Zobacz temat - [Rover 200] Zgubiłem kluczyki od samochodu.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 200] Zgubiłem kluczyki od samochodu.

DJSpeedman - Nie Paź 28, 2012 09:28
Temat postu: [Rover 200] Zgubiłem kluczyki od samochodu.
Witam wszystkich miłośników Roverów. A więc sprawa wygląda następująco. Zgubiłem kluczyki od swojego Rover'a 200 1.6V, zapasowych niestety nie posiadam. Drzwi od samochodu są otwarte, gdyż nie zamknąłem ich przed zgubieniem kluczy. Jest to beznadziejna sytuacja. Nie wiem co zrobić. Jakie działania podjąć? Wymienić wszystkie zamki?? Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki? :D Jak wyciągnąć stacyjkę?
Cezary_Czapski - Nie Paź 28, 2012 09:47

Można dorobić kluczyk do zamka, czy stacyjki na podstawie ich wkładów i bez konieczności ich wymiany. Nie wiem natomiast jak będzie z odpalaniem, bo kluczyki są chyba kodowane - to autko mam zaledwie tydzień :roll: i nie zagłębiałem się w funkcjonowanie układu immo

Poszukaj w necie specjalistycznego zakładu
http://www.favore.pl/2970...hy-slaskie.html
http://www.kluczesamochod...ogramowanie.htm
http://serwis-samochodowy...kie-297042.html
.....

Krzysi3k - Nie Paź 28, 2012 09:52

Pilot jest kodowany, a nie kluczyk, wystarczy kupić inny pilot, nawet używany i jechać na kompa Roverkowego - Testbooka T4.
Cezary_Czapski - Nie Paź 28, 2012 09:56

Krzysi3k napisał/a:
Pilot jest kodowany, a nie kluczyk

Czyli można dorobić zwykły kluczyk i odpalić auto - mając oczywiście pilota ?

ADI-mistrzu - Nie Paź 28, 2012 10:00

Trzeba dorobić kluczyk i dokodować pilot.
Ewentualnie zamiast pilota znać kod który wpisuje się w zamku kierowcy przy pomocy obracania kluczyka, ale znając życie mało kto to posiada.

Cezary_Czapski - Nie Paź 28, 2012 10:06

ADI-mistrzu napisał/a:
kod który wpisuje się w zamku kierowcy przy pomocy obracania kluczyka

To ciekawa opcja :idea: będę musiał zgłębić temat.

Z tematu http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80022
leszczu napisał/a:
Są trzy sposoby na twój problem. Pierwszy, szukasz kompletu, czyli komp, moduł centralki i pilot +jak się uda stacyjkę z kluczykiem. Numery kompa oczywiście muszą się zgadzać z twoim. Drugi, dorabiasz kluczyk i kupujesz używany pilot i go programujesz pod swój komp. Trzeci, dorabiasz kluczyk i usuwasz immo.


i jeszcze http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39506

leszczu - Nie Paź 28, 2012 11:03

Krzysi3k napisał/a:
i jechać na kompa Roverkowego - Testbooka T4.

Niekoniecznie testbook jest potrzebny. :wink:

DJSpeedman - Nie Paź 28, 2012 12:23

Z tematu http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80022
leszczu napisał/a:
Są trzy sposoby na twój problem. Pierwszy, szukasz kompletu, czyli komp, moduł centralki i pilot +jak się uda stacyjkę z kluczykiem. Numery kompa oczywiście muszą się zgadzać z twoim. Drugi, dorabiasz kluczyk i kupujesz używany pilot i go programujesz pod swój komp. Trzeci, dorabiasz kluczyk i usuwasz immo.


Chyba najtańszym sposobem jest sposób 3 tak więc najprawdopodobniej dorobię kluczyk i usunę immobilizer. W związku z tym rodzi się kolejne pytanie, jak to zrobić, co wypiąć aby go usunąć? Zapewne jak zauważyliście mam małe pojęcie na ten temat, tak więc proszę, jeśli możecie to wytłumaczcie mi to tak ,,łopatologicznie". I dzięki Wam za bardzo szybkie odpowiedzi :)

leszczu - Nie Paź 28, 2012 12:32

DJSpeedman napisał/a:
Chyba najtańszym sposobem jest sposób 3

Nie powiedziałbym. Moim zdaniem najtańszym i najlepszym sposobem jest dorobienie klucza i doprogramowanie pilota.

DJSpeedman - Nie Paź 28, 2012 12:43

leszczu napisał/a:

Nie powiedziałbym. Moim zdaniem najtańszym i najlepszym sposobem jest dorobienie klucza i doprogramowanie pilota.


Jeżeli tak sądzisz, tak też zrobię ;) A więc tak od początku, aby dorobić kluczyk, muszę wykręcić jakiś zamek bądź stacyjkę, po czym udaję się do jakiegoś punktu, gdzie zajmują się dorabianiem kluczy tak?
Następnie kupuję na Allegro bądź gdziekolwiek pilot i i teraz najgorsze, trzeba go
do-programować. Czy da się to wykonać samodzielnie? :)
Jeżeli tak, to w jaki sposób?

leszczu - Nie Paź 28, 2012 12:51

DJSpeedman napisał/a:
A więc tak od początku, aby dorobić kluczyk, muszę wykręcić jakiś zamek bądź stacyjkę, po czym udaję się do jakiegoś punktu, gdzie zajmują się dorabianiem kluczy tak?

Tak.
DJSpeedman napisał/a:
Następnie kupuję na Allegro bądź gdziekolwiek pilot i i teraz najgorsze, trzeba go
do-programować. Czy da się to wykonać samodzielnie?

Trzeba szukać dobrego speca z kompem i to najlepiej od Rovera, ale podobno inne tez radzą sobie z doprogramowaniem pilota.
http://www.roverki.pl/index.php/czci-i-warsztaty

DJSpeedman - Nie Paź 28, 2012 13:08

leszczu napisał/a:

Trzeba szukać dobrego speca z kompem i to najlepiej od Rovera, ale podobno inne tez radzą sobie z doprogramowaniem pilota.
http://www.roverki.pl/index.php/czci-i-warsztaty


Takiego gościa muszę sprowadzić do siebie domu, tak? Innej możliwości nie ma? Nie da się tak, żebym np. wyciągnął komputer czy coś takiego z Roverka i poszedł z tym do warsztatu, po to, aby pilot doprogramował mi do tej części wyjętej z mojego samochodu?

leszczu - Nie Paź 28, 2012 13:21

Komp musi być zamontowany w aucie. :wink:
ADI-mistrzu - Nie Paź 28, 2012 13:45

Pod kierownicą po prawej stronie za środkowym tunelem masz złącze OBD.
Koleś wpina się tam komputerem i dogrywa Ci nowy kluczyk.

Więc najpewniej będziesz musiał autko do niego podholować.

DJSpeedman - Sob Lis 03, 2012 12:23

Dobra jak na razie chyba wszystko wiem ;) Jeżeli stanę na jakimś etapie tych prac, to zwrócę się o pomoc. Wielkie dzięki za podpowiedzi, na prawdę. Zabieram się za rozkręcanie zamka. Mimo tego, że niedziela jest, muszę to zrobić jak najszybciej. Rozkręciłem właśnie tapicerkę w drzwiach. :D Lecę działać dalej ;) Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc. ;)

[ Dodano: Sob Lis 03, 2012 12:23 ]
Panowie wracam na forum, ponieważ nie udało mi się rozwiązać tego problemu. Dowiedziałem się jedynie tyle, że doprogramowywanie pilota do Rovera 200 jest dość skomplikowane, a co za tym idzie drogie. Doradzono mi, abym kupił komplet tzn. Stacyjkę z kluczykami i pilotem, oraz 2 zamki. Czy jest jeszcze coś o czym muszę wiedzieć?

leszczu - Sob Lis 03, 2012 12:29

DJSpeedman napisał/a:
Doradzono mi, abym kupił komplet tzn. Stacyjkę z kluczykami i pilotem, oraz 2 zamki. Czy jest jeszcze coś o czym muszę wiedzieć?

Jak juz to trzeba zmienić komputer wraz z modułem centralki/immo i mieć chociaż jeden pilot. Wszystko musi być od jednego auta i numery kompa muszą się zgadzać ze starym.

DJSpeedman - Sob Lis 03, 2012 13:15

Znalezienie takiego kompletu graniczy z cudem.

Co sądzisz o tym. Post ten znalazłem gdzieś na tej stronce.

Miałem ostatnio problem z kodami do immobilisera, poprzedni właściciel nie przekazał mi ich. Piloty przestawały działać i niektórzy "znawcy" straszyli mnie lawetowaniem do serwisu (diagnoza w serwisie 300zł, odczytanie kodów przy użyciu określonego komputera 150zł, nowe piloty 400zł za sztukę -opcja nie dla mnie:) Poszukałem na forach i znalazłem były serwis rovera w okolicach Drezna w Niemczech (100km od granicy).

Koleś nawet nie podłączał samochodu do kompa, otworzył tylko drzwi i odczytał kody z tabliczki znamionowej (swoją drogą nie wiem jak to zrobił, ale cyfry znajdują się w numerze seryjnym auta). Odpalił auto "z kluczka" a zepsute piloty naprawił w około 10min -nie było potrzeby niczego synchronizować i stosować kombinacji opisanych w artykule dotyczącym wymiany baterii. Koszt 27 EURO. Zamówiłem u niego dodatkowego pilota w cenie 79 euro. Miło, szybko i z rachunkiem, co w Polsce jest rzadkością.

Niezła alternatywa na za drogie i niemiłe serwisy w Polsce!!



Słyszałeś o takim sposobie dezaktywacji immobilizera? Jeżeli tak to potrafisz odczytać ten kod? :D

Adrian - Sob Lis 03, 2012 13:35

Korzystał z tego zapewne: http://www.mgrovercodes.com Chcesz, to spróbuj. Niektórym się udawało. Innych samochody nie były dostępne w bazie.
leszczu - Sob Lis 03, 2012 13:43

DJSpeedman napisał/a:
Słyszałeś o takim sposobie dezaktywacji immobilizera? Jeżeli tak to potrafisz odczytać ten kod?

Bajki ktoś pisze.
DJSpeedman napisał/a:
Znalezienie takiego kompletu graniczy z cudem.

Nie powiedziałbym. Ja znalazłem bez problemu.

DJSpeedman - Sob Lis 03, 2012 18:34

Drogi jest taki zestaw? Mógłbyś mi link podać do takiego kompletnego zestawu? ;)
Adrian - Sob Lis 03, 2012 18:52

Kodu EKA do awaryjnego wyłączania immo nie znalazłeś nigdzie w dokumentacji samochodu?
leszczu - Nie Lis 04, 2012 10:20

Cytat:
Drogi jest taki zestaw? Mógłbyś mi link podać do takiego kompletnego zestawu?

Ceny wąchają się od 150 zł do 300 zł. Podaj swój numer kompa i wtedy coś poszukamy.

xtek - Nie Lis 04, 2012 12:19

Adrian napisał/a:
Korzystał z tego zapewne: http://www.mgrovercodes.com Chcesz, to spróbuj. Niektórym się udawało. Innych samochody nie były dostępne w bazie.


Hmm, ciekawe. Mnie napisalo "Your Code Is Available!". Chyba zaryzykuje i sprobuje, bo nigdy nie wiadomo czy pilot po prostu nie umrze.

DJSpeedman - Nie Lis 18, 2012 14:06

Sprawę rozwiązałem następująco:
-dorobiłem kluczyk do stacyjki (40zł)
-oddałem samochód do mechanika, on całkowicie wykasuje mi immobilizer (ok. 200zł)

Panowie bardzo wam dziękuję za wszystkie podpowiedzi dotyczące tej sprawy. Naprawdę bardzo mi one pomogły to ogarnąć. Mile mnie zaskoczyło to, że gdy zadałem jakieś pytanie, za parę godzin miałem już kilka odpowiedzi. Forum jest świetne. Pozdrawiam :)

Adrian - Nie Lis 18, 2012 17:41

Mi tam immobilaizer ostatnio samochód uratował. Gdyby nie on, to bym teraz musiał chodzić pieszo. :mrgreen: Moja rada: nie wycinajcie immo. :razz: