Zobacz temat - [R 45] Dlaczego nie działa spryskiwacz reflektorów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 45] Dlaczego nie działa spryskiwacz reflektorów

redcloud - Nie Gru 16, 2012 22:56
Temat postu: [R 45] Dlaczego nie działa spryskiwacz reflektorów
Witajcie,
Przy okazji robótki z zawieszeniem, zdjąłem sobie zderzak, żeby się zorientować dlaczego nie działa spryskiwacz lamp. Sprawdziłem pompkę podpiętą na krótko do aku i zaczęła buczeć (chyba ok?).
Po podpięciu do instalacji wtyczką, którą była podpięta zero efektów (odpalałem spryskiwacz wajchą chyba ze 30 razy). Sprawdziłem miernikiem kable przed wtyczką i nie ma napięcia w nich.
Odkryłem też, że przy zbiorniczku mam 3 wtyczki. Jedna jest wpięta do pompki spryskiwacza szyby, druga była wpięta do pompki od reflektorów a trzecia? W tej trzeciej też nie ma napięcia. Czy możliwe, że to wtyczka do hatchbacka, która powinna być wpięta do pompki spryskiwacza tylnej szyby?

Macie jakiś pomysł dlaczego prąd nie dociera do pompki? Czy bezpieczniki są 2 inne czy jeden wspólny dla obu spryskiwaczy?

Remigiusz - Nie Gru 16, 2012 23:02

redcloud, a włączyłeś w ogolę lampy na światła drogowe bo inaczej nie będzie nic pryskać :wink:

[ Dodano: Nie Gru 16, 2012 23:02 ]
redcloud napisał/a:
Czy możliwe, że to wtyczka do hatchbacka, która powinna być wpięta do pompki spryskiwacza tylnej szyby?


Tak dokładnie jest ma ona sobie tam tak bimbać :wink:

redcloud - Nie Gru 16, 2012 23:11

Remi, tak szczerze to nie włączyłem lamp :-P więc będę to testował jeszcze.
Ale just in case, wyczytałem w Rave coś takiego, że w dodatkowej puszce bezpieczników (Passenger Compartment Satellite) są dwa bezpieczniki F25 - Rear wiper relay (olać)/windscreen wash/wipe switch oraz
F27 - POWER WASH RELAY 20A. czy ten ostatni to nie przypadkiem właśnie spryskiwacza lampek?
Jeżeli go nie ma, lub jest padnięty to i tak pryskać nie będzie. (jak już pojadę do mecha to chcę mieć plan awaryjny czemu to nie robi).

Acha, jaki jest cykl spryskiwacza lamp?

marek501 - Pon Gru 17, 2012 21:46

Witam!!! Miałem podobny "problem" i jak napisał Remigiusz wystarczyło włączyć światła a spryskiwacze " ożyły ".
pozdr.

redcloud - Sro Gru 19, 2012 00:21

Panowie i tzw "dupa"~! lampy wlaczone, ciagne za wajche, pompka szyby wyjea pompka spryskow lamp milczy. ciagnalem chyba z 10 razy i nic. ide patrzec na bezpieczniki.
ADI-mistrzu - Sro Gru 19, 2012 07:59

Zawsze na upartego można połączyć spryskiwacz reflektorów z tym od szyby przedniej.
redcloud - Sro Gru 19, 2012 09:23

Dobra, wg instrukcji, bezpiecznik nr 26 w puszcze w kabinie jest odpowiedzialny za power wash'a. Cholera, gdzie jest ten bezpiecznik? Numerowanie kończy się na 23. :(

[ Dodano: Sro Gru 19, 2012 09:23 ]
Dobra wiem, jakimś cudem mam puszkę bezpieczników od R400 (hmm??) ale już wiem który to 26. wymienię i ciekaw jestem. Ma ktoś inne pomysły co może nie działać?
ADI-mistrzu, tak na krótko to nie chcę :)

Remigiusz - Sro Gru 19, 2012 14:24

redcloud, Jak bezpieczniki są dobre to może mieć MFU jakaś wadę bo to podaje sygnał do spryskiwaczy.
redcloud - Sro Gru 19, 2012 15:39

Chili jak bezpiecznik nr 26 będzie ok, to rozglądać się za MFU? Ma ktoś pozyczyć na chwilę? :)

[ Dodano: Sro Gru 19, 2012 14:58 ]
a, jak się nazywa ten MFU po polsku?

[ Dodano: Sro Gru 19, 2012 15:39 ]
Dobra, znalazłem na Allegro,nr katalogowy YWC104500. Czy to ten moduł jest taki sam dla diesla/benzyny/hatchbacka/sedana? Wg rimmerbrosow chyba tak (?)

ADI-mistrzu - Sro Gru 19, 2012 15:50

Tylko w tym MFU (Multi Function Unit) jest IMMO, wiec musisz potem na T4 jechać.

Przekaźnik od spryskiwaczy reflektorów jest na zewnątrz? Gdzie on się znajduje? Trzeba sprawdzić czy jest on sterowany.

redcloud - Sro Gru 19, 2012 15:51

Przekaźnik od spryskiwaczy reflektorów? nie ma chyba. tylko bezpiecznik w puszce.
ADI-mistrzu - Sro Gru 19, 2012 15:57



Jak widać coś tam jest.
Musza być włączone światła, kluczyk w pozycji zapłonu oraz wciśnięta manetka do spryskiwania. Wtedy MFU załącza przekaźnik.

Sprawdź czy przekaźnik się włącza.

redcloud - Sro Gru 19, 2012 16:03

Mówisz o tym R139? cholera tylko gdzie on jest, bo może on po prostu jest walnięty?
ADI-mistrzu - Sro Gru 19, 2012 16:06


Prawdopodobnie R8. Trzeba sprawdzić czy za nim są takie kolory kabli.

redcloud - Sro Gru 19, 2012 16:11

dobra, wg Haynesa jest też w skrzynce z bezpiecznikami w kabinie.

[ Dodano: Sro Gru 19, 2012 16:11 ]
Tak, tylko że ja mam puszkę taką z bezpiecznikami:
http://forum.roverki.eu/files/bezpieczniki_125.jpg

tak jakby od 400 (??)
chyba, że jest jeszcze jedna w kabinie o której nie wiem??

ADI-mistrzu - Sro Gru 19, 2012 16:12

Najlepiej dla testu zamienić przekaźniki miejscami z jakimś sprawnym, są identyczne. Jeśli zadziała spryskiwacz to znaczy ze przekaźnik się upalił (lub jego styk).
redcloud - Sro Gru 19, 2012 16:21

Dobry pomysł, tylko cholera GDZIE są te przekaźniki?
ADI-mistrzu - Sro Gru 19, 2012 19:18

Obok bezpieczników :razz:
Pod kierownicą masz bezpieczniki, po prawej stronie są kwadratowe kostki, to przekaźniki :mrgreen:
Normalnie je wyciągasz, nie są blokowane czy coś, po prostu wsuwki pod spodem mają, mocno ciągniesz.

redcloud - Pią Gru 28, 2012 18:36

Dobra, poddaje się!

Mam skrzynkę bezpieczników taką:
http://forum.roverki.eu/files/bezpieczniki_125.jpg
i tam bezpiecznik, który jest odpowiedzialny za spryskiwacze lamp, czyli nr 26 u mnie jest wpięty i nie jest uszkodzony.

Nie jestem w stanie zlokalizować żadnych więcej przekaźników, choć rzeczywiście wg Haynesa i wg Ravea jest takowy.

Pomóżcie :(

ADI-mistrzu - Pią Gru 28, 2012 18:53

U Ciebie bezpieczniki są w 2 rzędach? Myślałem że R45 od początku miały tą nowszą skrzynkę bezpieczników.

Od modelu R400 nie widzę w ogóle aby były spryskiwacze reflektorów.

Z którego roku masz auto?

redcloud - Pią Gru 28, 2012 20:38

2002. miałem całą instalację do spryskiwaczy ale nigdy nie działały.
ADI-mistrzu - Pią Gru 28, 2012 20:43

A jak wygląda Twój komputer (ECU)?
Ma X na obudowie czy nie?
1.
2.

1 to Stary typ, 2 to nowy typ.

redcloud - Sob Gru 29, 2012 14:48

Zdecydowanie 2 typ, nie ma Xa i podwójne wejście na wtyki.
ADI-mistrzu - Sob Gru 29, 2012 20:02

To dziwne, w takim razie trochę ręce rozkładam :neutral:

Ja widzę w tej sytuacji 2 rozwiązania:
1. Wstawić skrzynkę bezpieczników nowszą
2. Dosztukować przekaźnik

Ale najpierw bym się upewnił czy na pewno były tylko wersje z nowymi skrzynkami, bo może i wychodziły jakieś ze starymi. Druga sprawa to czym różnią się skrzynki bezpieczników, może wystarczy jedynie je przełożyć, wtyczki pasują.
Wtedy prosta sprawa, bo wszystko plug&play.

Ale to ktoś jeszcze musi się wypowiedzieć.

P.S.
Na pewno pod kierownicą nie masz takiej skrzynki?

redcloud - Sob Gru 29, 2012 20:35

pod kierownicą czy za schowkiem kierowcy po lewej stronie?
Adi patrząc na Twoją skrzynkę to przekaźniki są po lewej i w środku a bezpieczniki po prawej stronie?

ADI-mistrzu - Sob Gru 29, 2012 21:07

Ja mam coś takiego:
http://allegro.pl/rover-4...2878091282.html
Przekaźniki po prawej stronie.

Ale widzę że chyba to było od 2003r., ale w RAVE niema nic na temat starej skrzynki.

redcloud - Sob Gru 29, 2012 21:12

No właśnie. Z tego wniosek, że brakuje przekaźnika żeby to ustrojstwo działało.
Czekaj, a remi przypadkiem nie ma mojego rocznika lub starszego?

REMI!!!

Remigiusz - Nie Gru 30, 2012 23:28

ECu masz całkiem inne masz EDC15-M i puszkę bezpieczników masz normalna :wink:
redcloud - Pon Gru 31, 2012 08:57

czyli układ wyglada nastepujaco: pompka-bezpiecznik-mfu?
Jezeli bezpiecznik i pompka robią to znaczy, że mfu padlo? jak to zweryfikowac?

Remigiusz - Pon Gru 31, 2012 11:27

Ok Adi zły schemat wkleił bo to nie jest od 45 r2000 :wink:

Spryskiwacze działają tak, ze MFU podaje masę na przekaźnik R139 (pod kierownica go szukaj gdzieś ) i w tedy załącza pompkę do reflektorów.

redcloud - Pon Gru 31, 2012 11:35

Cytat:
MFU podaje masę na przekaźnik R139 (pod kierownica go szukaj gdzieś


No właśnie tego przekaźnika szukam :) kojarzysz gdzie on jest? bo pewnie ten przekaźnik padł lub go nie ma. A i rozumiem, że to taka kostka z 3 nogami wsuwanymi? jak się zorientować, że to ten właściwy?

Dobra, wg tego:
http://www.aronline.co.uk/downloads/drive_15.pdf
Power wash Relay jest w skrzynce bezpieczników w kabinie. Nie jestem w stanie znależć opisu górnej części tej skrzynki (dolną mam), bo pewnie któryś z nich nie robi.

Remigiusz - Pon Gru 31, 2012 12:46

redcloud, Nie wiem który to jest ale odkręć sobie ten plastik nad kierownica i poszukaj tam bo tak to tego nigdy nie znajdziesz tam czasem te przekaźniki tez luzem wiszą z tylu za skrzynka wiec trzeba się tam wczołgać i poszukać tego. :mrgreen: