|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 414 Si] grzeje się nie wiadomo czemu
Outofrange - Nie Maj 27, 2012 10:16 Temat postu: [Rover 414 Si] grzeje się nie wiadomo czemu Witam! Zwracam się do Was w desperacji z prośbą o pomoc. Otóż od dłuższego czasu mój roverek, najpierw sporadycznie, teraz coraz częściej grzeje się po dłuższym postoju, kiedy ruszam z zimnego silnika. Jest to silnik benzynowy z założonym gazem sekw. Objawy wyglądają tak, że można ujechać kilka km na zimnym silniku a potem ni stąd ni z owąd temperatura rośnie, prawie do maksimum. W zbiorniczku oczywiście ciśnienie i wodotrysk, blokuje się układ chłodzenia. Po jakimś czasie potrafi się to ustabilizowac - np. na chwilę skoczy temperatura a potem opada do normalnego poziomu (słychać stuknięcie, że otwiera się termostat) i przełącza się na gaz. Czy może to mieć coś wspólnego z instalacją gazową? Powinna przełaczać się przy pewnej temp na gaz - natomiast kiedy skoczy tak ta temperatura, gaz się nie włącza...
Mechanik wymienił ternostat, uszczelka pod głowicą była wymieniana rok temu. Że to nie uszczelka wskazuje, że dzieje się to nie zawsze, można ujechac kilkaset km i jest w porządku a w następny dzień grzeje się niemiłosiernie, poza tym płynu nie ubywa i nie czuć spalinami.
pomocy, bo już dwóch mechaników się poddało (
tronsek - Nie Maj 27, 2012 10:24
Obstawiam uszczelkę pod głowicą. Po prostu zapowietrz Ci się układ chłodzenia i dlatego tak się dzieje. Prawdopodobnie kompresja idzie w układ chłodzenia.
Podjedź do jakiegoś mechanika (jak będą objawy), niech sprawdzi zawartość CO2 w układzie.
leszczu - Nie Maj 27, 2012 10:40
tronsek napisał/a: | Obstawiam uszczelkę pod głowicą. |
Albo termostat który się nie otwiera. A wentylator się włącza
Outofrange - Nie Maj 27, 2012 10:49
Termostat został wymieniony i po tygodniu było to samo. Wentylator włacza się prawidłowo. Uszczelka pod głowicą może powodować zapowietrzenie - ale dlaczego nie zawsze i do czasu?
leszczu - Nie Maj 27, 2012 10:53
Outofrange napisał/a: | Termostat został wymieniony |
A został sprawdzony przed włożeniem
Outofrange napisał/a: | Uszczelka pod głowicą może powodować zapowietrzenie - ale dlaczego nie zawsze i do czasu? |
Nie wiem czy sprawdzałeś, ale sprawdź te wszystkie punkty, bo bardzo możliwe że to uszczelka.
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html
Outofrange - Nie Maj 27, 2012 11:06
Sprawdzałem i mówię: nie ubywa płynu, nie ma plam oleju, nie śmierdzi płyn paliwem, nie dymi Mechanik wątpi w uszczelkę, bo to nie dzieje się stale a tylko w pewnym momencie. Wczoraj np. skoczyła wskazówka, włączył się wentylator. Zatrzymałem się, zapaliłem jeszcze raz i nagle wskazówka opadła do normalnego poziomu (otworzył się układ) i mogłem jechac. Po godzinie wracałem (silnik zdążył wystygnąć) i to samo...
leszczu - Nie Maj 27, 2012 11:19
Ja bym sprawdził ten termostat.
driftdreamer - Nie Maj 27, 2012 13:24
Outofrange napisał/a: | Termostat został wymieniony i po tygodniu było to samo. |
nowy termostat nie musi być dobry.
panwilli - Nie Maj 27, 2012 16:42
ja wymieniłem 3 termostaty zanim trafiłem na sprawny
Outofrange - Nie Maj 27, 2012 18:05
Dzisiaj szybko przełaczył się na gaz, podczas jazdy temperatura podskoczyła prawie do maksimum na ok. 30 sekund, po czym spadła, ale całą drogę utrzymywała się powyżej 1/3 skali. Prawdopodobnie przez częściowe zapowietrzenie układu?
michalek - Nie Maj 27, 2012 19:26
Miałem taki objaw w innym aucie. Sprawdź zapowietrzenie układu.
Outofrange - Nie Maj 27, 2012 20:03
Tak - i był układ odpowietrzany dwa razy - i za chwilę to samo
michalek - Nie Maj 27, 2012 20:17
No a termostat? Sprawny?
Może też czujniki temperatury się psują?
leszczu - Pon Maj 28, 2012 16:18
Outofrange napisał/a: | Tak - i był układ odpowietrzany dwa razy - i za chwilę to samo |
Uszczelka pod głowicą.
Adrian - Pon Maj 28, 2012 18:13
leszczu napisał/a: | Uszczelka pod głowicą | Na potwierdzenie tej "usterki" zrób test na obecność CO2 w układzie. LPG masz od dawna?
Outofrange - Pon Maj 28, 2012 18:16
LPG jest od 2009 r. Cały czas nie daje mi spokoju, że to nie dzieje się zawsze. Mechanik (dobry) stwierdził, że gdyby to była uszczelka, grzałoby się zawsze.
leszczu - Pon Maj 28, 2012 18:17
Outofrange napisał/a: | stwierdził, że gdyby to była uszczelka, grzałoby się zawsze. |
Nie koniecznie.
Outofrange - Pon Maj 28, 2012 18:19
Tak? Jeśli tak to ciul, rozbieramy silnik... :-(
leszczu - Pon Maj 28, 2012 18:21
Outofrange napisał/a: | Cytat:
Nie koniecznie.
Tak? Jeśli tak to ciul, rozbieramy silnik... :-( |
Ale sprawdź najpierw to:
Adrian napisał/a: | leszczu napisał/a:
Uszczelka pod głowicą
Na potwierdzenie tej "usterki" zrób test na obecność CO2 w układzie. LPG masz od dawna? |
adams91 - Pon Maj 28, 2012 19:59
co jak co ja bym zmenil termostat jeszcze raz moze dla niego nie chcialo sie zmienial termostatu i ci wkrecil ze zmienil:)
Gonia - Wto Cze 05, 2012 20:47
leszczu napisał/a: | tronsek napisał/a: | Obstawiam uszczelkę pod głowicą. |
Albo termostat który się nie otwiera. A wentylator się włącza |
Srutututu...
Wymień korek, który nie trzyma ciśnienia. Wentylator włącza się przy 104 stopniach. Jeśli korek nie trzyma ciśnienia, to zanim ciecz dojdzie do temperatury przy której włącza się wentylator, ciecz się zagotuje (przypominam, że ciecz wrze przy 100 st. C.). A jak już zacznie bulgotać, to zapowietrza się układ.
Wymień korek jest jeszcze nie jest za późno.
|
|