|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 45] PROBLEM Z MOCOWANIEM ALUSÓW 7jx15H2
gowar - Wto Cze 26, 2012 21:29 Temat postu: [R 45] PROBLEM Z MOCOWANIEM ALUSÓW 7jx15H2 Witam wszystkich, moje autko r45 1.4 z 2001 r, pisze z pewnym problem, auto na stalowych felgach 14'', chcialbym zalozyc alufelgi 15'',
wymiary jakie znalazlem na feldze:
7Jx15H2
7059/1
100
e28
ET nie znalazlem ale moze to e
chodzi o to ze nie do konca pasuja, nakretki nie daja sie nakrecic wiecej niz do polowy swojej dlugosci, a felga jakby nie wchodzila na piaste. Istnieje mozliwosc zalozenia jakiegos dystansu niegrubego lub przejsciowki z dluzszym kolnierzem piasty? a wymiana srub ktore sa w piascie da sie wymienic na dluzsze?
prosze o pomoc, pozdrawiam
kuba227d - Wto Cze 26, 2012 21:40
Śruby na piaście można, a nawet trzeba zmienić, a jak nie to dorobić, bo jak będzie nakrętka nakręcona na śrubie na zbyt krótkim odcinku, to przy dużych bocznych obciążeniach istnieje ryzyko "urżnięcia" gwintu. Zresztą z tego, co mi wiadomo, to przy zmianie stalowych felg na alu zaleca się wymianę śrub
BetJar - Wto Cze 26, 2012 21:48
Podaj średnicę otworu centrującego, ja mam 7jx15h2 śr. otw. 56,1 jak pamiętam i pasują.
tronsek - Sro Cze 27, 2012 05:05
gowar napisał/a: | a felga jakby nie wchodzila na piaste. | Otwór centrujący za mały. Sprawdź, czy w felgach nie są założone pierścienie centrujące i pewnie właśnie dlatego nie wchodzą.
bizon - Sro Cze 27, 2012 06:05
kuba227d napisał/a: | Zresztą z tego, co mi wiadomo, to przy zmianie stalowych felg na alu zaleca się wymianę śrub |
Raczej tylko nakretek. szpilki zostaja
frydrys - Sro Cze 27, 2012 07:41
miałem ten sam problem jak miałem felgi BBSy otwór centrujacy był za mały i nakretki nakrecały sie raptem połtora obrotu wiec go lekko rozwierciłem włuknina i wlazło na swoje miesjce
bizon - Sro Cze 27, 2012 09:02
a jak nie otwor centujacy, to znaczy ze et tak niskie ze trzeba wymienic szpilki na dluzsze
gowar - Sro Cze 27, 2012 18:08
Dziekuje wszystkim za podpowiedzi, otwor w feldze 56,1. Z jednego sklepu gdzie sprzedaja dystanse takze odpisali mi ze wymiana szpilek wystarczy, ok zgadzam sie z tym ze sruby trzeba zmienic na dluzsze, ale zalozylem dzis felge na przednie kolo i porobilem zdjecia, kolnierz piasty nie dochodzi do felgi, samej felgi nie da sie juz wcisnac bardziej, nawet jesli otwor centrujacy bylby duzo wiekszy, wogole to kolnierz piasty wydaje mi sie za krotki, tez tak macie? taki ma byc? felga powinna byc osadzona takze na piascie, na samych srubach wydaje mi sie to zbyt niebezpieczne, ponizej fotki pozdrawiam
kuba227d - Sro Cze 27, 2012 22:54
A jak głęboko możesz ten papier wcisnąć? Bo patrząc na zdjęcia, to felga stalowa ma przy samej krawędzi otworu centrującego wytłoczenie "do wewnątrz" felgi. A na alu jest wycięcie/ wytarcie w drugą stronę, tzn. felga stalowa opiera się na piaście w 2 miejscach - na obwodach na zewnątrz śrub i wewnątrz śrub, natomiast alu tylko na tym zewnętrznym obwodzie
Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem o co mi chodzi
bizon - Czw Cze 28, 2012 07:09
Cytat: | Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem o co mi chodzi |
Ja zrozumialem i tez to widze. moze alu byla spilowana bo ktos mial wiekszy otwor centrujacy
sTERYD - Czw Cze 28, 2012 08:12
niektóre alufelgi faktycznie mają taki stożek. Powinno się dać wytoczyć do niego pierścionek, a najlepiej by było wytoczyć trochę otwór i dorobić pierścień centrujący, żeby się tam trzymał, bo stożek łatwo wyleci i można zgubić.
rovek - Czw Cze 28, 2012 09:57
Na pewno musisz też kupic sobie bardziej stożkowate nakrętki, aby łapały więcej gwintu.
bizon - Czw Cze 28, 2012 11:06
rovek napisał/a: | Na pewno musisz też kupic sobie bardziej stożkowate nakrętki, aby łapały więcej gwintu. |
W zyciu nigdy. stozek musi idealnie pasowac do felgi a nie ze jak kupisz bardziej szpiczasty (choc nie wiem czy wogole takie istnieja) to Ci wiecej gwintu zlapie. dluzsze szpilki i nakretki stozek lub kula, zalezy od felgi
gowar - Czw Cze 28, 2012 15:22
kuba227d napisał/a: | A jak głęboko możesz ten papier wcisnąć? Bo patrząc na zdjęcia, to felga stalowa ma przy samej krawędzi otworu centrującego wytłoczenie "do wewnątrz" felgi. A na alu jest wycięcie/ wytarcie w drugą stronę, tzn. felga stalowa opiera się na piaście w 2 miejscach - na obwodach na zewnątrz śrub i wewnątrz śrub, natomiast alu tylko na tym zewnętrznym obwodzie
Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem o co mi chodzi |
Dokladnie o to mi chodzilo pytajac sie czy tez macie takie krotkie kolnierze piasty:) wczesniej jezdzilem vectra a i tam kolnierze piasty byly duzo dluzsze, i te felgi wlasnie mialem na vectrze, jeden mechanik powiedzial mi ze pierscienie powinny pomoc. Sruby wymienie na pewno, nakretki tez, wychodzi na to ze trzeba dorobic jakis pierscien ale tez myslalem nad cienkim dystansem ktory bedzie mial dlugi kolnierz i wtedy felga osadzila by sie takze centralnie. Jesli ma ktos jeszcze jakis pomysl chetnie przeczytam, pzdr
kuba227d - Czw Cze 28, 2012 15:39
Ja mam u siebie jeszcze stalowe niestety, ale to się niedługo zmieni Pomysłów więcej nie mam, ale tak jak mówisz, pokombinuj coś z pierścieniami albo jakimiś dystansami delikatnymi, do tego dłuższe śruby i ładnie dopasowane nakrętki i powinno być gites
bizon - Czw Cze 28, 2012 16:27
Rozwierc dziure na 60mm, kup pierscienie i tyle.
A przymierzales juz te felgi z oponami?? bo jesli masz takie ET ze sruby musisz na dluzsze wymieniac, to zeby Ci opona przypadkiem nie obcierala o blotnik. jesli nie jestes przywiazany do tych felg to lepiej je sprzedaj i kup takie z wyzszym ET. bo teraz jak wymienisz na dluzsze sruby, to do zimowek rozumiem na stalowkach bedziesz mogl miec jedynie nakretki przelotowe, a to nie bedzie za dobre dla dlugich wystajacych szpilek
gowar - Czw Cze 28, 2012 17:01
bizon napisał/a: | Rozwierc dziure na 60mm, kup pierscienie i tyle.
A przymierzales juz te felgi z oponami?? bo jesli masz takie ET ze sruby musisz na dluzsze wymieniac, to zeby Ci opona przypadkiem nie obcierala o blotnik. jesli nie jestes przywiazany do tych felg to lepiej je sprzedaj i kup takie z wyzszym ET. bo teraz jak wymienisz na dluzsze sruby, to do zimowek rozumiem na stalowkach bedziesz mogl miec jedynie nakretki przelotowe, a to nie bedzie za dobre dla dlugich wystajacych szpilek |
Tak, juz mam nowe opony na tych felgach, przejechalem sie nawet i nic nie obcieralo, nie trzeslo ale po prostu balem sie ze na samych srubach to zbyt niebezpieczne a po za tym przy krotkich srubach nieestetyczne. W zimie bedzie latwiej rozwiazac problem jesli beda juz po dluzsze sruby:)
Jeszcze jedna sprawa jest taka ze nie moge teraz zmierzyc dokladnie otworu centralnego felgi, mam suwmiarke ale nie mam jak z nia podejsc, vectra a ma bodajze 56.5 lub 56.6 a rover 56.1 ale ta roznica nie powinna robic problemu.
Do felg sie przywiazalem, bardzo mi sie podobaja i dlatego tak bardzo chce pokonac zaistnialy problem.
bizon - Czw Cze 28, 2012 17:05
gowar napisał/a: | W zimie bedzie latwiej rozwiazac problem jesli beda juz po dluzsze sruby:) |
No bedziesz musial miec nakretki przelotowe i bedzie pol szpilki wystawac i korodowac
zdenek - Pią Cze 29, 2012 07:18
Może te zdjęcia Ci w czymś pomogą, są stare i nie były robione pod kątem tego zagadnienia.
rovek - Pią Cze 29, 2012 12:07
bizon napisał/a: | rovek napisał/a: | Na pewno musisz też kupic sobie bardziej stożkowate nakrętki, aby łapały więcej gwintu. |
W zyciu nigdy. stozek musi idealnie pasowac do felgi a nie ze jak kupisz bardziej szpiczasty (choc nie wiem czy wogole takie istnieja) to Ci wiecej gwintu zlapie. dluzsze szpilki i nakretki stozek lub kula, zalezy od felgi | O to mi chodziło, pisałem to w porównaniu do ori nakrętek.
gowar - Wto Lip 17, 2012 11:47
zdenek napisał/a: | Może te zdjęcia Ci w czymś pomogą, są stare i nie były robione pod kątem tego zagadnienia.
Obrazek
Obrazek |
Witam znow i sorki ze sie nie odzywalem ale wyjechalem na urlop autem, z Irlandii do Polski i nie mialem neta pod reka. autko stalo u mechanika, wszystko porobione, teraz u lakiernika, i kurde kazdy z nich przeciaga z terminami i nie moge problemu felg rozwiazac. To co widze na zdjeciach to byc moze dobre rozwiazanie, dospawac na rowno ten stozek do felg plus dluzsze sruby. W polsce jeszcze kilka dni i powrot, wzialem jedna felge ze soba ale nikt bardzo nie ma rozwiazania na to, a mechanik stwierdzil ze jak wybije stare sruby i wbije nowe to moga byc luzne, no chyba ze grubsze, i nie wiem.
bioly - Nie Lut 17, 2013 09:22
TEz mam alufelgi od Vectry i otwor niby wiekszy niz w R ale nie dochodza. wlasnie to mnie dziwi. Bede szpilki wymienial gdy sie zrobi troszke cieplej
greg-si - Nie Lut 17, 2013 10:00
bioly, oryginalne alu też daje taki efekt jakby cała nakrętka nie łapała szpilki
normalna rzecz u nas
bioly - Nie Lut 17, 2013 10:28
Nawet nakretki zmienilem na stozkowe bo takie byly wymagane ale slabo na szpilke wchodza. Niby otwor w feldzie wiekszy a tu taki cyrk
Pozdrawiam
|
|