Zobacz temat - [R75] Komputer pokł.nie wyświetla wszystkich komunikatów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Komputer pokł.nie wyświetla wszystkich komunikatów

MiReK - Pon Lut 04, 2013 21:45
Temat postu: [R75] Komputer pokł.nie wyświetla wszystkich komunikatów
Dzisiaj zauważyłem dziwną rzecz,mianowicie nie świeci mi przednie,lewe przeciwmgielne a komputer pokładowy nic nie komunikuje.Klika dni temu skończył mi się płyn do spryskiwaczy,spaliła się żarówka oświetlenia tablicy rejestr.i również komputer nie informował.O co chodzi? :|
Dodam że w zeszłą sobotę padł mi czujnik abs i w tym przypadku świeci kontrolka na małym wyświetlaczu oraz po zapaleniu silnika pokazuje się również info na dużym wyświetlaczu.

Pieta - Pon Lut 04, 2013 21:53

W R75 komputer nie pokazuje spalonej żarówki dla halogenów.
Dla oświetlenia tablicy pokazuje tylko jak dwie żarówki, się spalą. Przy jednej spalonej komputer nie alarmuje.

MiReK - Pon Lut 04, 2013 22:23

Duży komputer pokładowy nie pokazuje halogenów? :shock:
Ale brak płynu do spryskiwaczy na 100% pokazuje,a tym razem nie pokazał.

apples - Pon Lut 04, 2013 22:29

Pieta napisał/a:
Dla oświetlenia tablicy pokazuje tylko jak dwie żarówki, się spalą. Przy jednej spalonej komputer nie alarmuje.
Jak spali się prawa to pokazuje, a jak tylko lewa to nie.

[ Dodano: Pon Lut 04, 2013 22:29 ]
MiReK napisał/a:
Ale brak płynu do spryskiwaczy na 100% pokazuje,a tym razem nie pokazał.
Czujnik się może zawiesił i nie jest to wina komputera.
dukat11 - Pon Lut 04, 2013 22:46

MiReK napisał/a:
Ale brak płynu do spryskiwaczy na 100% pokazuje,a tym razem nie pokazał.


Może skorodował jak u mnie we wtyczce

MiReK - Wto Lut 05, 2013 00:44

Czyli jesteście pewni że jak przepali się żaróka halogenów to duży wyświetlacz tego nie pokazuje?
MaReK - Wto Lut 05, 2013 02:00

Jak to nie pokazuje? Czego nie pokazuje? USterki czy włączenia? Jedno i drugie pokazuje, w zależności jak masz skonfigurowane LSM. No chyba, że jakieś dokładane są halogeny i nie ma ich wpisanych w konfiguracje auta - wtedy nie wiem, może nie informuje, bo niby o czym ;)

apples jesteś pewien tych żarówek? U mnie niezależnie która się spali, czy lewa czy prawa, to info nie ma, dopiero jak zabraknie dwóch...

zedziczek - Wto Lut 05, 2013 02:20

Według instrukcji dołączonej do samochodu, komputer nie informuje o spalonej żarówce: świateł mgielnych, stopu na szybie, wstecznego i kierunków na boku, a z doświadczenia wiem że jedynie przy włączaniu świateł mgielnych jest wyświetlana informacja o włączeniu świateł.
Pieta - Wto Lut 05, 2013 08:24

MaReK napisał/a:
Jedno i drugie pokazuje, w zależności jak masz skonfigurowane LSM


Nie sprawdziłem namcalnie ale w instrukcji jest jasno napisane ze nie ma kontroli spalonej żarówki dla świateł mgielnych.

Na tablicy spaliła mi sie lewa i nie pokazywał. Obydwie żarówki są podłaczone do jednego źródła z LSM równolegle, więc nie ma różnicy która się spali. Próg jest ustawiony na tyle mały, że komputer nie widzi jednej spalonej

MaReK - Wto Lut 05, 2013 12:36

Kierunków bocznych nie pokazuje, ale wiem z doświadczenia, że fiksuje wtedy przerywacz , jeśli tak to można nazwać, więc można się zorientować, że coś nie tak. Natomiast grzebiąc w LSMie tak trochę doświadczalnie, udało mi się włączyć tylko boczne kierunki :) Udało mi się też zrobić dyskotekę na wszystkich światłach mimo, że samochód był zamknięty ;) Także dziwne jest to, że nie pokazuje przepalonej żarówki bocznych kierunków, skoro można mu włączyć tę żarówkę osobno. Ponad to BMWScanner, ma możliwość włączenia powiadomienia o bocznych kierunkach. Podobnie jak centralny STOP. Włączyłem wszystkie opcje, ale jak na złość żadna z tych żarówek mi jeszcze nie padła :)

Co do halogenów - faktycznie w instrukcji tak napisali. Ale kiedy padła mi lewa, przednia żarówka halogenu, miałem informacje o spalonej żarówce ;) O fakcie przepalenia żarówki poinformował mnie także Tomi, który jechał przede mną ;) Potwierdziłem, że wiem o tym, bo komputer krzyczał :) Wymieniłem żarówkę i komunikat znikł. Jednak skoro w instrukcji napisali inaczej, to może mój komunikat dotyczył jeszcze innej żarówki, ale po wymianie tej rzeczonej ikonka żarówki zniknęła. Zbieg okoliczności.

Natomiast w BMWScanner nie ma opcji włączenia powiadomienia o przepalonych żarówkach PRZEDNICH LAMP PRZECIWMGIELNYCH, więc może instrukcja nie kłamie :) A to mnie się wydawało... Poza tym, czy w R75/ZT były wersje bez przednich świateł przeciwmgłowych?

Modulacje impulsu można sobie w BWMScannerze edytować tylko manualnie w pamięci ROM, bo sam program dla algorytmu identyfikującego nasz LSM nie daje chyba takiej możliwości.

Pieta - Wto Lut 05, 2013 12:49

MaReK,

da się wyłaczyć kontrolę poswietlenia tablicy? lub zmienić jakimś programem próg prądu pobieranego przez odbiornik, przy jakim komputer wywali komunikat spalonej żarówki.

dzelo23 - Wto Lut 05, 2013 13:01

MaReK niestety były wersje bez przednich świateł przeciwmgłowych/mgielnych. :/ posiadam taką :cry:
MaReK - Wto Lut 05, 2013 13:23

Pieta napisał/a:
MaReK,
da się wyłaczyć kontrolę poswietlenia tablicy?

Da się w prosty sposób.

Pieta napisał/a:
lub zmienić jakimś programem próg prądu pobieranego przez odbiornik, przy jakim komputer wywali komunikat spalonej żarówki.

Trudniej, dużo trudniej, ale się da. Łatwiej wyłączyć w każdym razie ;)

dzelo23 napisał/a:
MaReK niestety były wersje bez przednich świateł przeciwmgłowych/mgielnych. :/ posiadam taką :cry:

Co ja się głupio pytam! Przecież są lsm'y które nie mają takiego przycisku ;)

haszczyc - Wto Lut 05, 2013 14:40

mam spaloną lewą żarówkę od podświetlenia tablicy rejestracyjnej i nic nie pokazuje :)
Pieta - Wto Lut 05, 2013 15:22

MaReK napisał/a:
Pieta napisał/a:
MaReK,
da się wyłaczyć kontrolę poswietlenia tablicy?

Da się w prosty sposób.


masz na mysli BMW skaner od PASoft?

MaReK napisał/a:
Pieta napisał/a:
lub zmienić jakimś programem próg prądu pobieranego przez odbiornik, przy jakim komputer wywali komunikat spalonej żarówki.

Trudniej, dużo trudniej, ale się da. Łatwiej wyłączyć w każdym razie


czym się da?
pytam bo z tyłu chętnie wsadził bym wszedzie ledy, ponieważ wymiana żarówek w kombi zarówno w lamach jak i w tablicy jest uciążliwa a palą się czasami

Jak by można było próg prądu zmienić na mniejszy to aby oszukać komputer można było rezystory małej mocy dokładać do led zamiast "grzejników", zwłaszcza jeżeli chodzi o żarówki 21W. Idelanie by było jak by komputer nie wywalał błędu przy mocy 1-2W

MaReK - Wto Lut 05, 2013 15:50

Cytat:
masz na mysli BMW skaner od PASoft?

Tak. LSM i LightCoding w programie. Niestety algorytm który odczytuje te parametry nie potrafi (chyba) edytować wartości progowych. Można je na pewno zmienić w ROMie (ręcznie) ale tutaj należy być przygotowanym na ubicie LSM'a i całkowity brak komunikacji z nim ;) Można zmienić ręcznie typ algorytmu, ale można sobie wtedy wywalić kilka funkcji - np. samopoziomowanie świateł po przekręceniu kluczyka.

Mogę Ci zaprogramować LSM'a którego mam na półce pod Twoje auto i wyłączyć lub spróbować zmienić te wartości. Wyślę Ci, a Ty odeślesz mi swój (pod warunkiem, że masz sprawny) i pod warunkiem, że zadziała :)

szpynior - Wto Lut 05, 2013 16:21

Pieta, Mam BMW scanner w marcu może wpadnę na spota do Gdańska to mogę Ci powyłączać. Bądź jak będę w pobliżu . Ja mam wrzucony ledy gdzie się da. Powiadomienia mam wyłączone w tablicy, przeciwmgielnych tylnych, i pozycyjnych. Również po założeniu hidów przód wyłączałem .

[ Dodano: Wto Lut 05, 2013 16:21 ]
haszczyc napisał/a:
mam spaloną lewą żarówkę od podświetlenia tablicy rejestracyjnej i nic nie pokazuje :)


Przy dwóch spalonych pokazuje, jako brak podświetlenia .

MaReK - Wto Lut 05, 2013 16:21

szpynior napisał/a:
Mam BMW scanner w marcu może wpadnę na spota do Gdańska to mogę Ci powyłączać.

Wgraj mu mapkę ECU jeszcze ;) Wtedy apples nie będzie najszybszy na pomorzu ;)

Wyłączanie wszystkiego co się da, to trochę lipa... ja korzystam z tych informacji mimo, że mam ledy. Zmiana wartości progowych poboru prądu byłaby lepszym rozwiązaniem.

szpynior - Wto Lut 05, 2013 16:26

Da się zrobić. Mapka jest naprawdę dobra. Ale kilka miesięcy z większą mocą dobiło sprzęgło. Ale dziś już odbieram wymienione :)
MaReK - Wto Lut 05, 2013 16:30

Cytat:
Da się zrobić. Mapka jest naprawdę dobra.

Tylko przeklep ją, bo on ma CDTi, żeby jakiegoś kuku nie było ;)

MiReK - Wto Lut 05, 2013 16:59

szpynior napisał/a:
Da się zrobić. Mapka jest naprawdę dobra. Ale kilka miesięcy z większą mocą dobiło sprzęgło. Ale dziś już odbieram wymienione :)

Taki mały offtopic w moim temacie: a jakiej firmy kupiłeś sprzęgło?Bo akurat też muszę wymienić na dniach(po niespełna 3 latach od wymiany):
http://forum.roverki.eu/v...=52189&start=60

szpynior - Wto Lut 05, 2013 17:48

MiReK, kontynuując offtop :)

Sprzęgło National i wysprzęglik LUK od TomaTeam .

MaReK - Wto Lut 05, 2013 18:32

szpynior napisał/a:
MiReK, kontynuując offtop :)

Sprzęgło National i wysprzęglik LUK od TomaTeam .

Mam ten sam zestaw od tego samego dostawcy :)
Także musiałem wymienić sprzęgło po zwiększeniu mocy w swoim aucie ;)

Pieta - Wto Lut 05, 2013 19:53

Cytat:
Wyłączanie wszystkiego co się da, to trochę lipa... ja korzystam z tych informacji mimo, że mam ledy.


Masz progi pozmieniane czy tylko rezystory pozakładane do tych ledów?

MaReK - Wto Lut 05, 2013 20:17

Pieta napisał/a:
Masz progi pozmieniane czy tylko rezystory pozakładane do tych ledów?

Mam wyłączony msg dla oświetlenia tablicy - tylko tam, bo tylko tam mam ledy.
Do innych gniazd nie wrzucałem ledów, bo nie widzę takiej potrzeby.
Odniosłem się do wpisu szpyniora odnośnie wyłączenia wszystkiego ;)
Czasem fajnie wiedzieć, że czegoś Ci brakuje.

Jak będę miał chwilę, spróbuję zmienić wartości progowe i zobaczymy jak się komputer zachowa. Nie potrafię jednak na tę chwilę obliczyć prawidłowej wartości, bo nie znam systemu zapisu tego.

Tak jak wspomniałem, BMW Scanner daje nam taką możliwość ale dla innego algorytmu. W naszym LSMie sporo można zrobić grzebiąc ręcznie bit po bicie, czego nie oferuje program.
Niestety jak wspomniałem, zakończyć się to może uwaleniem LSM'a i utratą połączenia z programem. Da się naprawić, ale trzeba się bawić, a ja nie mogę teraz się bawić ;)

Myślę, że na tę chwilę samo wyłączenie msg powinno Cię zadowolić.
Żarówki zwykłe w tych gniazdach wymieniałem średnio co miesiąc... z ledami mam spokój :)

sash997 - Wto Lut 05, 2013 20:31

MaReK napisał/a:
Mam wyłączony msg dla oświetlenia tablicy - tylko tam, bo tylko tam mam ledy.
też mam ledy ale dodatkowo mate grzewczą od lusterka 8W wklejoną pod klape w miejscu gdzie jest znaczek R :D jak śniegiem przypada to znaczka nie trzeba odśnieżać,jest podgrzewany :mrgreen:
MaReK - Sro Lut 06, 2013 08:51

Tak kolorowo nie jest jak by się wydawało ;)

Domyślnym oprogramowaniem PASoft dla 1.4 nie jesteśmy w stanie zrobić nic oprócz wyłączenia komunikatów. Kierunki na stronach, centralny STOP, FOGi przednie - ny dy rydy ;) Może to być podyktowane także innym FIRMWARE. Zostaje grzebanie bajt po bajcie, bit po bicie, ale... nie wiadomo z jakim skutkiem ;)

Co do map u kolegi pieta, nie jest tak łatwo ;) Z garażu wynika, że ma on wyczesaną wersję, ale po lifcie. Na 98% posiada inny sterownik silnika niż ja czy szpynior. Wgranie naszej mapy do niego, nie powinno się udać, ew. może doprowadzić do unieruchomienia maszyny. Trzeba ogarnąć mapę do polifta, bo już widzę kilku chętnych na przyrost mocy ;)

pieta patrząc na wyposażenie Twojego pojazdu, dużo więcej zrobić PASoftem niż ja :)
Powinien ogarnąć Ci więcej modułów. Może warto zainwestować :) ?

Pieta - Sro Lut 06, 2013 10:22

MaReK napisał/a:

Wgraj mu mapkę ECU jeszcze Wtedy apples nie będzie najszybszy na pomorzu


Mocne słowa, mój CDTI nie jest taki muł, chociaż jakiś plusik by się przydał ;)

MaRek, dołożyłeś drugi piec Webasto, że ci tak symetrycznie dymi :wink:
Mój chyba aż tak nie zwija asfaltu

rafalmis1 - Pią Lut 08, 2013 18:30

MaReK, a jesteś w stanie włączyć światła drogowe jako dzienne ??
chodzi o to aby po odpaleniu samochodu zaświeciły się długie ale nie w pełnej mocy
wiem, że takie coś zapewnia jak się ma wgrany region kanadyjski, ale mimo to, może da się to obejść

MaReK - Pią Lut 08, 2013 22:16

Jeśli cokolwiek da się zrobić w module LSM, to da się to zrobić :)
Skoro T4 może taki soft załadować, BMW Scanner też może.

Niestety w pewnych obszarach LSM'a BMWScanner nie pozwala grzebać, natomiast pozwala wgrać cały ROM. Można zatem na T4 ustawić kanadyjski soft, zaczytać BMWScannerem i ROM udostępnić. Ja w tej chwili mam ustawiony profil skandynawski, czyli po włączeniu silnika światła dzienne się włączają same.

Grzebanie w module LSM jak już wspomniałem jest ryzykowne. Można sobie wywalić na zawsze moduł, ale nie bezpowrotnie. Sposobem da się go przywrócić.

Jak większość tego typu zabaw należy poświęcić czas, aby zdobyć informacje, za co odpowiada dany bit/bajt w pamięci tego modułu. Myślę, że dopiero w okolicach wakacji będę w stanie poświęcić temu problemowi więcej czasu. Póki co skończyłem bawić się IPK (zegarami) :D Do 100% mi jeszcze brakuje, ale myślę, że nic więcej nie wynajdę ;)

Mam natomiast pytanie do wszystkich osób, które wstawiły sobie LED'y z rezystorem bądź bez i mają lub nie wyłączoną komunikację przepalenia żarówki w oświetleniu tablicy.

Dzisiaj rano mój akumulator, który umierał już od dłuższego czasu wyzionął ducha. Zakupiłem nowy, podłączyłem i wszystko git. Niestety idąc do auta wieczorem, zauważyłem, że coś mi mrugnęło na tylnej klapie. Poczekałem chwilę i co się okazało? Mruga do mnie ochoczo 1,5s pasek diodowy od tegoż właśnie oświetlenia. Jak otwieram samochód pilotem, to zaraz po informacji z kierunków otrzymuję błyskotki na oświetleniu tablicy rej. Wydaje mi się, że wcześniej tego nie miałem... Nie wiem co mogło to spowodować ;/ Może LSM umiera? Może go za dużo grzebałem w nim?

szpynior i pieta do Was prośba o sprawdzenie.
Spróbujcie ok. 1,5 min. obserwować tablice rej. i jej oświetlenie z tyłu zarówno po zamknięciu auta (uzbrojenie alarmu) jak i po otwarciu. Dzięki.

Pozdrawiam,

sash997 - Pią Lut 08, 2013 22:37

MaReK napisał/a:
Wydaje mi się, że wcześniej tego nie miałem... Nie wiem co mogło to spowodować Może LSM umiera? Może go za dużo grzebałem w nim?

masz racje tak tylko Ci sie wydaje
ja mam wstawione w każde światełko po 5cm taśmy led (po 3 diody) i jak nie miałem do tego podłączonej maty grzewczej 8W to właśnie tak migotały,jeździłem tak dość długo i zawsze tak migotały :mrgreen:

MaReK - Pią Lut 08, 2013 22:57

sash997 napisał/a:
masz racje tak tylko Ci sie wydaje
ja mam wstawione w każde światełko po 5cm taśmy led (po 3 diody) i jak nie miałem do tego podłączonej maty grzewczej 8W to właśnie tak migotały,jeździłem tak dość długo i zawsze tak migotały :mrgreen:


Nawet jak masz samochód zamknięty i uzbrojony ;D ?

szpynior - Sob Lut 09, 2013 10:16

MaReK, możesz mi przesłać swój ROM z lsma ? Mam dwa u siebie, załaduję i zaobaczę czy lampki same się włączą :) Co do ledów to zobaczę wieczorem jak się zachowują .
MaReK - Sob Lut 09, 2013 10:35

Mój LSM (to odzyskany LSM z samochodu MichaelP). Dałem mu swój idealny, a jego zgniły naprawiłem i odrestaurowałem. Być może nie udało mi się doprowadzić do kultury wszystkich pinów i stąd problem... podłączę LSM'a drugiego - nie od mojego auta i zobaczę.
sash997 - Sob Lut 09, 2013 17:36

MaReK napisał/a:
Nawet jak masz samochód zamknięty i uzbrojony ?

nie, tylko jak mam włączone światła :mrgreen:

MaReK - Sob Lut 09, 2013 22:52

sash997 napisał/a:
nie, tylko jak mam włączone światła :mrgreen:

No to normalne, że podczas świecenia delikatnie pulsują, ale nie o to pytałem.

One po wyłączeniu silnika, świateł i zamknięciu auta, po prostu zapalają się na 0,5 sek. i gasną. Czasami dłużej, czasami krócej ;) Nie wiem co to może powodować. Spróbuję zmienić LSM'a na inny i zobaczymy czy tak się będzie dziać ;D