Zobacz temat - R75 1.8T a instalacja LPG?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - R75 1.8T a instalacja LPG?

Krystian1982 - Nie Kwi 01, 2012 20:32
Temat postu: R75 1.8T a instalacja LPG?
Witam. Przeglądając forum zauważyłem, że większość z Was posiada R75 z silnikami 2.0 CDT, CDTi lub 2.0 z instalacją LPG. Ponieważ znalazłem informacje o niższych kosztach ekslpoatacji silnika 1.8T (m.in. tańsze naprawy, niższe spalanie) proszę o Wasze opinie na temat możliwości zagazowania tego silnika.
damianz11 - Nie Kwi 01, 2012 20:48

Możliwości są na pewno lecz sam nie zakładałem gazu bo nie widziałem sensu, ale to na pewno będzie jeździć jak Ci założą dobrą instalację i jeszcze porządnie zamontują. :ok:

PS.
Chyba piszesz nie w tym dziale.

hvil - Nie Kwi 01, 2012 21:28

Ja mam 1.8T kolega hetman ma 1.8T ja swój kupując kupowałem by sobie przyjemnie jeździć i podłubać i uważam że kupowanie 1.8T z fajnym momentem i gaz to pomyłka, kolega Hetman kupił z gazem i jak z nim rozmawiałem to jest bardzo zadowolony.

Ogólnie uważam że ten silnik jak się dobierze gaz do turbo jest ok na gaz, ale ja nie potrzebuję tego więc jestem na nie.

Ale nie widzę przeciwwskazań, choć jak masz dop kupować pomyśl pod gaz 2.0V6 moc ta sama a bardziej mimo wszystko podejdzie pod gaz.

sknerko - Nie Kwi 01, 2012 22:15

tak jest V6 lepsze do zagazowania

[ Dodano: Nie Kwi 01, 2012 22:15 ]
mam 1.8 w freelu zagazowane i da rade ale trochę trzeba nad nim podłubać i byle gazmen nie daje rady choć V6 tez słyszałem że nie każdy da rade.

Krystian1982 - Nie Kwi 01, 2012 22:47

1. Jeżeli temat nie pasuje do działu to proszę o przeniesienie.
2. Hvil jak wygląda rzeczywiste spalanie PB w tym silniku?
3. Jeżeli zdecyduję się na zakup 75 to będę celował w diesla. Tak jak pisałem trochę już przeglądałem forum pod tym kątem i wiem, że znaleźć ten model, z tym silnikiem w dobrym stanie nie jest łatwo dlatego rozważam także inne opcje silnikowe. Moje pytania pojawiły się ponieważ o silniku 1.8T i LPG praktycznie nie znalazłem żadnych informacji, a jak czytałem koszty jego utrzymania są niższe niż V6.

hvil - Nie Kwi 01, 2012 23:36

Krystian1982, w Świdniku jeździ Hetman tAKIM POŁączeniem.

Może mój będzie na sprzedaż w wakacje;-)

Spalanie to ja mam gdzieś, ale też i nieskubniętą dmuchawkę. Więc mam nie miarodajne wyniki, ale jak było świeżo z anglii to miał około 10-11 w zimie, 8-9,5 latem, a 13-14 przy palowaniu:-)

damianz11 - Pon Kwi 02, 2012 01:58

Ja jeździłem 1.8T i 2.0 v6. Osobiście wybieram 1.8 i nie chodzi mi o koszty utrzymania, ale o przyjemność jazdy. Silnik 1.8T objeżdża 2.0 na każdym biegu bez problemu i ciągnie bardzo ładnie od dołu, gdzie 2.0 potrzebuje 4000rpm. Jeżeli chcesz gaz to brał bym 2.5 V6 zamiast 2.0. Bo jednak 2.0 to jest za mało, a 1.8 bez turbo to już na 5biegu nie daje rady.

Duży silnik + gaz = frajda z jazdy.

sknerko - Pon Kwi 02, 2012 09:52

damianz11, to ten 2.0 V6 co nim jeździłeś VIS miał niesprawny bo przy 4000rpm V6 ma już mega kopa.
hvil - Pon Kwi 02, 2012 20:41

damianz11, sknerko, jeśli mówimy bez gazu to ja potiwerdzam wiele 2.0 v6 z anglii prowadziłem, kilka 1.8T i 1.8T objezdza v6:-) to jest fakt <2.0 v6>, natomiast do gazu uwazam ze 2.0 lepsze bo na 1.8T to szkoda do gazu:-) za fajny silnik by mu moment gazem zbijać.

P.s. ja jestem zwolennikiem gazu zeby nie bylo, ale ten woz sobie kupilem świadomie i świadomie uważam że szkoda do gazu tak dynamicznego momenciku:-) inne wozy mam w gazie;)

Krystian1982 - Pon Kwi 02, 2012 21:52

Wielkie dzięki wszystkim za opinie. Silnik 2,5 wyeliminowałem ze względu na wysokość ewentualnej akcyzy. v6 to też z tego co czytałem wyższe koszty eksploatacji. Dzięki Waszej pomocy poszerzyłem wiedzę na ten temat i jak trafię na coś fajnego to podejmę decyzję. Na razie pozostaje mi przyjemność z jazdy 214 :grin:

PS.
Nie mogę namierzyć na forum kolegi Hetmana. Jak rozumiem montaż instalacji LPG to koszt do 3500 zł?

hvil - Pon Kwi 02, 2012 22:04

Krystian1982, mi instalację BRC taką jak do 1.8T audicowe jeżdżą proponowano za 3200 po duzych zniczkach. Więc pewnie 3500 to normalna cena:)
sknerko - Pon Kwi 02, 2012 23:14

W Poznaniu 1,8T za niecałe 3000 zagazujesz.
hvil napisał/a:
damianz11, sknerko, jeśli mówimy bez gazu to ja potiwerdzam wiele 2.0 v6 z anglii prowadziłem, kilka 1.8T i 1.8T objezdza v6:-) to jest fakt

zgoda, ale nie z palcem w d....e jak to pisze kolega wiem bo mam V6 i potrafię nim jechać :razz:

hvil - Pon Kwi 02, 2012 23:58

sknerko, nigdy nie napisalem ze z palcem w d*&^% ja mam szacunek do tego czym jeździłem/dosiadałem po prostu moment jest wyższy w T i to przeklada sie na długą.;-)
sknerko - Wto Kwi 03, 2012 00:06

chodziło mi o kolegę damianz11
hvil - Wto Kwi 03, 2012 00:12

sknerko, sorki za pozno na trzezwe myslenie. Ale ja nadal twierdze ze jak m gazowac to lepiej v6:-)
sknerko - Wto Kwi 03, 2012 08:06

i masz rację
leszczu - Wto Kwi 03, 2012 11:49

Dodajmy, że 2.0 nie dotyczy wywalenie uszczelki pod głowicą, a w 1.8 sami wiemy jak jest. :neutral:
sknerko - Wto Kwi 03, 2012 13:00

leszczu, i dlatego jak bym jeszcze raz kupował to bym szukał V6 bo osiagi minimalnie tylko gorsze a mniej z nim kłopotów i z zagazowaniem i z eksploatacją

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2012 13:00 ]
no i ten dźwięk motoru :obłoki:

hvil - Wto Kwi 03, 2012 23:24

sknerko, koledzy poczytajcie trochę angielskie dokumentacje na temat, silnik 1.8T jest uznawany za duuużo bardziej udany niż zwykła seria K no i jeśli chodzi o moje traktowanie go:-) dłubanie i przejechanie 50 tys km w dwa latka to potwierdza ze to wytrzymały silnik.

P.s. pierwsza usterka od kupna wynikła z zepsucia się jakiejś części to teraz właśnie czujnik położenia walka rozrządu pada...:-( drogo:(

damianz11 - Wto Kwi 03, 2012 23:38

Przez 2,5lata wymieniłem uszczelke pod głowicę i sondę lambda. To były wszystkie naprawy, no i wiadomo oleje itp.
sknerko - Sro Kwi 04, 2012 23:55

Jeżeli codzi o silnik to poza rozrządem i świecami nic w moim V6 nie było robione przez 6 lat

[ Dodano: Sro Kwi 04, 2012 23:55 ]
naprawiałem przetarty kabel wentylatora, aha i przepraszam bo reanimowałem siłowniki VIS

Mestor00 - Pon Kwi 09, 2012 15:25

Ja swojego 1.8T sprowadziłem rok temu i od razu zagazowałem. Dla mnie to najlepsze rozwiązanie robiąc miesięcznie min. 3 tys km. Dobrze daje się gazować, tyle że nie radzę oszczędzac i polecam dac do zgazowania w jakiejś większej firmie z dobrą opinią. Ja osobiście mam na Stag 300 Premium, montowałem go u lokalnego gazownika, który jak się okazało miał małe pojęcie o gazowniu tego samochodu tym bardziej w turbo. Rezultat to przedmuch na cylindrze, nowe wtryski i planowanie kolektora ssącego. Gdzieś na forum znalazłem że już 3 miało taki problem po założeniu LPG. Trzeba uważac.