Zobacz temat - [R620]brak mocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620]brak mocy

kiwi - Sob Kwi 28, 2012 20:44
Temat postu: [R620]brak mocy
witam wszystkich.kupiłem 4 dni temu rover 620sdi 95r.przy zakupie wszystko było w pożądku.ładnie zapala na zimnym jak i na ciepłym silniku.nie kopci.w czwartek wracałem z pracy i dosyć dużo stałem w korkach w miescie.chciałem troche szybciej ruszyc moją strzałą a tu nagły brak mocy.temperatura silnika cały czas trzyma a samochod po wcisnięciu gazu muli się.trzeba go ze dwa razy przydusic troche mocniej ,żeby go rozbujac.wymieniłem filter paliwa i nadal to samo. czy moge prosic o wskazanie jak zczytać ewentualne kody błędów i gdzie nalezy się wpiąć.jak jes to możliwe to jakaś fotke jak to zrobić.
PanzerMajer - Sob Kwi 28, 2012 21:52

Witam ,prawdobodobnie nastawnik w pompie wtryskowej do wyczyszczenia lub ustawienie konta wtrysku.
R.E.D. - Pon Kwi 30, 2012 13:07

kiwi napisał/a:
czy moge prosic o wskazanie jak zczytać ewentualne kody błędów i gdzie nalezy się wpiąć.

wystarczy poszukac: http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html

PanzerMajer napisał/a:
prawdobodobnie nastawnik w pompie wtryskowej do wyczyszczenia lub ustawienie konta wtrysku.

kat wtrysku chyba sam by sie nie przestawil i czy odpalaby normalnie?

jesli brak mocy byl nagly i caly czas wystepuje, to obstawialbym doladowanie :wink:

kiwi - Pon Kwi 30, 2012 17:50

a czy mozna to samemu jakos sprawdzic to doladowanie,takim domowym sposobem czy tylko mechanik.a czy jeszcze moze byc walniety ten czujnik pedału gazu i czy da sie go samemu sprawdzic.problem wystepuje cały czas.niekiedy na 2 biegu to trzeba ze dwa trzy razy podgazowac zeby dostal kopa.najgorzej jak zakims trzeba sie wlec to wtedy sie muli dosyc mocno a jak tak sie rusza z wyzszych obrotow i ciagnie go troche na innych biegach to ladnie idzie,gorzej wlasnie jest od samego dolu.taki objaw jakby zamalo paliwa a jak sie przycisnie to idzie
R.E.D. - Wto Maj 01, 2012 07:02

a wyblyskales bledy jakies?
jesli czasami ciagnie to nie powinno byc nieszczelnosci w dolocie :cool:

kiwi - Wto Maj 01, 2012 10:09

witam.niemoge znalezc tej kostki umnie.jest jedna taka waska szara zamknieta taką nakladka i niema takiego kształtu jak widziałem na zamieszczonej fotce.jak sie zdejmie taka przykrywke z tej kostki to sa jakies piny ale kilka tam brakuje.w tej przykrywce sa polaczone w litere U blaszki ktore wchodza w te piny od tej kostki.moze w innym miejscu to sie znajduje bo ta jest blisko pedalu sprzegla tak lekko wychodzi na dosyc krotkich przewodach całkiem z lewej strony.wczoraj posprawdzalem dokladnie wszystkie weze idace do turbiny i interkolera i wsjo jest ok.a w jaki sposob sprawdzic potencjometr pedału gazu czy jest dobry?
R.E.D. - Wto Maj 01, 2012 10:32

a ktory masz rocznik? jesli po lifcie to musi byc centralnie nad pedalami - zaraz za plastikiem (trzeba zanurkowac :razz: )
kiedys bylo na forum napisane jaka impedancje powinien miec. nie wiem czy przypadkiem czujnik hamulca nie moze miec czegos do rzeczy - tez bylo kilka tematow, wiec poszukaj i poczytaj czy nie bylo podobnych objawow :cool:

kiwi - Wto Maj 01, 2012 10:48

rocznik 95 2.0 sdi.czujnik nowy od chamulca.na moje nieszczescie jestem zielony jak trawa z elektroniki.
R.E.D. - Wto Maj 01, 2012 21:50

ktos kiedys chyba pisal o wtyczce w starym modelu po prawej stronie kabiny, ale nie pamietam ktore miejsce - czy przy tunelu srodkowym czy kolo dmuchawy - poszukaj bo generalnie gniazdo musi byc takie samo ksztaltem i pinami :cool:
Barnaba1995 - Wto Maj 01, 2012 23:00

Ja mam ciagle taką zamułe ten sam rocznik tylko silnik ma z 96' ale tez przed liftem więc podobny ale turbinka pompuje bo widze jak dodam gazu na postoju że sie pompuje przewód ale czym jest spowodowane to że na niskich obrotach ciągnie fajnie a jak da sie mu gazu tak od 1500 w góre to muli?
jak ma ponizej 1500 to zrywa sie ładnie a potem nic a turbo gwizda od 1200 już... poradzcie coś bo już nie wiem co z tym zrobić no POZDRAWIAM i przepraszam za błędy ale dzisiaj drugie autko rozbierałem i troche jestem zmęczony dobrej nocy!

Ps. ma ktoś zdjęcie komory silnika za silnikiem w 620SDi jak mają być te przewody i kable podłączone? Z góry dziękuje za pomoc.

R.E.D. - Sro Maj 02, 2012 16:52

przede wszystkim panowie odczytajcie czy sa jakies bledy :cool:
kiwi - Sro Maj 02, 2012 18:38

znalazłem kostke i zczytałem błedy.wyskoczył 15,29,37.wyczytałem na forum żeby je zresetowac nalezy 55 razy przekrecic stacyjke i tak tez zrobiłem.co mam zrobic jeszcze oprócz tego resetu i czy jest mozliwosc wskazania mi poprzez fotke ten czujnik chłodzenia silnika i ewentualnie co z tą przepływka czy sie to czysci czy odrazu trzeba nowe .czujnik chamulca działa chyba poprawnie poniewaz swiatła stopu sa.bezpieczniki tez sprawdzałem i wszystkie ok.dzisiaj rano czujnik stop-u odłączyłem ale zadne różnicy niebyło w jezdzie
R.E.D. - Czw Maj 03, 2012 07:05

no widzisz - wyskoczyl blad czujnika pedalu hamulca :wink: swiatlo stopu raczej nie ma nic do rzeczy :cool:
przeplywomierz mozesz sprobowac odpiac i zobaczyc czy bedzie poprawa (blad oczywiscie zostanie)
kasowanie bledow bez przynajmniej proby usuniecia ktorejkolwiek usterki chyba nie ma sensu :wink:

kiwi - Czw Maj 03, 2012 09:22

to co z tym czujnikiem chamulca zrobic.odpiać jakies przewody czy wymieniac na nowy .a przepływke raz juz odpinałem i zadnej roznicy niebylo.a jeszcze ten czujnik chlodzenia silnika co z tym zrobic i gdzie to sie miesci
woziak - Czw Maj 03, 2012 20:51

Czujnik chłodzenia silnika znajduje się za alternatorem (2 pinowy) posprawdzaj przewody , czujnik pedału hamulca można sprawdzić czy działa dodając gazu i trzymać powiedzmy 2 tyś. obrotów a w tym samym czasie (nie puszczając gazu) drugą nogą nacisnąć pedał hamulca. Obroty wtedy powinny spaść do ok 1000, jak puścisz hamulec to powinny wrócić do 2 tyś. Błąd przepływomierza mógł wyskoczyć jak wcześniej go odczepiłeś i jeździłeś żeby sprawdzić różnicę ale po skasowaniu powinien zniknąć.
kiwi - Pią Maj 04, 2012 13:45

czy ten czujnik chłodzenia silnika to znajduje sie przy kolektorze ssącym bo wczoraj jakis wykreciłem i był nanim taki jakis czarny smar. odpiołem dwa przewody od czujnika hamulca i swiatła stop mam.czy te dwa pozostałe maja byc razem połaczone czy nie.jak odłącze kostke od przepływki to czy niepowinien w czasie jazdy zaswiecic sie check engine.po odłączeniu tej kostki nadal niema zadnej roznicy w jezdzie.zrobiłem reset jak pisałem wczesniej 55 razy stacyjka .po odłaczeniu tych dwóch przewodow od czujnika hamulca to jeden bład 37 niewyskakuje ale dwa pozostałe15 i 29 tak.a czy cos pomoze odpiecie akumulatora na 5min?
Vornoff - Wto Maj 08, 2012 11:10

A ja mam takie pytanie...co znaczy tutaj spadek mocy? Samochód jedzie, tzn. przyspiesza ale znacznie wolniej niż normalnie, czy w ogóle nie reaguje i trzeba kilka razy depnąć po pedałach, żeby zaskoczył? Bo jakoś tego nie wywnioskowałem z wypowiedzi. Sam miałem podobne problemy z moim R620 Sdi.
kiwi - Sro Maj 09, 2012 09:41

chodzi oto ,ze jak ruszasz z jedynki wciskasz gaz to samochod kolnie sie ale zaraz zwalnia i trzeba puscic pedal gazu i wcisnac go ponownie ale mocniej to wtedy ruszy z kopyta.dzieje sie tak na tych niskich obrotach.jak go podkrece od 2000 obrotow to idzie spoko,ale jak tylko popuscisz gaz to zaraz robi sie mul i znow trzeba puscic gaz i wcisnac mocniej.wymienilem dzisiaj czujnik pedalu hamulca i przeplywke i zadnej zmiany niema.posprawdzalem styki przy pompie i wedlug mnie jest ok.
woziak - Sro Maj 09, 2012 20:21

Oto czujnik, tak jak pisałem wcześniej znajduje się za alternatorem :)

[ Dodano: Sro Maj 09, 2012 20:21 ]
A po wymianie przepływomierza i czujnika pedału hamulca wybłyskałeś błędy?

kiwi - Sro Maj 09, 2012 22:58

tak zrobilem reset i tylko zostal ten bład 15
woziak - Czw Maj 10, 2012 00:25

Na zdjęciu jest ten 2 pinowy.W drugim poście który złożyłeś szoso podał Ci link i napisał że są 2 czujniki temperatury. Ten drugi jest nieco niżej niż ten dwupinowy i do niego dochodzi tylko jeden kabelek, popatrz na schemat od szoso i napewno go zlokalizujesz :)
krzychjakub - Czw Maj 10, 2012 07:32

Witam
Mam podobny problem rover 600 sdi, na postoju obroty wskakuja w pelny zakres bez problemu
ale juz podczas jazdy na zimnym silniku kręci obroty do 4 tyś i dalej obroty nie rosna i nie przyśpiesza
a na ciepłym silniku dochodzi do 3 tyś i to samo obroty nie rosna autko nie przyśpiesza
czujnik przepływu wymieniłem, błedów nie ma bo cały czas mruga 12.
Do tych 3 czy 4 tyś autko ładnie reaguje na dodanie gazu
moze jakas podpowiedz gdzie szukać przyczyny ??

woziak - Czw Maj 10, 2012 13:14

Sprawdź węże od turbiny i intercoolera, może filtr paliwa troche też przytkany.
krzychjakub - Czw Maj 10, 2012 21:48

Filtr paliwa też nowy
kiwi - Pią Maj 11, 2012 10:38

przepływka wymieniona i czujnik hamulca. zrobiony reset i na razie auto ladnie smiga.dziekuje za pomoc
Vornoff - Pią Maj 11, 2012 11:49

No ja, jak miałem problem dosyć podobny to zmostkowanie czujnika dało efekt taki, że już od ponad roku ani razu nie zamuliło auta. Z tego co się wtedy orientowałem na Forum, to ten czujnik pedału hamulca lubi płatać takie właśnie figle. U mnie wyglądało to tak, że zwykle na dojazdach, do skrzyżowań, do ronda itp., tam gdzie się wyhamowywało, po redukcji noga na gaz a auto zero reakcji i tak czasem kilka razy po gazie deptałem zanim szedł. Zrobiłem test, który gdzieś tam na Forum ktoś podpowiadał, a mianowicie jedna noga na gazie do obrotów lekko pond 2k, a druga noga w tym samym czasie na hamulec. Obroty powinny wtedy spaść do jałowych. Dalej trzymając nogę na gazie puszczam hamulec i powinien wkręcić się z powrotem na obroty. Za którymś razem po zwolnieniu pedału hamulca obroty zostały, więc miałem winowajcę. Najdziwniejsze jest to, że po zmostkowaniu czujnika on nadal przy wciskaniu pedału hamulca odcina dopływ paliwa, ale nigdy już od tego momentu nie zawiesił się. Dodam tylko, że na samym początku przy sczytywaniu błędów wyskoczył również przepływomierz. Jeżdżę z tym błędami cały czas, bo przepływki nie wymieniałem i póki co nic się nie dzieje.
krzychjakub - Sob Maj 12, 2012 16:33

woziak napisał/a:
Sprawdź węże od turbiny i intercoolera, może filtr paliwa troche też przytkany.


Miałeś racje, pojechałem na diagnostyke, 5 min i wyszlo szydło z worka
filtr powietrza, a juz mi tu i turbine chceli wymieniac i połowe silnika
tylko żaden z mechaniorów do filtra nie zajrzał

woziak - Sob Maj 12, 2012 20:34

krzychjakub napisał/a:
woziak napisał/a:
Sprawdź węże od turbiny i intercoolera, może filtr paliwa troche też przytkany.


Miałeś racje, pojechałem na diagnostyke, 5 min i wyszlo szydło z worka
filtr powietrza, a juz mi tu i turbine chceli wymieniac i połowe silnika
tylko żaden z mechaniorów do filtra nie zajrzał



Dobrze że uleczony Roverek :) Ja pisałem o filtrze paliwa, o powietrza też nie pomyślałem :wink:

krzychjakub - Pon Maj 14, 2012 21:11

Cytat:
Dobrze że uleczony Roverek :) Ja pisałem o filtrze paliwa, o powietrza też nie pomyślałem :wink:


ale napisaleś węże od turbiny i intercoler no i zaczełem dłubać i zauwazyłem że ssący przy dodawaniu gazu sie obkurczał i to sporo no i wydłubałem filtr powietrza

Barnaba1995 - Sro Maj 30, 2012 23:44

Naprawilem u siebie u mnie nie byl podpiety werzyk od turbo wkoncu do tego doszedlem dzisiaj bledow zadnych mi nie wyblyskal heh ale autko juz jedzie tak jak powinno 2 miesiace meczenia i znalazlem miejsce gdzie to ma byc a jak w innej turbince jest zardzewialy ten precik do regulacji to bedzie to dzialalo??? Pozdrawiam wszystkich Roverzystow szczegolnie z 620SDi :)
Balas87 - Sob Kwi 20, 2013 17:36

Witam mam pytanie jak mam podciągnąć to cięgno przy turbinie ?? luzuje nakretkę ale nie ma nic czym można by było podciągnąć to cięgno... :(



Uploaded with ImageShack.us

kruszan - Pon Kwi 22, 2013 23:14

sprawdź czy nie zakręcisz samym cięgnem :P
kadzaf - Wto Kwi 23, 2013 08:22

jesli to twoja fotka to za duzo nie widze na nim gwintu abys mogł skrocic ciegno.
Łatwiej bedzie poluzowac nakretke i zdjac zawleczke i wyciagnac całkowicie ciegno.
Wtedy dopiero zacisnac drut a probowac wkrecac zewnatrzna czescia (o ile jeszcze jest gwint)
W moim przypadku nie dało sie (musiałem ucinac ok 0,5cm drut ciegna oraz dalej je nagwintowac gdyz brakowało regulacji i nie dało wiecej podniesc cisnienia jak 1,2bara)

Balas87 - Wto Kwi 23, 2013 17:58

kadzaf, dokładnie też tak myślałem trzeba wybić zawlęczkę i wtedy kręcić całym cięgnem.... echhh odpuszczam najpierw muszę porobić hamulce :d