Zobacz temat - [r200] Potrzebna szybka pomoc związana z układem hamulcowym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200] Potrzebna szybka pomoc związana z układem hamulcowym

jrdarus1 - Sob Kwi 07, 2012 16:19
Temat postu: [r200] Potrzebna szybka pomoc związana z układem hamulcowym
Witam, Otóż mam taki problem, dziś wymieniałem tłoczki oba w tylnych zaciskach. Odpowietrzałem układ kolejności PT,LT,PP,LP po kilka razy, wężyk do słoika z płynem i pompowanie pedałem, przez jedno koło przeleciało więcej niż 1 litr płynu, 0 bąbelków a nadal hamulce łapią przy podłodze, wcześniej łapały w połowie proszę mi pomóc czy coś zrobiłem źle ? czy sa jakieś inne sposoby? już mi ręce opadają.

Dziękuje i liczę na szybką odpowiedź bo chciał bym jeszcze dziś podziałać z tym.

edit: z racji że musiałem zdjąć zaciski przewody były odłączone i duzo plynu uleciało że w zbiorniczku nic nie było, czy jest możliwość że pompa sie zapowietrzyła?

Raptile - Sob Kwi 07, 2012 16:46

jrdarus1, masz ABS ? Sproboj pojezdzic tak toche . Szczęki dobrze "podstawiłeś" ?

I jak odpowietrzales ? ?

jrdarus1 - Sob Kwi 07, 2012 16:53

Tak, mam ABS. Zaciski ustawione dobrze w końcu to żadna sztuka bo trzymają się na 2 śrubach i same się ustawiają. Wężyk poprowadzony od odpowietrznika do sloika z plynem, ojciec pompował hamulcem ja obserwowałem i co chwile latałem uzupełniać płyn, i tak wszystkie koła po bodajże 6 razy, płynu przeleciało w pip.
Raptile - Sob Kwi 07, 2012 16:57

ale jak to robiliscie ? zakrecony odpowietrznik 4-5 depnięć ( aby byłtwardy) , "próbowanie wdepniecia pedału na maxa , odkręcenie i w momęcie gdy pedał dochodzi do końca zakrecasz odpowietrznik ?
robsson78 - Sob Kwi 07, 2012 16:58

A może spróbuj odpowietrzyć przy pompie hamulcowej poprzez upuszczenie odrobiny płynu.
jrdarus1 - Sob Kwi 07, 2012 17:05

Raptile, Właściwie to odkręcałem odpowietrznik i ojciec zaczynał pompować ze stałym naciskiem na pedał płyn leciał bąbelki leciały jak przestawaly zakrecalem i nastepne kolo i az tak wszystkie i czynność byla powtarzana jeszcze pare razy .
kangaroo69 - Sob Kwi 07, 2012 17:59

Ja u siebie najpierw pompowałem, następnie odkręcałem odpowietrznik ,pedał wchodził w podłoge i wtedy zakręcałem :) i tak do skutku, niektorzy robią to przy włączonym silniku.
Bordos - Sob Kwi 07, 2012 18:06

Kolego, proponuję Ci odpowietrzyć układ zgodnie z tym co napisane jest w Rave, czyli na włączonym silniku, jedna osoba za kierownicą i depcze pedał, a druga w odpowiedniej kolejności odpowietrza poszczególne zaciski i jest ok.

Jeśli po takim odpowietrzaniu dalej jest coś nie tak, to poszukaj czy gdzieś nie ma nieszczelności, lub czy któryś zacisk Ci się nie skrzywił ( u mnie tak było i efekt był łudząco podobny do zapowietrzenia układu).

Raptile - Sob Kwi 07, 2012 18:09

jrdarus1, To zle . Musisz wytworzyc cisnienie w układzie ( podpompować) i w momencie kiedy pedał bedzie twardy Ojciec "próboje " wcinsąc pedał na maxa a ty odkrecasz ( zacznie wpadac pedał w podłoge ) w momencie kiedy wpadnie ty zakrecasz i w kółko macieja ;)
jrdarus1 - Sob Kwi 07, 2012 19:43

Dziękuje za rady, jak będę miał czas to spróbuję

:)

Pozdrawiam

Bordos - Sob Kwi 07, 2012 20:04

Koledzy, jeśli mogę to chciałbym doradzić dobry sposób przy którym odpowietrzanie jest prostsze:

Zamiast latać z kluczem 11 można zdobyć przewód igielitowy jeśli dobrze pamiętam fi wewnętrzne 6, taki długi, żeby sięgnął od zacisku go do słoiczka, który stoi na ziemi. Nakładamy przewód na odpowietrznik i luzujemy go lekko (tu dobrze napompować hamulce, i jak tylko zacznie przepuszczać to tak zostawić) i zapalamy auto i prosimy kolegę (lub innego pomocnika) żeby pompował. Gdy pompuje, płyn wtłacza się w rurkę a potem wypełnia słoiczek. Przy okazji tworzy się syfon, bo gdy bąble powietrza wypchniemy do słoika, w który wpompowaliśmy już kilka cm płynu (tak że koniec rurki jest zanurzony) uleci on w powietrze, i nie będzie miał możliwości cofnięcia się do układu.

Należy pamiętać, żeby w momencie zakręcania odpowietrznika, pomocnik miał wciśnięty pedał hamulca w podłogę.

Opisanym sposobem odpowietrzenie jest skuteczne i szybkie, a przy okazji umożliwia wymianę płynu hamulcowego i przeczyszczenie układu - gdyż wlewając nowy płyn do zbiorniczka, w słoiczku będzie zauważalne, gdy zaczniemy pompować płyn czysty - nowy.

bonus89 - Sob Kwi 07, 2012 20:05

jrdarus1 napisał/a:
Raptile, Właściwie to odkręcałem odpowietrznik i ojciec zaczynał pompować ze stałym naciskiem na pedał płyn leciał bąbelki leciały jak przestawaly zakrecalem i nastepne kolo i az tak wszystkie i czynność byla powtarzana jeszcze pare razy .

:shock: To nie odpowietrzałeś układu chyba, co najwyżej przepompowywałeś płyn ze zbiorniczka do słoika :D
Raptile napisał/a:
Musisz wytworzyc cisnienie w układzie ( podpompować) i w momencie kiedy pedał bedzie twardy Ojciec "próboje " wcinsąc pedał na maxa a ty odkrecasz ( zacznie wpadac pedał w podłoge ) w momencie kiedy wpadnie ty zakrecasz i w kółko macieja ;)

Tak jest prawidłowo :mrgreen:

jrdarus1 - Sob Kwi 07, 2012 22:11

Bordos, No to ja tak robiłem i blacha
bonus89 - Sob Kwi 07, 2012 23:18

Ale nie masz zakręcać zaworu jak przestaną lecieć "bąbelki" przy pompowaniu pedału gazu aż stanie się twardy zawór musi być zakręcony, dopiero jak pedał jest twardy trzeba go mocno nacisnąć i odkręcić zaworek wtedy pedał opadnie, i tak kilka razy, dopiero wtedy jak przestaną lecieć "bąbelki" to jest odpowietrzony. Druga sprawa ale w tym przypadku to chyba nie zadziała bo pewnie masz bębny z tyłu, mi jak kończą się klocki (a mam tarcze tył + przód wentylowane) to wiadomo że po zmianie klocków trzeba przejechać na spokojnie jakieś kilometry żeby klocki się dotarły. Nie wiem jak z bębnami chodź je generalnie za syf uważam bo nie dość że to szybciej się zużywa to jeszcze awaryjne jest przez te wszystkie sprężynki i piedoły. Inwestycja w tylne tarcze i dobre klocki na dwie osie to podstawa
Raptile - Sob Kwi 07, 2012 23:25

bonus89 napisał/a:
przy pompowaniu pedału gazu aż stanie


:hahaha: ; D chyba hamulca

bonus89 - Sob Kwi 07, 2012 23:33

sori, święta są i świąteczne % to chyba wybaczalne w porównaniu do odpowietrzania na odkręcanym zaworze?

[ Dodano: Sob Kwi 07, 2012 23:33 ]
Zresztą naśmiewki tego forum to coś na skalę mistrzów :D nie wiem po co po roku się wypowiedziałem, najlepiej to niech ktoś włoży ręce pod maske jak może 0,01% z ludzi co najgłośniej komentują i doradzają ;) wtedy będzie można o czymś realnym podyskutować, bo tak jak K seria i diesle roverowskie nadają się do tuningu to w tym samym stopniu porady tu można znaleźć ;)

jrdarus1 - Nie Kwi 08, 2012 09:55

bonus89, Z tyłu posiadam tarcze przecież napisałem że wymieniałem tłoczki w zaciskach a nie cylinderki w szczękach. I przepraszam że przeze mnie łaskawie się wypowiedziałeś... ale jestem młody i to mój pierwszy samochód i pierwsze zetkniecie z mechaniką, potrzebuję pomocy porostu się uczę sam wszystko robić a nie biegać do mechaników i się prosić aby z wielką łaską coś zrobili, bo w tych czasach zauważyłem że ludzie przed mechanikami się bardziej płaszczą niż przed policjantem aby zniżył mandat. I jeśli ktoś ma zamiar się naśmiewać że odpowietrzałem na odkręconym zaworze, to niech w ogóle zamilknie lub sensownie pomoże
bonus89 - Nie Kwi 08, 2012 13:47

jrdarus1, Dlatego opisałem Ci chyba w najprostszym języku jakim umiałem jak masz to zrobić bo też kiedyś od czegoś zaczynałem, to inni wielcy mechanicy forumowi wyłapią złe słowo i zaraz pociesz
7Tomi - Nie Kwi 08, 2012 13:59
Temat postu: Re: [r200] Potrzebna szybka pomoc związana z układem hamulco
jrdarus1 napisał/a:
Odpowietrzałem układ kolejności PT,LT,PP,LP


I już na wstępie popełniłeś błąd ;)

Wszystkie modele - R100 R200 R400 R25 R45 :

Kolejność odpowietrzania:
1. Prawy tył
2. Lewy przód
3. Lewy tył
4. Prawy przód.

Sposób jak podano wyzej.

jrdarus1 - Nie Kwi 08, 2012 15:09

ok, dzięki wszystkim teraz już wszystko zgrało się do kupy i już wiem co i jak. Po świętach napisze jak z hamulcem

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje

darox - Nie Kwi 08, 2012 19:46
Temat postu: Re: [r200] Potrzebna szybka pomoc związana z układem hamulco
Tomi_114 napisał/a:



Wszystkie modele - R100 R200 R400 R25 R45 :

Kolejność odpowietrzania:
1. Prawy tył
2. Lewy przód
3. Lewy tył
4. Prawy przód.

Sposób jak podano wyzej.



Czy możesz bardziej sprecyzować swoją wypowiedż?.Czym rożni się układ hamulcowy w/w samochodów od innych? mnie uczono (a parenaście lat przy autach grzebie) że odpowietrzanie układu hamulcowego zaczynamy od najdalszego koła od pompy hamulcowej kończąc na najbliższym czyli w prawym, potem w lewym tylnym kole, następnie w prawym i na końcu lewym przednim kole.

Harry - Nie Kwi 08, 2012 22:22

darox napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:



Wszystkie modele - R100 R200 R400 R25 R45 :

Kolejność odpowietrzania:
1. Prawy tył
2. Lewy przód
3. Lewy tył
4. Prawy przód.

Sposób jak podano wyzej.



Czy możesz bardziej sprecyzować swoją wypowiedż?.Czym rożni się układ hamulcowy w/w samochodów od innych? mnie uczono (a parenaście lat przy autach grzebie) że odpowietrzanie układu hamulcowego zaczynamy od najdalszego koła od pompy hamulcowej kończąc na najbliższym czyli w prawym, potem w lewym tylnym kole, następnie w prawym i na końcu lewym przednim kole.


Teraz w każdym samochodzie jest pompa 2 sekcyjna, jeżeli wymieniałeś np. cylinderek z tyłu to odpowietrzasz tył, nie trzeba odpowietrzać całego układu.
W pompach jedno sekcyjnych odpowietrzało się od najdalszego odpowietrznika od pompy

TomaszM - Pon Kwi 09, 2012 11:55

Brawo Tomi_114 & Harry.

Właśnie to mnie u niektórych mechaników wnerwia - tłukli duże fiaty i myślą że znają się już na każdym aucie. A weź takiemu coś powiedz, to urażony, że on nie musi się szkolić i być na czasie, bo wie wszystko i kiedy ja jeździłem resorakami po dywanie to on już auta naprawiał. Potem się przyjeżdża na prostą czynność i się wysłuchuje: "paaaanie, przy 200 tys syntetyk? już dawno powinien pan lać półsyntetyk, a najlepiej minerał!". Albo odpowietrzają hamulce jak w polonezie 15 lat temu... a śruby w aluminium dokręcają takim momentem, jakby klucza dynamometrycznego na oczy nie widzieli...

To jest zawód jak lekarz - trzeba się uczyć tyle lat, ile się w tym zawodzie pracuje ;)

Felipewp - Pon Kwi 09, 2012 13:38

a opowietrznika na pompie nie ma bo mam roverka 220sdi i zabieram sie za odpowietrzanie
Harry - Pon Kwi 09, 2012 21:44

Felipewp napisał/a:
a opowietrznika na pompie nie ma bo mam roverka 220sdi i zabieram sie za odpowietrzanie


normalnie odpowietrzaj przy kołach, a jak już robisz ta czynność to zmień płyn hamulcowy,bo powinien być wymieniany co 2 lata lub 40 tys z tego co podają producenci płynów

darox - Pon Kwi 09, 2012 22:39

Harry napisał/a:





Teraz w każdym samochodzie jest pompa 2 sekcyjna, jeżeli wymieniałeś np. cylinderek z tyłu to odpowietrzasz tył, nie trzeba odpowietrzać całego układu.
W pompach jedno sekcyjnych odpowietrzało się od najdalszego odpowietrznika od pompy



Z całym szacunkiem do twojej osoby, ale jak ja odpowietrzałem hamulce to Ty się dopiero urodziłeś, twoja wypowiedz nic nowego nie wniosła.Zasada odpowietrzania układu hamulcowego dwu czy jednosekcyjnego jest taka sama.Przeczytaj pierwszy post to będziesz wiedział o co chodzi.

TomaszM - Wto Kwi 10, 2012 11:03

http://www.e-autonaprawa....lcow-z-abs.html

pamiętam że w manualu Opla Vectry też miałem kolejność jak w w/w linku i zaczynało się od najbliższego pompy a nie od najdalszego, tj. LP, PP, PT, LT

Zalecenia producenta układów hamulcowych - tj. zalecenia ATE:

Cytat:
Identycznie przeprowadzamy wymianę płynu hamulcowego dla zacisków i rozpieraczy wszystkich czterech kół. Najpierw odpowietrzamy hamulec przedni lewy, potem przedni prawy, tylny prawy i tylny lewy, jeśli producent pojazdu nie zaleca innej kolejności. Butelkę zbierającą płyn podłączamy do danego zaworu odpowietrzającego, który następnie otwieramy. Do napełnienia i odpowietrzenia przeciętnego samochodu potrzebny jest 1 litr płynu.

http://www.e-autonaprawa....lcow-z-abs.html