Zobacz temat - [R 75] TC i ABS świecą się razem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R 75] TC i ABS świecą się razem

domel101 - Sro Kwi 17, 2013 18:30
Temat postu: [R 75] TC i ABS świecą się razem
Witam, na początku chcę podziękować PHJOWEMU za wskazówki, a teraz do problemu. Podczas jazdy na licznikach zaświeciła się TC i ABS, z TC mam taki problem, że nie mogłem jej wyłączyć guzikiem, czasami się udawało ale sporadycznie. Po podłączeniu R do kompa wywaliło tylko błędy P1477 i P1471 a o TC lub o czujnikach ABS żadnych info. Czytałem o pompie ABS, ale czy ten sterownik/serwomotor TC co jest na ściance grodziowej jak padnie to też zaświecą się TC i ABS na licznikach i żadne z tych systemów nie będzie działał? a może padł pierścionek w lewym kole bo prędkość mam czyli prawe ok.
Z góry DZIĘKI za podpowiedzi
a i jeszcze jedna informacja - kable na 4 czujnikach sprawdzone.

SeniorA - Sro Kwi 17, 2013 19:01

domel101 napisał/a:
Myślę nad pompą ABS-u, ale czy sterownik TC co jest na ściance grodziowej jak padnie to też zaświecą się TC i ABS na licznikach i żadne z tych systemów nie będzie działał?
jak padnie serwomotor TC , to świeci się tylko TC , ABS działa.Wygląda , że to jakiś kłopot z komunikacją pompy z IPK (wtyczka , przewody , pompa ).
domel101 - Sro Kwi 17, 2013 19:08

SeniorA napisał/a:
Wygląda , że to jakiś kłopot z komunikacją pompy z IPK (wtyczka , przewody , pompa ).

a tak po polsku co to IPK i co i jak sprawdzać. dogrzebać się do pompy ABS i tą wtyczkę czymś psiknąć :?:

SeniorA - Sro Kwi 17, 2013 19:19

domel101 napisał/a:
tak po polsku co to IPK
zegary
domel101 napisał/a:
dogrzebać się do pompy ABS i tą wtyczkę czymś psiknąć
no tak , od tego zacząć.
domel101 - Czw Kwi 18, 2013 14:11

OK rozumiem, a taka informacje, że chwile przed zaświeceniem się TC i ABS i utratą tych systemów zaświeciła się sama TC na ok 15 sec. i po upływie ok 3 min. już się świeciło TC i ABS

[ Dodano: Czw Kwi 18, 2013 15:11 ]
jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie czujników ABS-u, tzn. jakimś miernikiem można to pomierzyć a jak tak to jakie wartości powinno wskazywać

sash997 - Czw Kwi 18, 2013 20:45

tych czujników miernikiem niestety nie sprawdzisz,oscyloskop albo jakiś komputer diagnostyczny
SeniorA - Czw Kwi 18, 2013 21:18

domel101 napisał/a:
jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie czujników ABS-u
tu znajdziesz więcej informacji : http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65593
rafalmis1 - Czw Kwi 18, 2013 21:41

sash997 napisał/a:
komputer diagnostyczny

pod kompem jest taka opcja, że po podłączeniu pod ABS można sprawdzić prędkości poruszania każdego koła i na zepsutym prędkość nie będzie wskazywana

domel101 - Pią Kwi 19, 2013 14:21

OK. to tak. na pewno mam uszkodzony lewy przód tylko nie wiem, czy czujnik czy może pierścień poleciał i może to on też mi robi wibracje auta podczas jazdy powyżej 100km/h.
będzie czas to podjadę do swojego mechanika na lepszy komputer i się zobaczy.
tempomat też nie działa więc lewy.

SeniorA - Pią Kwi 19, 2013 18:36

domel101 napisał/a:
tempomat też nie działa więc lewy
widzisz,czyli jest nie kiedy prosty sposób sprawdzenia , a jak przód ,to i TC nie ma.Jak byś napisał na początku , że świeci TC , ABS i nie ma tempomatu , to sprawa była by jasna.
domel101 - Pią Kwi 19, 2013 19:50

na z tym tempomatem to po przemyśleniach i po kontrolce doszedłem do wniosku.
Ostatnio grzebałem przy pompce sprzęgła i od tej pory nie działał tempomat, ale zaświecała się ikona na liczniku a teraz jej nie ma i stąd mój wniosek o lewym.

MaReK - Sob Kwi 20, 2013 00:47

To może tempomat nie działa bo cofnąłeś za mocno czujnik położenia pedału sprzęgła.
Jest taki ładny, biały, nad pompką sprzęgła. Poszukaj i na swobodnym pedale sprzęgła (nienaciśniętym) ustaw na odpowiednią pozycję. Potem sprawdź jeszcze raz i jeśli nadal nie działa to jest to problem czujnika/pierścienia... Ogólnie to im więcej postów piszesz, to coś nowego wychodzi ;) Zbierz się w sobie i napisz jak na spowiedzi co jeszcze robiłeś ;D

domel101 - Sob Kwi 20, 2013 08:40

więc spowiedź. grzebanie przy pompce sprzęgła - brak tempomatu ale zaświeca się ikona na licznikach, kilka dni później podczas jazdy zaświeciło się TC i ABS, sprawdzony lewy kabelek(już raz lutowany) jest OK. i zauważyłem, że nie zaświeca się ikona tempomatu na licznikach, poprawiałem ten biały czujnik przy pedale sprzęgła i dalej nic więc chyba lewy czujnik/pierścień(łożysko) do wymiany. Aamen
olekkelo - Pon Cze 03, 2013 07:15

Witam, podepnę się pod temat,
u mnie ostatnio zapala się TC i Abs a nastepnie ręczny,
poprzedza to taki objaw że jadąc np 50km/h - następnie hamując pedał hamulca reaguje jak by ABS sie włączał podczas poślizgu ( ale go nie ma) czyli drży pod nogą tylko znacznie delikatniej jak przy normalnym działaniu ABS np na śniegu czy błocie
zapalają się kontrolki Abs Trójkąt , następnie po przekroczeniu 50-60km/h po niemiecku że hamulce szlag trafił i zapala się kontrolka ręcznego:))
też zacząć od wtyczek , czy to coś gorszego może być??? :-|

rafalmis1 - Pon Cze 03, 2013 08:36

Pompa ABS do sprawdzenia. Na początek sprawdź wtyczkę i użyj na niej "kontaktu"
sknerko - Pon Cze 03, 2013 08:46

sprawdź czy ci sie kable od czujników ABS nie przetarły gdzieś (najczęściej o felgę) Miałem tak kiedyś.
olekkelo - Pon Cze 03, 2013 20:26

Przewody z przodu wyglądają ok, wtyczki z przodu potraktowałem kontaktem, tylnich nie znalazłem ..... jutro zobaczę,

[ Dodano: Pon Cze 03, 2013 21:26 ]
rafalmis1 napisał/a:
Pompa ABS do sprawdzenia. Na początek sprawdź wtyczkę i użyj na niej "kontaktu"


ale wtyczkę na pompie czy przy nadkolach

amigojwr - Wto Cze 04, 2013 12:56

Tak jak napisał Sknerko, stawiam na przetarty kabel. Swego czasu świeciły mi kontrolki: kontroli trakcji, abs i hamulca, okazało się, że przetarty był przewód przy bodaj lewym, przednim kole. Problem pojawił się ponownie po kilku miesiącach, okazało się, że kabel jest za krótki, elektryk go przedłużył i podczepił lepiej, do dziś problemu nie mam :wink:
rafalmis1 - Wto Cze 04, 2013 13:28

Wtyczki od tylnych czujników masz pod siedzeniem.
Pompa jest pod akumulatorem ja też ssprawdź

olekkelo - Wto Cze 04, 2013 18:38

Wtyki i kable z przodu ok,
tylne zobaczę jutro,
a co do pompy, jak kontakt spray nie pomoże to albo którys czujnik lub pompa, ??

co do kontrolek nie ma rutyny czasem przejadę 200km i jest ok nic nie świeci a czasem po mieście co odpalę i z miejsca pali się ABS następnie TC i "bremsfelchr" ręczny na czerwono,
albo odpalę wsio ok nic nie świeci pierwsze hamowanie pedał szaleje jak by abs chwytał delikatnie tak miękko i po kolei kontrolki j.w..... :-|

rafalmis1 - Wto Cze 04, 2013 19:44

Sprawdź dokładnie kable i wtyczkę pompy ABS, ale mam nadzieje, ze to jednak czujnik zaczynammieć przerwę
sknerko - Sro Cze 05, 2013 08:23

Z objawów sadzę że na bank przetarty albo jak u mnie złamany kabel, trzeba albo sprawdzić komputerem diagnostycznym albo zmierzyć multimetrem czujniki i styki do masy, oczywiście wtedy jak jest błąd na zegarach. Warto też rozpiąć wtyczkę pompy ABS i spryskać i wtyczkę i gniazdo sprejem Kontakt bo nie wiadomo czy kiedyś tam się wilgoć nie dostała albo akumulator wylał ale wtyk pompy jak jak świruje to jest więcej i różnych objawów, kolegi opis sugeruje uszkodzony któryś czujnik i kompem by pokazało w zapamiętanych błędach który.
domel101 - Sro Cze 05, 2013 14:43

ja mam u siebie uszkodzony czujnik ABS-u bo na kompie wywaliło błąd vehicle speed sensor "A"
sash997 - Sro Cze 05, 2013 18:46

Cytat:
ja mam u siebie uszkodzony czujnik ABS-u bo na kompie wywaliło błąd vehicle speed sensor "A"

przy przetartym kablu przy pompie pokaże taki sam błąd :D

olekkelo - Sro Cze 05, 2013 19:05

sknerko napisał/a:
........, kolegi opis sugeruje uszkodzony któryś czujnik i kompem by pokazało w zapamiętanych błędach który.


pokaże na 100% który czujnik , bo nie chciałbym zajechać do elektronika i dowiedzieć się że mam błąd u :-| kładu ABS czy niesprawny ABS -- bo to już wiem...

sknerko - Czw Cze 06, 2013 09:22

Na bank pokaże kompem T4 a czy inne i jak diagnozują to nie mam pojęcia.
olekkelo - Czw Sie 08, 2013 19:39

Kable przy pompie całe ale osłona strawiona :razz: , wtyczki nie rozpinałem bo nie miałem dostępu pompkę paliwa chyba muszę zdjąć, a tylnie czujniki nie mogę znaleźć wtyczek,
kable wchodzą na wysokości tylnich amorów i tyle pod kanapą nie ma,
w kombi jest jakoś inaczej czy co??? :-|


podpowie ktoś gdzie w kombi szukać tylnych wtyczek od czujników ABS??? :roll:

[ Dodano: Czw Sie 08, 2013 20:39 ]
Podjechałem na diagnozę, i koleś stwierdził że czujnik jest ok bo komp. go widzi ale czujnik nie widzi sygnału z zębatki ... :P a przeca tam nie ma zębatki tylko w zimerigu jest magnes zaraz za łożyskiem ,
powiedziął zemogło zajść opiłkami i sygnał gubi/nie widzi.... i trzeba wyczyścić ,
tak więc wyczyściłem i nic nie dało ....
i tu moje
2 pytania
koleś mógł się mylić w swojej interpretacji z czytania błędu i poprostu trzeba wymienić czujnik prawy tył??
a 2 pyt, chwilę przed tym jak abs chcą zaświecić zawsze słychać takie trykanie z okolic pod kierownicą czy tam są jakieś przekaźniki czy inne ustrojstwa odpowiedzialne za ABS czy poprostu z pompy się niesie takie trykanie która jest zaraz za ścianką grodziową???

apples - Pią Sie 09, 2013 14:07

:arrow:
ripek - Pią Sie 09, 2013 14:38

z tego co mi się w oczy rzuciło wtyczki są w komorze koła zapasowego na końcu przy oparciu.
szymon75 - Sob Sie 10, 2013 13:05

Odnośnie pierwszego pytania to sądzę, że mechanik miał rację (z własnego doświadczenia), natomiast co do drugiego pytania to terkotanie które słychać wydaje najprawdopodobniej pompa abs'u ponieważ czujnik gubi sygnał z pierścienia umieszczonego na piaście koła i układ interpretuje to jakby koło było zablokowane. Stąd wniosek, że najprędzej będzie uszkodzony (zabrudzony) pierścień magnetyczny na piaście koła. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi :razz: Miałem podobną sytuację przy wymianie tylnego łożyska z piastą i objawy miałem podobne. Okazało się, że pierścień na nowej piaście był przerwany i też czujnik gubił sygnał.
domel101 - Nie Sie 11, 2013 18:18

ja u siebie wymieniłem ten lewy przedni czujnik (kupiłem najtańszy na allegro) i jest wszystko OK. nawet to moje opadanie obrotów i szrpnięcie znikło. ale co miał z tymi obrotami czujnik abs-u wspólnego :?:
link do mojego problemu z obrotami http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=87190 i pojawiły się one po uszkodzeniu czujnik i zmianie kół na 18"

[ Dodano: Nie Sie 11, 2013 19:18 ]
i kolejna informacja, spadło spalanie w rzeczywistości i na kompie. teraz przy tych upałach i włączonej klimie 13L/100 a nie jak przed wymianą 15,5L/100 oczywiście w mieście. to jakieś cuda się dzieją :razz:

martinsc - Nie Sty 17, 2016 17:18

witam mam dość typowy problem z abs i swiecacym tc a jednak nie mogę sobie poradzić czujniki posprawdzane żadnych przetarć bieznie wyczyszczone na komputerze (foxwell nt600) pokazuje iż brak odczytu z prawego przedniego koła ale z tego co wiem to nie działał by licznik a działa. Przy próbie kasowania błędów głośne terkotanie pod maską nie wiem co nie zdążyłem dobiegnąć :mrgreen: przy odczycie błędów wyszły
07 zapoznać się z książką kodów auta
67zapoznać się z książką kodów auta
33
38
jeden mówił właśnie o braku sygnału z prawego koła drugi odsyłał do książki kodów nie pamiętam który był który.
i mam jeszcze takie pytanko czy kontrola trakcji będzie tez świeciła jak będzie z tyłu uszkodzony czujnik czy tylko przód odpowiada za tc i uszkodzenie tyłu sygnalizowała by tylko kontrolka abs?

adam_26 - Nie Sty 17, 2016 17:27

odsyłam do naszych porad w tych tematach:
1) https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=904963&highlight=#904963
2) https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=99523&postdays=0&postorder=asc&start=0
poczytaj dobrze ;)

martinsc - Nie Sty 17, 2016 17:45

oczywiście zawsze zaczynam od czytania i prób diagnozy i naprawy tylko teraz cos opornie to idzie a wie może ktoś co oznaczają te błędy podane wcześniej