|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Grzeje się i wywala płyn - po HGF
thebloody - Pon Kwi 15, 2013 21:39 Temat postu: [R200] Grzeje się i wywala płyn - po HGF Świeżo po remoncie po HGF-ie (uszczelka, rozrząd, pompa wody, popychacze zaworów, rolka napinacza alternatora, planowanie głowicy i inne cuda.....) auto się grzeje i wywala płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Układ odpowietrzany, korek raczej spoko, po jego odkręceniu w ciągu kilku sekund płyn opada, mały obieg działa prawidłowo. Sytuacja zaistniała dzisiaj i na przestrzeni 100 km powtórzyła sie kilkukrotnie (sprawę ratowało ogrzewanie i otwarcie maski podczas jazdy), no ludzie kochani, tak być nie może! Poczytałam troche wątków, ale nie znalazłam nic dla siebie - płyn nie wycieka (póki co), węże raczej miękkie, wymyślicie coś krzepiącego? Wentylator padł? Termostat?
alek65 - Wto Kwi 16, 2013 07:23
po podobnym remoncie , miałem to samo Winowajcą był termostat
thebloody - Wto Kwi 16, 2013 09:12
alek65, jaki koszt wymiany?
leszczu - Wto Kwi 16, 2013 09:20
Po jakimi czasie jazdy zaczyna ci się gotować auto ?
alek65 - Wto Kwi 16, 2013 11:15
thebloody, około 30 zł + robota
thebloody - Wto Kwi 16, 2013 15:05
leszczu, wczoraj na ciepłym motorze w trasie po jakiejś pół godzinie pierwszy raz, a potem już cyklicznie co kilkanaście minut. Kiedy jadę ok 120-140 w trasie to cisza, problem pojawia się w mieście i podczas manewrów parkingowych - zaraz jade do miasta to jeszcze poobserwuję.
leszczu - Wto Kwi 16, 2013 15:17
No to chyba będzie to termostat. Odradzam dalsze jazdy autem, chyba że chcesz ponownie robić uszczelkę.
thebloody - Wto Kwi 16, 2013 18:01
Dziś 20 km zrobiłam, auto zagotowało się już pod domem przy parkowaniu (a całą drogę było git). Temperatura wzrosła na 3/4 wskaźnika, wentylator włączył się, wiec czujnik temperatury płynu chyba działa prawidłowo, po włączeniu ogrzewania na ful poczułam nieco zapachu płynu, ale nagrzewnica wydaje się byc szczelna, po dotknięciu sucha, dywaniki suche. Plyn pod korkiem, po chwili opadł do właściwego poziomu...
Jeśli termostat to czy ktoś mogłby mi nakreślić w zarysie gdzie go szukać (jakiś schemat?), jakies wskazówki co do wymiany? Gdzie kupić i jaki? Przepaszam, ze dziś na lenia, ale czasu nie mam, a z autem pod blokiem niewiele zrobie, nie jestem u siebie
edit: OK schemat już mam, te plastikową obudowę termostatu da się rozebrać czy trzeba ją... zniszczyć??
leszczu - Wto Kwi 16, 2013 18:17
thebloody napisał/a: | edit: OK schemat już mam, te plastikową obudowę termostatu da się rozebrać czy trzeba ją... zniszczyć?? |
Rozkręca się.
Szukaj termostatu waxstat, bo takie właśnie szły na pierwszy montaż.
thebloody - Wto Kwi 16, 2013 18:24
Dziekuje!
BigBoyPL - Wto Kwi 16, 2013 19:43
W 100% nie jestem pewien dlatego też nie chcę wprowadzać zamętu ale w hondach są te same termostaty zarówno białe na 92* jak i czarne na 82* a nawet same wkłady. Także jakby blisko nie było roverowskich albo były by droższe to można brać te od hanki
kondzio508 - Sro Kwi 17, 2013 08:17
BigBoyPL napisał/a: | W 100% nie jestem pewien dlatego też nie chcę wprowadzać zamętu ale w hondach są te same termostaty zarówno białe na 92* jak i czarne na 82* a nawet same wkłady. Także jakby blisko nie było roverowskich albo były by droższe to można brać te od hanki |
To lepiej nie pisz bo właśnie wprowadziłeś zamęt ..
w k-seri nie ma podzialu na czarne i białe , coś takiego jest w dieslach .
thebloody - Sro Kwi 17, 2013 13:45
Panowie, a powiedzcie mi... bo termostat termostatem, moge go wymienić, ale skad to zapowietrzenie ukladu?? Bo to mnie dalej zastanawia...
leszczu - Sro Kwi 17, 2013 16:52
thebloody napisał/a: | Panowie, a powiedzcie mi... bo termostat termostatem, moge go wymienić, ale skad to zapowietrzenie ukladu?? Bo to mnie dalej zastanawia... |
Termostat się nie otwiera silnik się gotuje, a czy się zapowietrza skąd u ciebie taka myśl ?
thebloody - Sro Kwi 17, 2013 21:21
leszczu, bo na logike biorąc - choć moja może być pokrętna jak to kobieca - skoro podnosi sie poziom płynu, to musi sie zapowietrzać... Ja rozumiem, że przy gotowaniu zwieksza sie ten poziom, ale AZ TYLE?
Bo skad nagle tyle płynu z układu w zbiorniczku wyrównawczym, skoro nikt go nie dolewa? Jest go pod sam korek, a potem szybko się cofa podczas studzenia, rozumiesz, o co mi sie rozchodzi?
kondzio508 - Sro Kwi 17, 2013 21:26
thebloody napisał/a: | Bo skad nagle tyle płynu z układu w zbiorniczku wyrównawczym, skoro nikt go nie dolewa? Jest go pod sam korek, a potem szybko się cofa podczas studzenia. |
Umnie tak sie działo jak zamontowałem 1.6 z nowym typem uszczelki , zrobilem cała głowice z uszczelka starego typu wzmacnianą i problem ustał . poprostu padnieta była uszczelka , to że jest nowa nie znaczy ze ktoś ją dobrze naprawil i sama uszczleka też ma dużo do znaczenia ...
Może warto zrobić test na zawartosc spalin w układzie chłodzącym ? podjedź do jakiegoś kumatego mechanika i niech zrobi test . jak bedzie ok , to chyba pozostaje wymienic termostat .
Jeszcze przyszło mi na myśl , sprawdź czy śrubka od odpowietrzania płynu jest zakrecona .
thebloody - Sro Kwi 17, 2013 21:33
kondzio508, jest zakręcona
A co do uszczelki to weź mnie nie załamuj!
kondzio508 - Sro Kwi 17, 2013 21:34
thebloody napisał/a: | A co do uszczelki to weź mnie nie załamuj |
a jaką wstawiłaś ?
Sirk - Czw Kwi 18, 2013 01:01
thebloody napisał/a: |
A co do uszczelki to weź mnie nie załamuj! |
Sama jej chyba nie wymieniałaś? Wiec jedź na warsztat i reklamuj.
Adrian - Czw Kwi 18, 2013 06:53
thebloody,
Wymień korek zbiorniczka wyrównawczego.
thebloody - Czw Kwi 18, 2013 08:06
Sluchajcie, nie wiem jaka ona była, zamawiałam cały komplet w TomaTeam, więc raczej nie najtańszy bubel, nie bede nic reklamować, bo nie mam powodu, aby myśleć, że to uszczelka, no dajcie spokój, jeśli po miesiącu od wymiany po HGF dalej tam tkwi przyczyna, to ja naprawde mam dość i sprzedaje to auto, bo nie mam już siły!
Termostat już zamówiony, zobaczymy.
edit: aaa i ten, wczoraj np. jezdzilam i sie nie zagrzał, wszystko idealnie. Mam nadzieje, ze jeszcze chwile wytrzyma z bólami, bo ja musze jezdzic, a wymienic termostat moge najszybciej w sobote.
leszczu - Czw Kwi 18, 2013 11:07
thebloody napisał/a: | leszczu, bo na logike biorąc - choć moja może być pokrętna jak to kobieca - skoro podnosi sie poziom płynu, to musi sie zapowietrzać... Ja rozumiem, że przy gotowaniu zwieksza sie ten poziom, ale AZ TYLE?
Bo skad nagle tyle płynu z układu w zbiorniczku wyrównawczym, skoro nikt go nie dolewa? Jest go pod sam korek, a potem szybko się cofa podczas studzenia, rozumiesz, o co mi sie rozchodzi? |
Bo płyn w układzie się gotuje, wiec się podnosi w zbiorniczku.
Adrian napisał/a: | thebloody,
Wymień korek zbiorniczka wyrównawczego. |
Przy okazji wymiany termostatu jak najbardziej można go wymienić.
thebloody napisał/a: | Sluchajcie, nie wiem jaka ona była, zamawiałam cały komplet w TomaTeam |
Jeśli w tomatem to prawdopodobnie będziesz miała stary typ wzmacniany, bo z tego co wiem, ich sklep nie handluje nowym typem uszczelki.
thebloody napisał/a: | edit: aaa i ten, wczoraj np. jezdzilam i sie nie zagrzał, wszystko idealnie. Mam nadzieje, ze jeszcze chwile wytrzyma z bólami, bo ja musze jezdzic, a wymienic termostat moge najszybciej w sobote.
|
Pisałem, aby tym autem nie jeździć, chyba że chcesz mieć powtórkę z rozrywki.
thebloody - Czw Kwi 18, 2013 19:46
leszczu, wiem, ze mowiłeś, dziękuję, ale ja potrzebuje jezdzic. Nie przegrzewam go, jak tylko minimalnie wzrasta temp. to staję i studzę, czasem udaje sie przejechać trasę bez bólu i wszystko jest OK.
Rozumiem, ze sie gotuje=podnosi, ale aż tyle? Chryste.
Wytłumaczcie mi, dlaczego piszecie o uszczelce...? Bo wydaje mi sie, ze gdyby coś z nia było nie tak, to by leciał olej, bo pracuje on pod wiekszym ciśnieniem niż płyn itd., a nie że teraz nagle po takim czasie płyn sie gotuje, wiec uszczelka... Nie kłócę się, że tak nie jest, ale wyjaśnijcie mi to
Adrian - Czw Kwi 18, 2013 20:01
Zostaw na razie w spokoju tę uszczelkę. Wymień termostat i korek zbiorniczka. Jeśli już musisz jeździć, to pokrętło ogrzewania ustaw na czerwone pole (nawiew włączaj sobie w sytuacjach podbramkowych). Dzięki temu będzie jakiś obieg płynu do chłodnicy.
thebloody - Czw Kwi 18, 2013 20:07
Adrian, tak wlasnie robie, o czym pisałam wyżej Uszczelke zostawiam, ale chciałam się od Panów dowiedziec, o co kaman
rdgz - Czw Kwi 18, 2013 21:13
Miłem podobnie po hgf, wywalało płyn.
Jeżeli miałaś hgf i korek nie był wymieniany, to go wymień 13 zł wydatku a może namieszać.
Mam nadzieje ze pomoze tak jak u mnie
maniaq - Pią Kwi 19, 2013 23:02
Korek po HGF mógł być uwalony majonezem i uszkodzony. Zdarza się ze sam korek pada. Zacznij od tego, potem termostat... potem sie zobaczy jak wyeliminujesz w pierwszej kolejnosci to
thebloody - Sob Kwi 20, 2013 20:47
Wiecie co... Milord poki co przestał sie grzac (odpukac w niemalowane) -> szukajac dostepu do termostatu by go wymienić, natknelismy sie na poluzowany wąż biegnacy od niego - zostal doprowadzony do porzadku (cud, ze nie zsunął sie do konca), a caly uklad ponownie odpowietrzony (wiec tak jak pisalam moim zdaniem on sie zapowietrzal) - zobaczymy teraz - w razie czego zwroce termostat do hurtowni, moze to bylo po prostu to! Dzisiaj zrobilam przeszlo 200 km i nic...
leszczu - Nie Kwi 21, 2013 09:24
Taka usterka sama się nie naprawia i silnik o tak o sobie sam się nie zapowietrza.
maniaq - Nie Kwi 21, 2013 10:51
A plyn nie uciekal ? bo skoro powietrze by zasysal to i plyn by znalazl ujscie ?
Moze cos zle skrecone, przewod zagiety albo co ?
thebloody - Nie Kwi 21, 2013 22:04
leszczu, no sama z siebie nie - ale przeciez napisałam o wadliwym (prawie zsuniętym i poprawionym potem) wężu
maniaq, minimalnie jest go mniej, ale moglo spokojnie (wg mnie) byc tak, ze zapowietrzał sie, a niewiele co uciekało, bo wąż nie spadł do końca, no był po prostu poluzowany, nie wiem jak to opisać, trzeba było go "dosunąć" i skręcić obejmkę, a powietrze mogło wpadać od góry - w kazdym razie zobaczymy, póki co od 2 dni jest dobrze, a robie naprawde sporo km, bo musze. I nie grzeje sie i oby tak bylo - amen
|
|