|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 1.6 99r] Odzyskanie kodu immo
Pawson - Wto Mar 27, 2012 11:32 Temat postu: [R400 1.6 99r] Odzyskanie kodu immo Witam,
Na wstępie, Jeśli był już taki temat a nie dokładnie poszukałem, proszę o nakierowanie...
Czy jest możliwość jakiegoś doczytania kodu immo który znajduję się docelowo przy kluczykach, z tego co pamiętam to jest to 4 cyfrowy kod, który mi zaginął, a zdarzyło mi się ostatnio że pilot zaczął szwankować mimo nowej baterii i z odpaleniem samochodu był problem. Da się to zrobić jakimś "domowym" sposobem czy potrzebny jest komputer?/
Czy może ten kod jest zapisany gdzieś w papierach samochodu, mam w domu jakieś jeszcze jakąś dokumentacje samochodu, z tym że nie do końca pamiętam od czego ona dokładnie była, a sprawdzę to dopiero koło czwartku/piątku.
Pozdrawiam
Adrian - Wto Mar 27, 2012 11:36
Jeśli nie masz tego kodu w dokumentacji, to pozostaje tylko odpowiedni komputer...
A co do szukania, to masz trochę o tym napisane choćby tutaj: http://forum.roverki.eu/v...hlight=kod+immo
bizon - Wto Mar 27, 2012 11:52
A jak Ci pilot szwankuje to kup nowy (uzywany) i zaprogramuj do swojego samochodu. to wygodniejsze niz wbijanie kodu recznie gdy Twoj pilot siadzie na amen
tronsek - Wto Mar 27, 2012 12:08
bizon napisał/a: | to wygodniejsze niz wbijanie kodu recznie | Kod immo wystarczy wprowadzić raz i immo będzie nieaktywne do czasu użycia pilota lub wypięcia akumulatora.
bizon - Wto Mar 27, 2012 13:19
tronsek napisał/a: | Kod immo wystarczy wprowadzić raz |
No ja wiem, ale tam gdzie sie dowiadywalem to zczytanie kodu 100, tyle samo co zaprogramowanie pilota czyli dochodzi koszt uzywanego pilota, wiec roznica okolo 40zl.
A ja tam wole otwierac i zamykac samochod pilotem a nie kluczykiem
darek_wp - Wto Mar 27, 2012 18:32
bizon napisał/a: | A ja tam wole otwierac i zamykac samochod pilotem a nie kluczykiem |
Racja ale mimo tego warto znać kod do imo - nigdy nie wiadomo kiedy pilot odmówi współpracy.
sobrus - Sro Mar 28, 2012 09:48
Problem w tym, że kodu immo bez testbooka sie raczej nie pozna, ale pilota zaprogramować można.
Czasem więc łatwiej jest mieć 3 piloty niż znać ten kod...
Ja choć mam oryginalną książke i manual, to niestety kodu immo nie dostałem
Jedyna karta z kodami jaką mam to jakaś z czarnymi niemieckimi orłami
Pawson - Wto Kwi 03, 2012 10:13
wracając do tematu, udało mi się otworzyć samochód z pilota i teraz już otwieram i zamykam z kluczyka dla pewności, a posiada może ktoś z Was schemat elektryczny pilota? może wystarczy wymiana elementu odpowiadającego za nadawanie sygnału, lub switchy od otwierania/zamykania chodz wydaje się ze "pstrykają" normalnie. bawił się ktoś w takie cuda?
sTERYD - Wto Kwi 03, 2012 11:04
poszukaj na forum. Jest kilka opisów co tam można wymienić, żeby nareperować tego pilota.
Pawson - Sob Kwi 07, 2012 08:49
Witam,
przetrzepałem chyba wszystkie tematy już, i wszędzie jest: przelutuj zimne luty, zobacz mocowanie baterii, zsynchronizuj, otóż zrobiłem już wszystko to na płytce wszystkie luty świecą się jak psu... a pilot dalej zadziała dosłownie raz na 100 razy nie wiem już co robić... switche działają normalnie(sprawdzane miernikiem) jedyne co mi przychodzi na myśl to podmiana rezonatora kwarcowego?
bizon - Sob Kwi 07, 2012 08:55
Pawson napisał/a: | nie wiem już co robić |
no to kup ta uzywke co Ci radzilismy wczesniej
Pawson - Sob Kwi 07, 2012 09:13
no dobra a jak go zaprogramuje nie znajac kodu immo?a nie ma w okolicy zadnego majstra z testbookiem.
druga sprawa... pisaliscie że po otworzeniu z pilota, immo jest nieaktywne, i tak robiłem a teraz sie cos popieprzyło ze auto bylo otworzone z kluczyka wyszedlem z samochou nawet go nie zamykajac, kluczyki mialem w kieszeniu, wrocilem za 15 minut wsadzam kluczyk do stacyjki a tu slycghac tylko mini alarm ze stacyjki i kaplica... co Wy na to?
bizon - Sob Kwi 07, 2012 09:36
Cytat: |
no dobra a jak go zaprogramuje nie znajac kodu immo?a nie ma w okolicy zadnego majstra z testbookiem |
Lepiej podjechac nawet z 200km zaprogramowac niz ciagle zyc w niepewnosci czy pilot zadziala, czy immo bedzie odblokowane.
Pawson napisał/a: | nawet go nie zamykaja |
nop bo jak samochod stoi troche otwarty to zazbraja sie immo
pafnuc - Sob Kwi 07, 2012 18:38
Możesz spróbować tego koszt ok 100 zł. sprawdziłem na swoim roverku. http://www.mgrovercodes.com/rover/416/eka-code/
Pawson - Wto Kwi 10, 2012 16:10
próbowałem juz wielu opcji i zdecydowałem się zeby rozciąć immo, z tym że nie ma zadnych informacji na forum jak to zrobic, a wiem ze napewno ktos to potrafi zrobic, dlatego chociaz poprosze o kontakt na PW i jakas instrukcje pomocnicza, bo nie mam w okolicy zadnego pozadnego majstra ktory by sie tym mogl zajac...
leszczu - Wto Kwi 10, 2012 16:19
Pawson napisał/a: | z tym że nie ma zadnych informacji na forum jak to zrobic |
I takich informacji na pewno nie znajdziesz. Do tego potrzebny jest dobry fachura z elektroniki.
Pawson - Wto Kwi 10, 2012 16:26
tak jak napisałem, nie ma w mojej okolicy dobrego fachury pod tym wzgledem, a wiem ze na forum takie osoby istnieja, i moze pomogly by mnie poinstruowac
bizon - Wto Kwi 10, 2012 17:21
pawson wyciecie immo to nie takie hop siup, tez za to ze 150 biora. bez odpowiedniego sprzetu sie nie da. odradzam robienie u byle kogo i zanoszenie samego sterownika bo mi tak dwa sterowniki zalatwili, jak juz to jedziesz z calym autem i dopoki nie odpali to nie odbierasz. napisze Ci na priv szczegoly
Pawson - Pią Kwi 13, 2012 11:57
bizon napisał/a: |
Pawson napisał/a: | nawet go nie zamykaja |
nop bo jak samochod stoi troche otwarty to zazbraja sie immo |
ok, a dawniej tak nie było, auto stało całą noc otwarte na podwórku rano wsiadałem, odpalałem i jechałem
powiedzieli mi 300zl za zdjecie immo, ale naprawdę się boję zaprowadzić im samochód... ale nadal nurtuje mnie jedno... ide do samochodu wszytsko chodzi żwawo otwiera sie i zamyka od strzału kilka/kilkanascie razy, a rano do samochodu ide i lipa trzeba sie "naprztykać" pytałem już o to kolegi bizona, ale zapytam jeszcze na forum, nie ma w centarlce jakiegoś podtrzymania pamięci czy coś w tym stylu?
IROLA - Pią Kwi 13, 2012 14:22
Cytat: | auto stało całą noc otwarte na podwórku rano wsiadałem, odpalałem i jechałem |
Jeżeli i tak zostawiasz otwarty to może zostaw sam pilot blisko "stacyjki" a kluczyk zabieraj. Może nawet spróbuj zamknąć kluczykiem (gdy pilot będzie w środku ...takie zamknięcie mechaniczne - bez immo ?) - ale to tylko "takie wolne myśli" - nie wiem jakie skutki może wywołać ...
szoso - Pią Kwi 13, 2012 14:36
Cytat: | Jeżeli i tak zostawiasz otwarty to może zostaw sam pilot blisko "stacyjki" a kluczyk zabieraj. Może nawet spróbuj zamknąć kluczykiem (gdy pilot będzie w środku ...takie zamknięcie mechaniczne - bez immo ?) - ale to tylko "takie wolne myśli" - nie wiem jakie skutki może wywołać ... |
immo pewnie i tak się uzbroi, nie wiem jak w późniejszych rocznikach ale w moim immo trzeba rozbroić pilotem a nie że pilot musi być blisko stacyjki
polofix - Pią Kwi 13, 2012 15:01
szoso napisał/a: | Cytat: | Jeżeli i tak zostawiasz otwarty to może zostaw sam pilot blisko "stacyjki" a kluczyk zabieraj. Może nawet spróbuj zamknąć kluczykiem (gdy pilot będzie w środku ...takie zamknięcie mechaniczne - bez immo ?) - ale to tylko "takie wolne myśli" - nie wiem jakie skutki może wywołać ... |
immo pewnie i tak się uzbroi, nie wiem jak w późniejszych rocznikach ale w moim immo trzeba rozbroić pilotem a nie że pilot musi być blisko stacyjki |
u mnie z tego co mi się zdaje to można w każdej chwili otworzyć kluczykiem, centralny zadziała ,odpalić i odjechać. czyli tak jak by immo już w momencie otwierania kluczykiem się odblokowywało.
leszczu - Pią Kwi 13, 2012 15:07
bizon - Pią Kwi 13, 2012 15:51
szoso napisał/a: | a nie że pilot musi być blisko stacyjki |
wedlug schematu ravowego jest czujnik przy stacyjce
szoso - Pią Kwi 13, 2012 15:57
no to moim nie pojedziesz
zgaszę go, klucze w stacyjne a pilot przy nich i nie odpali bo immo załączone, muszę zacisnąć guzik na pilocie
bizon - Pią Kwi 13, 2012 16:10
A u mnie znowu nie dziala to zablokowanie po 30 sek. moze sa rozne wersje tych immo, moze o tym decyduje typ centralki, tam sa te oznaczenia D, S, H
Pawson - Nie Kwi 15, 2012 22:56
teraz mam już mętlik w głowie, mógłby ktoś napisać, gdzie mieści sie sterownik od immo, moduł komforu, sterownik od centralnego i tym podobne rzeczy, sprawdzę o wszytsko czy nic nie pośniedziało, może tutaj tkwi szkopuł...
sTERYD - Nie Kwi 15, 2012 23:02
Sterownika od immo nie ma, podobnie jak modułu komfortu.
Immobiliser jest elementem sterownika wtrysku (potocznie zwanego komputerem silnika) Centralnym zamkiem zarządza centralka alarmu, która jest pod radiem. i to wszystko.
Pawson - Czw Maj 03, 2012 17:36
Witam ponownie, problem uważam za rozwiązany, otóż... postanowiłem wyrzucić immo w cholerę, i okazało się że po zabiegu który trwał 20min, pilot otwiera i zamyka bez żadnych przeszkód od "strzału" a w razie jak by padł to mi już nie zależy, bo otworze z kluczyka i odpale;), także wina leżała po stronie modułu komputera, albo centralnego zamka, gość powiedział że może posiedzieć nad tym i naprawić ale nie daje gwarancji ile pochodzi, dlatego zdecydowałem się odpiąć, Pozdrawiam i dziękuję Pomoc;)
Jeśli by ktoś miał problem z elektroniką samochodową mogę podać fajny namiar na pograniczy woj. śląskiego i łódzkiego.
blocur - Wto Maj 08, 2012 11:57
A ile zaplaciles za wyciecie immo ?
Wlasnie szykuje sie do tego zabiegu, bo dziala mi niestabilnie, tzn tak jak w innych opisanych przypadkach, czasem pilot rozbroi immo a czasem nie.
Druga opcja to rozwazam zakup kodu z tej strony http://www.mgrovercodes.com.
Na razie wyglada na to ze kod wyjdzie duzo taniej, ale daj prosze znac ile placiles.
Pawson - Czw Maj 10, 2012 09:58
pojechalem z rozebranym samochodem, tzn rozebranym kokpitem i dojsciem do sterownika - 150zł. wyszlo taniej, normalnie przez tel mowił 200.
|
|