Zobacz temat - [R75] Temperatura - czy jest się czym martwić
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Temperatura - czy jest się czym martwić

domel101 - Nie Kwi 01, 2012 11:52
Temat postu: [R75] Temperatura - czy jest się czym martwić
Witam, poczytałem forum(opcja szukaj) i muszę to napisać.
Tydzień temu w trasie(ok 120km) przy +17*C na dworze i włączonej klimie temp. silnika na kompie była w granicach 88-90*C w mieście w korkach do 95*C. Dwa dni później ta sama trasa tylko, że na zewnątrz +11*C, włączona klima i silnik 83-86*C i do teraz tak jest. w mieście rozgrzewa się do 83-85*C po przejechaniu ok. 12km. jak się zatrymam to powoli wzrasta(włączona klima na auto ustawione 21). Płynu nie ubywa i nie wyrzuca przez zbiornik, termostat(komplet) wymieniony rok temu, wentylator też i włącza się prawidłowo, w garażu rozgrzałem bez problemu do 100*C i spada do 95*C. Nie pamiętam jak było w zimie, ale chyba cały czas utrzymywał 87-88*C.
Jest to coś dziwnego czy po prostu w tych temp. i włączonej klimie chłodnica aż tak wychładza płyn (większa prędkość na drodze niż w zimie), czy termostat się nie domyka, a może ja mam już jobla.
Dzięki i Pozdrawiam

SeniorA - Nie Kwi 01, 2012 12:20

jest OK. Termostat zaczyna się otwierać przy 86 st.C.
domel101 - Nie Kwi 01, 2012 12:31

dzięki, uspokoiłeś mnie, bo po przeżyciach z układem chłodzenia w r 75 i byłym r 200 jestem jakiś wyczulony.
stan1959 - Nie Kwi 01, 2012 14:00

Witam Bardzo spodobalo mi sie to forum. Dzis przewertepowalem prawie calosc. Jak wiekszosc tu piszacych tez chcialbym zasiegnac informacji. A mianowicie jestem posiadaczem ROVER-a 75 2,0 litry w automacie benzyna z 2000 roku. Cos zdazylo sie z chlodzeniem ,najpierw wybilo plyn przez korek zbiorniczka wyrownawczego, po dolaniu plynu przy osiagnieciu temperatury okolo 90 stopni plyn w zbiorniczku sie podnosi , a po wychlodzeniu silnika plynu ubywa. Czy to termostat , czy uszczelka . Do tego z wydechu jakby deszczyk. Bede wdzieczny za podpowiec
SeniorA - Nie Kwi 01, 2012 14:20

Prawidłowo na zimnym płyn w zbiorniczku powinien być na dnie i przykrywać napis MAX.Po zagrzaniu poziom się podnosi, ale nie wyrzuca przez korek.Po ostygnięciu, wraca do MAX. Pierwsze trzeba sprawdzić czy korek zbiorniczka jest sprawny ,a układ odpowietrzony.Obserwować przez jakiś czas, czy na zimnym poziom się nie zmienia.
markozalko - Nie Kwi 01, 2012 15:16

SeniorA napisał/a:
Prawidłowo na zimnym płyn w zbiorniczku powinien być na dnie i przykrywać napis MAX.

Powinno widac ten napis Max po odkręceniu tego zbiorniczka czy nie widać? Ja staram się żeby minimalnie płyn ten nachodził albo ciu był niżej od napisu Max.

SeniorA - Nie Kwi 01, 2012 16:49

markozalko napisał/a:
Powinno widac ten napis Max po odkręceniu tego zbiorniczka czy nie widać?
teoretycznie powinno być widać napis MAX
domel101 - Nie Kwi 01, 2012 18:08

właśnie wróciłem z małej przejażdżki i temp. silnika 85-86*C przy włączonej klimie na 20*C, ale jak jadąc z górki puszczę gaz to temp spada do 83-82*C i za chwilkę powoli się podnosi. na postoju jak mam 87*C jak dodam gazu i przytrzymam go na chwile na 5 tyś.obr. to też spada do 82*C ale wtedy jest szybszy obieg wody także to raczej normalne.
roadking - Sro Kwi 04, 2012 13:27

A skąd wiesz jaka (w stopniach) jest temperatura silnika ?
Ja mam podobny problem z niedogrzewaniem silnika przy włączonej klimie.
Tyle że ja obserwuję tylko wskaźnik, u mnie on spada z połowy zakresu (prawidłowa pozycja) do 1.4 zakresu.

SL

robo - Sro Kwi 04, 2012 15:11

roadking napisał/a:
A skąd wiesz jaka (w stopniach) jest temperatura silnika ?

Pozycja 7.0 podczas diagnostyki w komputerze pokładowym:
http://forum.roverki.eu/v...p?p=85346#85346

dukat11 - Sro Kwi 04, 2012 16:51

roadking napisał/a:
Ja mam podobny problem z niedogrzewaniem silnika przy włączonej klimie.
Tyle że ja obserwuję tylko wskaźnik, u mnie on spada z połowy zakresu (prawidłowa pozycja) do 1.4 zakresu.


obstawiam termostat. bo klima włącza wentylator

domel101 - Sro Kwi 11, 2012 22:35

dzisiaj temp. zeszła na 75 po czym wskoczyła na 82 w ciągu 2sec. a prędzej na światłach z 90-93-96-100 i włączył się wentylator i przy 95*C się wyłączył. a później było już ok. wyczytałem tu na forum, ze temp. silnika w KV6 może skakać nawet o 10*C. a może się sypie czujnik temp. cieczy.
sknerko - Czw Kwi 12, 2012 16:06

U mnie podobnie zachowuje się temperatura choć dawno nie sprawdzałem. Pamiętam jak kiedyś robiłem testy to tez tak miałem jak Ty od 80 kilka stopni do 100 i wetylator schładza do 95.
domel101 - Czw Kwi 12, 2012 18:56

czyli skacząca temperatura to norma i zostawić i nie ruszać jak się nic nie dzieje i nie ma wycieków a układ trzyma cisnienie
domann - Czw Kwi 12, 2012 20:52

domel101 napisał/a:
czyli skacząca temperatura to norma i zostawić i nie ruszać jak się nic nie dzieje i nie ma wycieków a układ trzyma cisnienie


Norma.
Jakiś czas jeździłem z podłaczonym interfejsem OBD i czytałem korekty STFT i LTFT (do strojenia instalacji LPG). Temperatura silnika też się zapisywała.
Wskazówka temp stała w jednej pozycji a temperatura odczytywana z OBD latała w zakresie 85-102.

sylwek02lg - Pią Kwi 13, 2012 11:34

stan1959 napisał/a:
Witam Bardzo spodobalo mi sie to forum. Dzis przewertepowalem prawie calosc. Jak wiekszosc tu piszacych tez chcialbym zasiegnac informacji. A mianowicie jestem posiadaczem ROVER-a 75 2,0 litry w automacie benzyna z 2000 roku. Cos zdazylo sie z chlodzeniem ,najpierw wybilo plyn przez korek zbiorniczka wyrownawczego, po dolaniu plynu przy osiagnieciu temperatury okolo 90 stopni plyn w zbiorniczku sie podnosi , a po wychlodzeniu silnika plynu ubywa. Czy to termostat , czy uszczelka . Do tego z wydechu jakby deszczyk. Bede wdzieczny za podpowiec


Witam,

Nie chce cie straszyć kolego, ale awaria uszczelki w silnikach KV6 to rzadka przypadłość. Miałem podobny problem, na rozgrzanym silniku płyn mocno parował, z wydechu wydobywała się para - skończyło się wymianą silnika. Poprzedni właściciel przegrzewał silnik, popękały głowice a płyn chłodniczy wyrzucał wydech. Sprawdź zapach płynu chłodniczego - jeżeli czuć spaliny to możesz mieć spory problem. :cry:

siekiera - Sro Lip 18, 2012 00:20

A Poł zakresu to 90 stopni tak ? Bo ja mam 2.5 v6 i jest zimny po 5 minutach jest juz na polowie wlancza sie wiatrak potem wylacza i tak co jakis czas a temp. caly czas na polowie to dobrze czy zle prosze o odpowiedz
sknerko - Sro Lip 18, 2012 08:20

siekiera, poszukaj na forum test OBD i tam masz opis jak użyć ukrytego komputera pokładowego którym odczytasz sobie temperaturę. W połowie skali jest od 87st C do 115 st C albo do trochę większej temperatury bo teraz dokładnie nie pamiętam

[ Dodano: Sro Lip 18, 2012 08:20 ]
a z tym wiatrakiem to coś mi się wydaje ze wszystkich biegów w nim nie masz, mój startuje dopiero jak bardzo jest gorąco i na dworze i pod maską, albo chodzi cały czas jak klima działa

siekiera - Pią Lip 20, 2012 16:08

Ja np wyjade z domu 5 min i juz jest polowa:( I nie wiem czy to tak mam byc wiatrac zalacza sie dosc czesto staralem sie sprawdzic na kompie jak napisales ale chyba mam inny program bo inaczej sa strony.... Bo nie moge dojsc do ladu tam
sknerko - Sob Lip 21, 2012 17:26

siekiera napisał/a:
Ja np wyjade z domu 5 min i juz jest polowa:( I nie wiem czy to tak mam byc

tak ma być
siekiera napisał/a:
ale chyba mam inny program bo inaczej sa strony.... Bo nie moge dojsc do ladu tam
wszędzie jest jednakowo tylko wprawy trzeba
domel101 - Sob Sie 04, 2012 12:27

powiedzcie mi jak często włącza się u was wentylator chłodnicy kiedy macie wyłączoną klimę a na dworze jest +28*C i jedziecie w ruchu miejskim. (korki i jazda, korki i jazda) chodzi mi też o to, czy po schłodzeniu ze 100 do 95 po jakim czasie wskakuje na 100 i uruchamia went.