Zobacz temat - [R200] Sprężyny obniżające
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R200] Sprężyny obniżające

group1320 - Czw Wrz 19, 2013 19:34
Temat postu: [R200] Sprężyny obniżające
Witam. Znalazłem sprężyny do mojego R tylko jest problem bo właściciel otrzymał je wraz z samochodem i nigdy ich nie zakładał a nie ma na nich żadnego oznaczenia. Czy jest ktoś w stanie powiedzieć co to mogą być za sprężyny i czy wogole obniża R ? Jaka różnica w zwojach ?

http://tablica.pl/oferta/...html#41fddd4dc8

tuners - Pią Wrz 20, 2013 10:31

Dziwne po kolorze to albo jamex albo eibach/koni ale te zawsze mają oznaczenie raczej
leszczu - Pią Wrz 20, 2013 10:33

Pewnie Jamex, bo eibachy maja swoje oznaczenie na sprężynach.
group1320 - Pią Wrz 20, 2013 13:11

czyli raczej nie pchać się w te sprężynki?
Kamel - Pon Wrz 30, 2013 07:52

To na 99% Jamexy i nie wiem co do nich macie, mi się jeździ elegancko, co prawda są twarde ale oto chodzi. Obniżają auto więcej niż zakładane 40mm (przynajmniej u mnie poszło niżej)
leszczu - Wto Paź 01, 2013 09:50

Na ta chwile są twarde poczekaj trochę to zobaczysz co będzie. :wink:
group1320 - Wto Paź 01, 2013 13:09

Kamel, Jak dlugo juz jezdzisz na nich? :)
Kamel - Sro Paź 02, 2013 08:30

group1320 napisał/a:
Kamel, Jak dlugo juz jezdzisz na nich?


Równo rok czasu, nie odczuwam żeby robiły się miękkie, nie znosi na zakrętach. Jedyny minus tkwi raczej w naszych drogach a nie sprężynach :P Przyrżnięcie w dziurę przy prędkości 40km/h może doprowadzić do utraty górnego uzębienia ale to się tyczy chyba większości obniżających sprężyn oraz gwintu :P Za to na przyczepność na zakrętach... rewelacja. Nie mam porównania co do innych, droższych sprężyn ale ja ze swoich jamexów jestem zadowolony, porównując ceny które wahają się od 350 - 1000+zł te sprężynki robią swoją robotę :)

PitBull89 - Sro Paź 02, 2013 14:22

A kolego Masz fotke jak siadlo auto na -40mm??
Kamel - Sro Paź 02, 2013 19:57

U mnie to wyglądało dokładnie tak:

Fotki przed:



i po:




siadło więcej niż 40mm :D

capsoft - Pią Lis 15, 2013 23:13

Odkopie temat troszkę :)

Przyszły pieniążki jakieś na konto - czas zacząć planować w co je zainwestować. Plany są wielkie niestety nie do końca możliwe w realizacji w całości (fundusze). Ok koniec gadania o kasie przejdźmy do konkretów.

Znalazłem na esklepie INTER CARS sprężyny obniżające (zestaw) za 699zł producenta LESJOFORS. Ktoś miał do czynienia z tym producentem??

Ponoć samochód ma siąść -35mm. Mi to wystarczy bo zamiast seryjnych 14 na stalówce chce wrzucić naciąg na 17`tkach :) lub przynajmniej 16". Nie chce robić z samochodu jamnika żebym darł brzuchem po asfalcie przy każdej dziurze a przy takich felgach jednak prześwit będzie większy niż na serii :))

podsumowując - czy jest sens się pchać w takie coś ? czy nie lepiej znaleźć gdzieś ori zawieszke od ZR`a i czy jest ono ciężko dostępne ?

dzieki za pomoc ;D

tronsek - Pią Lis 15, 2013 23:19

capsoft napisał/a:
Znalazłem na esklepie INTER CARS sprężyny obniżające (zestaw) za 699zł producenta LESJOFORS.
Nie lepiej kupić VOGTLAND'y ?? Są tańsze, parę osób na nich jeździ i sobie chwali. Równiez -35mm.
http://vogtland.pl/vogtla...200-typ-rf.html

capsoft - Pią Lis 15, 2013 23:26

hmmm podoba mi sie to rozwiązanie :) no i cena lepsiejsza jest :P
tronsek - Sob Lis 16, 2013 08:53

U siebie w Coupe też mam założone VOGTLAND'y i jak na razie jestem zadowolony. A wygląda to tak:
SERIA:


VOGTLAND:

tuners - Nie Lis 17, 2013 18:26

Niestety vogtlandy są juz niedostepne mimo tego że wisza na allegro (kupiłem na allegro i czekałem na zwrot kasy prawie 2 tyg ) kupiłem sprężyny firmy M.A.D. dość fajne ale musiałem ściągnąć bo wpadnie coś lepszego a te Mad będą na sprzedaż ale już zarezerwowane są :-)
tronsek - Nie Lis 17, 2013 18:28

tuners napisał/a:
Niestety vogtlandy są juz niedostepne mimo tego że wisza na allegro
a na sklepie Vogtland sprawdzałeś ?? Ja na swoje do Coupe 10dni czekałem, aż z Niemiec sprowadzą.
tuners - Nie Lis 17, 2013 20:39

W niemczech wstrzymali produkcje do r200/25/zr bo po tym jak mi na allegro nie udalo się dostac to dobijałem się jeszcze i do sklepu vogtlanda i po pozostałych dystrybutorach i lipa była
RoverRzeszow25 - Pon Lut 01, 2016 03:23

Witam jestem nowym użytkownikiem na forum jak i marki Rover
Zakupiłem model 25 1.4 16v 103konny chciałbym aby moj Rover 25 nabrał ładnego wyglądu zaczynając od kół i obniżenia go.
Moje pytanie to czy pasują z jakieś innej marki auta sprężyna ? np. Honda , Mazda itp. Proszę o szybką odpowiedź dziękuję i pozdrawiam :cool:

Harry - Pon Lut 01, 2016 07:40

nie pasują.
Musisz kupić konkretnie pod ten model

toksyn - Sro Lut 03, 2016 23:18

Odrazu odradzam zakładanie Jamexów na ori amorki.. :) przerabiałem to w 200 i lipa. Najłatwiej założyć pełen zawias z ZRa ;-)
michael_220 - Nie Cze 12, 2016 18:04

witam odkopuję temacik powiedzcie czy do 2.0 sd 5d są takie same sprężyny jak w 1.4 si ? oraz jakies opinie na temat tych sprężyn z allegrotuningu firmy jamex, czy ktoś je ma jak wyglądają, jak się sprawują i czy na ori amorki nie będzie problemu ?
tuners - Nie Cze 12, 2016 21:14

Było już tyle razy ale ech...
W tej budzie (r200/25/zr/streetwise)

1.) Ilość drzwi niema znaczenia
2.) Rocznik niema znaczenia (r200 w okrągłej nie kanciak
3.) Liftingi nie mają znaczenia
4.) Podział wdg. Producentów jest na 1.4 i wszystko pozostałe czyli (1.6/1.8/2.0d)
5.) Co do jamexów omawianych już z milion razy wszystko zależy od sztuki którą dostaniesz podział jak wyżej jak wsadzisz do 2.0d od 1.4 to siądzie bardziej niż przewidział producent ale z tym różnie bywa bo jednym siadają 2cm innym 6cm a już nawet widziałem jak tył siadł 8 a przód 2 i były reklamowane.
prowadzenie na nich jest po japońsku ( jako tako) lepsze niż padnięte a gorsze niż np sprawne ori mg lub silverstone i wszelkiej maści wyroby dobrych producentów
na nich auto ma "wyglądać" bardziej niż jeździć

KotwicaWeWodzie - Sro Paź 03, 2018 14:45

Odkopię temat żeby nowego nie zakładać.
Wiem że Roverki 200 to już staruszki i coraz mniej tego na drogach ale mam takiego jednego (R200 r97 216 Si RF, benzyna 1.6 112koni), głównie na dojazdy do pracy, cośtam ruda go chwyta ale ogólnie jeździ spoko, motor zdrowy itd. Niedawno dorwałem praktycznie za darmo felgi od ZR'a 17stki, założyłem, wszystko spoko, fajnie się jeździ. Problem w tym że roverek stoi absurdalnie wysoko. Wcześniej na zwykłych stalówkach też był wysoko ale przez duży "balon" wcześniejszych opon nie było tego aż tak widać. Teraz jest tak że przy oponach 205/40 R17 przód jest tak wysoko że mogę tam włożyć buta :) między oponą a krawędzią nadkola jest szpara na 10cm. Szpara z tyłu jest mniejsza ale też duża (7cm). Wygląda jakby stał na szczudłach i chciałbym to zmienić. Czytałem wiele tematów o sprężynach obniżających i generalnie wszyscy piszą że do -40mm można zakładać na seryjne amorki. W sumie jeśli się zdecyduje to springi mam już upatrzone, MTS -40mm. Beemiarze nawet sobie chwalą te mts-y. Już miałem kupować ale na anglojęzycznym forum mg rover ktoś napisał że zakładając sprężyny -40mm na oryginalne amorki sprężyny mogą wypaść z gniazda przy podniesieniu samochodu z ziemi. To mnie na chwile zatrzymało. Czy to prawda ? Czy ktoś na forum może potwierdzić lub obalić tę informację. Pomijam już całkowicie kwestie szybszego zużycia ori amorków od niższych sprężyn, ja to wszystko wiem, chce jednak zaryzykować bo R stoi tragicznie wysoko a nie jeżdżę nim dużo i raczej ostrożnie, poza tym podejrzewam że niedługo i tak będę kupował coś innego więc na stare ostatnie lata chciałem żeby R jakoś wyglądał. Chcę tylko wiedzieć czy mogę spokojnie założyć sprężyny -40mm na oryginalne amorki i normalnie jeździć? bez tego wpadania o którym przeczytałem ? Czy ktoś jeździł w takiej konfiguracji Roverem 200? Amorki przód to sachs 311 961. W stanie całkiem spoko po przeglądzie 2 miesiące temu. Tylnych nie mogłem rozszyfrować ale to chyba i tak bez znaczenia. Z góry dzięki za odpowiedź.

Gekus - Sro Paź 03, 2018 17:14

U mnie jamexy, również -40mm, nie miały prawa wypadać przy podnoszeniu, więc tu raczej będzie podobnie :razz:
Wypadanie sprężyny z gniazda przy podnoszeniu auta zaczęło się dopiero jak uciąłem jeden zwój, ale na jazdę to w ogóle nie wpływa - musiałbym wyskoczyć w powietrze żeby miało prawo stać się takie coś...
Po podniesieniu auta na podnośniku wystarczy kilka metrów przejechać i poskręcać kierownicą i sprężyna układa się w swoje miejsce :oops:

Palal - Pią Mar 29, 2019 17:47

Witam, takie pytanko jakie i gdzie kupić sprężyny do obniżenia mojego MG ZT190 z góry dzięki ;)