Zobacz temat - Zakup części - "na żywo" czy online?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Zakup części - "na żywo" czy online?

van-reiv - Sob Lip 13, 2013 11:23
Temat postu: Zakup części - "na żywo" czy online?
Mam pytanie...: We wtorek odstawiam auto do warsztatu na mały przegląd, a głownie to zrobienie stuków w przednim zawieszeniu oraz pozbycie się wycieków w dole silnika (wstępnie uszczelniacz, ale ja podejrzewam, że może być to i uszczelka, bo płyn mi w zbiorniczku chłodnicy ubywa po dolaniu, a na bagnecie mam ponad stan oleju - choć klarowność oleju wydaje się być ok).
Moje pytanie to jednak tyczy się części, bo z wstępnej rozmowy mechanika, gdzie stwierdził że jakby to była uszczelka to koszty większe, bo same śruby z głowicy 400 zł kosztują i tu mnie przytkało, ale przeglądając ceny w sklepie tomateam cena jest już o połowę niższa:
http://www.tomateam.pl/sk...l=silnik&c=1013
Na allegro nawet za 170 idzie kupić:
http://allegro.pl/rover-2...3345997056.html

Myślę więc, że sam części kupię, bo mechanior dodatkowo chce zarobić - warto te z Allegro czy nie - bo na pierwszy rzut oka niczym się nie różnią od tych na tomateam, a sklep tomiego cieszy się uznaniem wśród forumowiczów - czekam na podarę...

leszczu - Nie Lip 14, 2013 09:30

Śruby jakie nie kupisz to będą dobre. Ważne, aby były nowe.
van-reiv - Nie Lip 14, 2013 09:43

Może jeszcze podpowiesz jaki olej sprawdza się w Roverach napędzanych benzyną? Coś konkretnego, czy raczej to już indywidualna sprawa każdego użytkownika? Podobnie z filtrem...
leszczu - Nie Lip 14, 2013 09:50

Ja jeżdżę na shellu 10w40.
Na forum polecają również Valvoliine, Motul, Ligue moli, Mobil 10w40.

van-reiv - Nie Lip 14, 2013 10:04

Aha... czyli widzę, że olej żaden konkretny. Ja z Motula i Valvoline byłem zadowolony w poprzednich autach, więc pewnie któryś z tych kupię, a filtr oleju jakiś polecacie?
leszczu - Nie Lip 14, 2013 10:09

van-reiv napisał/a:
a filtr oleju jakiś polecacie?

Możesz zakupić oryginalny. Choć produkcji jest Filtrona. :wink:

van-reiv - Nie Lip 14, 2013 10:28

Serio, serio mówisz że oryginalny jest Filtrona? No to spoko, bo to niższa półka cenowa :)
A resztę filtrów (jak już o tym mowa) warto też firmy Filtron zakładać?

leszczu - Nie Lip 14, 2013 11:14

van-reiv napisał/a:
Serio, serio mówisz że oryginalny jest Filtrona?

http://allegro.pl/filtr-o...3375247567.html
van-reiv napisał/a:
A resztę filtrów (jak już o tym mowa) warto też firmy Filtron zakładać?

Tak.

van-reiv - Nie Lip 14, 2013 20:17

No to już temat olejowo - filtrowy mam odhaczony.
Czas zgłębać inne :P

rafalrz1989 - Nie Lip 14, 2013 20:21

van-reiv napisał/a:
ale przeglądając ceny w sklepie tomateam cena jest już o połowę niższa:

Nie kupuj nic w tomateam, a już napewno nie przez przelew. Oszuści i złodzieje.

Filtry Filtrona to dno. Znam przypadki, gdzie były problemy z ciśnieniem oleju po założeniu tego dziadostwa. Ja polecam tylko Mann. Jeśli chodzi o olej to Valvoline MaxLife 10W40.

van-reiv napisał/a:
z wstępnej rozmowy mechanika, gdzie stwierdził że jakby to była uszczelka to koszty większe, bo same śruby z głowicy 400 zł kosztują i tu mnie przytkało

Zwykły oszust. Odezwij się na PW, mam graty do zrobienia HGFa w przystępnych cenach.

andrew0503 - Nie Lip 14, 2013 20:35

rafalrz1989 napisał/a:
ale przeglądając ceny w sklepie tomateam cena jest już o połowę niższa:

Nie kupuj nic w tomateam, a już napewno nie przez przelew. Oszuści i złodzieje.

Filtry Filtrona to dno. Znam przypadki, gdzie były problemy z ciśnieniem oleju po założeniu tego dziadostwa. Ja polecam tylko Mann. Jeśli chodzi o olej to Valvoline MaxLife 10W40.

Jeszcze nigdy nie miałem problemów z TomaTeam, więc Twoja ocena jest mocno subiektywna a ze złodziejami to trochę "pojechałeś".
Co do Filtrona, od parunastu lat stosuję w różnych autkach i nie zauważyłem nic niepokojącego, stosowałem też Manna i Knechta(który jest pewnie lepszy od Manna) i nie widziałem różnicy, więc po co przepłać?
A olej stosuję zamiennie raz MaxLife, raz LM przy czym skłaniam się ku temu drugiemu, a to tylko moje subiektywne zdanie, nie twierdzę, że Max to dno :)
Polecam jogging ;)

van-reiv - Nie Lip 14, 2013 20:43

Jeden chwali, drugi całkowicie gani to co napisał poprzednik...

Co do sklepu TomaTeam czytając forum nie bardzo znalazłem osoby krytykujące ów sklep. Jak orientujecie się, to jak tam jest z wysyłką części - chodzi mi o czas dostawy?

Ja w poprzednich autach również zakładałem Mann'a jak i Filtrona i również nie mam zastrzeżeń, także strasznie zdziwiło mnie zdanie raflarz1989 :shock:

andrew0503 - Nie Lip 14, 2013 20:57

van-reiv napisał/a:
Co do sklepu TomaTeam czytając forum nie bardzo znalazłem osoby krytykujące ów sklep. Jak orientujecie się, to jak tam jest z wysyłką części - chodzi mi o czas dostawy?

Najlepiej zadzwonić i się upewnić, czy wszystko jest dostępne "od ręki", Kupując samemu części można sporo zaoszczędzić, mechanicy często za zakupione części biorą dziwne marże, a kupując samemu płacimy za robociznę(chociaż coś tam pokrywamy za te marże, ale przynajmniej mniej)

van-reiv - Nie Lip 14, 2013 21:06

No właśnie od tego się zaczął temat, że mechanik krzykną mi 2x taką cenę co na tomateam i na allegro, a do tego przecież i tak dojdzie robocizna... Jutro podejdę do sklepu i zapytam o cenę.
andrew0503 - Nie Lip 14, 2013 21:16

van-reiv napisał/a:
Jutro podejdę do sklepu i zapytam o cenę.

Trzeba dbać o swoje finanse, a im bardziej będziesz zorientowany, tym masz mniejsze szanse aby mechanicy Cię rolowali ;)

SyntaX - Nie Lip 14, 2013 21:25

Z doświadczenia i po konsultacji z kolega sknerko który potwierdza doświadczeniem moje doświadczenie:
- Uszczelka pod głowicę - Dać starego typu te nowszego nie sprawdzają się.
- Nie podbierać całej głowicy - zrobić tylko płaszcz do równości.
- Koniecznie zmienić magistralę olejową
- Olej ja stosuję Vavoline albo Mobil1 10W40
- Filtr kiedyś kładłem Filtrona ale teraz położyli jakość i jada na znaczku.
Ja wkładam filtr BOSH (Rożnica 7-8zł a warto)
- Płyn chłodniczy Prestone albo K2 Kuler, ale nie czerwony tylko ten zielony.
- Przed zlaniem oleju i płynu przy wymianie uszczelki stosuję:
a) Do oleju VALVOLINE ENGINE FLUSH - około 15zł
b) Do chłodnicy - Prestone Radiator Flush

Śruby głowicy daję środek stare po sprawdzeniu.
Brzegi daję 4 nowe.

W przypadku silnego HGF zdejmuję miskę olejową i pukam smoka.
Potem miskę wklejam na uszczelkę i silikon do silników Hondy.

rafalrz1989 - Nie Lip 14, 2013 21:46

van-reiv napisał/a:
Co do sklepu TomaTeam czytając forum nie bardzo znalazłem osoby krytykujące ów sklep. Jak orientujecie się, to jak tam jest z wysyłką części - chodzi mi o czas dostawy?

Poczytaj ten temat:
http://forum.roverki.eu/v...p=805210#805210

Są tam też moje posty o tym jacy z nich oszuści.

van-reiv - Pon Lip 15, 2013 05:24

rafalrz1989 napisał/a:

Poczytaj ten temat:
http://forum.roverki.eu/v...p=805210#805210

Są tam też moje posty o tym jacy z nich oszuści.


No widzisz... tego tematu nie czytałem, a teraz z rana przeglądając go podchodzę dość sceptycznie do zakupów u nich hehe - podziękował za ostrzeżenie :)
Polecasz (polecacie) jakieś w ogóle sklepy on-line, bądź sprzedawców na Allegro, którym można zaufać?

kasjopea - Pon Lip 15, 2013 07:27

rafalrz1989 napisał/a:
Oszuści i złodzieje.

rafalrz1989 napisał/a:
Są tam też moje posty o tym jacy z nich oszuści.


rafalrz1989 otrzymujesz ostrzeżenie, za obrażanie w postach innych użytkowników forum.

rafalrz1989 - Pon Lip 15, 2013 07:47

kasjopea napisał/a:
rafalrz1989 napisał/a:
Oszuści i złodzieje.

rafalrz1989 napisał/a:
Są tam też moje posty o tym jacy z nich oszuści.


rafalrz1989 otrzymujesz ostrzeżenie, za obrażanie w postach innych użytkowników forum.

No to świetnie jak administracja forum zamiast tępić złodziei, popiera ich... Ja tylko ostrzegam ludzi, żeby poszkodowani nie byli :)

SyntaX - Pon Lip 15, 2013 07:56

Proszę skończcie w końcu ten temat wojny z Toma Team.
Jest osobny wątek na gorzkie żale.
Forum nie jest miejscem na publiczne pranie brudów.

kasjopea - Pon Lip 15, 2013 09:34

rafalrz1989 otrzymałeś ostrzeżenie nie za swoją opinię, ale za sposób jej wyrażenia. Jeśli tego nie zrozumiałeś, to już Twój problem.
I nie Tobie oceniać co ja popieram lub nie.
Jeśli nie zgadzasz się z ostrzeżeniem możesz wykorzystać ścieżkę postępowania przewidzianą w Regulaminie forum.

van-reiv - Wto Lip 16, 2013 18:29

W sklepie nieopodal mnie sprawdziłem ceny w/w szpilek głowicy - cena po rabacie 200 zł.
Samochód zostawiony w warsztacie, teraz czekam na diagnozę i ewentualnąlistę części...

[ Dodano: Wto Lip 16, 2013 19:29 ]
Szpilki to już kropla w morzu potrzeb jak się okazało...

Mam pękniętą głowicę :-| Koszta więc rosną :sad:
Koszty zakupu więc się wyjaśniają dlaczego były niższe od pozostałych Roverków z tego rocznika... Ale mam nadzieję że nie ma tego złego itd...

Po konsultacji z mechanikiem dokonałem już zakupu splanowanej i sprawdzonej głowicy i czekam na jej dostarczenie. Z nowymi szpilkami, uszczelkami itp mam nadzieję, że będzie to koniec wydatków związanych z silnikiem.

Z resztą ten temat nie służy dalszemu rozwijaniu tematu o moim aucie, bo też inny temat jest.

Do zamknięcia.

SyntaX - Sro Lip 17, 2013 09:20

Pamiętaj że jak kładziesz nowy typ uszczelki koniecznie do listy zakupów trzeb doliczyć magistralę olejową.

Układ wodny masz już przeniesiony ?? .

van-reiv - Sro Lip 17, 2013 14:39

Wróciłem właśnie z pracy i będę się wybierał do mechanika ze śrubami które kupiłem.
Tę magistralę rozumiem trzeba nową kupić, bo stara się nie nada czy o co chodzi?
Co do układu to nie jest jeszcze przeniesiony, bo auto czeka na wszytki części i dopiero się wezmą za robotę przy Roverku.

kezmanq - Sro Lip 17, 2013 15:21

magistrale olejową trzeba wymienić przy zastosowaniu uszczelki nowego typu. Chodzi o lepsze usztywnienie wszystkiego
van-reiv - Sro Lip 17, 2013 16:45

Ta cała magistrala idzie na uszczelkę, czy jak bo mechanik stwierdził że w Roverach nie ma czegoś takiego. Znalazłem na internecie taką część, żeby wiedzieć o co chodzi, ale że zielony w sprawach silnika jestem to nie wiem gdzie ją się stosuje...
kezmanq - Sro Lip 17, 2013 17:03

Cytat:
to ten metalowy element, do którego są wkręcane śruby głowicy, której zadaniem jest poprawienie "sztywności" silnika.


edit:

http://forum.roverki.eu/v...istrala+olejowa

ogólnie nie poleca się (przynajmniej ja tak wyczytałem na forum) wymiany na uszczelkę nowego typu ponieważ bardzo szybko znowu "puszcza". Polecana jest uszczelka starego typu wzmacniana (sam taką założyłem i już 5tys. przejachane bez problemów)

rafalrz1989 - Sro Lip 17, 2013 17:36

van-reiv napisał/a:
Ta cała magistrala idzie na uszczelkę, czy jak bo mechanik stwierdził że w Roverach nie ma czegoś takiego.

To jest podstawa do tego by zmienić mechanika... Naprawdę, nie zaufał bym, że taki ktoś dobrze złoży ten silnik.

Wielu 'mechaników' też nie wie, że te silniki na wałkach rozrządu mają prawe i lewe simmeringi i zakładają uniwersalne, efektem czego jest wiecznie zarzygany olejem silnik i znacznie skrócona żywotności paska rozrządu.

leszczu - Czw Lip 18, 2013 11:03

Z doświadczenia wiem, że nowy typ się nie sprawdza i nie będzie się sprawdzał nawet z nowa magistrala. Nowa, niby wzmocnia magistrala to tylko chwyt marketingowy, bo niby co ona ma dać, jak problem leży w rozciągających się szpilkach głowicy ??

Uszczelkę głowicy wstawiamy tylko stary typ wzmacniaczy firmy Fai lub Erlinga i do tego dajemy zawsze nowe śruby, obojętnie jakiej firmy,a by tylko były nowe.
Wspomóc taki zestaw możemy jeszcze przerobieniem układu chłodzenia na termostat PRT.

van-reiv - Czw Lip 18, 2013 14:34

Chodzi np o taką uszczelkę - to jest starego typu?
http://allegro.pl/uszczel...3383725185.html

leszczu - Czw Lip 18, 2013 14:54

van-reiv napisał/a:
Chodzi np o taką uszczelkę - to jest starego typu?
http://allegro.pl/uszczel...3383725185.html

Tak, to jest stary typ wzmacniany, tylko jakiejś firmy no name.

van-reiv - Wto Lip 23, 2013 22:46

OK - to już "uświadomiłem" mechanika że wolę tego typu uszczelkę, mimo że on przekonywał mnie, że te nowego typu są lepsze. Ale ja swoje i założoną będę miał starego typu. Dzięki za podpowiedzi i sugestie - mam nadzieję że dzięki nim żywotność uszczelki jak i całego osprzętu będzie dłuższa :)

[ Dodano: Wto Lip 23, 2013 23:46 ]
Dobra... Samochód odebrałem wczoraj od mechaniora.
Powiedział mi żeby spokojnie jeździł przez jakieś 1000km i na samej benzynie ok 2000km - dopiero później LPG odpalił.
Co Wy na to? A jak sprawy oleju? Wymieniać po jakiś 500km jak radzą na innych forach innych marek czy jeździć normalnie ok 10k km i dopiero wymiana?
będę wdzięczny za porady:)

leszczu - Sro Lip 24, 2013 20:08

van-reiv napisał/a:
Co Wy na to?

Dobrze gada. :wink:
van-reiv napisał/a:
A jak sprawy oleju? Wymieniać po jakiś 500km

10 tys.

van-reiv - Sro Lip 24, 2013 23:03

podziękował leszczu :!: