|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [free] Nowa instalacja el.
kuba3er - Sro Paź 17, 2012 17:50 Temat postu: [free] Nowa instalacja el. Witajcie.
Zrobiłem jak powiedziałem. Kupiłem instalację od wersji europejskiej. Dwa dni pracy i przełożyłem wszystko. Co prawda jeszcze wszystko nie podpięte, ale..No właśnie. Wiązka podpięta pod skrzynkę pod maską, generalnie wszystko podpięte prócz prawej lampy przód, i jeden kabel od abs w tylnym kole. nie podpiąłem jeszcze przełaczników konsoli. skrzynka z bezpiecznikami oraz ccu zostało stare. Przekręcam kluczyk, włącza się pompka paliwa, za moment gaśnie i...zapala aby za moment zgasnąć.. Co mogłem przegapić, albo inne sugestie?? Pomóżcie!!!!
R-200 - Sro Paź 17, 2012 18:20
Immo!!
kuba3er - Sro Paź 17, 2012 20:22
TZn>??
wszystko zostało to co było, zmieniłem tylko kable...nawet licznik został ale i on będzie zmieniony na eu.
Skrzynka przeniesiona z prawej na lewą, za to jeszcze brak ruchu szyb- wszystkich. Czy wersja angielska ma sterowanie jakieś w drzwiach kierowcy? Czy jak założyłem wersję kabli eu to muszę zamienić też zamek?
Myślałem że powpinam wszystko na swoje miejsca i będzie hulało, pomyliłem się widać.
Możesz Kolego rozwinąc temat immo?
piotrekcrash - Czw Paź 18, 2012 09:30
Ogólnie jeżeli faktycznie wszystko zostało stare tylko nowa wiązka to powinno wszystko działać. Sprawdź połączenia wszystkich elementów immo bo ewidentnie blokuje Ci zapłon.
sknerko - Czw Paź 18, 2012 12:11
Immo jak zablokuje to wogóle nie kręci, wiem bo mi kiedyś pilot zdechł. Nie tędy droga, sprawdź przekaźnik pompy paliwa może styk ma kiepski, sprawdź multimetrem czy na pompie masz napięcie cały czas czy znika bo pompa powinna działać cały czas tylko że na początku ją słychać a potem już nie.
piotrekcrash - Czw Paź 18, 2012 12:24
sknerko, w MEMS3 przy zablokowanym immo kręci odpala i gaśnie po 1-2sekundach.
kuba3er, jakie masz ECU?
sknerko - Czw Paź 18, 2012 12:33
Mam ten sam rocznik co On 1999 z grudnia a nowsze kompy były od 2001 z tego co wiem
piotrekcrash - Czw Paź 18, 2012 12:37
Nom skoro stary MEMS tam siedzi to faktycznie nie powinien kreić, najlepiej niech się wypowie właściciel jaki na pewno ma komputer wtedy będzie można dalej gdybać.
kuba3er - Czw Paź 18, 2012 16:11
A więc koledzy po kolei. Zakupiłem instalkę ale od diesla ponoć. Jedyna róznica jaką na razie zauważyłem to przyłącze do panelu nawiewów. Tu brak kilku kabli, min. do podświetlenia tejże. A w mojej starej są kable, i z tego co zauważyłem da się przepiąć.
Jeśli chodzi o pompkę paliwa. W starej inst. coś było nie tak i miałem puszczony kabel bezpośrednio z bezpiecznika do kabelka od pompki, więc cały czas chodziła. Tu pompka się włącza, za moment milknie. Przy odpaleniu słyszę jak się włącza i jak gaśnie gdy auto odpala na sekundę. Więc to chyba nie to. Oczywiście spiąłem też eksperymentalnie na krótko, żeby cały czas chodziła ale efekt ten sam.
A no i oczywiście nie działa nic, tzn szyby, centralny po prostu nic..
Co do ecu to mam takie jak na zdjęciu plus to co wklejone do kluczyka.
Liczę na Was, towarzysze...
http://www.imagic.pl/files/24757/DSC_0079.jpg
http://www.imagic.pl/files/24757/DSC_0081.jpg
piotrekcrash - Czw Paź 18, 2012 16:52
To MEMS 1.9 więc immo raczej odpada bo tutaj zablokowane immo blokuje rozrusznik.
kuba3er - Pią Paź 19, 2012 11:01
Też mi się tak wydaje. Otóż dziś odkryłem następujący objaw: przekręcam kluczyk, pompka się włącza i gaśnie. Zapalam- auto staruje na sekundę. Kiedy ponownie przekręcam kluczyk jest cisza....dopiero po kilkunastu sekundach ponownie się uruchamia pompka po przekręceniu kluczyka. Wydaje mi się że pompka powinna startować po każdym przełączeniu kluczyka?? Tak bynajmniej jest w innych moich autach. Co do szyb juz działają. Nie mam dalej prądu w tylnej części samochodu.
Ale wracając do zapalania. Wcześniej, gdy np zakładałem kleme na aku było słychać charakterystyczne pstrykanie pod maską, teraz jest cisza. Również słychać pstryk w skrzynce pod fotelem pasażera, jak również coś w drzwiach pasażera (kiedyś kierowcy). Czy tam jest jakiś moduł od centralnego?? Może to też muszę zamienić?
Poradzicie Panowie!!!!???
piotrekcrash - Pią Paź 19, 2012 11:09
Pompa paliwa może nie zawsze byś słyszalna bo jeżeli wcześniej przekręciłeś kluczyk
nabiło ciśnienia i się jakiś czas utrzymuje wtedy pompka się nie włączy.
sknerko - Pią Paź 19, 2012 11:24
piotrekcrash napisał/a: | Pompa paliwa może nie zawsze byś słyszalna bo jeżeli wcześniej przekręciłeś kluczyk
nabiło ciśnienia i się jakiś czas utrzymuje wtedy pompka się nie włączy. |
Ona chodzi cały czas tylko jak ciśnienie napompuje to jej nie słychać. musi chodzić cały czas żeby ciśnienie utrzymywać.
piotrekcrash - Pią Paź 19, 2012 11:34
sknerko, aha no ok;] tak czy inaczej nie za każdym razem po przekręceniu kluczyka nie zawsze musi być słychać pompę paliwa.
kuba3er - Pon Paź 22, 2012 07:25
OK to co dalej??
Czy możecie coś powiedzieć o tym "centralnym"? Ma to jakiś związek z prawymi drzwiami?
Nie pali się też dioda na zegarach... brak prądu do tylnej klapy..
piotrekcrash - Pon Paź 22, 2012 08:05
W angliku masz z prawej strony zamek matkę, a w kontynentalu powinna być w lewych drzwiach.
kuba3er - Sro Paź 24, 2012 11:55
Auto odpaliłem.
Przyjechał wielki mechanik z serwisu LR i nic nie wymodził. Wogóle auto nie łączyło się z jego komputerem. Skasował 100zł i pojechał....Jednak zauważyłem przy starej instalacji, że jeden z kabelków, które wchodzą do kostki średniej (biało-czarny) CCU jest dodatkowo wspomagany zasilaniem (chyba) z grubego kabla brązowo-niebieskiego..chyba teraz nie pamiętam. Są tam obok wpięte w brązową kostkę dwa grube kable. I auto ożyło. Pali, ale problem z klaksonem, tylną szyba nadal pozostał. Jutro ma jeszcze raz przyjechac, i sie wpiąć. Może tym razem coś się uda zdiagnozować. I jeszcze napisałem w innym poście że u mnie nie ma tej centralki do alarmu, nie widziałem tego pod deską ani takiej duzej białej wtyki jak tak kolega pokazał na zdjeciach...Może to też jest przyczyna moich kłopotów??
Ale na razie ważne że mogę odpalić... Co do reszty czekam na jakieś porady, za które oczywiście dziękuję.
piotrekcrash - Sro Paź 24, 2012 12:04
Jeżeli auto mu się nie łączyło to możliwe, że masz coś namieszane z przewodami złącza OBD.
Żeby nie przyjechał i znowu nie skosował 100pln za nic.
Najlepiej kup sobie ELM327 za 50zł na alledrogo i sam się podepnij i czytaj błędy.
kuba3er - Sro Paź 24, 2012 12:16
No właśnie się nie łączyło...Jedynie widział jakiś błąd czujnika położenia wału czy coś takiego. Reszta martwa, ani komp, ani ccu ani kluczyk nic. Moze teraz jak coś tam połaczyłem to bedzie mozna cos wiecej się dowiedziec..
PS
co do tego elm, to dodatkowo potrzebny jest jakiś program??
piotrekcrash - Sro Paź 24, 2012 14:59
Jeżeli odczytał błąd czujnika położenia wału to jednak się połączył.
A co do ELMa to jest mnóstwo w sieci.
ELM Scan, PCM Scan itp itd poszukaj.
sknerko - Sro Paź 24, 2012 15:01
piotrekcrash, ELM u niego nie zadziała wiem bo mam taki sam jak on i łączy dopiero po 2000r
piotrekcrash - Sro Paź 24, 2012 16:46
sknerko, uu no jak tak to kiepsko. Nie ma taniej alternatywy dla komputerów bez EOBD.
kuba3er - Czw Lis 01, 2012 10:27
Tak jednak się zastanawiam czy to jednak nie ccu. Czy w tej skrzyneczce jest coś co podtrzymuje jakieś napięcie, pamięć, nie wiem...
Otóż jak podpiąłem jak wcześniej napisałem to auto zapala. Jak odepnę tą zworkę to gaśnie kontrolka od otwartych drzwi i auto odpala jeszcze ze dwa razy. Za trzecim już objaw jak na początku. I właśnie myślę czy czasem nie to ustrojstwo nie jest uszkodzone, przynajmniej częściowo bo szyby w drzwiach działają, szyber też, klamka też w klapie....Jutro kolejne podpięcie przez fachowca, może już cos więcej będzie wiadome.
Spać już nie mogę przez to myślenie.... Do jutra
[ Dodano: Czw Lis 01, 2012 10:27 ]
Cześć Koledzy..|Czy może ktoś z was pamięta lub wie gdzie wchodzi ta wtyczka? Bo juz tyle się tego owkładałem i ta mi została . Poprostu nie pamietam.
http://www.imagic.pl/files/24757/DSC_0149.jpg
|
|