Zobacz temat - [R75] czujnik walka rozrzadu w CDT - warto kupic zamiennik
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] czujnik walka rozrzadu w CDT - warto kupic zamiennik

dawidd - Pią Wrz 28, 2012 18:42
Temat postu: [R75] czujnik walka rozrzadu w CDT - warto kupic zamiennik
Witam
Mam problem z odpalaniem gorącego silnika w moim R75 - na zimnym startuje zawsze, na ciepłym muszę b długo kręcić. Po przeczytaniu paru tematów doszedłem do wniosku ze to będzie czujnik walka rozrządu. Szukając go, trochę sie przeraziłem cena 500-600zl
Ale znalazłem coś takiego za 149 zl
http://allegro.pl/czujnik...2648440374.html

Czy ten wynalazek będzie pasował i czy warto pchać sie w takie wyroby?
A może ktoś ma namiar na oryginał, ale tańszy niż 500zl ?
pozdrawiam

sash997 - Pią Wrz 28, 2012 21:19

przerabiałem to u siebie,szukałem oryginału ale po okolicznych miastach i nie mieli nic... w jednym sklepie gość mi znalazł właśnie jakiś zamiennik ale mi go nie polecał, powiedział że jak go założe to bedzie albo działał albo nie :razz: mógłbyś spróbować ten zamiennik jeśli nie boisz sie że bedziesz musiał go zareklamować ze 2 razy :wink: ja tam dałem spokój i kupiłem używke
kris-tofer - Pią Wrz 28, 2012 22:48

Słabo szukacie panowie :)
http://forum.roverki.eu/v...p=470701#470701
W ASO BMW taki czujnik kupowałem za 360zł oryginał oczywiście.

andzus - Sob Wrz 29, 2012 11:24

korzystając z okazji, aby nie zakładać nowego tematu mam pytanie czy po wymianie tego czujnika trzeba resetować komputer (wypiąć aku) bo u mnie po wymianie nie chce w ogóle odpalić i musiałem założyć z powrotem stary, bo ten pali przynajmniej na zimnym.
kris-tofer - Sob Wrz 29, 2012 11:34

nie trzeba resetować kompa, zakładasz nowy i ma hulać :)
andzus - Sob Wrz 29, 2012 11:38

dzięki, no to czujnik do reklamacji
dawidd - Sob Wrz 29, 2012 14:49

a kopiłeś używany czy nowy zamiennik?
andzus - Nie Wrz 30, 2012 12:41

Używany, na allegro, nie oryginalny tylko od BMW, ale ponoć pasujący do R75. Dają 14 dni gwarancji rozruchowej.
szpynior - Nie Wrz 30, 2012 21:32

dawidd, a to nie przypadkiem czujnik położenia wału odpowiada za ciężkie odpalanie na ciepłym ? Mam to samo i na kompie wyszło że czujnik położenia wału.
dawidd - Pon Paź 01, 2012 08:07

Wszedzie na foum piszą ze czujnik położenia walka rozrządu - chociaż generalnie biorąc na logike to i jeden i drugi muzę robić podobne objawy. A gaśnie ci podczas jazdy? Jakim komputerem sprawdzałeś? Domowym czy w serwisie T4?
szpynior - Pon Paź 01, 2012 21:23

dawidd, nie gaśnie podczas jazdy, tylko jak jest ciepły to nie odpalę. Jak się przestudzi to jak ręką odjął. Silnik sprawdzany na KTS BOSCH. Pokazał się błąd P1E25 była rozmowa w tym temacie :
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54170

sash997 - Pon Paź 01, 2012 21:32

szpynior P1E25 dobrze znam :wink: to błąd czujnika wałka rozrządu (tego u góry),worze jeden w bagażniku tak na wszelki wypadek :mrgreen:
szpynior - Pon Paź 01, 2012 21:42

sash997, hmm a mi powiedzieli że położenia wału :/ naszczęście mam taki, jutro zamontuje o zobaczę co się będzie dziać .
sash997 - Pon Paź 01, 2012 22:33

pewnie sugerowali sie opisem błędu - kontrola obrotowa silnika :idea:
dawidd - Wto Paź 02, 2012 06:22

u mnie po odpaleniu tez raczej nie gaśnie - raz w trasie zgasł ale zakręciłem 2 razy i załapał. Gdy jest gorący to odpala za 2 -3 razem zawsze. I w sumie tak mnie to zastanawia bo sporo osób pisze ze gdy ma gorący motor to nie da rady odpalić, a u mnie zawsze odpala tyle ze po długim kręceniu. Zapala jak by starego grata próbował odpalić - kreci coraz szybciej aż łapie - wstyd jak nie wiem
Rowan - Sob Paź 27, 2012 14:22

Ja troszke wróce do tematu :) U mnie wygląda to lekko inaczej :) Gorący silnik odpalę zawsze, zupełnie zawsze :) Zimny również, ale już taki pośredni, tak jak postoi z godzinkę, to jest problem i kręcenie nic nie pomoże... Długo się zastanawiałem co to jest, no bo właśnie, zwykle problem z czujnikiem położenia wałka, to tylko gorący i po dlugim kręceniu odpali, a u mnie nie ma siły, tylko trzeba "tykać", czyli kilku sekundowe kręcenie i w końcu za n-tym razem zaskoczy jak nigdy nic, raz po 3-4 razie, a czasem po 30stym ;) Błędu na kompie nie pokazywał, ale obserwowałem i jednak się okazało, że czujnik wałka, bo po prostu, jak trafiła mi się taka sytuacja, od razu polałem go zimną wodą i zapalił na dotyk, i tak kilka razy było. I teraz tak jeżdże z wodą w bagażniku i spokojnie szukam sobie czujnika w dobrych pieniądzach, ale niestety nic poniżej 370zł na BMWstore nie mogę znaleźć. Macie może jakieś inne miejsce, gdzie jest taniej? :)
dawidd - Sob Paź 27, 2012 17:29

ja tez nie znalazłem taniej originalu, zamiennik na allegro byl za 149zl nowy, ale bez gwarancji - znaczy niby jest ale jak zapytałem dokładnie to na elektryczne części .... itd ze nie ma
cin1391 - Wto Maj 12, 2015 07:43

Pytanie z innej beczki.

Czy czujnik położenia wałka rozrządu wpływa na normalną pracę silnika, np na biegu jałowym?

Pytam, ponieważ ostatnio jak rozbierałem auto, to wypiąłem kostkę, zorientowałem się dopiero po dwóch dniach, a praktycznie nie zauważyłem różnicy w pracy silnika.

I w sumie później odpaliłem samochód i wpinałem i wypinałem czujnik, sprawdzając reakcję silnika - brak reakcji.

Proszę o informację, za co dokładnie odpowiada ten czujnik, jakie mogą być objawy jego uszkodzenia?

Punx - Czw Maj 14, 2015 11:56

Ale że co, że jak, odpaliłeś auto z odpiętym czujnikiem ? Mnie się to nigdy nie udało, jak mi czujnik nawalał i musiałem go chłodzić żeby auto odpaliło to zdarzyło mi się kilka razy nie podpiąć w ogóle kostki = silnik nie chciał startować.
cin1391 - Czw Maj 14, 2015 12:17

Punx napisał/a:
Ale że co, że jak, odpaliłeś auto z odpiętym czujnikiem ? Mnie się to nigdy nie udało, jak mi czujnik nawalał i musiałem go chłodzić żeby auto odpaliło to zdarzyło mi się kilka razy nie podpiąć w ogóle kostki = silnik nie chciał startować.


Dlatego właśnie pytam, bo dla mnie to był szok. Pokręciłem ze 3-4 sekundy i odpalił. Chodził normalnie. A potem patrzę - odpięta kostka czujnika. Nie ogarniam tego. I czy ją podpinam, czy nie, silnik pracuje tak samo.

Jedynie gorzej odpala, bo zamiast "na strzał", to trzeba te 3-5 sekund pokręcić.

Punx - Czw Maj 14, 2015 12:24

Może masz jakaś witaminke od MaReK'a :) Wspominał mi kiedyś że chce ogarnąć temat pomijania sprawdzania czujnika wałka przy odpalaniu ...
SeniorA - Czw Maj 14, 2015 12:46

cin1391 napisał/a:
Czy czujnik położenia wałka rozrządu wpływa na normalną pracę silnika, np na biegu jałowym?
nie , bo nie bierze udziału w sterowaniu , można go wypiąć. Jest potrzebny tylko do rozruchu dla ECM do określenia czasu wtrysku paliwa.
cin1391 napisał/a:
I czy ją podpinam, czy nie, silnik pracuje tak samo
prawidłowo.
cin1391 napisał/a:
jakie mogą być objawy jego uszkodzenia?
nieodpalanie , ale może to być też wina przekaźnika który go zasila.
MaReK - Wto Maj 19, 2015 11:12

Punx napisał/a:
Może masz jakaś witaminke od MaReK'a :)

Witaminka nie siedzi w tablicy map. Nie posiadam wiedzy jak można go wyłączyć. Niektórzy specjaliście twierdzą, że to kwestia jednego bajtu. Inni, że to kwestia map startowych.

Najczęściej usterka dotyczy nieodpalania na ciepłym silniku. Niektórzy z forumowiczów mieli na to metodę taką, że jeździli bez osłony silnika i mieli powietrze sprężone w puszcze ;) Wyjmowali czujnik, psikali z puszki odwróconej, schładzali czujnik, montowali i odpalali auto ;) Metoda trochę karkołomna, ale jak co komu pasuje ;)

Odłączony czujnik nie pozwoli nam na odpalenie silnika. Jednak błąd zapiszę się w logu sterownika. Odłączony czujnika podczas pracy nie wpłynie na jego pracę ale błąd się zapisze.

Ostatnio zakupiłem czujnik od BMW E46 330d (nie 320d). Zagadał z naszym R, chociaż niektórzy twierdzili, że nie pasuje. Może od wersji 320d nie pasuje, ale od 330d mnie zadziałał.

Zauważyłem też, że ma znaczenie mocowanie tego czujnika. Na przykład czujnik nie działa - nie odpala ciepłego silnika. Zdejmuję na chwilę oring, montuję go bez niego - czujnik wpada trochę dalej - i auto odpala - tyle że bez oringu nie da się jeździć.

Ostatnio wymieniałem pokrywę zaworów. Wyjąłem na 100% sprawny czujnik. Położyłem na półce. Założyłem nową obudowę i dupa... czujnik nie działa :) Założyłem inny, też sprawny działa, a mój działa w innym aucie... takie czary ;)

Punx - Wto Maj 19, 2015 11:29

Na rozgrzany czujnik sprężonym (zimnym) powietrzem - hmm tam jest elektronika a elektronika nie lubi nagłych drastycznych zmian temperatur, ja takie chłodzenie wykonywałem polewając czujnik wodą o temperaturze 20-25st C ...

Co do czujnika od BMW to ja kupiłem zamiennik za 270pln i niestety zachowywał się chimerycznie, gorzej niż ten mój uszkodzony ... raz odpalał a innym razem nie, dlatego wziąłem ze Szrotu za 150pln stary oryginał przejeździłem rok a jak zaczęły się kłopoty to go na tym szrocie wymieniłem na kolejną używkę tym razem za 0 pln.

Qbs - Sro Maj 27, 2015 17:02

pytanie trochę z innej beczki, jakie jest prawidłowe napięcie na tym czujniku (mam na myśli ten u góry obok wlewu oleju). Bo nie wiem czy czujnik padł czy ma za niskie napięcie.
wellman - Sro Maj 27, 2015 17:22

Qbs, masz tu ładną "instrukcję obrazkową", zapożyczoną z brytyjskiego forum, jak przetestować ten czujnik i jakie powinien mieć wartości. :-)
Qbs - Sro Maj 27, 2015 20:24

wellman napisał/a:
Qbs, masz tu ładną "instrukcję obrazkową", zapożyczoną z brytyjskiego forum, jak przetestować ten czujnik i jakie powinien mieć wartości. :-)
Dzięki wielkie, ja jak wypiąłem czujnik i sprawdziłem na kablach napięcie to przy włączonym zapłonie mam 1.3 V :| chyba coś jest nie teges, co może być powodem ? Ale nie wiem czy to dobrze zrobiłem bo mam inne kolory kabli :P tzn jeden kabel jest czerwono-biały (dwukolorowy) a reszta tak samo. Co myślicie o takim domowym teście ? https://www.youtube.com/watch?v=W_OBB30qbx0
wellman - Sro Maj 27, 2015 20:33

Jeśli zmierzyłeś go tak jak na tym zdjęciu i masz tak niskie napięcie, a przy tym problemy z odpalaniem, to znalazłeś przyczynę problemu. :P

Podmień czujnik na inny i zobaczy, jak się wtedy będzie zachowywał.

Qbs - Sro Maj 27, 2015 20:45

No w tej sposób tego nie robiłem, będę musiał spróbować. Czyli od początku, stojąc przed autem, 1 pin z prawej to minus, 2 pin z prawej (środkowy) to plus a 3 pin licząc do prawej (pierwszy z lewej) to sygnał ?
wellman - Sro Maj 27, 2015 21:50

Według obrazka wpinasz się w żółty kabelek plusem, a masę masz na na silniku, nie inaczej.