|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R 75] TC i ABS świecą się razem
domel101 - Sro Kwi 17, 2013 18:30 Temat postu: [R 75] TC i ABS świecą się razem Witam, na początku chcę podziękować PHJOWEMU za wskazówki, a teraz do problemu. Podczas jazdy na licznikach zaświeciła się TC i ABS, z TC mam taki problem, że nie mogłem jej wyłączyć guzikiem, czasami się udawało ale sporadycznie. Po podłączeniu R do kompa wywaliło tylko błędy P1477 i P1471 a o TC lub o czujnikach ABS żadnych info. Czytałem o pompie ABS, ale czy ten sterownik/serwomotor TC co jest na ściance grodziowej jak padnie to też zaświecą się TC i ABS na licznikach i żadne z tych systemów nie będzie działał? a może padł pierścionek w lewym kole bo prędkość mam czyli prawe ok.
Z góry DZIĘKI za podpowiedzi
a i jeszcze jedna informacja - kable na 4 czujnikach sprawdzone.
SeniorA - Sro Kwi 17, 2013 19:01
domel101 napisał/a: | Myślę nad pompą ABS-u, ale czy sterownik TC co jest na ściance grodziowej jak padnie to też zaświecą się TC i ABS na licznikach i żadne z tych systemów nie będzie działał? | jak padnie serwomotor TC , to świeci się tylko TC , ABS działa.Wygląda , że to jakiś kłopot z komunikacją pompy z IPK (wtyczka , przewody , pompa ).
domel101 - Sro Kwi 17, 2013 19:08
SeniorA napisał/a: | Wygląda , że to jakiś kłopot z komunikacją pompy z IPK (wtyczka , przewody , pompa ). |
a tak po polsku co to IPK i co i jak sprawdzać. dogrzebać się do pompy ABS i tą wtyczkę czymś psiknąć
SeniorA - Sro Kwi 17, 2013 19:19
domel101 napisał/a: | tak po polsku co to IPK | zegary domel101 napisał/a: | dogrzebać się do pompy ABS i tą wtyczkę czymś psiknąć | no tak , od tego zacząć.
domel101 - Czw Kwi 18, 2013 14:11
OK rozumiem, a taka informacje, że chwile przed zaświeceniem się TC i ABS i utratą tych systemów zaświeciła się sama TC na ok 15 sec. i po upływie ok 3 min. już się świeciło TC i ABS
[ Dodano: Czw Kwi 18, 2013 15:11 ]
jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie czujników ABS-u, tzn. jakimś miernikiem można to pomierzyć a jak tak to jakie wartości powinno wskazywać
sash997 - Czw Kwi 18, 2013 20:45
tych czujników miernikiem niestety nie sprawdzisz,oscyloskop albo jakiś komputer diagnostyczny
SeniorA - Czw Kwi 18, 2013 21:18
domel101 napisał/a: | jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie czujników ABS-u | tu znajdziesz więcej informacji : http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65593
rafalmis1 - Czw Kwi 18, 2013 21:41
sash997 napisał/a: | komputer diagnostyczny |
pod kompem jest taka opcja, że po podłączeniu pod ABS można sprawdzić prędkości poruszania każdego koła i na zepsutym prędkość nie będzie wskazywana
domel101 - Pią Kwi 19, 2013 14:21
OK. to tak. na pewno mam uszkodzony lewy przód tylko nie wiem, czy czujnik czy może pierścień poleciał i może to on też mi robi wibracje auta podczas jazdy powyżej 100km/h.
będzie czas to podjadę do swojego mechanika na lepszy komputer i się zobaczy.
tempomat też nie działa więc lewy.
SeniorA - Pią Kwi 19, 2013 18:36
domel101 napisał/a: | tempomat też nie działa więc lewy | widzisz,czyli jest nie kiedy prosty sposób sprawdzenia , a jak przód ,to i TC nie ma.Jak byś napisał na początku , że świeci TC , ABS i nie ma tempomatu , to sprawa była by jasna.
domel101 - Pią Kwi 19, 2013 19:50
na z tym tempomatem to po przemyśleniach i po kontrolce doszedłem do wniosku.
Ostatnio grzebałem przy pompce sprzęgła i od tej pory nie działał tempomat, ale zaświecała się ikona na liczniku a teraz jej nie ma i stąd mój wniosek o lewym.
MaReK - Sob Kwi 20, 2013 00:47
To może tempomat nie działa bo cofnąłeś za mocno czujnik położenia pedału sprzęgła.
Jest taki ładny, biały, nad pompką sprzęgła. Poszukaj i na swobodnym pedale sprzęgła (nienaciśniętym) ustaw na odpowiednią pozycję. Potem sprawdź jeszcze raz i jeśli nadal nie działa to jest to problem czujnika/pierścienia... Ogólnie to im więcej postów piszesz, to coś nowego wychodzi Zbierz się w sobie i napisz jak na spowiedzi co jeszcze robiłeś
domel101 - Sob Kwi 20, 2013 08:40
więc spowiedź. grzebanie przy pompce sprzęgła - brak tempomatu ale zaświeca się ikona na licznikach, kilka dni później podczas jazdy zaświeciło się TC i ABS, sprawdzony lewy kabelek(już raz lutowany) jest OK. i zauważyłem, że nie zaświeca się ikona tempomatu na licznikach, poprawiałem ten biały czujnik przy pedale sprzęgła i dalej nic więc chyba lewy czujnik/pierścień(łożysko) do wymiany. Aamen
olekkelo - Pon Cze 03, 2013 07:15
Witam, podepnę się pod temat,
u mnie ostatnio zapala się TC i Abs a nastepnie ręczny,
poprzedza to taki objaw że jadąc np 50km/h - następnie hamując pedał hamulca reaguje jak by ABS sie włączał podczas poślizgu ( ale go nie ma) czyli drży pod nogą tylko znacznie delikatniej jak przy normalnym działaniu ABS np na śniegu czy błocie
zapalają się kontrolki Abs Trójkąt , następnie po przekroczeniu 50-60km/h po niemiecku że hamulce szlag trafił i zapala się kontrolka ręcznego:))
też zacząć od wtyczek , czy to coś gorszego może być???
rafalmis1 - Pon Cze 03, 2013 08:36
Pompa ABS do sprawdzenia. Na początek sprawdź wtyczkę i użyj na niej "kontaktu"
sknerko - Pon Cze 03, 2013 08:46
sprawdź czy ci sie kable od czujników ABS nie przetarły gdzieś (najczęściej o felgę) Miałem tak kiedyś.
olekkelo - Pon Cze 03, 2013 20:26
Przewody z przodu wyglądają ok, wtyczki z przodu potraktowałem kontaktem, tylnich nie znalazłem ..... jutro zobaczę,
[ Dodano: Pon Cze 03, 2013 21:26 ]
rafalmis1 napisał/a: | Pompa ABS do sprawdzenia. Na początek sprawdź wtyczkę i użyj na niej "kontaktu" |
ale wtyczkę na pompie czy przy nadkolach
amigojwr - Wto Cze 04, 2013 12:56
Tak jak napisał Sknerko, stawiam na przetarty kabel. Swego czasu świeciły mi kontrolki: kontroli trakcji, abs i hamulca, okazało się, że przetarty był przewód przy bodaj lewym, przednim kole. Problem pojawił się ponownie po kilku miesiącach, okazało się, że kabel jest za krótki, elektryk go przedłużył i podczepił lepiej, do dziś problemu nie mam
rafalmis1 - Wto Cze 04, 2013 13:28
Wtyczki od tylnych czujników masz pod siedzeniem.
Pompa jest pod akumulatorem ja też ssprawdź
olekkelo - Wto Cze 04, 2013 18:38
Wtyki i kable z przodu ok,
tylne zobaczę jutro,
a co do pompy, jak kontakt spray nie pomoże to albo którys czujnik lub pompa,
co do kontrolek nie ma rutyny czasem przejadę 200km i jest ok nic nie świeci a czasem po mieście co odpalę i z miejsca pali się ABS następnie TC i "bremsfelchr" ręczny na czerwono,
albo odpalę wsio ok nic nie świeci pierwsze hamowanie pedał szaleje jak by abs chwytał delikatnie tak miękko i po kolei kontrolki j.w.....
rafalmis1 - Wto Cze 04, 2013 19:44
Sprawdź dokładnie kable i wtyczkę pompy ABS, ale mam nadzieje, ze to jednak czujnik zaczynammieć przerwę
sknerko - Sro Cze 05, 2013 08:23
Z objawów sadzę że na bank przetarty albo jak u mnie złamany kabel, trzeba albo sprawdzić komputerem diagnostycznym albo zmierzyć multimetrem czujniki i styki do masy, oczywiście wtedy jak jest błąd na zegarach. Warto też rozpiąć wtyczkę pompy ABS i spryskać i wtyczkę i gniazdo sprejem Kontakt bo nie wiadomo czy kiedyś tam się wilgoć nie dostała albo akumulator wylał ale wtyk pompy jak jak świruje to jest więcej i różnych objawów, kolegi opis sugeruje uszkodzony któryś czujnik i kompem by pokazało w zapamiętanych błędach który.
domel101 - Sro Cze 05, 2013 14:43
ja mam u siebie uszkodzony czujnik ABS-u bo na kompie wywaliło błąd vehicle speed sensor "A"
sash997 - Sro Cze 05, 2013 18:46
Cytat: | ja mam u siebie uszkodzony czujnik ABS-u bo na kompie wywaliło błąd vehicle speed sensor "A"
|
przy przetartym kablu przy pompie pokaże taki sam błąd
olekkelo - Sro Cze 05, 2013 19:05
sknerko napisał/a: | ........, kolegi opis sugeruje uszkodzony któryś czujnik i kompem by pokazało w zapamiętanych błędach który. |
pokaże na 100% który czujnik , bo nie chciałbym zajechać do elektronika i dowiedzieć się że mam błąd u kładu ABS czy niesprawny ABS -- bo to już wiem...
sknerko - Czw Cze 06, 2013 09:22
Na bank pokaże kompem T4 a czy inne i jak diagnozują to nie mam pojęcia.
olekkelo - Czw Sie 08, 2013 19:39
Kable przy pompie całe ale osłona strawiona , wtyczki nie rozpinałem bo nie miałem dostępu pompkę paliwa chyba muszę zdjąć, a tylnie czujniki nie mogę znaleźć wtyczek,
kable wchodzą na wysokości tylnich amorów i tyle pod kanapą nie ma,
w kombi jest jakoś inaczej czy co???
podpowie ktoś gdzie w kombi szukać tylnych wtyczek od czujników ABS???
[ Dodano: Czw Sie 08, 2013 20:39 ]
Podjechałem na diagnozę, i koleś stwierdził że czujnik jest ok bo komp. go widzi ale czujnik nie widzi sygnału z zębatki ... a przeca tam nie ma zębatki tylko w zimerigu jest magnes zaraz za łożyskiem ,
powiedziął zemogło zajść opiłkami i sygnał gubi/nie widzi.... i trzeba wyczyścić ,
tak więc wyczyściłem i nic nie dało ....
i tu moje
2 pytania
koleś mógł się mylić w swojej interpretacji z czytania błędu i poprostu trzeba wymienić czujnik prawy tył??
a 2 pyt, chwilę przed tym jak abs chcą zaświecić zawsze słychać takie trykanie z okolic pod kierownicą czy tam są jakieś przekaźniki czy inne ustrojstwa odpowiedzialne za ABS czy poprostu z pompy się niesie takie trykanie która jest zaraz za ścianką grodziową???
apples - Pią Sie 09, 2013 14:07
ripek - Pią Sie 09, 2013 14:38
z tego co mi się w oczy rzuciło wtyczki są w komorze koła zapasowego na końcu przy oparciu.
szymon75 - Sob Sie 10, 2013 13:05
Odnośnie pierwszego pytania to sądzę, że mechanik miał rację (z własnego doświadczenia), natomiast co do drugiego pytania to terkotanie które słychać wydaje najprawdopodobniej pompa abs'u ponieważ czujnik gubi sygnał z pierścienia umieszczonego na piaście koła i układ interpretuje to jakby koło było zablokowane. Stąd wniosek, że najprędzej będzie uszkodzony (zabrudzony) pierścień magnetyczny na piaście koła. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi Miałem podobną sytuację przy wymianie tylnego łożyska z piastą i objawy miałem podobne. Okazało się, że pierścień na nowej piaście był przerwany i też czujnik gubił sygnał.
domel101 - Nie Sie 11, 2013 18:18
ja u siebie wymieniłem ten lewy przedni czujnik (kupiłem najtańszy na allegro) i jest wszystko OK. nawet to moje opadanie obrotów i szrpnięcie znikło. ale co miał z tymi obrotami czujnik abs-u wspólnego
link do mojego problemu z obrotami http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=87190 i pojawiły się one po uszkodzeniu czujnik i zmianie kół na 18"
[ Dodano: Nie Sie 11, 2013 19:18 ]
i kolejna informacja, spadło spalanie w rzeczywistości i na kompie. teraz przy tych upałach i włączonej klimie 13L/100 a nie jak przed wymianą 15,5L/100 oczywiście w mieście. to jakieś cuda się dzieją
martinsc - Nie Sty 17, 2016 17:18
witam mam dość typowy problem z abs i swiecacym tc a jednak nie mogę sobie poradzić czujniki posprawdzane żadnych przetarć bieznie wyczyszczone na komputerze (foxwell nt600) pokazuje iż brak odczytu z prawego przedniego koła ale z tego co wiem to nie działał by licznik a działa. Przy próbie kasowania błędów głośne terkotanie pod maską nie wiem co nie zdążyłem dobiegnąć przy odczycie błędów wyszły
07 zapoznać się z książką kodów auta
67zapoznać się z książką kodów auta
33
38
jeden mówił właśnie o braku sygnału z prawego koła drugi odsyłał do książki kodów nie pamiętam który był który.
i mam jeszcze takie pytanko czy kontrola trakcji będzie tez świeciła jak będzie z tyłu uszkodzony czujnik czy tylko przód odpowiada za tc i uszkodzenie tyłu sygnalizowała by tylko kontrolka abs?
adam_26 - Nie Sty 17, 2016 17:27
odsyłam do naszych porad w tych tematach:
1) https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=904963&highlight=#904963
2) https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=99523&postdays=0&postorder=asc&start=0
poczytaj dobrze
martinsc - Nie Sty 17, 2016 17:45
oczywiście zawsze zaczynam od czytania i prób diagnozy i naprawy tylko teraz cos opornie to idzie a wie może ktoś co oznaczają te błędy podane wcześniej
|
|