Zobacz temat - [R400 1.6 99r] Odzyskanie kodu immo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 1.6 99r] Odzyskanie kodu immo

Pawson - Wto Mar 27, 2012 11:32
Temat postu: [R400 1.6 99r] Odzyskanie kodu immo
Witam,
Na wstępie, Jeśli był już taki temat a nie dokładnie poszukałem, proszę o nakierowanie...

Czy jest możliwość jakiegoś doczytania kodu immo który znajduję się docelowo przy kluczykach, z tego co pamiętam to jest to 4 cyfrowy kod, który mi zaginął, a zdarzyło mi się ostatnio że pilot zaczął szwankować mimo nowej baterii i z odpaleniem samochodu był problem. Da się to zrobić jakimś "domowym" sposobem czy potrzebny jest komputer?/
Czy może ten kod jest zapisany gdzieś w papierach samochodu, mam w domu jakieś jeszcze jakąś dokumentacje samochodu, z tym że nie do końca pamiętam od czego ona dokładnie była, a sprawdzę to dopiero koło czwartku/piątku.
Pozdrawiam

Adrian - Wto Mar 27, 2012 11:36

Jeśli nie masz tego kodu w dokumentacji, to pozostaje tylko odpowiedni komputer...

A co do szukania, to masz trochę o tym napisane choćby tutaj: http://forum.roverki.eu/v...hlight=kod+immo

bizon - Wto Mar 27, 2012 11:52

A jak Ci pilot szwankuje to kup nowy (uzywany) i zaprogramuj do swojego samochodu. to wygodniejsze niz wbijanie kodu recznie gdy Twoj pilot siadzie na amen
tronsek - Wto Mar 27, 2012 12:08

bizon napisał/a:
to wygodniejsze niz wbijanie kodu recznie
Kod immo wystarczy wprowadzić raz i immo będzie nieaktywne do czasu użycia pilota lub wypięcia akumulatora.
bizon - Wto Mar 27, 2012 13:19

tronsek napisał/a:
Kod immo wystarczy wprowadzić raz

No ja wiem, ale tam gdzie sie dowiadywalem to zczytanie kodu 100, tyle samo co zaprogramowanie pilota czyli dochodzi koszt uzywanego pilota, wiec roznica okolo 40zl.
A ja tam wole otwierac i zamykac samochod pilotem a nie kluczykiem

darek_wp - Wto Mar 27, 2012 18:32

bizon napisał/a:
A ja tam wole otwierac i zamykac samochod pilotem a nie kluczykiem

Racja ale mimo tego warto znać kod do imo - nigdy nie wiadomo kiedy pilot odmówi współpracy.

sobrus - Sro Mar 28, 2012 09:48

Problem w tym, że kodu immo bez testbooka sie raczej nie pozna, ale pilota zaprogramować można.
Czasem więc łatwiej jest mieć 3 piloty niż znać ten kod...

Ja choć mam oryginalną książke i manual, to niestety kodu immo nie dostałem :(
Jedyna karta z kodami jaką mam to jakaś z czarnymi niemieckimi orłami :P

Pawson - Wto Kwi 03, 2012 10:13

wracając do tematu, udało mi się otworzyć samochód z pilota i teraz już otwieram i zamykam z kluczyka dla pewności, a posiada może ktoś z Was schemat elektryczny pilota? może wystarczy wymiana elementu odpowiadającego za nadawanie sygnału, lub switchy od otwierania/zamykania chodz wydaje się ze "pstrykają" normalnie. bawił się ktoś w takie cuda?
sTERYD - Wto Kwi 03, 2012 11:04

poszukaj na forum. Jest kilka opisów co tam można wymienić, żeby nareperować tego pilota.
Pawson - Sob Kwi 07, 2012 08:49

Witam,
przetrzepałem chyba wszystkie tematy już, i wszędzie jest: przelutuj zimne luty, zobacz mocowanie baterii, zsynchronizuj, otóż zrobiłem już wszystko to na płytce wszystkie luty świecą się jak psu... a pilot dalej zadziała dosłownie raz na 100 razy nie wiem już co robić... switche działają normalnie(sprawdzane miernikiem) jedyne co mi przychodzi na myśl to podmiana rezonatora kwarcowego?

bizon - Sob Kwi 07, 2012 08:55

Pawson napisał/a:
nie wiem już co robić

no to kup ta uzywke co Ci radzilismy wczesniej

Pawson - Sob Kwi 07, 2012 09:13

no dobra a jak go zaprogramuje nie znajac kodu immo?a nie ma w okolicy zadnego majstra z testbookiem.

druga sprawa... pisaliscie że po otworzeniu z pilota, immo jest nieaktywne, i tak robiłem a teraz sie cos popieprzyło ze auto bylo otworzone z kluczyka wyszedlem z samochou nawet go nie zamykajac, kluczyki mialem w kieszeniu, wrocilem za 15 minut wsadzam kluczyk do stacyjki a tu slycghac tylko mini alarm ze stacyjki i kaplica... co Wy na to?

bizon - Sob Kwi 07, 2012 09:36

Cytat:

no dobra a jak go zaprogramuje nie znajac kodu immo?a nie ma w okolicy zadnego majstra z testbookiem


Lepiej podjechac nawet z 200km zaprogramowac niz ciagle zyc w niepewnosci czy pilot zadziala, czy immo bedzie odblokowane.

Pawson napisał/a:
nawet go nie zamykaja


nop bo jak samochod stoi troche otwarty to zazbraja sie immo

pafnuc - Sob Kwi 07, 2012 18:38

Możesz spróbować tego koszt ok 100 zł. sprawdziłem na swoim roverku. http://www.mgrovercodes.com/rover/416/eka-code/
Pawson - Wto Kwi 10, 2012 16:10

próbowałem juz wielu opcji i zdecydowałem się zeby rozciąć immo, z tym że nie ma zadnych informacji na forum jak to zrobic, a wiem ze napewno ktos to potrafi zrobic, dlatego chociaz poprosze o kontakt na PW i jakas instrukcje pomocnicza, bo nie mam w okolicy zadnego pozadnego majstra ktory by sie tym mogl zajac...
leszczu - Wto Kwi 10, 2012 16:19

Pawson napisał/a:
z tym że nie ma zadnych informacji na forum jak to zrobic

I takich informacji na pewno nie znajdziesz. Do tego potrzebny jest dobry fachura z elektroniki.

Pawson - Wto Kwi 10, 2012 16:26

tak jak napisałem, nie ma w mojej okolicy dobrego fachury pod tym wzgledem, a wiem ze na forum takie osoby istnieja, i moze pomogly by mnie poinstruowac ;)
bizon - Wto Kwi 10, 2012 17:21

pawson wyciecie immo to nie takie hop siup, tez za to ze 150 biora. bez odpowiedniego sprzetu sie nie da. odradzam robienie u byle kogo i zanoszenie samego sterownika bo mi tak dwa sterowniki zalatwili, jak juz to jedziesz z calym autem i dopoki nie odpali to nie odbierasz. napisze Ci na priv szczegoly
Pawson - Pią Kwi 13, 2012 11:57

bizon napisał/a:



Pawson napisał/a:
nawet go nie zamykaja


nop bo jak samochod stoi troche otwarty to zazbraja sie immo


ok, a dawniej tak nie było, auto stało całą noc otwarte na podwórku rano wsiadałem, odpalałem i jechałem


powiedzieli mi 300zl za zdjecie immo, ale naprawdę się boję zaprowadzić im samochód... ale nadal nurtuje mnie jedno... ide do samochodu wszytsko chodzi żwawo otwiera sie i zamyka od strzału kilka/kilkanascie razy, a rano do samochodu ide i lipa trzeba sie "naprztykać" pytałem już o to kolegi bizona, ale zapytam jeszcze na forum, nie ma w centarlce jakiegoś podtrzymania pamięci czy coś w tym stylu?

IROLA - Pią Kwi 13, 2012 14:22

Cytat:
auto stało całą noc otwarte na podwórku rano wsiadałem, odpalałem i jechałem


Jeżeli i tak zostawiasz otwarty to może zostaw sam pilot blisko "stacyjki" a kluczyk zabieraj. Może nawet spróbuj zamknąć kluczykiem (gdy pilot będzie w środku ...takie zamknięcie mechaniczne - bez immo ?) - ale to tylko "takie wolne myśli" - nie wiem jakie skutki może wywołać ...

szoso - Pią Kwi 13, 2012 14:36

Cytat:
Jeżeli i tak zostawiasz otwarty to może zostaw sam pilot blisko "stacyjki" a kluczyk zabieraj. Może nawet spróbuj zamknąć kluczykiem (gdy pilot będzie w środku ...takie zamknięcie mechaniczne - bez immo ?) - ale to tylko "takie wolne myśli" - nie wiem jakie skutki może wywołać ...

immo pewnie i tak się uzbroi, nie wiem jak w późniejszych rocznikach ale w moim immo trzeba rozbroić pilotem a nie że pilot musi być blisko stacyjki

polofix - Pią Kwi 13, 2012 15:01

szoso napisał/a:
Cytat:
Jeżeli i tak zostawiasz otwarty to może zostaw sam pilot blisko "stacyjki" a kluczyk zabieraj. Może nawet spróbuj zamknąć kluczykiem (gdy pilot będzie w środku ...takie zamknięcie mechaniczne - bez immo ?) - ale to tylko "takie wolne myśli" - nie wiem jakie skutki może wywołać ...

immo pewnie i tak się uzbroi, nie wiem jak w późniejszych rocznikach ale w moim immo trzeba rozbroić pilotem a nie że pilot musi być blisko stacyjki

u mnie z tego co mi się zdaje to można w każdej chwili otworzyć kluczykiem, centralny zadziała ,odpalić i odjechać. czyli tak jak by immo już w momencie otwierania kluczykiem się odblokowywało.

leszczu - Pią Kwi 13, 2012 15:07

:wink:
bizon - Pią Kwi 13, 2012 15:51

szoso napisał/a:
a nie że pilot musi być blisko stacyjki

wedlug schematu ravowego jest czujnik przy stacyjce

szoso - Pią Kwi 13, 2012 15:57

no to moim nie pojedziesz
zgaszę go, klucze w stacyjne a pilot przy nich i nie odpali bo immo załączone, muszę zacisnąć guzik na pilocie

bizon - Pią Kwi 13, 2012 16:10

A u mnie znowu nie dziala to zablokowanie po 30 sek. moze sa rozne wersje tych immo, moze o tym decyduje typ centralki, tam sa te oznaczenia D, S, H
Pawson - Nie Kwi 15, 2012 22:56

teraz mam już mętlik w głowie, mógłby ktoś napisać, gdzie mieści sie sterownik od immo, moduł komforu, sterownik od centralnego i tym podobne rzeczy, sprawdzę o wszytsko czy nic nie pośniedziało, może tutaj tkwi szkopuł...
sTERYD - Nie Kwi 15, 2012 23:02

Sterownika od immo nie ma, podobnie jak modułu komfortu.
Immobiliser jest elementem sterownika wtrysku (potocznie zwanego komputerem silnika) Centralnym zamkiem zarządza centralka alarmu, która jest pod radiem. i to wszystko.

Pawson - Czw Maj 03, 2012 17:36

Witam ponownie, problem uważam za rozwiązany, otóż... postanowiłem wyrzucić immo w cholerę, i okazało się że po zabiegu który trwał 20min, pilot otwiera i zamyka bez żadnych przeszkód od "strzału" a w razie jak by padł to mi już nie zależy, bo otworze z kluczyka i odpale;), także wina leżała po stronie modułu komputera, albo centralnego zamka, gość powiedział że może posiedzieć nad tym i naprawić ale nie daje gwarancji ile pochodzi, dlatego zdecydowałem się odpiąć, Pozdrawiam i dziękuję Pomoc;)

Jeśli by ktoś miał problem z elektroniką samochodową mogę podać fajny namiar na pograniczy woj. śląskiego i łódzkiego.

blocur - Wto Maj 08, 2012 11:57

A ile zaplaciles za wyciecie immo ?
Wlasnie szykuje sie do tego zabiegu, bo dziala mi niestabilnie, tzn tak jak w innych opisanych przypadkach, czasem pilot rozbroi immo a czasem nie.

Druga opcja to rozwazam zakup kodu z tej strony http://www.mgrovercodes.com.
Na razie wyglada na to ze kod wyjdzie duzo taniej, ale daj prosze znac ile placiles.

Pawson - Czw Maj 10, 2012 09:58

pojechalem z rozebranym samochodem, tzn rozebranym kokpitem i dojsciem do sterownika - 150zł. wyszlo taniej, normalnie przez tel mowił 200.