Zazwyczaj pękają na dole. Sprawdź dokładnie.

GaDo - Sro Sty 25, 2012 18:34

dziś byłem u znajomego na kanale okazało się że ten nowy wahacz "teknorot" jest wyżej od belki niż ten stary wahacz , może to jest przyczyną. zobaczcie
Pieta - Sro Sty 25, 2012 20:35

Na oko wygląda, że jest wyżej.
Dlatego zaleca się wymieniać parami.

GaDo - Czw Sty 26, 2012 15:16

czyli tak jak teraz nie powinno być tak ?

[ Dodano: Czw Sty 26, 2012 15:16 ]
Zna się ktoś na tym ? :)

Jugol - Pią Sty 27, 2012 15:19

Najprościej porównaj ze starym wahaczem, mogą być drobne ( ale ważne!! ) różnice odlewu samego wahacza i taki będzie efekt, dlatego jak ktoś wyżej pisał, powinno się wymieniać takie rzeczy parami. Amen.
Penkus - Pią Sty 27, 2012 15:47

Więc tak jak mówiliśmy na sb dokup identyczne części na drugą stronę wymień, zbieżność i musi być ok :) Polecam się na przyszłość :)
markozalko - Pią Sty 27, 2012 17:22

Ja od dłuższego czasu mam wrażenie albo i nie wrażenie że cięzko jets utzymać mi prosty kierunek jazdy. Nie wiem jakoś ta kierownica mi luźno chodzi czy co ale denerwujące to jest. Zbieżność robiona niedawno. Albo tak ma być i ja sobie wymyślam albo faktycznie coś jest na rzeczy.
GaDo - Sob Sty 28, 2012 11:04

markozalko napisał/a:
Ja od dłuższego czasu mam wrażenie albo i nie wrażenie że cięzko jets utzymać mi prosty kierunek jazdy. Nie wiem jakoś ta kierownica mi luźno chodzi czy co ale denerwujące to jest. Zbieżność robiona niedawno. Albo tak ma być i ja sobie wymyślam albo faktycznie coś jest na rzeczy.


sprawdz drążki i końcówki drążka , luzy na maglownicy , sprawdz wyważenie kół , ciśnienie w oponach a ostatecznie przełóż koła z tyłu na przód może masz felge skrzywioną

markozalko - Sob Sty 28, 2012 11:43

Końcówki mam nowe obie. drążki i maglownica bez oznak uszkodzeń. Cienienie w oponach tez sprawdzam. Wydaje mi się że to może jakieś złudzenie bo kiedy robią zbieżność to rzadko się trafo żeby ustawili kierownicę idealnie prosto.
haszczyc - Sob Sty 28, 2012 12:16

markozalko, mechanik dopiero za 3 reklamacją ustawił mi dobrze geometrie i zbieżność musisz walczyć z warsztatem i nie poddawać się, mnie olewali ale nie dałem za wygraną dopiero gdy skalibrowali na nowo urządzenie przez jakiegoś speca to zbieżność i geometria była prawidłowo ustawiona tzn auto jechało prosto
markozalko - Wto Sty 31, 2012 18:43

Jak moja żona jedzie to mówi że nic nie ściąga na boki. Widać może ja mam coś z błędnikiem :)

[ Dodano: Wto Sty 31, 2012 18:43 ]
Dziś jadąc z warszawy stwierdziłem że jest to już niemożliwe do wytrzymania. Mam wrażenie jakby były jakieś luzy na kierownicy. Do tego jeszcze kierownica jest ciut krzywo ustawiona. No masakra tak jeździć. Końcówki drążków mam nowe, co może być przyczyną takiego stanu. Zbieżność jest ustawiona więc może szukać przyczyny gdzie indziej. Podczas jazdy leciutko jak ruszam kierownicą w prawo.lewo to jedzie prosto. Może ma minimalne skręty.
Gdzie szukać przyczyny?

Penkus - Wto Sty 31, 2012 21:44

markozalko napisał/a:
Jak moja żona jedzie to mówi że nic nie ściąga na boki. Widać może ja mam coś z błędnikiem :)

[ Dodano: Wto Sty 31, 2012 18:43 ]
Dziś jadąc z warszawy stwierdziłem że jest to już niemożliwe do wytrzymania. Mam wrażenie jakby były jakieś luzy na kierownicy. Do tego jeszcze kierownica jest ciut krzywo ustawiona. No masakra tak jeździć. Końcówki drążków mam nowe, co może być przyczyną takiego stanu. Zbieżność jest ustawiona więc może szukać przyczyny gdzie indziej. Podczas jazdy leciutko jak ruszam kierownicą w prawo.lewo to jedzie prosto. Może ma minimalne skręty.
Gdzie szukać przyczyny?


A maglownica jest ok? wspomaganie nie szwankuje? może są minimalne przecieki i gubi ciśnienie i dlatego takie objawy?

sash997 - Wto Sty 31, 2012 22:17

tylne amorki sprawne? tuleje tylnych wachaczy sztywne?
Penkus - Wto Sty 31, 2012 22:25

sash997 napisał/a:
tylne amorki sprawne? tuleje tylnych wachaczy sztywne?

szczerze wątpię żeby tył był tego przyczyną.

sash997 - Wto Sty 31, 2012 22:50

często od tych elementów zależy prowadzanie na boki
markozalko - Sro Lut 01, 2012 10:26

Amory z tyłu nowe. Tuleje z tyłu niby też ok, tak mówią. Maglownica chyba też jeśli wierzyć majstrom. Wspomaganie narazie też działa. Nie mam pojęcia co to jest ale jazda z tym naprawdę męczy.
haszczyc - Sro Lut 01, 2012 11:15

markozalko, kolego jak ci pisałem tak zrób niech robią ci geometrie tak długo aż poprawnie ci ją zrobią i nie kombinuj tak bardzo bo wymienisz całe zawieszenie i dalej ci auto będzie uciekać jak ci źle geometrie zrobią ...
markozalko - Sro Lut 01, 2012 14:38

Jak ja kocham tych majstrów. Byłem dziś i mówię mu niech się przejedzie i zobaczy. No oczywiście nic mu nie ściągało na boki. Inna sprawa, to że ja na zimnym staram się do tych max 2500 obrotów a ci wariaci do 4 tyś. prawie.Zgroza.
Mówił coś o rozbieżności (nie zanm się) i podkręcił coś przy lewym przednim kole. W sumie jakby pomogło. Jutro mam trasę to bardziej sprawdzę.

sash997 - Sro Lut 01, 2012 19:32

markozalko napisał/a:
to że ja na zimnym staram się do tych max 2500 obrotów a ci wariaci do 4 tyś. prawie.Zgroza.
to są właśnie niektórzy "mechanicy" odpali auto i przegazówa...
markozalko napisał/a:
Mówił coś o rozbieżności

przednie koła są rozbierzne,czyli prawe jedzie w prawo a lewe w lewo ,może lewe koło ustawione na wprost i dlatego w prawo jechał :mrgreen:

GaDo - Sro Lut 01, 2012 21:39

wymieniłem już dziś drugi wahacz ,końcówke drążka i drążek jest już zupełnie inaczej :) mam pytanie bo zawias już mam cały zrobiony, maglownica ok , koła , felgi tez ok i to co zostało to lekkie drgania po lewej stronie kierownicy cały czas czuć , co może być przyczyną ? Czy od zawieszenia do kierownicy też się coś wymienia ? jakiś krzyżak czy co ?
Penkus - Pią Lut 03, 2012 00:31

a na pewno nie masz wad w kole? felga lub opona? ja mam przytarta jedna oponę i czuje "bicie" ale wiem ze to przejdzie jak zmienię na letnie :)
GaDo - Sob Lut 04, 2012 14:51

Penkus napisał/a:
a na pewno nie masz wad w kole? felga lub opona? ja mam przytarta jedna oponę i czuje "bicie" ale wiem ze to przejdzie jak zmienię na letnie :)


napewno nie mam wad w kole ani feldze, czy to może być wina półosi ? jakie są objawy kiepskiej półosi, i jak sprawdzić czy ona jest rozwalona ?

Penkus - Sob Lut 04, 2012 17:36

półoś to jedynie wyciągnąć i sprawdzić czy nie jest odkształcona a tak to nie mam już pomysłów... :???:
GaDo - Sro Lut 08, 2012 17:21

wkońcu po wielu trudach dziś rozwikłałem swoją zagadke, zdobyłem wczoraj lewą półoś , co się okazało ? poprzednia półoś była dłuższa , prawdopodobnie od automatycznej skrzyni biegów :) teraz jeździ się idealnie :)