Zobacz temat - [r25 1.6] przerywa, dusi się, gaśnie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r25 1.6] przerywa, dusi się, gaśnie

alexkret - Pią Paź 12, 2012 07:52
Temat postu: [r25 1.6] przerywa, dusi się, gaśnie
Witam. Tak jak w temacie moja dziewczyna ma dziwne problemy ze swoim roverkiem. Mnie coś takiego spotkało raz jak jechałem jej samochodem a wygląda to tak:

Jadąc na 3 biegu po wciśnięciu gazu, samochód wszedł na jakieś 3tyś obr i nagle zaczął przerywać jakby nie dostawał paliwa. Przy delikatnym dodawaniu gazu jakoś się rozpędzał i na 3ce udało mi się dojechać do domu. Stojąc na wolnych obrotach chodził nierówno, miał ochotę zgasnąć a wciskając gaz w podłogę dusił się, dopiero po kilku krotnym naciśnięciu na gaz, bardzo szybkim wkręcał się na obroty. Po za holowaniu go do mechanika, żeby go zobaczył odpalił na strzał i jeździł normalnie (po 20min stania). Zapalił się błąd i mechanik dziewczyny powiedział że to błąd akumulatora i chyba centralnego (nie było mnie przy tym ale dla mnie coś nie tak z tymi błędami). Takie coś robi się co tydzień, dwa.

Byłbym bardzo wdzięczny za wszystkie rady i sugestie bo mechanik nie wie co to może być...

bolcik - Pią Paź 12, 2012 09:03

Witaj do sprawdzenia palec i kopulka na poczatek, troche dalej swiece, przewody i cewka na koncu czujnik polozenia walu.

Sugeruję zmienić mechanika tez ;)

leszczu - Pią Paź 12, 2012 13:20

Również wina może leżeć po filtrze paliwa jak i po samej pompie paliwa. Często roverek jeździ na rezerwie ??
alexkret - Pią Paź 12, 2012 16:02

Ok właśnie miałem przyjemność prowadzić go zepsutego do domu. Teraz przy dodawaniu gazu przerywa cały czas, wcześniej coś takiego było jak były uwalone cewki, po wymianie było ok więc wydaje mi się że coś z zapłonem chyba znowu jest nie tak. Co do paliwa to nie jest to mój samochód ale z tego co pytałem dziewczyny to gdy wskazówka dochodzi do pierwszej czerwonej kreski to go tankuje. A i jeszcze jedna rzecz, zapaliła check engin ale nie na stałe tylko zaczął migać i zgasnął może to coś znaczy?
brkzzz - Sob Paź 13, 2012 02:00

alexkret, czy mierzyłeś napięcie podczas pracy silnika? (bieg jałowy oraz wysokie obroty)
alexkret - Sob Paź 13, 2012 09:12

Jeszcze nic nie było sprawdzane bo nie było czasu. Dziwi mnie aby jedna rzecz, że samochód po nocy 'naprawia się' i jeździ bez problemów tydzień, dwa bez żadnych objawów.

Takie pytanko jeszcze co do benzyniaków czy są jakieś interfejsy diagnostyczne do nich. Wiem że na forum jest temat z takim czymś do diesla ale czy do benzyny takie coś można dostać? Czy może od diesla też coś odczyta?

leszczu - Sob Paź 13, 2012 09:53

Jeśli "check" zapala się i gaśnie to ja bym wybrał się na komputer i sprawdził błędy, bo tak szukać i wymieniać po kolei jest nie rozsądne.
piotrekcrash - Sob Paź 13, 2012 13:12

alexkret,do benzyniaka najtaniej kupić ELM327 na alledrogo koszt poniżej 50zł.

Ale koniecznie sprawdź czy autko jest zgodne z OBDII - na komputerze jest podłużna naklejka, a na niej powinien widnieć po środku napis EOBD.

Ewentualnie jeżeli Twoje autko jest po 2001 roku to na pewno będzie obsługiwać.

alexkret - Sob Paź 13, 2012 16:42

Roverek został podłączony pod jakiegoś kompa i są błędy p1316 i p1300. Szukam po forum jakiegoś objaśnienia błędów ale na głównej znalazłem aby do r25 itd. Jeżeli ktoś ma jakiś skan błędów albo wie skąd je mogę ściągnąć to byłbym wdzięczny. Z tego co sam poszukałem to:
p1316 misfire causing exess emission
p1300 misfire causing calfolyst damage
Nie wiem czy są one dobrze odczytane, znalazłem je w necie.

brkzzz - Sob Paź 13, 2012 22:14

alexkret, na mg-rover.org stoi, że zarówno P1300, jak i P1316 to;
Random/multiple cylinder(s) - misfire detected
Spark plug(s), HT lead(s), injector(s), ignition coil(s), low compression, wiring

Czyli elektryka do sprawdzenia.

alexkret - Nie Paź 14, 2012 07:22

brkzzz, wielkie dzięki za odpowiedź. Jeszcze jakby ktoś mi napisał co to jest HT lead(s) i ignition coil(s) byłbym wdzięczny.
brkzzz - Nie Paź 14, 2012 11:23

HT lead = High Tension lead = przewody wysokiego napięcia
ignition coil = cewka zapłonowa
misfire detected = brak zapłonu mieszanki

Myślę, że powinieneś zacząć od sprawdzenia jest całej drogi iskry od cewki, aż do świec (cewka, kopułka, palec rozdzielacza, przewody WN, świece), następnie kompresję na cylindrach, układ dostarczania paliwa (filtr paliwa, pompa, itd.)

piotrekcrash - Nie Paź 14, 2012 11:52

alexkret napisał w temacie, że chodzi o Rovera 25 więc ani kopułka ani palec rozdzielacza nie występuje.
Masz do sprawdzenia świece i cewki pod plastikową maskownicą pokrywy silnika.

A później tak jak kolega brkzzz pisze: filtr paliwa, pompa, itd.

alexkret - Pon Paź 15, 2012 08:19

Dzięki za odpowiedzi. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie kabli cewek? Jedyne co sam wczoraj sprawdziłem "spryskałem" kable cewki wodą ale nie widziałem żeby gdzieś iskry skakały ale to sposób najprostszy a elektryk dopiero na wtorek, środę....
leszczu - Pon Paź 15, 2012 18:40

alexkret napisał/a:
Jedyne co sam wczoraj sprawdziłem "spryskałem" kable cewki wodą ale nie widziałem żeby gdzieś iskry skakały

To chyba jednyny sposób na sprawdzenie tych kabelek. Ale moim zdaniem to nie kable, ja tu skłaniałbym się bliżej cewek i świec.

alexkret - Pon Paź 15, 2012 19:47

Dzisiaj teścio zaprowadził go do jakiegoś magika. Ten podpiął go pod jakiegoś KJS'a, pokazało błąd czujnika położenia wału, ponoć sam czujnik był odkręcony ( w swoim r200 wyciągałem go 3 razy i nie wierze żeby ten czujnik mógł się odkręcić...). taka naprawa i podłączenie pod kompa 100zł a najlepsze dalej zaczeło robić się to samo. Świece, cewka (powinno się wymieniać wadliwą czy obydwie?) były wymienione trochę ponad pół roku temu ale filtr paliwa kable wymieniał poprzedni właściciel czyli spokojnie ponad rok temu więc jutro pójdzie to do wymiany bo i tak trzeba i w środę do mojego magika.
leszczu - Pon Paź 15, 2012 19:49

alexkret napisał/a:
(powinno się wymieniać wadliwą czy obydwie?

Wadliwą tylko.

alexkret - Pią Paź 19, 2012 17:45

Siema. Odświeżę temacik trochę. Roverek po wymianie świec, kabli (jeden był rozwalony), cewki ok ale niestety dalej to samo.... Kilku elektryków i każdy rozkłada ręce albo mówi że rovera to nie będzie robił.... Nie pokazuje już żadnego błedu, jest aby przerywanie i gaśnięcie ale została odkryta jedna rzecz. Po zdjęciu klemy z aku na jakieś 30-60sek roverek odpala i jeździ normalnie i np na drugi dzień znowu przerywa itp. Zdjęcie klemy z aku i śmiga dalej. Były przeglądane wiązki kabli, sprawdzane bezpieczniki, wiązka w klapie, wypinane i sprawdzane wszystkie wtyczki jakie są pod maska... Koś ma jakiś pomysł bo już ręce opadają?

A i wymieniony filtr paliwa, pompa ok.

leszczu - Pią Paź 19, 2012 17:49

No to może map sensor ??
alexkret - Pią Paź 19, 2012 17:57

Gdzie go znajdę w r25? Identycznie czasami robi jak tu http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be jak dla mnie brak paliwa
leszczu - Pią Paź 19, 2012 18:07

alexkret napisał/a:
Gdzie go znajdę w r25?

Jest wkręcony w kolektor ssący z u góry z lewej strony.
Cytat:
Identycznie czasami robi jak tu http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be jak dla mnie brak paliwa

Jeśli podobnie robi to pompa paliwa albo wtryski. :wink:

alexkret - Pią Paź 19, 2012 18:13

Ha wtryski nie były sprawdzane a jakiś błąd obejmował i wtryski tylko jak dla mnie to by się działo non stop i ściągniecie klemy z aku nic by do tego nie miało ale może się myle. Czasami jest też tak że chodzi normalnie ale obroty falują i po dodaniu gazu np do 4tyś zawieszają się na 1,5 i zaraz spadają. Wiem że to silniczek krokowy ale czy przez niego mogły by się takie cyrki dziać?
leszczu - Pią Paź 19, 2012 18:21

Krokowy jest od wolnych obrotów. A może TPS szwankuje ??
R-200 - Pon Paź 22, 2012 23:31

Bardzo możliwe jest uszkodzenie czujnika temperatury, zwróć uwagę na wydech w momencie jak nie pali właściwie, jakie są spaliny.