Zobacz temat - [MG ZR 160] Elektrozawór przepustnicy w tłumiku końcowym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] Elektrozawór przepustnicy w tłumiku końcowym

radekgks1971 - Sro Mar 14, 2012 14:31
Temat postu: [MG ZR 160] Elektrozawór przepustnicy w tłumiku końcowym
Witam,
czy ktoś z Forumowiczów, któremu działa przepustnica w tłumiku końcowym jest w stanie zmierzyć rezystancję elektrozaworu który tą przepustnicą steruje? :)

Elektrozawór jest firmy Pierburg, u mnie napięcie do niego dochodzi natomiast klapka się nie zamyka - jest cały czas otwarta niezależnie od obrotów. Wężyki są sprawne bo gdy ominę elektrozawór (połączę wężyki) to klapka się zamyka.

Chodzi o ten elektrozawór umiejscowiony nad pompą hamulcową (zdjęcie zapożyczone z angielskiego forum):


z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam

Remigiusz - Sro Mar 14, 2012 14:35

Słyszałem ze to się wywala i robi to tylko jako Standby :wink:
radekgks1971 - Sro Mar 14, 2012 14:41

Remigiusz napisał/a:
Słyszałem ze to się wywala i robi to tylko jako Standby :wink:

Czyli, że wydech otwarty tak? ;)
Zależy mi na tym aby ktoś zmierzył swojego sprawnego abym miał pewność że to właśnie on jest uszkodzony :P

marcinmarcin - Sro Mar 14, 2012 14:47

A po co Ci to :) podobno służyło to tylko spełnieniu norm głośności...
radekgks1971 - Sro Mar 14, 2012 14:55

marcinmarcin napisał/a:
A po co Ci to :) podobno służyło to tylko spełnieniu norm głośności...

Bo fajnie i wydaje mi się, że korzystniej by było jakby działało :)

Opis z internetu:
"...z tego co pamietam przepustnica sluzy do zmiany pojemnosci wydechu ... chodzi o te ze im wyzsze obroty silnika tym wiecej jest spalin - tak wiec pojemnosc wydechu powinna sie zwiekszac wraz ze wzrostem spalin aby utrzymac najkorzystniejszy moment obrotowy..."

Bumelant - Sro Mar 14, 2012 15:24

Nie za bardzo bo seryjnie wydech i tak jest przytkany zwężką na końcu - raczej właśnie powiedziałbym, że fabrycznie była tendencja do zmulenia góry i poprawienia niuta z dołu. Spoko jak znajdę chwilkę to można to zmierzyć. Nie ma problemu.
radekgks1971 - Sro Mar 14, 2012 15:28

Bumelant napisał/a:
...Spoko jak znajdę chwilkę to można to zmierzyć. Nie ma problemu.

Czekam zatem na wynik :)

marcinmarcin - Czw Mar 15, 2012 14:08

Ten tłumik ma na dodatek zwężkę przed wejściem a i tak Ci pewnie skoroduje niedługo ;) Mój wytrzymał 6 lat i 85 tysięcy. Mam teraz założony pełny przelot i auto jedzie zdecydowanie lepiej górą. Z niskich może trochę słabiej, ale ogólnie i tak byłem bardzo zadowolony po zmianie.
radekgks1971 - Wto Mar 20, 2012 20:20

Bumelant, i jak tam udało się zmierzyc?? ;)
Bumelant - Sro Mar 21, 2012 23:07

Daj mi chwilkę do weekendu - przeprowadzkę mam i total kocioł - żółcielca z tydzień nie odpalałem hehe
doktor_who - Sob Mar 24, 2012 13:01

Jak poczekasz do soboty to ci sprawdzę ale z tego co pamiętam to plus do niego dochodzi cały czas a jest sterowany minusem spróbuj na krótko podpiąć

[ Dodano: Sob Mar 24, 2012 13:01 ]
Radekgks1971 jak mój miernik nie zdurniał to pokazuje 300 ohm na cewce pierburga

radekgks1971 - Sob Mar 24, 2012 13:17

doktor_who napisał/a:
Jak poczekasz do soboty to ci sprawdzę ale z tego co pamiętam to plus do niego dochodzi cały czas a jest sterowany minusem spróbuj na krótko podpiąć

[ Dodano: Sob Mar 24, 2012 13:01 ]
Radekgks1971 jak mój miernik nie zdurniał to pokazuje 300 ohm na cewce pierburga

Dzięki ;) mój pierburg ma 32 ohm. Poczekam jeszcze na wynik Bumelanta w celu potwierdzenia :P

doktor_who - Sob Mar 24, 2012 13:43

zmierzyłem jeszcze raz innym miernikiem i wyszło 29 ohm .Tak że wygląda na to że twój elektrycznie jest ok.Ja kiedyś rozkminiałem ten temat i plus jest na stałe a minus wychodził ze sterownika u mnie też to nie działało ale jak to bywa zanim coś ruszyłem z tematem to tłumik się rozsypał i zdemontowałem to ustrojstwo.Sorki za wprowadzenie w błąd z ohmami
scorpion - Sob Mar 24, 2012 18:31

czesc a jak wyglada ta przepustnica w tłumiku mogby ktos zrobic zdjecie?ma ktos do sprzedania?
doktor_who - Nie Mar 25, 2012 15:53

zrobiłem fotkę..

[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 16:53 ]
i jeszcze jedną...

leszczu - Nie Mar 25, 2012 16:01

doktor_who, mógłbyś zmierzyć wyjściową średnice rurek ??
doktor_who - Nie Mar 25, 2012 16:16

Nie da się zmierzyć dokładnie suwmiarką ale wychodzi w obu 44mm średnica wewnętrzna .Dla zainteresowanych rurą główną tłumika to jest 60mm śr. zewnętrznej
scorpion - Nie Mar 25, 2012 17:58

dzieki wielkie widze ze sterownik cisnieniem jest taki jak przy turbo:)
Bumelant - Nie Mar 25, 2012 18:51

Witam

radekgks1971 na wstępie przepraszam za wolny response.

U mnie jest 29 ohm jak "w pysk strzelił".

Wydech ma 60 mm w istocie ale jest zwężka 57mm w fabrycznej dwururce. I jest to najlepsze rozwiązanie do tego auta - auto fajnie z dołu rwie. Testowałem różne średnice przelotowe / komorowe. Jedyny plus na przelotowym w pełni 60mm jest taki, że prędkość maksymalną owszem miałem większą na dłuższym odcinku natomiast czas rozpędzania na poszczególnych biegach uznałbym za wyraźnie gorszy i dłużej dochodziło się do tej prędkości. Po mieście i na ciasnych nawrotach kicha. Fabryczna dwururka do seryjnego silnika jest idealnie dobrana. Jeżeli ktoś szuka cichego zamiennika - prawie ideałem jest też końcowy komorowy z diesla ZR (niestety trzeba dla walorów estetycznych przerobić końcówkę) - teraz mam dokładnie tak zrobione.

Pozdr!

radekgks1971 - Pon Mar 26, 2012 09:15

kurdę to nie wiem co może być nie tak :/

Bumelant lub doktor_who, a moglibyście sprawdzić jak Wam się zachowuje ta klapka na postoju, jak odpalicie silnik to sie zamyka odrazu czy jest otwarta, jak po dodaniu gazu i wkręceniu na wysokie obroty. Bo do głowy mi przychodzi jeszcze jedna myśl, że klapka się zamyka gdy silnik ma obciążenie (auto jedzie) i jest zapotrzebowanie na większą moc na niskich obrotach. Tak samo otwiera się na wysokich. Czyli działa to tylko wtedy gdy auto jedzie i silnik ma obciążenie ;) u mnie na parkingu klapka jest otwarta niezależnie od tego czy mam niskie czy wysokie obroty :P

Bumelant - Pon Mar 26, 2012 09:47

Tutaj nie pomogę - ja tej klapki już dawno nie mam - pozostał tylko "osprzęt elektryczny" :mrgreen:
dzwiedziu - Pon Mar 26, 2012 22:37

radekgks1971 jeśli byś się dowiedział jak to powinno prawidłowo działać to daj znać bo właśnie wróciłem z garażu i się nad tym mocno zastanawiałem :wink:
doktor_who - Wto Mar 27, 2012 17:38

U mnie zawsze była otwarta a według mnie powinna się otwierać przy wyższych obrotach któreś ścigacze miały podobny patent na wydechu,a co do tego co napisał Bumelant to potwierdzam,sam kupiłem w Anglii wydech przelotowy Janspeeda i po jakimś czasie wspawałem zwężkę taką jak w oryginale.Po tym zabiegu wreszcie się pojawił moment od dołu a góra jakoś drastycznie nie ucierpiała
Bumelant - Wto Mar 27, 2012 17:44

Ja również jeździłem na końcowym z Janspeeda - odczucia były takie jak pisałem. Moim zdaniem to fajnie wcale nie robi... Klapka powinna się pewnie płynnie otwierać wraz z obrotami ale nigdy jej nie widziałem w akcji. Poczytajcie angielskie fora na pewno coś jest o tym. Wracając jeszcze do Janka - angole wychwalają jak nie wiadomo co. Ja przywiozłem auto z francjj - był już zestaw wpakowany - rozpadło się to jak każdy inny tłumik po 3 latach w Polsce :rotfl: Inna sprawa, że nie wiem jak długo był na aucie. Ogólnie żadna rewelacja. Nie polecam tej firmy. Pozdr!
scorpion - Czw Mar 29, 2012 18:19

kurcze fajny jest ten bajer z ta przepustnica musze sobie cos takiego zrobic:)ja mam tłumik ultera ale rdza go nie rusza:)
Bumelant - Czw Mar 29, 2012 19:06

Jest to fajne rozwiązanie - nie tracimy doły przy niskich obrotach i uwalnia się góra przy ogniu. Nigdy tego nie osiągniesz na żadnym wydechu jak fabryka przewidziała. Tylko zakup orginalnej dwururki końcowej obecnie z takim "devicem" to nie lada wyczyn. Jakiego masz ultera? Średnica wejściowa?
scorpion - Pią Mar 30, 2012 18:58

55 lub 60 fajnie słychac od 4 tys ale tak to to buczy chyba ze kupic zamiennik jaki jest na alegro i dołaczyc sterowanie od turba?
Bumelant - Sob Mar 31, 2012 19:35

55 troszkę zmuli górkę - 60 zepsuje dół - fajnie tak pomiędzy coś jak ja mam. Natomiast mieć płynnie to regulowane z obrotami 57 - 60 - ideał.
scorpion - Nie Kwi 01, 2012 16:30

witam zmierzyłem no i 60 a u mnie krokowy ustwaia obr na 1100 wiec nie jest zle z ruszaniem itp
leszczu - Nie Kwi 01, 2012 18:38

scorpion napisał/a:
u mnie krokowy ustwaia obr na 1100

Cały czas masz 1100 obrotów ??

Bumelant - Pon Kwi 02, 2012 08:14

Kolego Scorpion - chyba nie rozumiesz o czym rozmawiamy. Przeczytaj ze zrozumieniem o co chodziło mi w średnicach wydechu. Jeżeli masz 60 mm to masz zbyt luźny wydech i cały przebieg momentu obrotowego jest słaby na dole nie przy 1100 tylko od samego dołu do gdzieś 5000-6000 tyś obr. natomiast masz ciutkę lepszą górę mocowo od 6500 do odcinki. O to chodzi.

ps.
1100 to złe obroty jałowe na ciepłym silniku co może sugerować, że masz przestawione vvc :( Masz mieć 900-950 na jałowym a nie 1100. Większość naprawianych w szopie aut z vvc, które miałem okazje widzieć po uszczelkach tak właśnie chodzi. Sprawdź bo może wałki masz rozjechane.

radekgks1971 - Wto Kwi 03, 2012 20:54

Bumelant napisał/a:
...Masz mieć 900-950 na jałowym...

Ja u siebie ostatnio w garażu wymieniałem uszczelkę pod głowicą z VVC i mam wolne obroty po pełnym rozgrzaniu wg. odczytu przez interfejs na komputerze w okolicach 790-820 ;)

BTW. Po ilu kilometrach mam sprawdzić dokręcenie śrub głowicy? 1000km? :)

marcinmarcin - Wto Kwi 03, 2012 21:07

radekgks1971 napisał/a:
Ja u siebie ostatnio w garażu wymieniałem uszczelkę pod głowicą z VVC i mam wolne obroty po pełnym rozgrzaniu wg. odczytu przez interfejs na komputerze w okolicach 790-820 ;)
Ja mam podobnie, dobrze jest :) ale 1100-1200 to tryb awaryjny
radekgks1971 napisał/a:
BTW. Po ilu kilometrach mam sprawdzić dokręcenie śrub głowicy? 1000km? :)
Jak dobrze dokręciłeś, zgodnie z zasadami to Ci się nie odkręci ;)
Bumelant - Sro Kwi 04, 2012 12:14

Na ELM tyle jest wiadomo - na blacie ok. 900-950. 1100 to tryb awaryjny - przyczyn wiele może być. Nie potrzeba nic dokręcać.
scorpion - Nie Lis 25, 2012 16:50

http://moto.allegro.pl/tl...2812219725.html jak myslicie bedzie pasował do MG ZR???
leszczu - Nie Lis 25, 2012 17:40

Nie da rady. :neutral:
scorpion - Nie Lis 25, 2012 19:23

kurcze bo chciałem wkońcu uruchomic ta przepustnice wydechu