|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Wymiana baterii
r0wl3n - Sob Kwi 20, 2013 15:16 Temat postu: [R416] Wymiana baterii Witam, wiem, że jest artykuł o tym, ale chcę się dopytać pewnych kwestii, gdyż nie interesuje mnie opłata lawety i elektryka Zauważyłem, że mój pilot traci zasięg, więc chcę wymienić mu baterie, gdyż muszę się coraz więcej gimnastykować, aby go otworzyć. Pytanie jest o przygotowanie się do tego. Rozumiem, że auto muszę zamknąć kluczykiem (nie przyciskiem na pilocie) przed całym procesem? Na podłączonym aku? Kwestia jest taka, czy naprawdę mam 4 sek. żeby wymienić baterie?
bo ktoś tak pod artykułem napisał na stronie, cytuję:
Cytat: | # Gość 2005-03-22 16:15
Masz dokładnie 4 (słownie: cztery)sekundy na wymianę - tak się dowiedziałem w byłym serwisie. Potem się rozprogramowuje . - To usłyszałem u innych. |
Trochę kiepsko, jeżeli jednocześnie mam nie dotykać obudowy, styków i obszaru, który mocuje baterie, może ubrać do tego jednorazowe-gumowe rękawiczki? Przed włożeniem baterii muszę przytrzymać najpierw jeden przycisk przez 5 sek, później drugi? To już jest 10 sek. a przecież temu komuś powiedzieli w serwisie, że ma się 4 na wymianę Jak to jest z przyciskaniem tych przycisków, jeżeli obudowa pilota jest rozmontowana? Czy ktoś, kto już to robił da jakieś wskazówki? Wiem, że to wszystko lepiej robić przy samochodzie (żeby się dobrze pilot rozładował) Po włożeniu baterii, otwieram kluczykiem auto, później drzwi i 4 razy przyciskam na pilocie zamykanie, przy otwartych drzwiach?
Przepraszam, za tyle pytań, ale po prostu chcę się we wszystkim upewnić, żeby nie mieć wątpliwości i źle się to nie skończyło
leszczu - Sob Kwi 20, 2013 16:15
r0wl3n napisał/a: | Rozumiem, że auto muszę zamknąć kluczykiem (nie przyciskiem na pilocie) przed całym procesem? Na podłączonym aku? |
Auto musi być otwarte z podłączonym aku.
r0wl3n napisał/a: | Kwestia jest taka, czy naprawdę mam 4 sek. żeby wymienić baterie?
bo ktoś tak pod artykułem napisał na stronie, cytuję:
Cytat:
# Gość 2005-03-22 16:15
Masz dokładnie 4 (słownie: cztery)sekundy na wymianę - tak się dowiedziałem w byłym serwisie. Potem się rozprogramowuje . - To usłyszałem u innych. |
Ktoś tu głupoty pisze.
r0wl3n napisał/a: | Trochę kiepsko, jeżeli jednocześnie mam nie dotykać obudowy, styków i obszaru, który mocuje baterie, może ubrać do tego jednorazowe-gumowe rękawiczki? |
Nie trzeba rękawiczek.
r0wl3n napisał/a: | Przed włożeniem baterii muszę przytrzymać najpierw jeden przycisk przez 5 sek, później drugi? |
Wciskasz dwa naraz i trzymasz 5 sekund.
r0wl3n napisał/a: | Po włożeniu baterii, otwieram kluczykiem auto, później drzwi i 4 razy przyciskam na pilocie zamykanie, przy otwartych drzwiach? |
Po włożeniu wciskasz przycisk zamykania na pilocie tyle razy, aż zamknie się auto.
r0wl3n - Sob Kwi 20, 2013 17:40
leszczu,
leszczu napisał/a: | Auto musi być otwarte |
6 punk instrukcji na stronie roverki
Cytat: | Otworzyć samochód używając kluczyka. Wskazane jest fizyczne otworzenie drzwi. |
czyli otwarte auto mam otwierać kluczykiem ?
leszczu napisał/a: | Po włożeniu wciskasz przycisk zamykania na pilocie tyle razy, aż zamknie się auto. |
w 6 punkcie też jest napisane, żeby fizycznie otworzyć drzwi, to mam później zamknąć pilotem przy otwartych drzwiach?
Zapomniałem napisać, mój pilot to LUCAS 3TXB
leszczu - Sob Kwi 20, 2013 17:44
Ja ci napisałem jak ja zawsze robię i nigdy nie miałem problemów z pilotem.
r0wl3n - Sob Kwi 20, 2013 17:53
Czyli nie otwierasz kluczykiem drzwi i pomijasz ich otwieranie? Po prostu nie chcę, żeby mi auto stanęło, dlatego tak wypytuję
leszczu - Sob Kwi 20, 2013 18:02
Tak jak pisałem wyżej. Wszystko robię na otwartym aucie i po włożeniu nowej baterii robię tylko synchronizację i tyle.
praktis - Sob Kwi 20, 2013 18:04
No to ja miałem tak:
1. Auto zamykałem pilotem normalnie.
2. Następnego dnia pilot nie reagował (bateria padła).
3. W zapasowym pilocie to samo.
4. Kupiłem dwie baterie i wymieniłem w obu pilotach.
5. Samochód nie chciał otworzyć się z pilota.
6. Otworzyłem kluczykiem.
7. Po kilku (kilkunastu) naciśnięciach pilot zamknął samochód (zadziałała synchronizacja). Otwieranie też już działało.
8. Ta sama procedura z zapasowym pilotem.
9. Gotowe.
r0wl3n - Sob Kwi 20, 2013 18:06
Rozumiem, że jak auto się z synchronizuje i zamknie to mogę sobie je otworzyć, wsiąść, odpalić i przejechać z uśmiechem na twarzy
Dzięki leszczu!
[ Dodano: Sob Kwi 20, 2013 19:06 ]
praktis, no mnie jedna rzecz ciekawi, zamknąłeś pilotem, aktywował się alarm, otworzyłeś kluczykiem, czyli nie wyłączyłeś alarmu, nie włączyła się syrena?
praktis - Sob Kwi 20, 2013 18:12
Jak otwierasz kluczykiem to rozbrajasz alarm, ale nie deaktywujesz immo. Czyli otworzysz, ale nie uruchomisz silnika
r0wl3n - Sob Kwi 20, 2013 18:54
praktis, a po otworzeniu auta kluczykiem, otworzyłeś drzwi (w sensie fizycznie) i wtedy klikałeś zamykanie na pilocie? bo to jeszcze jeden etap, który jedni piszą, że trzeba zrobić inni mówią, że nie...
praktis - Sob Kwi 20, 2013 19:15
NIe pamiętam już ale to chyba nie ma znaczenia
http://www.roverki.pl/ind...overa-serii-400
r0wl3n - Sob Kwi 20, 2013 19:20
Dziękuje pięknie za odpowiedzi. Zadawałem tyle pytań, bo naczytałem się komentarzy do artykułu o wymianie baterii (właśnie tego co podałeś, nie jestem osobą, która nie szuka, bo łatwiej zadać pytanie ), niektórzy magicy wypisywali tam, że właśnie ważne jest otworzyć drzwi fizycznie i podobnego typu zdarzenia, natomiast następni czarodzieje popierali te słowa i straszyli coś tam o lawecie za 300 zł i elektryku za 100 zł
Myślę, że temat w końcu jest poparty autentycznymi wypowiedziami. Napiszę jak mi poszło
praktis - Sob Kwi 20, 2013 19:22
Jak Ci to poprawi samopoczucie to otwórz te drzwi
Tomahawk - Sob Kwi 20, 2013 20:53 Temat postu: Dobra rada w instrukcji jest wszystko opisane
i koledzy podpowiadają jak to zrobić, więc powinno być OK
ALE
zakładając że masz dwa piloty, sprawdź czy działa ten drugi (zapasowy)
jeżeli nie- zacznij od niego
jeżeli nie uda ci się po wymianie baterii w nim uruchomić auta (zsynchronizować go z centralką )
to nic nie rób z drugim, tym działającym (jeszcze)
znajdź kogoś w okolicy kto ma narzędzia do zaprogramowania pilotów - masz jeszcze sprawne auto i możesz sam do niego podjechać (bez lawety)
ja wsierpniu przerabiałem to samo
wymieniłem baterię bo już byłą słaba- i ... pilot nie "porozumiał " się z autem
zapasowy - nieużywany też nie zadziałał
i zaczęły się schody
r0wl3n - Sob Kwi 20, 2013 21:25
Tomahawk, mam tylko jeden pilot, jeden zestaw kluczy.. Na razie jeszcze działa, tylko muszę gdzieś przy szybie przykładać od kierowcy, przykładać do głowy, więc nie wiem ile jeszcze podziała.. i tak będę musiał to zrobić.
Tomahawk - Sob Kwi 20, 2013 21:40
więc namierz kogoś z t4, czy tam innym ustrojstwem do programowania pilotów
byle szybko (na pewno we wrocku paru takich speców masz)
i rób to choćby na ulicy pod jego bramą
jak będzie OK to po wymianie odjedziesz
jak nie to ..... obejdzie się bez lawety
jak ja to przechodziłem to gościu chciał mieć auto i piloty u siebie (nie wiem czy to było konieczne) żeby je zestroić.
W końcu to TWÓJ pierwszy raz
r0wl3n - Sob Kwi 20, 2013 21:42
A gdybym auto zostawił zamknięte na kluczyk (bez zamykania na alarm) wyciągnął, włożył baterię, otworzył kluczykiem i próbował synchronizować? Jeżeli się nie zsynchronizuje to chyba się nie zamknie i będę mógł jeździć, tylko będę musiał zamykać na kluczyk, tak? Czy immo będzie aktywne?
Kurde ciężko będzie znaleźć kogoś, komu będę mógł wbić na podwórze, żeby w razie W mnie poratował. Znajduje same firmy, które się czymś takim zajmują, najwyżej podjadę pod jakąś i na ich parkingu będę wymieniał baterię
Tomahawk - Sob Kwi 20, 2013 21:53
A nie zdarzyło Ci się np przy tankowaniu, że pomimo iż nie zamykałeś wozu pilotem
to po przekręceniu kluczyka ten nie odpala
a słyszysz sygnał immo ???
i dopiero kliknięcie pilotem pozwala uruchomić silnik ??
jak pilot straci łączność z centralką, to niezależnie od tego jak zamkniesz drzwi
tym wozem już nie pojedziesz.
Niech mnie ktoś poprawi jeżeli mój tok myślenia jest błędny
leszczu - Nie Kwi 21, 2013 09:40
Tomahawk, który rok auta masz i jaki pilot 3txA czy 3txB ?
Tomahawk - Nie Kwi 21, 2013 10:07
3TXB
rok 95/96
żeby było ciekawie wcześniej wymieniał mi zegarmistrz, bez stopera w ręku
ot tak
wyjął starą, włożył nową
wróciłem
po kilku kliknięciach przy aucie zadziałały.
fredii - Nie Kwi 21, 2013 12:09
Wczoraj wymieniałem baterię w pilocie ( Rover 416). Podjechałem pod Tesco normalnie zamknąłem samochód z pilota. Poszedłem do tego punktu, co przeważnie w każdym Tesco jest. Wymienili baterie. Podszedłem do samochodu i nic nie musiałem robić. Za pierwszym razem otworzyłem samochód. Pilot Lucas 3TXA. Nie wiedziałem, że trzeba jakąś tam procedurę zachować.
Ja też mam tak, że jeśli na otwartym samochodzie oddalę się z pilotem to później uruchomić silnika nie mogę. Słychać wycie. Wcisnę przycisk na pilocie i już wszystko gra.
ArekL - Sro Kwi 24, 2013 10:34
Też wymieniałem kilka razy i to przy zamkniętych drzwiach i nie odprawiałem przy tym żadnych podanych tutaj czarów - mi się wydaje, że to jakiś mit
-_Zielarz_- - Czw Maj 23, 2013 14:23 Temat postu: Wymiana Baterii w pilocie Lucas 3TXB No to ja dopisze dla potomnych swoją krótką historię wymiany baterii.
Rover 420 D 1995 - pilot Lucas 3TXB (z baterią CR 2032).
Oczywiście zerknąłem na forum i widziałem, że niektórzy mają problemy.
Czy coś z tego trafiło do mnie ...
Mam też instrukcję po angielsku, ale nie specjalnie przyłożyłem się do tematu wymiany baterii.
Polak chyba tak już ma, że najpierw robi, a potem dopiero zastanawia się, co zrobił że sobie biedy narobił
A więc samochód zamknięty. Kilka metrów dalej otwieram pilota, zmieniam baterię.
Wracam do samochodu klikam i ... zaczynam się pocić
Ni hu hu - coś tam poklikałem , nic. No więc otwieram z kluczyka.
Spoko - mogę sobie usiąść za kółkiem i ... posłuchać irytującego dźwięku alarmu immo, działa ! Nie pojadę !
Kilka prób, jakiś kombinacji wciskania przycisków, przekręcania stacyjki - jaka kreatywność ... A w myślach już widok samochodu wyciąganego z podziemnego garażu
No nic - trzeba zerknąć do kompa, do instrukcji. Poczytałem pobieżnie, że coś tam 4x coś tam 2 przyciski ... Więc z nabytą wiedzą drugie podejście i ... znów w myślach widok holowania i znikających pieniędzy z portfela.
Wracam do instrukcji - teraz przeczytałem dokładnie rozdział o alarmie , pilocie itp.
Czego po angielsku nie skumałem, to jest "Google tłumacz".
A więc zrobiłem wszystko po kolei jak stało w instrukcji :
1. Samochód zamknięty.
2. Ostrożne otworzenie pilota.
3. Wyjęcie baterii (cały czas ostrożne ).
4. Wciśnięcie na 5 sek. przycisku jednego albo drugiego (cel - rozładowanie na
100% pozostałych ładunków).
5. Włożenie baterii (ostrożnie, bez zbędnego jej obmacywania zwłaszcza na
powierzchniach stykających).
6. Zamknięcie pilota.
7. Otworzenie Roverka z kluczyka (tylko zamka, nie drzwi).
8. 4-krotne wciśnięcie na pilocie przycisku zamykania (właśnie za 4 czy może już 5
samochód zamknął się).
9. Zrobione ! Otwarcie z pilota, zapłon , uruchomienie , wyłączenie, zamknięcie
z pilota - wszystko jak dawniej
I tyle - wystarczyło przeczytać i wykonać to co w instrukcji - trza je czytać
Sabz - Czw Maj 23, 2013 14:43
Ale przecież opisałeś dokładnie to samo co jest na głównej stronie
Można powiedzieć że 3-4 dni temu miałem identyczną sytuację jak Ty, tyle że skorzystałem z FAQ na głównej. Wiem już co to zawał
-_Zielarz_- - Czw Maj 23, 2013 15:08
Wiem, wiem ...
Opisałem co zrobiłem, dlaczego tak zrobiłem i w temacie o problemie.
Dałem też tytuł żeby łatwiej się wyszukało i zamysł taki, że jednak ludzie miewają z tym problemy, często z braku należytego podejścia do tematu, mi się udało ogarnąć to, niech będzie napisane jak byk
I jest to to samo co na stronie i w instrukcji ... Bo to jest właściwe postępowanie przy wymianie baterii
|
|