|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R all] Lseria co gdy korek nie upuszcza ciśnienia ??
Firq - Pią Cze 01, 2012 18:27 Temat postu: [R all] Lseria co gdy korek nie upuszcza ciśnienia ?? Witam mam takie pytanko do mądrej głowy bo wiem że jak korek od zbiorniczka wyrównawczego nie trymie ciśnienia to auto szybko zagotuje a co się dzieje gdy Owy korek nie upuszcza ciśnienia tylko trymie go w zbiorniczku
Adrian - Pią Cze 01, 2012 19:23
Węże może porozsadzać na łączeniach.
Firq - Pią Cze 01, 2012 21:29
hmmm no tak ale czy przez zbyt duże ciśnienie w układzie tez moze gotować płyn tak jak bez tego ciśnienia
leszczu - Sob Cze 02, 2012 13:25
Firq napisał/a: | hmmm no tak ale czy przez zbyt duże ciśnienie w układzie tez moze gotować płyn tak jak bez tego ciśnienia |
Tak, bo nawet bez sprawnego korka, wentylator ci się nie włączy i zacznie płyn gotować.
Firq - Sob Cze 02, 2012 14:42
no tak tylko mówimy tu o tym że jak korek nie trzymie ciśnienia to zagotuje szybciej ale gdy korek nie upuszcza ciśnienia czyli trzymie ciśnienie i nie upuszcza i robie się ono za duże w układzie to czy wtedy też wpływa to na temp płynu
Adrian - Sob Cze 02, 2012 14:52
Ciśnienie wpływa na temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Im większe ciśnienie, tym ciecz później zacznie "bulgotać".
Firq - Sob Cze 02, 2012 14:59
czyli gdyby korek nie upuszczał ciśnienia z układu to nie będzie szybciej gotował tylko później tak ?
Adrian - Sob Cze 02, 2012 15:30
Teoretycznie tak. Problem polega na tym, że inne elementy układu mogą tego nie wytrzymać. Domyślam się, że wciąż walczysz z problem przegrzewania Twojego MG...
Firq - Sob Cze 02, 2012 17:07
założyłem pompke dodatkową i czekam na upały... puki co jeszcze mi nie zagotował ale zastanawia mnie to duże ciśnienie w zbiorniczku płynu jak by korek nie upuszczał ciśnienia ... Płyn jest czysty i olej tak samo dymić na biało nie dymi ... ale jak pojeżdżę autem i wyjde na zewnątrz to czuje płyn chłodniczy mimo że mi nie zagotował i tak myśle że może gdzieś jest nieszlność i łapie fałszywe powietrze i się zapowietrza i przez to wywali czasem wode ... ? ale nie moge namierzyć gdzie
wskaźnik na desce od płynu pokazuje odkąd pamietam 2 mm powyżej połowy skali ale jak dobrze pamiętam Mariusz na zlocie mi powiedział że ten wskaźnik jest orientacyjny i mam się nim nie kierować ...
Adrian - Sob Cze 02, 2012 17:28
Wymień korek na początek. Płynu Ci nie ubywa?
sobrus - Sob Cze 02, 2012 17:53
Temperatura wrzenia rośnie z ciśnieniem. Jeżeli będzie ogromne, to płyn nawet przy 200 stopniach się nie zagotuje. Ale oczywiście takie ciśnienie rozsadziłoby układ, a uszczelka pod głowicą dawno powiedziałaby papa.
Płyn wtedy będzie "superheated" i zacznie bardzo gwałtownie wrzeć gdy tylko będzie mógł (np. utrata ciśnienia).
http://en.wikipedia.org/wiki/Superheated_water
szoso - Sob Cze 02, 2012 18:11
u mnie nic się nie gotowało jak korek nie trzymał ciśnienia, wszystko było ok
diesel to nie seria k, że jest wrażliwy na takie rzeczy
Firq - Sob Cze 02, 2012 22:39
Adrian, cieżko ocenic czy ubyło po odkręceniu korka jak tak prysneło z tego ciśnienia czy gdzieś nieszczelność jest ....
Tomi mi na zlocie mówił że te korki lubia się psuć i tak sie zastanawiam czy na testy nie wsadzić zbiorniczka od jakiegoś innego auta bo mam dostęp w pracy i sprawdzić na innym zbiorniczku z dobrym korkiem...
a może gdzieś mam delikatny przeciek i się zapowietrza... bo czuje przy aucie na zewnątrz woń płynu ...
Remigiusz - Sob Cze 02, 2012 22:46
Firq, Wymień korek dla świętego spokoju
Firq - Sob Cze 02, 2012 22:50
to jedynie na nowy od Tomiego bo używki nie chce
Remigiusz - Sob Cze 02, 2012 22:51
Firq, Tak tak tylko nówkę Choć u mnie były podobne objawy w 45 jak poprzedni właściciel miał bo sie mu tez raz wygotowała woda a korek był pęknięty i nie trzymał w cale ciśnienia
Odkąd mam korek z swojej 220 to jest spokój
Adrian - Nie Cze 03, 2012 14:04
Firq napisał/a: | bo czuje przy aucie na zewnątrz woń płynu | No właśnie o to mi chodzi. Śmigaj i obserwuj poziom płynu. I nigdy nie odkręcaj korka na gorącym silniku. Wtedy to norma, że się zabulgocze w środku i potem wyleje na zewnątrz.
PS. Masz zmodowany silnik, który wydziela więcej ciepła i normą będzie częste włączanie wentylatora. Musisz usprawnić sobie system chłodzenia. Dodatkowa pompka trochę pomogła. Przyjrzyj się chłodnicy. Może trzeba ją z zewnątrz przeczyścić?
Firq - Nie Cze 03, 2012 14:45
w tym tygodniu wypłucze układ chłodzenia macie jakieś sprawdzone środki
Chłodnice tez wyczyszczę i zobaczymy
Pływak - Nie Cze 03, 2012 16:33
Ja kiedyś używałem środka Prestone jest w miarę tani z drozszych mozesz przetestować Liqui Moly Pro-Line Kuchler Reiniger co prawda ich środka do płukania chłodnic nie używałem ale używałem inne produktu LM i naprawdę godne polecenia.
Firq - Nie Cze 03, 2012 20:24
kiedyś w 620 sdi płukałem ocet + woda + nitro i pomogło ale można węże i oringi uszkodzić ... na Tym Prestonie to jaka jest procedura płukania ?
Pływak - Nie Cze 03, 2012 20:51
ZTCP opróżniasz układ wlewasz ten środek dolewasz wody odpalasz i czekasz aż się nagrzeje żeby otwarty był cały układ. Po nagrzaniu jeszcze musi pochodzić chwilkę najlepiej z otwartym ogrzewaniem w aucie na maks. Później spuszczasz czekasz aż ostygnie i wlewasz nowy płyn.
Firq - Nie Cze 03, 2012 20:54
a moge zrobic tak że spuszcze płyn wleje preparat doleje wody i z pracy wrócę do domu "30km" i spuszcze i płynem zaleje czy raczej nie bardzo ? bo tak by się ładnie wszystko rozeszło ?
Pływak - Nie Cze 03, 2012 20:58
Chyba możesz bo zanim Ci się na postoju zagrzeje to trochę minie, a po zagrzaniu jeszcze z 10minut musi chodzi. Wiec jak pojedziesz w trasie bez butowania 30km to na jedno wyjdzie. tylko pamiętaj włącz sobie ogrzewanie na maks wtedy cały układ jest otwarty już jesteś przyzwyczajony do jazdy z ogrzewaniem wiec ok
Firq - Nie Cze 03, 2012 21:01
hehehe powiem ci że u mnie zaworek jest wyeliminowany wiec na nagrzewnice cały czas idzie płyn tak właśnie zrobie dzięki za info
|
|