|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Przewody hamulcowe - wymiana
trebron - Nie Lut 17, 2013 19:52 Temat postu: [R75] Przewody hamulcowe - wymiana Mam pytanie wczoraj przerdzewiała mi rurka przewodu hamulcowego po lewej stronie więc skończyły się hamulce.
Moje pytanie czy ktoś wie jaka jest długość rurki która zaczyna się przed lewym tylnym kołem i czy końcówki są takie same?.
Muszę dorobić na zamówienie a nie mam kanału. Rover 75 diesel 2.0 Kombi
[ Dodano: Nie Lut 17, 2013 18:09 ]
Proszę, Proszę, kogoś o pomoc z tym przewodem przez niego jestem uziemiony i skazany na MPK .
[ Dodano: Nie Lut 17, 2013 19:52 ]
Znalazłem taki schemat
wygląda na na to, że pod siedzeniem jest połączenie, pytanie tylko czy na 100%.Jestem zmuszony więc zaryzykuję i taki dorobię, jeszcze tylko czy końcówka jest taka sama jak przy kole?.
apples - Pon Lut 18, 2013 22:17
trebron, jak wymienisz to opisz jak idą przewody bo dzisiaj oglądałem u siebie i wychodzi że trzeba zwalać zbiornik. U siebie też mam do wymiany.
kirk50 - Wto Lut 19, 2013 00:05
Mnie też to chyba czeka....
Tu jest link na allegro....może się przyda...
http://allegro.pl/uklad-hamulcowy-pozostale-18843
[ Dodano: Pon Lut 18, 2013 23:32 ]
Inny link ale nie ma tam R75 jest do Rover 600 i cena też kosmos....
http://www.inter-rally.pl...0-DHK101LL.html
[ Dodano: Pon Lut 18, 2013 23:41 ]
Przewód hamulcowy tylny do R75:
Długośc - 527 mm
Rozmiar gwintu: M10x1 na obu końcówkach...
[ Dodano: Pon Lut 18, 2013 23:54 ]
I jeszcze takie przewody do Roverów....
http://www.autoracing.pl/...-hamulcowy.html
[ Dodano: Wto Lut 19, 2013 00:05 ]
A tu masz link na sprzęt jak będziesz sam chciał robic przewody hamulcowe...
http://www.ceneo.pl/;szuk...CFUdY3god2mIA5w
roverss75 - Wto Lut 19, 2013 01:43
z wymianą problemu niema, ostatnio wymieniałem prawy tył , kupiłem 3,5 m rurki ,po zarobieniu musiałem skracać, robiłem u kolegi na warsztacie , miał urządzenie do zarabiania końcówek [bardzo pomocna rzecz ]. Zbiornika nie trzeba wyjmować, od giętkiego przewodu idzie w całości dołem w stronę komory silnika, łączenie jest zaraz po tym jak rurki zaginają do góry. Na upartego wymienić można bez kanału, trzeba by tylko wysoko unieść na lewarku no i jeżeli końcówki dadzą się odkręcić. całość zajęła mi 2 h, z dojazdem do sklepu.
apples - Wto Lut 19, 2013 09:14
roverss75, też masz Tourer (kombi) ?
U mnie (sedan) od pompy na tył idą 2 przewody i wchodzą jakoś nad zbiornik i tam jest rozejście na prawą i lewą stronę ... tak mi się wydaje.
Czy jest miejsce aby wsadzić tam rękę? Czy przewód giętki schodzi jakoś w dół?
instal20 - Wto Lut 19, 2013 18:02
chyba to jakas serja ja wymieniałem ostatnio tył i kolega stwierdził ze lepiej obydwa kupił po 3 m z groszami na strone i nie odkrecał zbiornika tak obok niego puscił i tez jest dobrze
dukat11 - Wto Lut 19, 2013 18:27
apples napisał/a: | trebron, jak wymienisz to opisz jak idą przewody bo dzisiaj oglądałem u siebie i wychodzi że trzeba zwalać zbiornik. U siebie też mam do wymiany. |
u mnie lewy tył też skorodował
SeniorA - Wto Lut 19, 2013 20:03
Cytat: | nie odkrecał zbiornika tak obok niego puscił i tez jest dobrze
| bo przewody idą przed zbiornikiem
roverss75 - Pią Lut 22, 2013 01:38
sedan , też miałem wrażenie że idą jakoś nad zbiornikiem ale to tylko złudzenie.
trebron - Nie Lut 24, 2013 00:10
W końcu wymieniłem przewód hamulcowy, lewa ma prawie 3,5 i rzeczywiście idzie nad zbiornikiem paliwa. Łączenie o którym pisałem i wypytywałem się wcześniej występuje ale dopiero przed pierwszą osią w miejscu gdy przewody zaginają się do góry wchodząc do komory silnika, tak jest w moim Roverku kombi.
Pod tylnym siedzeniem po lewej i prawej stronie są klapki rewizyjne, które ułatwiają wymianę tego przewodu widać je na rysunku.
Cała wymiana tego przewodu zajęła mi niecałą godzinę z odpowietrzeniem w dwie osoby
Pozdrawiam
kirk50 - Nie Lut 24, 2013 01:32
To może opiszesz jaki kupowałeś przewód i jakie są te końcówki...może się przydac dla innych a będzie napewno ich wielu
A te 3,5 ...to znaczy 3,5m?
trebron - Czw Mar 14, 2013 12:43
@ kirk50 3,5 tak tam miało być 3,5 m
Przewody robiłem na zamówienie, dla tych z Poznania (Sklep LUMA Przeźmierowo cena 62 zł ) lewy przewód jeżeli wymieniamy tak jak oryginał czyli nad zbiornikiem paliwa to długość 3,5 m. Końcówki są różne ta przy łączeniu pod silnik jest grubsza. Jak znajdę stary przewód to zrobię fotki z wymiarami.
kirk50 - Czw Mar 14, 2013 15:09
Ok...to czekamy na fotki...
kerbi - Pon Kwi 29, 2013 11:51 Temat postu: [R75] wymian przewodów hamulcowych Witam, dzisiaj dałem auto do mechanika w celu wymiany przewodów hamulcowych tylnych. Dzwonił do mnie i twierdzi, że trzeba wyciągać zbiornik paliwa. I tu moje pytanie, czy faktycznie trzeba wyciągać zbiornik, czy może jest inna metoda montażu. Za całą robotę z przewodami chce 300 zł, jak myślicie uczciwa cena czy nie?
apples - Pon Kwi 29, 2013 12:00
kerbi napisał/a: | Dzwonił do mnie i twierdzi, że trzeba wyciągać zbiornik paliwa. | Nie trzeba. U mnie wymienili bez wyciągania ... da się tak je ułożyć że nie trzeba. Z drugiej strony na wysokości grodzi silnika jest złączka i do tego miejsca wymienili ... nie ciągnęli do pompy ABS.
gacek189 - Pon Kwi 29, 2013 19:23
Dokładnie ostatnio wymiałem, bez wyciągania zbiornika i tak jak mówi apples złączka jest na wysokości ściany grodziowej.
kerbi - Wto Kwi 30, 2013 08:47
No ok, to proszę o dokładniejszy opis "operacji". Tzn. gdzie łączą się przewody z tyłu, z tymi elastycznymi (jak tam najlepiej się dostać), czy jak wyciągneliście to założyliście też nad zbiornikiem paliwa. Czy te przewody są mocowane do podwozia w okolicach zbiornika lub nad zbiornikiem. Jakie narzędzia będą potrzebne, jaka długość przewodów, czy kupowaliście przewody i sami końcówki dorabialiście, a może gotowe?. Oraz ogólne uwagi na co uważać, oraz w ile osób to najlepiej robić.
21matys - Sro Maj 01, 2013 07:59
a ja chce wymienić całe przewody od pompy abs do końcówek elastycznbych z lewej i prawej strony bo obydwa przedowdy wyglądaja nie za bardzo weic moje ptanie jaka jest ich długość i nie mówie o combi bo kolega trebron, wymieniał 3,5m w combiku a ja mam sedan
automechanik - Sro Maj 01, 2013 08:39
21matys, przecież niema różnicy w płycie podłogowej i zawieszeniu.
21matys - Sro Maj 01, 2013 10:04
automechanik, no ok,
czyli jak to określił fachowo trebron, lewa strona ma prawie 3,5 m i on wymieniał do złącza pod silnikiem a nie do samej pompy ABS a mnie interesuje do samej pompy.
no i zostaje jeszcze długość prawej strony
pozdrawiam
[ Dodano: Sro Maj 01, 2013 11:04 ]
a i jszcze jedno pytanie jaka jest końcówka przy silniku przed przednią osią bo przy przewodzie elkasycznym przy kole jest M10 z tego co pisaliście a jakie jest przy złączach przy siniku??
tommasino - Wto Maj 14, 2013 19:57
a może znajdzie sie jakis ochotnik który opisałby wraz z fotkami całą operacje wymiany przewodów???? jakie narzędzia i złączki są potrzebne? czego należałoby sie ustrzec?
u mnie po dzisiejszym przeglądzie auta zrobili wielkie oczy na widok przewodów hamulcowych w moim roverku na przodzie usłyszałem tylko abym przeczyścił przewody i ewentualnie je pomalował aby zabezpieczyć. lecz gdy przeszli na tył to już troszeczkę gorzej to wyglądało
Dziadek - Czw Maj 16, 2013 20:32
Miałem niewielki wyciek,a właściwie upocony tylny lewy przewód tuż przed przejściem na giętki. Nie chciało mi się tego robić samemu i odstawiłem do mechanika. Dla pewności kazałem wymienić też prawy. Teraz mam fajniutkie miedziane za 200 zeta razem z robocizną.
Da się zrobić bez zwalania zbiornika.
Vickers - Pią Cze 14, 2013 20:04
Może by napisał ktoś kto sam robił sztywne przewody hamulcowe jakie tam długości idą i jakie końcówki trzeba zakuć na przód i tył.
trebron - Sob Cze 15, 2013 20:37
Lepiej późno niż wcale więc tak jak obiecałem wstawiam zdjęcia końcówek przewodów hamulcowych.
Ja wymieniłem tylko lewy tył prawy przeczyściłem i zabezpieczyłem przed korozja. Co do końcówek to ta przy kole ma grubość 10 mm natomiast ta przy silniku 12 mm (niestety pomiar wykonywałem miarą ale myślę że dość dokładnie zmierzyłem).
Są to standardowe kocówki więc problemu z nimi nie będzie.
Długość tylnego lewego przewodu to 3500 mm taki zamontowałem wydaje mi się, że mógłby być trochę krótszy, ale można to zgubić bez problemu nad zbiornikiem. Przewody mocuję się do podwozia na tak zwany klik. Ja swój zamontowałem tak jak był oryginał nad zbiornikiem paliwa do przełożenia przewodów nad zbiornikiem pomocne są klapki rewizyjne pod tylnym siedzeniem (Rover 75 kombi). Zbiornika paliwa nie demontowałem.
Cała wymiana lewego przewodu wraz z odpowietrzeniem układu to niecała godzina oczywiście na kanale i przy pomocy kolegi (przy przekładaniu przewodu nad zbiornikiem). Przewody robiłem na zamówienie, dla tych z Poznania (Sklep LUMA Przeźmierowo cena 62 zł )
@ kerbi
- końcówki z przewodem elastycznym łączą się przy kole, przewód elastyczny jest bardzo krótki, żeby zobaczyć to dokładnie wystarczy zdjąć koło, lub się pochylić i zajrzeć pod spód.
- końcówek sam nie zakujesz chyba że masz do tego odpowiedni sprzęt
- uważać trzeba na wszystko w końcu to układ hamulcowy na pewno nie można zabrudzić końcówek w nowych przewodach.
@ 21matys
- przewody są łączone przed silnikiem tak jest w oryginale. Druga część przewodu, która idzie do pompy u mnie można powiedzieć była idealna, ponieważ nie jest już tak narażona na sól itp.
- Kombi czy sedan ta sama długość.
- długość prawej strony łatwo zmierzyć bo przewody idą bliżej prawej strony, na pewno jest krótsza i to sporo, niestety dokładnej długości nie znam
- końcówki są te same co w lewym.
Myślę, że choć trochę moje wypociny będą pomocne.
SlawekG - Nie Cze 16, 2013 05:23
Dokładnie jest tak jak treborn napisał: od strony silnika końcówki M12x1 a z tyłu M10x1. Długości odpowiednio Lewy: 3,5m a prawa 2,5m
Vickers - Nie Cze 16, 2013 19:13
21matys napisał/a: | automechanik, no ok,
czyli jak to określił fachowo trebron, lewa strona ma prawie 3,5 m i on wymieniał do złącza pod silnikiem a nie do samej pompy ABS a mnie interesuje do samej pompy.
no i zostaje jeszcze długość prawej strony
pozdrawiam
[ Dodano: Sro Maj 01, 2013 11:04 ]
a i jszcze jedno pytanie jaka jest końcówka przy silniku przed przednią osią bo przy przewodzie elkasycznym przy kole jest M10 z tego co pisaliście a jakie jest przy złączach przy siniku?? |
Zgadza się ale nie do końca...
3,5m to trochę za dużo. 3,3 wystarczy z powodzeniem, tak samo na drugą stronę 2,3 też da radę. I co najważniejsze:
PRZY ŁĄCZNIKU NA ŚCIANCE GRODZIOWEJ JEDNĄ KOŃCÓWKĘ ZAKUWAJCIE M12x1 A DRUGĄ M10x1! DŁUŻSZY NA M12 KRÓTSZY NA M10!
Mi zakuł w sklepie na dwie M12x1 i jak odkręciłem i zobaczyłem że tam są różne gniazda (choć z zewnątrz wyglądają identycznie) to myślałem że mnie krew zaleje... Musiałem odcinać i starą zarabiać co była w oryginale.
Tyle dobrego że jej nie zniszczyłem tylko odciąłem przewód stalowy i odkręciłem nasadką. Bo tak to kaplica...
Nie wiem jaki inżynier to wymyślił ale ja z miejsca za to rozwiązanie bym mu Nobla dał.
Końcówki do tylnych przewodów elastycznych są obie M10x1
PS. I jak żyję nie widziałem jeszcze tak skorodowanych przewodów. Nie dało się ich wyjąć w całości tylko takimi skrawkami po kilkanaście cm długich. Jakość ich nie powala jak widać, powala za to ten syf który sypią na drogi i który pomógł na pewno tym przewodom dokończyć żywota...
tommasino - Czw Cze 27, 2013 23:52
a jeśli chodzi o odpowietrzenie układu hamulcowego to nalezy to robic przy włączonym zapłonie
niestety sa bardzo podzielone opinie na ten temat w necie
wschodni - Sob Lip 06, 2013 09:42
Ja wymieniałem wczoraj niestety z powodu małej ilości czasu nie udało mi się zrobić zdjęć.
Przewód kupiłem z zarobionymi końcówkami M12 i M10 długość 3,6m bo taki był na stanie za 40 kilka złociszów.
Okazało się, że końcówki obecne są M11, ale nie ma z tym problemu bo gwint był taki sam.
Do wymiany polecam dobrać kilka opasek zaciskowych, gdyż może pojawić się problem ze złamanym zaczepem. Mi się jeden wyłamał więc tymczasowo tak sobie poradziłem. Sama wymiana zajęła jakieś 15-20 minut + zalanie nowego płynu hamulcowego i odpowietrzanie. Nie trzeba ściągać zbiornika tylko przeciągnąć nad nim, jest tam dużo miejsca a po lewej stronie jest jeszcze jeden zaczep na który ze spokojem można założyć i utrzyma.
Norbi84 - Sob Wrz 21, 2013 18:07
Vickers napisał/a: | Mi zakuł w sklepie na dwie M12x1 i jak odkręciłem i zobaczyłem że tam są różne gniazda (choć z zewnątrz wyglądają identycznie) to myślałem że mnie krew zaleje... Musiałem odcinać i starą zarabiać co była w oryginale. |
A można było dokupić przejściówkę z M12 na M10, w dobrych sklepach motoryzacyjnych mają.
ps. też mnie czeka wymiana tych przewodów
zbigniewruson - Sro Sty 22, 2014 22:37
Witam panowie a ja pytanko mam takie czy ktos sie orientuje jaka srednica i dlugosc elastycznego przewodu prawy tyl ,jak to bywa u mnie sie przetarl i trzeba wymienic - pozatym kojarze ze koncowki musza byc meska i zenska .moze ktos cos doradzic ?
automechanik - Czw Sty 23, 2014 07:08
KUP oryginał kosztuje około 6ozł, np. w iParts.pl
[ Dodano: Czw Sty 23, 2014 07:08 ]
możesz też, sprawdzić przewód z BMW 3-ki, ma takiej samej konstrukcji hamulce tylne
Blazej_R - Sob Lip 27, 2019 18:30 Temat postu: [R 75 2.0 v6] przewody hamulcowe WITAM. To w końcu może ktoś sprecyzować jakie dokładnie te końcówki bo jeden pisze ze z jednej strony 2x m12 a z drugiej 2xm10 a kolejny kolega ze z przodu jest jedną m12 a druga m10. To w końcu jak jest.
dawidd - Sob Lip 27, 2019 22:05
u mnie w kombi są ze wszystkich stron m10, może były rożne wersje i stad te rozbieżności
Blazej_R - Nie Lip 28, 2019 04:28 Temat postu: [R 75 2.0 v6] przewody hamulcowe Ok. Dzieki
|
|