|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [r75 MG ZT]Montaż BOV 1.8 turbo (fotorelacja)
davidlive - Pią Lut 15, 2013 21:46 Temat postu: [r75 MG ZT]Montaż BOV 1.8 turbo (fotorelacja) Witam.
Dziś zabrałem się za montaż BOV'a do mojego roverka,
Macie tu kilka fotek, odpowiem na wszelkie pytania, przyjmę każdą krytykę.
(Zdjęcia są od końca)
[img=http://imageshack.us.../dscn8547q.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8546i.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8545s.jpg]
[img=http://imageshack.us...dscn8544ss.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8543d.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8542j.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8541p.jpg]
[img=http://imageshack.us...7/dscn8532.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8533g.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8534m.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8535y.jpg]
[img=http://imageshack.us...3/dscn8536.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8539x.jpg]
[img=http://imageshack.us...dscn8540nj.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8531v.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8530j.jpg]
[img=http://imageshack.us...dscn8529bu.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8528w.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8527c.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8526q.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8524z.jpg]
[img=http://imageshack.us.../dscn8523s.jpg]
Jest niestety jeden problem którego nie potrafię na razie zdiagnozować.
Wyskoczył błąd silnika, i nie wiem dlaczego, BOV był podłączony pod przewód oryginalny zaworu DV, nic poza zmianą urządzenia które w końcu nie jest elektryczne sie nie zmieniło, to jednak jest błąd.
Obecnie jest podłączony bezpośrednio pod kolektor ssący, myślałem że błąd może powodować regulator ciśnienia, ponieważ potrzebuje on z tego co widziałem podciśnienia i nad ciśnienia, aby wyregulowując ciśnienie paliwa.
Pytanie co daję błąd?
szpynior - Pią Lut 15, 2013 21:53
davidlive,jeszcze by się opis przydał , oraz może jakiś pokaz działania .
greg-si - Pią Lut 15, 2013 23:25
Mi nie podoba się długość przewodu podciśnienia.
Ogólnie zasada jest taka że BOV instalujemy jak najbliżej przepustnicy i dajemy jak najkrótsze podciśnienie. W 2.0Ti jest podciśnienie brane z przepustnicy (zaraz za motylkiem). Wiem że dostać przepustnicę z Ti to masakra ale spróbuj może wpiąć się gdzieś bliżej.
davidlive - Sob Lut 16, 2013 09:32
Wiem o tym Grzesiu ale chciałem na początek podłączyć wszystko jak w oryginale, i ku*** świeci teraz silnik po oczach.
Nie czaje dlaczego .
A podciśnienie poleci jak wyjmę kolektor ssący bo chyba wydmuchało uszczelkę więc zrobię nowe wyjście i będzie dobrze.
[ Dodano: Sob Lut 16, 2013 09:32 ]
greg-si napisał/a: | Wiem że dostać przepustnicę z Ti to masakra . |
Ja mam 620 ti na placu bo mam dwa roverki turbo.
Myślałem kiedyś nad przekładka przepustnicy, ale bez zrobienia całego dolotu nie ma to sensu ponieważ oryginalny dolot ma tylko 43mm średnicy w środku.
greg-si - Sob Lut 16, 2013 09:40
Cytat: | Myślałem kiedyś nad przekładka przepustnicy, ale bez zrobienia całego dolotu nie ma to sensu ponieważ oryginalny dolot ma tylko 43mm średnicy w środku. |
No właśnie widziałem foty. Mało strasznie, mało też jest miejsca pod maską. Coś tam musisz ogarnąć bo nawet jak dasz większą średnicę rur to już wogóle będzie ciasno.
Rób coś rób z tym silnikiem
davidlive - Sob Lut 16, 2013 09:45
Dzieki za wsparcie, ale nie będę robił większych kombinacji, taki jaki jest dolot taki zostanie, ma tylko nie buc błędów.
Fabryczny DV miał tak sparciałą i stwardniałą gumę że sam dziwie się że to jeszcze jakoś pracowało.
Zamówię na allegro inny BOV bo ten jet niestety lipny przy tak niskim doładowaniu
greg-si - Sob Lut 16, 2013 09:51
Dlaczego lipny? Co się dzieje?
Jeśli w DV w tej gumce nie ma dziury to jest ok. Jak miałem chwilę Ti kumpla to tam w tej membranie była dziurka. DV nie działało wogóle.
Wskoczył Blow off properfekta który normalnie chodził a w 2.0Ti w serii doładowanie też nie jest zbyt wysokie.
Markzo chyba wrzucał filmik jak działa DV w 2.0Ti i nie powiem, dla mnie dla laika w turbo chodziło fajnie
rafalmis1 - Sob Lut 16, 2013 09:58
widze ze na temacie się znacz, ja nie ale znalazłem coś takiego, może przeoczyłeś, może w R nie ma przepływki nie wiem, ale może pomogę
Cytat: | Owszem da się zamontować,ale nie w każdym. Choćby np. takie Audi A4 1.8T, które to wyposażone jest w przepływomierz i jak jest zamontowany bov to podaje błędne info. do kompa , dając za dużą dawkę paliwa, co może doprowadzić nie dość, że do zniszczenia katalizatora to i całego silnika, ponieważ nastąpi jego zalanie. Dlatego w A4-ach stosuje się tzw. zawór recyrkulacyjny. Można też kupić jak ktoś chce usłyszeć syyk(nie duży, ale zawsze coś) recyrkulacyjny z funkcją bov, tzn. powietrze tylko częściowo wypuszczane w atmosferę.
Pozdrawiam |
davidlive - Sob Lut 16, 2013 14:22
audi a4 z tym silnikiem znam, bo już 3 razy montowałem do tego wozu BOV tzw hybrydowy.
Sprawa z moim błędem już jest rozwiązana, byłem go podłączyć pod kompa i okazało sie że przy demontażu kata źle wpiąłem wtyczkę od sondy, podwinęła się gumka na wtyczce. A że akurat wczoraj nim wyjechałem w czasie roztopów i deszcze poszła woda i wywaliło błąd. Tak więc sprawa błędu zamknięta.
greg-si napisał/a: | Dlaczego lipny? Co się dzieje? | słabo sycy
W 620 ti pod doładowaniem 0.6 czyli takim samym jak w 75 walił po uszach ostro, i wygłuszenie nic tu nie ma bo tam tez miałem.
Przepinałem już wężyk od BOV'a w inne miejsce i dałem krótszy, nadal słabo działa i bardzo krótko, co jest dość dziwnym objawem.
tedik - Czw Cze 23, 2016 21:34
Witam nie widać fotek same errory też mam chęć założyć bov do silnika 20 sd czy jest tam zawor DV jeśli tak to w ktorym miejscu się znajduje i czy można zastąpić go zaworem Bov i jakie ćiśnienie ustawić prosił bym o jakiś schemat lub fotki jeśli ktoś posiada
pozdrawiam
Remigiusz - Czw Cze 23, 2016 22:18
tedik, do Diesla
Mam nadzieje ze to żarty
tomii620si - Pią Cze 24, 2016 04:00
Remigiusz, sa teraz blow offy do diesli na alledrogo.. Głownie do wszemocarnych TDi takze jak chlopak bedzie miał długą bezsenna noc to sobie rozkmini jak to wszystko zmontowac i bedzie robić kle kle kle pss
Remigiusz - Pią Cze 24, 2016 10:48
tomii620si, mam nadzieje ze on wie ze to jest totalny nonsens. Takie coś wpada w kategorie magnetyzery.
tomii620si - Pią Cze 24, 2016 11:56
tego sie nie robi dla sebsu tylko dla dzwieku.. Chodz ja bym wolal dv zalozyc szportowa.. znajomy ma taka w astrze h i calkiem przyjemnie to brzmi...
longer86 - Pią Cze 24, 2016 12:06
Dv - dump valve i bov to to samo?
tomii620si - Pią Cze 24, 2016 12:09
co innego.. dziala na innej zasadzie ale oba maja ta sama funkcje.. spuscic cisnienie z ukladu po puszczeniu gazu
tylko jedno masz na turbinie a drugie na dolocie .
Remigiusz - Pią Cze 24, 2016 12:55
tomii620si, Ale nie w Dieslu, możesz od razu sobie rury dolotowe pociąć na to samo wyjdzie.
longer86 - Pią Cze 24, 2016 13:17
Zamiast montować takie szmery do diesla to lepiej niech kupi na biurko:
https://m.youtube.com/watch?v=boQfUScLQT4
I moze robic sobie pssst nawet w środku nocy jak pójdzie sikać po przebudzeniu
tedik - Sob Cze 25, 2016 15:07 Temat postu: Zawór DV w silniku 220 SD Witam powiadają (kto pyta nie błądzi)
dokładnie spotkałem zawory bov na allegro do diesel i z stąd to pytanie
chodzi bardziej o efekt dźwiękowy niż o wzrost mocy:)
ale odpowiedzi dalej nikt nie udzielił jak to zamontować ??
pozdrawiam :)
Harry - Nie Cze 26, 2016 16:57
poczytaj o zasadzie działnia BOV
bardziej efekt dźwiękowy nic wiecej
tedik - Sro Cze 29, 2016 08:22
Witam
kupiłem dziś wszystko mam zawór trójnik i wężyk podciśnienia wszystko ładnie założone tylko pojawił się problem gdzie wpiąć się z wężem podciśnienia wyczytałem że wąż podciśnienia z[b][b][b][b] bov off wpina się do kolektora ssacego ale tu niema ywjścia na podciśnienie ma ktoś jakiś pomysł proszę o pomoc:):)
zastanawiam się czy może być przewód podciśnienia idący do EGR ??
po za tym jest jeszcze podciśnienia idące do serwa ale to chyba odpada:)?
Harry - Sro Cze 29, 2016 09:43
a po co BOV w dieslu ?
w dieslu podciśnienie robi vacum pompa, dla trubo, serwa itd.
prebenny - Sro Cze 29, 2016 10:17
Harry on to chce dla dźwięku (choć dla mnie lekka wiocha spod 130 konnego diesla ).
W 75 nie ma podciśnienia w turbo, bo nie ma zmiennej geometrii - stąd podciśnienie przy turbo niepotrzebne.
Remigiusz - Sro Cze 29, 2016 10:53
tedik, Takich rzeczy się nie montuje do diesla jeszcze raz Nie będziesz miał przez to mocy i będzie kopcił nie miłosiernie.
longer86 - Sro Cze 29, 2016 11:03
Glowa muru nie przebijemy, musi sie o tym sam przekonać... Moze zrozumie jak zamiast auto pssst będą z niego parskać na ulicy
tomii620si - Sro Cze 29, 2016 15:24
Remigiusz, do diesli dzialaja podobno inaczej - nie wiem jak inaczej ale inaczej podobno.. że na mocy sie nie trafi ale auto robi kle kle kle psss - kolega kupił kiedys passata z czymś takim.. I prawde mówiac jest to bez sensu - w przypadku 1.9TDi który klekocze dosyc mocno ten blow po prostu był zagluszany przez silnik..
[ Dodano: Sro Cze 29, 2016 16:24 ]
tedik, EGR masz odłączony ?
Jak tak to zamast zaślepiac EGR możesz tak zrobić a jak masz EGR to nie rób drutu ii.. jedź do gaziarza.. Niech Ci wstawi króciec (albo kup i wstaw) i bedziesz miał.. Moim zdaniem szkoda kasy. Lepiej bylo założyć MBC czy cos i podnieść moc w klekocie niż pssyczeć bez mocy
Remigiusz - Sro Cze 29, 2016 15:51
tomii620si, Tak samo jak magnetyzery tez inaczej działają Tak cos tam nie ma prawa bytu i tyle. Ktos co montuje takie coś do Diesla nie wiem po co to sie montuje w benzynie i dlaczego to nie ma prawa bytu w Dieslu.
Takie cos mozna dac do kategorii wieś spiewa wies tańczy czy jakos tak
Harry - Sro Cze 29, 2016 21:16
a ktoś może ten temat wyczyścić lub drugi założyć? tenjest od bov w 1.8 turbo jak dobrze kojarze...
|
|