|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - MGF kompresor
misiekdziku - Pon Kwi 02, 2012 21:36 Temat postu: MGF kompresor Witam wychodzę z takim pytaniem nie wiem czy dobry dział jak coś to proszę o przeniesienie czy ktoś próbował założyć kompresor do mgf lub ma informacje o takiej operacji? Nie za bardzo się na tym znam i chciał bym zapytać jakie to mniej więcej koszta i czy da radę i czy się opłaca ? : )
Raptile - Pon Kwi 02, 2012 22:01
MGF z allegro tanio kupiony cos mysle ze szkoda kasy pakować w kompresor(+ jakies zakucie bo na seryjnych gratach nie polatał by długo) po 1 mało miejsca po 2 silnik z tyłu po 3 k-seria po 4 koszta
misiekdziku - Pon Kwi 02, 2012 22:09
Tak własnie myślałem cholera ale jak patrzę na te mx5 z kompresorem albo turbosprężarką to aż mnie ściska Mgf tak z allegro i wcale nie tak tanio najdroższy jakiego znalazłem na allegro poza jakiś za 20 tys
Raptile - Pon Kwi 02, 2012 22:11
misiekdziku, autko fajne 120 KM daje rade Jak chciales autko do ścigania czmu nie kupiles np 800kg CRX-a z 2.2 pod maska ?
Markzo - Pon Kwi 02, 2012 22:11
pitu pitu, wchodzi do mgf nawet 2,5l KV6. Pchaj 1.8T (fabrycznie uturbione, przygotowane na wieksze moce i Nm). w serii 150/160KM i ok 220Nm. Łatwo podkręcalne jak każde tjurbo i w tak lekkiej budzie, do tego przy centralnie umieszczonym silniku i RWD robilo by to szał
Remigiusz - Pon Kwi 02, 2012 22:12
misiekdziku, Jak masz kasę to pakuj czego jeszcze nie było 1.8 K-seria Turbo albo V6
misiekdziku - Pon Kwi 02, 2012 22:15
bo crx to kupa nie podoba mi się z wyglądu a ja lubię jak samochód jest ładny i ma odejście a te 120 koni według mnie bez polotu mogłem kupić mx5 z3 ale tego jest tona na ulicach a Mgik się wyróżnia i to jest fajne
[ Dodano: Pon Kwi 02, 2012 23:15 ]
haha temat do przemyślenia ale pewnie kasę odłożę i znowu się wtopie w samochód który na 4 nie będzie miał trakcji
Raptile - Pon Kwi 02, 2012 22:17
misiekdziku, tak jak piszą koledzy najtańszym wyjsciem bedzie swap na uturbione seryjnie 1.8T Co nie oznacza że będzie tanio
misiekdziku - Pon Kwi 02, 2012 22:20
liczę się z kosztami które pewnie przekroczą wartość nie jednego mgf`a na allegro ale za to będzie samochód którym pojeżdżę ładne kilka lat 1 raz mam do czynienia z marką mg i bardzo mi się podoba więc czemu nie zostać przy tym i pomodzić trochę przecież wszystko można zrobić po kosztach kupić z3 2.5 i też będzie latać a zrobić samochód wyjątkowy który będzie szokował to już inna sprawa
Markzo - Wto Kwi 03, 2012 04:44
jak ma szokować to wal 2,5 w miejsce seryjnego 1,8l i 1.8T do bagaznika z przodu
Pływak - Wto Kwi 03, 2012 09:19
Markzo napisał/a: | Pchaj 1.8T (fabrycznie uturbione, przygotowane na wieksze moce i Nm). w serii 150/160KM i ok 220Nm. Łatwo podkręcalne jak każde tjurbo |
Pytanko mam z ciekawości skąd nagle taki entuzjazm do 1.8T? Do tej pory nikt chyba u nas nie dłubał w tym silniku, a nagle na forum w co drugim temacie polecają swap na 1.8T. Vagowski 1.8T wiem, ze się kręci genialnie i jest sporo projektów na jego bazie ale to zupełnie inna jednostka. Mocno dłubnietego roverowego 1.8T to jeszcze u nas nie widziałem ale może po prostu coś mnie ominęło?
Markzo - Wto Kwi 03, 2012 09:36
Tomi_114 troche rozebrał 1.8T i ma faktycznie mocniejsze bebechy od zwykłej kserii. A co do polecania go, to co innego? kazdy doladowany motor jest bardziej rozwojowy od n/a nie omineło Cię nic, choc niebawem powinno wyjechac troche zdłubane 1.8T
Pływak - Wto Kwi 03, 2012 09:48
Nie wiem co innego, tak tylko pytam bo przez tyle lat była cisza nikt o 1.8T nie wspominał, aż tu nagle na hura wszędzie byście wkładali 1.8T To, ze Tomi coś tam grzebie to wiem dlatego ja zanim bym komuś cokolwiek polecił zaczekał bym na efekty pracy Tomiego. Wtedy będzie wiadomo coś wiecej bo jak narazie to takie polecanie w ciemno jest...
Remigiusz - Wto Kwi 03, 2012 10:33
Pływak, Ja to tylko pisze bo jest jeden z mniejszych silników i masz moc 160km dlatego tak to jakoś polecam. Do tego Turbo i ładny moment obrotowy. Ja się mało co interesowałem K-seria ale uważam ze 1.8T w serii ma dobry potencjał bo masz Turbo i jest gabarytowo mniejszy niż 2.0T czy V6 oraz koszt eksploatacja jest mniejszy
Trzeba się jednak przekonać BRT miał racje mówiąc ze auto z Turbo to Benzyna czy Diesel to już fajne
bociannielot - Wto Kwi 03, 2012 11:25
Remigiusz napisał/a: | Trzeba się jednak przekonać BRT miał racje mówiąc ze auto z Turbo to Benzyna czy Diesel to już fajne |
Remigiusz, jakoś nie wyobrażam sobie MGF-a z L-serią
Remigiusz - Wto Kwi 03, 2012 12:33
bociannielot, L-serie już ma wiele zastosowań Ostatnio widziałem L-serie na żaglowce Robi jako silnik w lodzi
Raptile - Wto Kwi 03, 2012 12:37
o SDi + napęd na tył
misiekdziku - Wto Kwi 03, 2012 15:06
Ja to chyba do tego mgf`a silnik od helikoptera założę bo jak już mi diesla doradzacie to wyprzedzę wasze propozycje
maniu48 - Wto Kwi 03, 2012 16:40
nigdy nie zakładaj SDI-to szrot. Jak cos to SD i jazda
Markzo - Wto Kwi 03, 2012 21:08
generalnie to forum jest "mało tuningowe" i jakieś powazniejsze modyfikacje tutaj miejsca niemaja, dorzucmy do tego dosc spora cene silnikow 1.8T (do niedawna ok 4-5k) i mamy powod czemu tak malo wiadomo o ich modyfikacjach teraz sie cos moze zacznie dziac
Pływak - Wto Kwi 03, 2012 21:17
Nie dziwie się, że mało tuningowe bo niewielu może sobie pozwolić na pakowania sporej kasy na swap w ciemno będąc prekursorem. Tomi mając zaplecze techniczne i dostęp do tanich części może sobie dłubać za w miarę sensowną kasę, przeciętny roverkowicz bez takiego zaplecza robiąc to w ciemno może utopić ładną sumkę pieniędzy. Po za tym nie ma się co oszukiwać mało tu zapaleńców tuningowych większość kupiła R/MG bo było tanie i chcą żeby nadal takie pozostało
misiekdziku - Wto Kwi 03, 2012 22:03
Bardzo dobrze mówisz jednak nie ma co się oszukiwać to nie jest S-klass ani tego typu samochód ale mają to coś i to jest najważniejsze : )
Markzo - Wto Kwi 03, 2012 22:15
Cięzko CI nie przyznac racji Plywak jednak, jakby kazdy myslal w taki ramowy sposob, byloby nudno
Kozik - Sro Kwi 04, 2012 09:44
a ma ktoś wykres 1.8T seryjnego? bo szukam szukam i znaleźć nie mogę interesuje mnei czy trzymają serię i jak wygląda przebieg momentu
Bumelant - Sro Kwi 04, 2012 12:21
Circa about:
http://www.dyno-plot.co.u...21/Rover-75.htm
Kozik - Sro Kwi 04, 2012 15:43
no to coś lipa bo mój wykres lepiej wygląda a nie mam turbo
Bumelant - Pią Kwi 06, 2012 09:00
Nie sądzę Kozik, że lepiej Tobie wygląda. Nie wiemy jaka hamownia i jaki egzemplarz dokładnie to był ale w 1.8T masz w peaku grubo ponad 200 niutonów (160,5 lb/ft = 238 naszych Nm / 144 BHP = 146-147 naszych koni - ten z wykresu) - prawie 200 Nm jest dostępne już przy lekko ponad 2000 obrotów do końca... Producent podaje średnio w tabelach z tego co patrzyłem 150 koni przy 5500 rpm oraz 215 Nm przy 2100 rpm. Nie mielibyśmy żadnej szansy do takiej 25/ZR z takim silnikiem. Inna kwestia bez szpery nie ruszysz przy takim aucie absolutnie. Wracając do wykresu może turbawka już nie wydalać lub poprostu jest taka mała - widać po wykresie coś złego na końcu się dzieje ale ogólnie to parametry są bardzo dobre i to jest początek serii z niewielkim doładowaniem małego wiatraczka
bociannielot - Pią Kwi 06, 2012 10:33
Bumelant, no niuty ma w pełnym zakresie niziutko jak w iDT prawie, ale w końcu to TURBO Czy nie ruszysz, w MGF może, ale w zr-ce z napędem na przód problemów raczej by nie było . Chłopaki mają diesel'e ok. 150km i jakoś startują.
Bumelant - Pią Kwi 06, 2012 10:35
Będzie dokładnie na odwrót - łatwiej będzie ruszyć takim MGF. Uwierz mi jeździłem już trochę doładowanymi ośkami 200-230 koni - 300+ niutów masa about 1100kg - jest to ciężkie zadanie ze szperą nawet i dobrymi oponkami No właśnie widzę jak startują - mielenie kółek a jak potrzeba efektywnie to muszą z 2 bo się inaczej nie da normalnie
misiekdziku - Pią Kwi 06, 2012 11:36
a Mam jeszcze jedno pytanie czy jeśli bym zamiast mojego 1.8 założył 1.8t. to muszę zmieniać skrzynię czy jest taka sama ?
slax - Pią Kwi 06, 2012 11:50
Skrzynia taka sama PG1 kwestia tylko przełożeń
bociannielot - Pią Kwi 06, 2012 12:13
Bumelant, dlatego tuners ma ogłoszenie w dziale giełda kupię torsena
[ Dodano: Pią Kwi 06, 2012 13:13 ]
Bumelant, a łatwiej ruszyć miałem na myśli zimę, bo kumpel miał eM3-kę w e-30 budzie i mówi że zimą pod marketem to nie było easy jak obok ktoś tez stanął
Kozik - Pią Kwi 06, 2012 19:03
Bumelant, chyba nie umiem czytać tych wykresów bo ja nie widzę tych 200Nm
u mnie w zakresie obrotów od 2000-7000 moment nie spada poniżej 140Nm a maksymalny jest 168Nm
dzisiaj hamowałem swojego po przedmuchaniu wydechu końcowego z diesla 147KM/168Nm
różnica mocy LPG/PB98 - 3,4% więc super
różnica w momencie obrotowym LPG/PB98 - 2,48% więc jeszcze lepiej
Marrkus - Pią Kwi 06, 2012 19:59
Bumelant napisał/a: | Bumelant, chyba nie umiem czytać tych wykresów bo ja nie widzę tych 200Nm |
No nie umiesz zwróć uwagę na jednostki - wyspiarze używają swoich jednostek miary
Kozik - Pią Kwi 06, 2012 20:54
Marrkus napisał/a: | No nie umiesz zwróć uwagę na jednostki - wyspiarze używają swoich jednostek miary |
poczytałem i wszystko wiem, mój silnik ma więcej mocy niż seria ale mniej Nm a w tym 75 turbo odwrotnie, więcej Nm niż seria ale mocy mniej
Remigiusz - Pią Kwi 06, 2012 23:02
Te wszystkie dyno.ploty z UK to sobie można jedynie tylko to pomyśleć:
Wszystko rysowane w Excelu lub Paintcie
Bumelant - Pon Kwi 09, 2012 22:52
Widzisz Kozik mówiłem, że z diesla się dobrze sprawdza ps. Wykres jak najbardziej poprawny - moc prawie seria - niuta trochę więcej... Standard - gdyby się jeszcze górę dało dodmuchać - killer... Zresztą już w serii do tego nadwozia enough...
Kozik - Wto Kwi 10, 2012 17:24
Bumelant napisał/a: | Zresztą już w serii do tego nadwozia enough... |
pewnie dość przez pierwsze parę dni
|
|