Zobacz temat - [r416] Jakie sa objawy padniętej pompy ABS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r416] Jakie sa objawy padniętej pompy ABS

ccycekk - Sro Lut 20, 2013 18:15
Temat postu: [r416] Jakie sa objawy padniętej pompy ABS
Mam bardzo dziwne objawy z ABS. Nawet na suchej nawierzchni i przy bardzo wolnej jeździe ABS załącza się (stuka ). Podczas wolnej jazdy (tylko wolnej) słychać dźwięk jakby przekaźnika - tylko do cholery w tym aucie nie ma przekaźnika od ABS. Prosze podpowiedzcie mi jakie są objawy uszkodzonej pompy ABS - a może to nie to?
leszczu - Sro Lut 20, 2013 18:24

Sprawdzałeś pierścienie na przegubach i same czujniki ??
ccycekk - Sro Lut 20, 2013 18:28

Mechanik sprawdzał. Wcześniej mówił że to przegub - wymieniłem i dalej to samo - teraz mówi że pompa - obawiam się że znów może być to nie trafna diagnoza

[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 18:28 ]
Leszczu - ty też jesteś z B-stoku - Powiedz gdzie naprawiasz swojego Roverka? MAsz sprawdzonego mechanika?

leszczu - Sro Lut 20, 2013 18:35

ccycekk napisał/a:
Leszczu - ty też jesteś z B-stoku - Powiedz gdzie naprawiasz swojego Roverka? MAsz sprawdzonego mechanika?

Ogólnie staram się sam naprawiać auto, ale swego czasu stawiałem do Martomu na kawaleryjskiej.

Pawel_416 - Sro Lut 20, 2013 19:19

u mnie to samo,ale jak pisze leszczu,to może być to on co pisze ;/
może leszczu dał byś krótki opis,jak się zabrać do tego?
czy samemu da radę to zrobić?

leszczu - Sro Lut 20, 2013 19:36

Pawel_416, trzeba wpierw sprawdzić czy pierścienie na przegubach są cale nie popękane i czy nie maja dużych ubytków. Jeśli któryś będzie zły trzeba wymienić cały przegub
http://www.roverki.pl/zro...wnetrznego.html

Pawel_416 - Sro Lut 20, 2013 19:59

Ok dzięki leszczu.
Wiem że kiedyś je wymieniałem , ale przy hamowaniu,problem był i tak ;/
Wiem że od kąt posiadam R , problem miał z hamulcami (ABS) , dwa razy nie wyhamowałem,na prawdę z małej prędkości miałem małe kolizje ;/
Opony mówimy że były nie nowe , mało używane.
Druga sprawa , to asfalt w Grecji jest mieszanką z marmurem , owszem jest gdzieniegdzie ślisko,ale nie wiem czy brać to pod uwagę ?
Pozdrawiam.

Marcin1642 - Sro Lut 20, 2013 20:14

A opony na obydwu osiach masz w takim samym rozmiarze? U mnie było tak, że jak z tyłu miąłem profil 65 a z przodu 55 to wyłączał się ABS.
Pawel_416 - Sro Lut 20, 2013 20:16

No tak miałem tak wcześniej :)
Brawo dla ciebie :)

z przodu 55/tył 65

Marcin1642 - Sro Lut 20, 2013 20:18

Źle napisałem z przodu miałem 65 a z tyłu 55. Ale To tylko dwa tygodnie tak jeździłem.
Pawel_416 - Sro Lut 20, 2013 20:30

nie szkodzi,ale mnie się podobało większy balon z tyłu :)
Nie wiem teraz mam na równo,i oponki są cacy ,ale jak depnę z nie nacka,bo barany greckie nie wiedzą co to znak drogowy,to jadę dalej z tym hamowanie,wiem,bo sprawdzałem w tym samym miejscu,innymi samochodami takie hamowanie ;/

okneis - Czw Lut 21, 2013 20:45

Ja mam rożne rozmiary opon,i abs nie świruje.60 przód,65 tył.Swego czasu też miałem problemy z abs,te same objawy,ale winne były koronki na przegubach.
Marcin1642 - Czw Lut 21, 2013 20:51

Rozmawiałem już z kilkoma osobami na ten temat i u jednych nie da się jeździć na różnych rozmiarach opon a inni mówią że nie ma żadnego problemu, zazwyczaj nie ma problemu w R serii 400.

U mnie czujniki i koronki były dobre bo jak się pojawił ten problem nie wiedziałem, że to opony wywołują efekt wyłączania ABS.

leszczu - Pią Lut 22, 2013 13:33

okneis napisał/a:
Ja mam rożne rozmiary opon,i abs nie świruje.60 przód,65 tył

Ten rozmiary profilu są jeszcze dopuszczalne, aby ABS nie świrował, ale już np. 55 i 65 jest za duża.

truten23 - Sob Mar 02, 2013 00:22

okneis napisał/a:
Ja mam rożne rozmiary opon,i abs nie świruje.60 przód,65 tył.Swego czasu też miałem problemy z abs,te same objawy,ale winne były koronki na przegubach.

Marcin1642 napisał/a:
Rozmawiałem już z kilkoma osobami na ten temat i u jednych nie da się jeździć na różnych rozmiarach opon a inni mówią że nie ma żadnego problemu, zazwyczaj nie ma problemu w R serii 400.

leszczu napisał/a:
Ten rozmiary profilu są jeszcze dopuszczalne, aby ABS nie świrował, ale już np. 55 i 65 jest za duża.

Chłopaki, no co Wy? :(
Nawet leszczu, nie wytłumaczył?

W skrócie: Nie każdy rover 400 ma czujniki ABS na 4 kołach (2 osiach).
Mój ma i nie mogę mieć różnych profili o więcej niż 5% (profil to % szerokości opony).
ABS ma pewną tolerancję rozbieżności ilości sygnałów z poszczególnych kół. (żeby nie wariował, kiedy jedziemy po okręgu, albo kiedy nam się nie równo bieżnik ściera.)
Przecież to banalne. :roll:
Dodatkowo, kiedy ABS kopie przy byle hamowaniu to na 98% masz zasyfiony lub pęknięty pierścień. Zdarza się że ciężko to zauważyć nawet na stole. Pozostałe 2% to uszkodzony czujnik. NIe pamiętam już jaki powinien mieć opór...

bizon - Sob Mar 02, 2013 09:53

truten23 napisał/a:
Chłopaki, no co Wy? :(
Nawet leszczu, nie wytłumaczył?

W skrócie: Nie każdy rover 400 ma czujniki ABS na 4 kołach (2 osiach).
Mój ma i nie mogę mieć różnych profili o więcej niż 5% (profil to % szerokości opony).

jakos ja mam czujniki na dwoch osiach i kiedys mialem przez chwile tyl 185/65/14 przod 165/chyba60/14 i nie swirowal. a roznica byla spora bo az samochod glupio wygladal.

truten23 napisał/a:
Dodatkowo, kiedy ABS kopie przy byle hamowaniu to na 98% masz zasyfiony lub pęknięty pierścień.

a tu bym jeszcze dodal ze jak kontrolka pali sie caly czas a abs nie kopie przy hamowaniu to wtedy prawie pewne ze czujnik

truten23 - Sob Mar 02, 2013 19:26

bizon napisał/a:
jakos ja mam czujniki na dwoch osiach i kiedys mialem przez chwile tyl 185/65/14 przod 165/chyba60/14 i nie swirowal. a roznica byla spora bo az samochod glupio wygladal.

Dziwne, kiedy jechałem raz na mojej starej zapasówce gdzie miała profil mniejszy o jakieś 6% (miała też trochę mniejszą szerokość od reszty) to ABS wyłączył się po jakichś 20m.

bizon napisał/a:
a tu bym jeszcze dodal ze jak kontrolka pali sie caly czas a abs nie kopie przy hamowaniu to wtedy prawie pewne ze czujnik

Albo wyłączył się, bo zczaił że mamy różną średnicę kół ;-)

bizon - Nie Mar 03, 2013 11:20

truten23 napisał/a:
Dziwne, kiedy jechałem raz na mojej starej zapasówce gdzie miała profil mniejszy o jakieś 6% (miała też trochę mniejszą szerokość od reszty) to ABS wyłączył się po jakichś 20m.
Bo miales dwie rozne opony na tej samej osi tak?? a tu mowa o roznych parach opon

truten23 napisał/a:
Albo wyłączył się, bo zczaił że mamy różną średnicę kół ;-)

ale wylaczy sie i zapali kontroka po chwili (gdy przejedziemy kawalek), mi chodzilo ze nawet nie zgasnie po odpaleniu

truten23 - Nie Mar 03, 2013 13:49

bizon napisał/a:
Bo miales dwie rozne opony na tej samej osi tak?? a tu mowa o roznych parach opon

To prawda.

bizon napisał/a:
truten23 napisał/a: Albo wyłączył się, bo zczaił że mamy różną średnicę kół

ale wylaczy sie i zapali kontroka po chwili (gdy przejedziemy kawalek), mi chodzilo ze nawet nie zgasnie po odpaleniu

Oczywiście, masz rację. Kiedy zapala się jeszcze na postoju, to znaczy że są problemy z jakimś obwodem ABSu. Najczęściej są to czujniki, bo one mają styczność z wodą, solanką i innym syfem...

bizon - Nie Mar 03, 2013 18:57

No i pozostaje samodiagnostyka abs. u mnie sa zmostkowane i laczac piny jak do diagnostyki silnika, migaja obydwie kontrolki, check engine miga swoje bledy a abs swoje.

[ Dodano: Nie Mar 03, 2013 18:57 ]
truten23 napisał/a:
czujniki, bo one mają styczność z wodą, solanką i innym syfem...

u mnie na dwie awarie absu, byly to dwie czujnikow wynikajace z przetarcia przewodu. wyslizgnal sie z prowadnic i przetarl sie o tarcze czy cos tam

marcin333 - Sro Mar 06, 2013 21:31

Może być jeszcze pęknięty przewód czujnika w pancerzu, przy hamowania przerywa sygnał i objaw bedzie taki sam bo samochód delikatnie się kładzie a z koła nieprawidłowy sygnał i abs zaczyna szaleć.


Nie jest to wina pompy na 99%, a ten dzwięk spod maski to silniczek w pompie, jak go słychać to znaczy że działa.

bizon - Czw Mar 07, 2013 08:22

marcin333 napisał/a:
Może być jeszcze pęknięty przewód czujnika w pancerzu,

jak przewod jest pekniety to kontrolka swieci caly czas, nawet nie gasnie po odpaleniu. przy hamowaniu moglby swirowac gdyby przetarta byla tylko otulina i przy hamowaniu przewod by dotykal jakiejs metalowej czesci samochodu i mieszal w opornosci