|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [r620sdi] vs 420sdi
kpolski - Pią Cze 15, 2012 19:28 Temat postu: [r620sdi] vs 420sdi Witam. Miałem okazje dzisiaj przejechać się roverem 420 sdi mojego kolegi. Silnik taki sam jak w moim 2.0 diesel 105KM rok ten sam 1999 przebieg jego miał wiecej o 40.000. No i jego sto razy lepiej idzie jak mój, na jedynce i dwójce to do 3tys obr/min to w siedzenia wciska nie miał żadnych modyfikacji itd. W czym tkwi problem że mój ma mniejsze kopyto?
Dodam iż wymieniałem w moim ostatnio olej i zmieniłem z mineralnego na półsyntetyk auto ciszej chodzi po wymianie. Przepływomierz wymieniłem filtry itd tez. Skrzynie biegów miałem regenerowaną nowe łożyska. Jedyną bolączką to falowanie obrotów na luzie i jak mu przycisne gaz do dechy to go zamuli i dopiero dostaje kopa. Byłem na podłączeniu do kompa nie ma żadnych błedów.
bociannielot - Pią Cze 15, 2012 21:14
W SDi możesz sobie sam wybłyskać błędy poza tym 400 jest lżejszy chyba od 600-ty.
kadzaf - Pią Cze 15, 2012 21:28
kpolski napisał/a: | bolączką to falowanie obrotów na luzie |
Pewnie przydałoby sie przeczyscic nastawnik w pompie.
Balas87 - Pią Cze 15, 2012 22:13
albo czujnik w pompie
kpolski - Sob Cze 16, 2012 15:26
Gdzie znajdę ten nastawnik albo czujnik mozna o wiecej wskazówek
Mundekk - Sob Cze 16, 2012 18:00
kpolski, na samym początku możesz wywalić katalizator. U mnie też nie miał mocy od razu po wciśnieciu gazu a zbieral sie dopiero jak troche go odjąłem. Wywaliłem katalizator, problem zniknął a ja zarobiłem na tym oponad 500zł
kadzaf - Sob Cze 16, 2012 19:36
kpolski napisał/a: | Gdzie znajdę ten nastawnik albo czujnik mozna o wiecej wskazówek |
Wpisz w google czyszczenie pompy vp37, google prawde ci powie
Co do porowania to moze byc jeszcze zbyt pózny zapłon,przydałoby sie sprawdzic kąt wtrysku
A i jaki rozmiar oponek miały auta ?
bubas83 - Wto Cze 19, 2012 08:37
Mundekk, a co wstawiłeś zamiast kata?? Zwykłą rurę? Nie zmienił się dźwięk tłumnika?? Bo też myślę żeby to zrobić, tylko nie wiem czy wystarczy zwykła rura, czy może jakaś strumiennica albo mały tłumnik dopasować od czegoś. A co do zbierania się to faktycznie, brat miał r400 sdi, a ja mam 600 sdi i różnica jest dosyć spora. Też jestem ciekawy dlaczego tak jest.
Pawkaz - Wto Cze 19, 2012 10:09
Sytuacja wyglada tak ze R 600 SDi duzo gorzej sie zbiera w upalne dni.Spowodowane jest to faktem, iz dostaje sie gdzies tam geste powietrze niz podczas chlodniejszych dni.
sobrus - Wto Cze 19, 2012 10:12
420SDI ma 11,2 do setki
620SDI ma 11,6
więc powinny zbierać się podobnie.
Co do katalizatora to nie można go wywalić ot tak sobie, ponieważ w ten sposób zmienia się parametry wydechu (odpęża się silnik).
To może spowodować spadek mocy, choć nie wiem jak to jest w przypadku silników doładowanych.
szoso - Wto Cze 19, 2012 10:55
sobrus napisał/a: | choć nie wiem jak to jest w przypadku silników doładowanych. |
już Ci mówię, odmula się
sobrus - Wto Cze 19, 2012 11:47
Wiesz, nawet posiadacze wolnossących odczuwają odmulenie.
Bo nie ma nic gorszego niż zatkany kata.
Ale czy silnik ma faktycznie większą moc niż bez zdrowego kata - to moze wykazać tylko hamownia. Ponoć w benzynowych Roverach daje to efekt odwrotny (wg pomiarów).
Ja sam mam tłumik (ale z dławikiem) i zbiera się zdecydowanei lepiej, niż na rozsypujacym sie katalizatorze. Przynajmniej tak mi sie wydaje
bociannielot - Wto Cze 19, 2012 12:01
sobrus napisał/a: | Ale czy silnik ma faktycznie większą moc niż bez zdrowego kata - to moze wykazać tylko hamownia. | lub licznik prędkości, u kumpla w autku przed wycięciem kata 217max, po 230
KRYS - Sro Cze 20, 2012 07:58
kpolski,
A jaki rozmiar felg i opon w tych autkach?
Bo jak ty masz większą srednicę felgi z oponą to autko gorzej przyśpiesza i to znacznie.
Sprawdź jeszcze na lewarku czy koła swobodnie kręcą się
A skąd wiesz że kolega nie miał modyfikacji? Jest włascicielem od nowosci?
Najlepiej pomierzyc auta jak przyspieszają do 100 km/h
Co do kata to lepiej go wymienić niż wycinac.
szoso - Sro Cze 20, 2012 08:04
KRYS napisał/a: | Co do kata to lepiej go wymienić niż wycinac. |
uzasadnij bo w sdi jest on niepotrzebny
bubas83 - Sro Cze 20, 2012 13:18
Ja tam sie już umówiłem w sobote w warsztacie Tylko nie wiem jaką średnice rury mamy przy wydechu bo bym sobie z roboty przyniosł i bym nie musiał płacić. Ciekawe jaka bedzie różnica
KRYS - Sro Cze 20, 2012 16:15
szoso,
Auto może nie przejsc badania technicznego
Mogą byc problemy przy kontroli policji za zachodnią granicą.
Dźwiek wydechu fatalny
I wydaje mi się ze tłumiki szybciej sie przepalają
Mundekk - Sro Cze 20, 2012 17:56
KRYS, nie gadaj jak nie wiesz. W turbo dieslu nie ma efektów ubocznych. Ja u siebie wstawiłem strumienice z allegro pasowała p&p. Dzwięk silnika nie zmienił się w ogóle, jedynie co to turbina troche bardziej gwizda. Auto przejdzie badanie techniczne bez problemu bo w dieslach nie mierzy się skłądu spalin a jedynie stopień zadymienia i to też rzadko sie go sprawdza. Zresztą nawet jak będa sprawdzac to i tak bez katalizatora bezproblemowo można go przejść. Poprawe dynamiki natomiast czuć od razu. Mój kat miał 150 tyś przebiegu więc jeszcze raczej nie zapchany, a po wywaleniu auto i tak sie odmuliło.
bubas83, http://allegro.pl/honda-l...2432089221.html - tutaj masz gotowe rozwiązanie pasuje idealnie wystarzczy tylko wykecić stary katalizato i przykręcić to. A jak będziesz chciał robić u mechanika to pamiętaj żeby nie dac sie nabrać na sztuczke typu że mechanik zrobi to za darmo pod warunkiem że zabierze stary katalizator. One są dużo warte, zachowaj go dla siebie i sprzedaj na allegro.
bubas83 - Sro Cze 20, 2012 20:17
Spoko Mundekk, wiem że są dużo warte, kumpel robi w tłumnikach i mówił żebym w żadnym przypadku nie zostawiał. Ciekawe rozwiązanie ta strumiennica Ci powiem Musze sie zapytać czy tam u niego tez mają, a jak nie to zamówie. A co do tego gadania że nie warto i że przeglądu nie przejdzie, to widze że wypowiadają sie osoby, które tego nie robiły. Troche czytałem o tym i jak narazie wszyscy są zadowoleni. Dlatego myśle że mojemu roverkowi też pomoże, a przy okazji wymienię olej i filtry za free jak dobrze pojdzie
Balas87 - Sro Cze 20, 2012 21:26
u mnie jedyny efekt uboczny po wywaleniu kata jest taki iż auto bardziej wali spalinami niż kiedyś :D czuć tak jakbyś stał koło starego autosana
redcloud - Czw Cze 21, 2012 15:54
Mowicie, ze jak wywale kata i wstawie ta strumienice co Mundekk pokazal to moj klekot sie troche odmuli (zwlaszcza w dolnych zakresach obrotow) --> R45 2.0 iDT
Jezeli tak to za ile mozna sprzedac katalizator? I gdzie, na zlomie? (rozumiem, ze platyna wysoko stoi)?
W sumie jezeli koszt zakupu strumienicy = koszt sprzedazy kata i spowoduje to odmulenie autka to chyba warto?
Mundekk - Czw Cze 21, 2012 16:12
redcloud, moje sie odmuliło i właśnie troche poniżej 2 tys chyba najbardziej to było czuć. Ja swój katalizator sprzedałem za 660zł na allegro więc jestem 500zł do przodu nawet po kupnie strumienicy.
Pawkaz - Czw Cze 21, 2012 16:46
redcloud napisał/a: | I gdzie, na zlomie? |
Na zlomie malo zapewne dostanesz.Wystaw ogloszenie na alledrogo, lub poszukaj w necie firm ktore je skupuja
|
|