Zobacz temat - [rover 200] dusi się i szarpie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [rover 200] dusi się i szarpie

Mia - Sob Cze 30, 2012 20:58
Temat postu: [rover 200] dusi się i szarpie
Witam, od dwóch dni mam roverka 200 1.4 benzyna , niestety autko na obrotach poniżej 3 tysięcy dusi się i szarpie po zmianie biegu a czasem nawet w trakcie jazdy na danym biegu jeżeli schodzi się poniżej 3 tys. obrotów... najlepsze jest to że komputer nie pokazuje żadnego błędu, a autko się dławi :cry: ... Jakieś propozycje co mu może dolegać? A i czym najlepiej zabezpieczyć przed korozją ?
Z góry dziękuje wszystkim za pomoc. [/b]

zdzichu - Nie Lip 01, 2012 00:12

Na jakim sprzęcie był sprawdzany? Możesz mieć uszkodzony czujnik ciśnienia bezwzględnego. Niestety on nie jest objęty stałym monitoringiem i nie ma swojego błędu w pamięci, a co gorsze jest wewnątrz sterownika. Można go sprawdzić na T4 lub miernikim po otwarciu sterownika. Mniej prawdopobne jest uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub jego obwód, ale łatwiejsze do sprawdzenia miernikem. Ten czujnik ma jednak dwa błędy w pamięci, ale to nie znaczy że muszą być zanotowane. Błąd jest zapisany dopiero wtedy gdy wskazania czujnika wykraczają poza skrajne wartości.
leszczu - Nie Lip 01, 2012 10:14

Mia, do przejrzenia/wymiany wszystkie elementy układu zapłonowego, czyli świece, przewody, kopułka i palec rozdzielacza. :wink:
Mia - Nie Lip 01, 2012 15:25

Dzięki serdeczne za pomoc... świece i przewody o tym też myślałam... A co dobrze chroni przed korozją lub jak jest to czym to zabezpieczać?
Drwal85 - Nie Lip 01, 2012 15:50

z tym Jeleniem masz to dobre hehehehe :lol:
zdzichu - Nie Lip 01, 2012 23:35

Ja używam od kilkunastu lat szwedzkiego środka o nazwie NOXUDOL. Mają całą gamę preparatów. Pod spód bezpośrednio na rdzę (zdrapać lużną warstwę) Jest NOXUDOL 700
Po kilku-kilkunastu dniach nałożyć NOXUDOL 900. Do przestrzeni zamkniętych jest NOXUDOL 750. O ile wiem to używa tego volvo i ssab.

rovek - Pon Lip 02, 2012 07:15

zdzichu napisał/a:
Możesz mieć uszkodzony czujnik ciśnienia bezwzględnego. Niestety on nie jest objęty stałym monitoringiem i nie ma swojego błędu w pamięci, a co gorsze jest wewnątrz sterownika. Można go sprawdzić na T4 lub miernikim po otwarciu sterownika.

Ale może być tak, że wężyk idący do niego jest zapchany, warto sprawdzić. Wężyk idzie zza filtra paliwa do komputera.

zdzichu - Pon Lip 02, 2012 09:43

Racja. na najprostsze rozwiązaniania czasem są najtrudniejsze.
Mia - Pon Lip 02, 2012 17:01

Zakupiłam boshowskie świece, kable i kopułkę, jutro autko na warsztat idzie i zobaczymy jak będzie.
Najlepsze jest to, że jak się z piskiem opon rusza to później się już nie dusi :d

Zdzichu dzięki za wskazówki mam nadzieje, tylko że autko mi się nie rozsypie jak użyje tych preparatów.

Pozdrawiam :D :mrgreen:

zdzichu - Pon Lip 02, 2012 23:56

Na pewno nie. To jest naprawdę dobre. Ważne jest tylko aby pierwsza warstwa (noxudol 700) dobrze wyschła przed nałożeniem N-900. Ona nie wyschnie tak jak lakier, ale nie powinna się rozmazywać.
Mia - Wto Lip 03, 2012 18:41

Mój roverek po wymianie świec, przewodów i kopułki pracuje równiutko, nie szarpie i nie dusi się... cud malina :D
osarro - Wto Lip 03, 2012 23:09

Skoro jesteś z Łodzi a nie chciałoby ci się bawić osobiście z zabezpieczenie to polecam warsztat na Mimozy 35 - okolice arturówka...jak dobrze pogadasz to autko odbierzesz w ten sam dzień www.konserwacja-samochodow.pl jak sprowadziłem swojego to był całkowicie goły pod spodem i tam właśnie dałem koszt może nie mały zdaje się że 250-300 zł a potem przez 2 lata na uzupełnienia gwarancyjne jedziesz po około 40-50 zł. Ja jestem w każdym razie zadowolony :)
Mia - Sob Lip 07, 2012 16:19

Dzięki za namiary osarro

[ Dodano: Sob Lip 07, 2012 16:19 ]
Autko po wymianie świec, przewodów i kopułki czasem ale sporadycznie zaczyna się dusić i szarpać... nie równo pracuje na niskich obrotach... co mu może dolegać?

hudy23_1985 - Sob Lip 07, 2012 20:45

podstawić sprawna cewkę zapłonową dla sprawdzenia
leszczu - Nie Lip 08, 2012 10:50

Mia napisał/a:
Autko po wymianie świec, przewodów i kopułki czasem ale sporadycznie zaczyna się dusić i szarpać... nie równo pracuje na niskich obrotach... co mu może dolegać?

A palec rozdzielacza ??

Mia - Nie Lip 08, 2012 11:44

No właśnie nie... Sądzisz, że to przez to tak może być? A i jeszcze jedno co może być przyczyną, że mi gaśnie oraz biegi wyskakują?
Drwal85 - Nie Lip 08, 2012 11:51

co do wyskakujących biegów:) na początku wymień olej w skrzyni.
leszczu - Nie Lip 08, 2012 11:53

Mia napisał/a:
No właśnie nie... Sądzisz, że to przez to tak może być?

Jak najbardziej. :wink:
Mia napisał/a:
A i jeszcze jedno co może być przyczyną, że mi gaśnie

W jakich warunkach, dokładniej opisz. :wink:
Mia napisał/a:
oraz biegi wyskakują?

Tu raczej wymiana oleju nie pomoże. Prawdopodobnie skrzynia będzie do wymiany. :neutral:

Mia - Nie Lip 08, 2012 12:25

Jak ruszam z jedynki lub wsteczny....
leszczu - Nie Lip 08, 2012 12:28

Mia napisał/a:
Jak ruszam z jedynki lub wsteczny....

Może po prostu mało gazu dajesz. Z tego co pisałaś w innym temacie, to autko masz od niedawna, więc może chodzi tylko o przyzwyczajenie. :wink:

Mia - Nie Lip 08, 2012 12:37

Jeżdżę różnymi autami a tylko z tym problem... no ale cóż może masz rację...
Drwal85 - Nie Lip 08, 2012 13:15

nie mówię, że na 100% to może, ale warto spróbować - to nie jest drogi koszt. Nie wiadomo czy kiedykolwiek ktoś wymieniał w skrzyni twojej olej.
Myślę, że usunie to twój problem i zacznie fajniej i cicho pracować skrzynia. :mrgreen:

Tylko wymień cały olej, żeby nie dolewali. Jak ja robiłem to odessali mi cały stary i zastąpili go nowym.