Zobacz temat - [R75] Podświetlenie- czy to normalne?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Podświetlenie- czy to normalne?

sTERYD - Pon Wrz 30, 2013 17:35
Temat postu: [R75] Podświetlenie- czy to normalne?
Jako że od niedawna śmigam nową srebną szczałą odkrywam coraz to nowe rzeczy z nim związane. Wczoraj pierwszy raz chyba się trochę przy nim dłużej kręciłem po ciemku i zauważyłem że świeci się bez przerwy (a przynajmniej bardzo długo, bo rano już nie było widać) podświetlenie przycisku świateł awaryjnych i przycisku wyboru lusterka do sterowania. tylko tych dwóch, (chyba że jeszcze nie zauważyłem innych)
Pozostaje pytanie, czy to normalne? - a jeśli nie to co jest nie tak?
Czy może to mieć związek ze światłami w wersji skandynawskiej lub np z tym, że jest niezgodność numerów VIN w BCU i LSM, czy może jeszcze coś innego? A może po prostu tak jest?

Wydaje mi się, że szukałem i nie znalazłem więc pytam ;)

Pieta - Pon Wrz 30, 2013 18:15

Chyba to jest normalne
U mnie też przycisk od lusterek chwile się jeszcze pali

0L0 - Pon Wrz 30, 2013 18:47

Niektóre elektryczne elementy żyją jeszcze jakiś czas po wyłączeniu zapłonu, np. można domknąć szyby.
sTERYD - Pon Wrz 30, 2013 22:17

Dzisiaj jeszcze trochę posiedziałem po ciemku i światło przełącznika lusterek gaśnie po chwili, a to od podświetlenia awaryjnych chyba nie :hm:
Popatrzyłem trochę na schematy i wydaje mi się, że normalne to raczej nie jest :( mam jeszcze jedną teorię na ten temat, ale muszę zobaczyć co tam jest w środku...

MaReK - Wto Paź 01, 2013 11:00

Po wyjęciu kluczyków, dopóki nie otworzysz drzwi, panel od sterowania szybami ma prawo posiadać prąd z modułu BCU, który pozwala w tym czasie domknąć szyby. Po zamknięciu auta i uzbrojeniu się alaramu, nie powinno się nic podświetlać.
sTERYD - Wto Paź 01, 2013 12:12

To w takim razie co tam może być nie tak?
zauważyłem, że jak się świeci ten guzik od wyboru lusterka, to mogę sobie przełączyć który ma się świecić :hm: oczywiście lusterkami poruszyć się nie da.

MaReK - Wto Paź 01, 2013 12:14

Ty masz wersję poliftową... co prawda ja mam z tej wersji moduł komfortu BCU (tylko że nie z kombi, a z sedana). Mogę sprawdzić u siebie jak będę na spacerze z córką, jak i co się zachowuje, ale musisz mi powiedzieć co robisz, żebym zrobił tak samo :)
sTERYD - Wto Paź 01, 2013 13:35

No właśnie nic nie robię. Wychodzę zamykam i już. Chwilę się świeci oświetlenie w środku i podświetlenie panelu szyb , potem gaśnie i zostają tylko te dwa. Ten guzik od lusterka chyba gaśnie po jakimś dłuższym czasie od zamknięcia alarmu, ale nie doszedłem jeszcze jak długo, ale ten przycisk od awaryjnych to chyba nie. Muszę tam zaraz zajrzeć :hm:

Generalnie bym na to nie zwrócił uwagi, ale ten guzik od awaryjnych po ciemku trochę widać :/

[ Dodano: Wto Paź 01, 2013 13:35 ]
Garść info:
jeśli chodzi o przycisk lusterka, to chyba jest ok. Nie wiem czemu nie zauważyłem, ale gaśnie po zamknięciu z pilota, chyba że się zamknie jak jeszcze panel od szyb jest aktywny, to wtedy po tych 30 sekundach na domykanie.
Natomiast przycisk awaryjnych świeci. Jest tam dioda i cały czas ma podane napięcie prosto z akumulatora, układzik w przycisku zmniejsza je do 2,5v. Ten kabelek idzie prosto do LSMa czyli wygląda na to, że albo tak jest, albo tam mam jakiś permanentny eror :/

MaReK - Wto Paź 01, 2013 14:16

Byłem w aucie.
Różne kombinacje próbowałem i jest tak:

1. silnik uruchomiony + światła włączone
2. silnik wyłaczam
3. światła wyłączam (gaśnie podświetlenie przycisku awaryjnych)
4. otwieram auto (nadal świeci przycisk od wyboru regulator lusterek + BCU odcina prąd na szyby)
5. zamykam drzwi, gasną światła (follow home)
6. gaśnie przycisk wyboru lusterka
7. ciemno w aucie :)

Być może w jakiś sposób podwiesił się LSM, albo ma jakiś problem wewnętrzny ;)
Spróbuj go wyjąć i zobacz czy coś nie koroduje... a potem podłącz z powrotem i zobacz czy coś się zmieniło. I nie zepsuj czegoś na 3 dni przed zlotem ;P

sTERYD - Wto Paź 01, 2013 16:23

było trochę śniedzi w okolicy jednej z kości pamięci, jak znajdę gdzieś szprej do styków, to wszystko ładnie wypiorę.
Jeden scalaczek, czy co wygląda na wlutowany nie fabrycznie (foto) poza tym, to chyba nic szczególnego :hm: Irytujące :mad:

MaReK - Wto Paź 01, 2013 16:49

Może ktoś grzebał, chociaż nie sądzę ;)
Jak się przyjrzeć tym modułom, to one wszystkie takie popaprane :)
Są też w znakomitej większości spryskane lakierem/plastikiem w spraju.
Oczyść ile możesz, zwróć uwagę na piny w module i samą wtyczkę.

Jakby problem nie ustąpił, spróbuj wyłączyć oświetlenie wewnętrzne pojazdu przez przytrzymanie dłużej głównego włącznika światła w kabinie na przedniej lampce.

Sesja na T4 potwierdziła zgodność przebiegu?

sTERYD - Wto Paź 01, 2013 17:37

no właśnie nie. było przekręcone z 206 na 184kkm. Dodatkowo soft mi wywala niezgodność nru vin w LSM i ECU. Myślisz, że to to?
MaReK - Wto Paź 01, 2013 18:47

sTERYD napisał/a:
no właśnie nie. było przekręcone z 206 na 184kkm. Dodatkowo autocom mi wywala niezgodność nru vin w LSM i ECU. Myślisz, że to to?

Autocom podobnie jak BMWScanner czy INPA może dekodować VIN jak w BMW.
Jakiego rodzaju jest to różnica? Całkowicie inne znaki, czy jakby kawałek niedokończony lub fragment tylko? Może było tak, że ECU, EWS oraz BCU zostały takie jak fabrycznie są, a IKE, LSM są od innego auta, tylko żeby się ERR na TRIPie nie wyświetlał. Cholera wie... w Zakopanem obadamy. Na razie oczyść moduł, zamontuj i zobacz czy się poprawiło. Jak nie, to może trzeba będzie przewalić cały EEPROM.

sTERYD - Wto Paź 01, 2013 18:52

MaReK napisał/a:
Jakiego rodzaju jest to różnica? Całkowicie inne znaki, czy jakby kawałek niedokończony lub fragment tylko?

W ECU jest błąd, a jak podglądam wartości VIN, to jest jakaś sieczka, a nie znaki :/
Sprawdzałem motyw z podświetleniem i bez zmian :hm:

[ Dodano: Wto Paź 01, 2013 18:52 ]
też mi się wydaje że bez flaszki to się tego nie rozbierze ;)

MaReK - Wto Paź 01, 2013 19:06

sTERYD napisał/a:
W ECU jest błąd, a jak podglądam wartości VIN, to jest jakaś sieczka, a nie znaki :/

Musisz uważać, bo nie które fejsy wprowadzają same przy komunikacji z urządzeniem brednie do niego. Przeco np. ECU potrafi wywalić się i wejść w tryb serwisowy. A potem na T4 błąd jest np. EPROMu ;) Albo program error ;)

Może tak mniej więcej przybliżyć jak wygląda VIN w ECU a jak w innym module?

sTERYD napisał/a:
Sprawdzałem motyw z podświetleniem i bez zmian :hm:

Czyli cały czas mimo oczyszczenia modułu podświetlenie się świeci - ciekawa sprawa...
Ktoś mi kiedyś przysłał LSM'a i mam go u siebie. Jest do Xenonów więc idealny do Ciebie.
Możemy podmienić i będzie wiadomo czy sprawa leży na pewno w tym module.

Cytat:
też mi się wydaje że bez flaszki to się tego nie rozbierze ;)

Nauczony doświadczeniem z Zatora 2013, nie dotykam się do aut po więcej jak drugim piwie ;)

sTERYD - Sro Paź 02, 2013 09:46

Vin wygląda tak jak na obrazku.

Ilość znaków niby się zgadza, ale to nie ma nic wspólnego z vinem :hm:

dawidd - Sro Paź 02, 2013 10:51

Jakim programem to sprawdzasz? Mi w inpa i w Pasofcie pokazuje vin OK
MaReK - Sro Paź 02, 2013 11:50

Nazwę wymieniłem w poście wyżej :)
INPA i BMW Scanner nie zawsze i w każdym module pokazują prawidłowy VIN.
Chyba, że korzystają z plików ediabasowskich z T4. Steryd nie ma obrazka :(

sTERYD - Sro Paź 02, 2013 12:04

Jak nie ma jak jest? Wysłałem Ci również na pw.
MaReK - Sro Paź 02, 2013 12:09

Teraz mam ;) Nie wiem skąd Twój fejs bierze informację. Ilość znaków się zgadza, bo taka jest deklracja tablicy w programie. Wziął 16 znaków z miejsca z którego uważał, że wziąć się powinno. Sprawdzimy jak to wygląda na sterowniku ECU od T4. Jak będzie syf, to wpiszę Ci prawidłowy VIN i już. Ale myślę, że ROVER zmienił trochę adresację i stąd taki kwiatek :)
W mapach ECU na pewno VIN jest zapisany, ale nie tylko tam...

sTERYD - Pon Paź 07, 2013 04:33

Już naprawione- znaczy MaReK, wstawił nowego LSMa, zaprogramował i działa- jeszcze zauważyłem kilka różnic w działaniu teraz w stosunku do poprzednio, ale to postaram się opisać później- jak się wyśpię. Jeszcze raz Dzięki :)