Zobacz temat - [R75] Podgrzewanie foteli - zrób to sam
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Podgrzewanie foteli - zrób to sam

Kris - Sro Paź 30, 2013 21:02
Temat postu: [R75] Podgrzewanie foteli - zrób to sam
Witam,

Czy ktoś może to trenował?
Przełączników na allegro od metra, kable może jakoś by się dało do tego podpiąć, a może są? Tylko czy jest sens?

Mam skórę bez podgrzewania, a zima tuż tuż, wszelkie info mile widziane :)

Pozdr
Kris

dawidd - Sro Paź 30, 2013 21:13

Mam oryginalnie montowane podgrzewane fotele - jak najbardziej polecam. Z tym ze po włączeniu trzeba poczekać za 2-3 min zanim ciepło poczujesz. W mróz dłużej. Po nagrzaniu same się wylaczaja
turbina - Sro Paź 30, 2013 22:04

na początek zdjąłbym panel gdzie powinny byc włączniki może sa wtyczki.. Wiem że u mnie jedna lużna od czegoś jest. co prawda fotele mam podgrzewane ale to albo od rolety albo tempomatu bo nie mam..
rafalmis1 - Sro Paź 30, 2013 22:47

Kris, zajrzyj pod fotele ile i jakiego koloru masz wolne wtyczki i napisz tu
sash997 - Sro Paź 30, 2013 22:49

Kris napisał/a:
a może są?

to musisz sprawdzić bo w niektórych sprzętach jest instalacja a w niektórych niema,jeśli jest to tylko przełączniki i maty w fotele i wszystko śmiga,ja mam chęć założyć do weluru bo ustawianie elektryczne zrobiłem tylko grzania niemam jeszcze,czekam tylko jak mi sie trafią maty za pół darmo :D

longer86 - Sro Paź 30, 2013 23:13

Przerobilem ten temat 2 lata temu. Instalacji brak, fotele ktos wsadzil skorke z angola, maty byly. Instalacja zrobiona wg rave. Przyciski kupione i smiga az milo w pupcie grzeje. Przy oryginalnych fotelach grzanie wylaczy sie samo, zdaje sie jest jakis termostat przy macie na siedzisku. Chodzi mi po glowie mysl dogrzania tylnej kanapy wg wzoru z foteli. Polecam autorowi dokonac tego dziela. Nie ma na co czekac ;)
geffi - Sro Sty 15, 2014 20:06

Czesc, a do weluru mozna zalozyc te maty?
Duzo jest zabay i czy trzeba zrywac welur, czy jakos ladnie sie odpina

TR

sash997 - Sro Sty 15, 2014 20:41

geffi napisał/a:
Czesc, a do weluru mozna zalozyc te maty?


można jak najbardziej (były takie opcje fabryczne)

geffi napisał/a:
Duzo jest zabay i czy trzeba zrywac welur, czy jakos ladnie sie odpina


zabawy troche jest bo trzeba wyciągnąć fotele i je dość rozebrać no i welur odpiąć od gąbki (jest na takie metalowe kółka przypięty do stalowego drutu zatopionego w gąpce)

geffi - Sob Sty 18, 2014 16:23

Dzieki, wsadzilem i podlaczylem guziki na panelu do wiazki podgrzewania foteli, na razie sie swieca po wcisnieciu :) . Poblem jednak taki ze pod fotelami nie moge znalezc wtyczek Jest tylko taka duza czarna, a od mat grzewczych eychodzi tylko mala wtyczka. Czy ktos wie gdze fabrycznie sa chowane i gdzie ich szukac, jaki kolor do podgrzewania wychodzi z wiazki.

Poza tematem montujac guziki od podgrzewania foteli, znalazlem jedna niebieska pusta wtyczke, zwinieta razem z zielona wtyczka od rolety. Wchodzi do niej zielony, bialozielony,bialoczerwony i czarny kabel.Od czego moze to byc? Kontrola trakcji? Przeciez w dieslach tego chyba nie ma.

Dzieki, Tomek.

sTERYD - Sob Sty 18, 2014 16:25

a czemu miałoby w dieslach nie być?
sash997 - Sob Sty 18, 2014 17:13

nie jestem pewien ale przewody od grzania wchodzą też w tą czarną dużą kostke,niebieska kostka pod klimatronikiem to kontrola trakcji :smile:
geffi - Sob Sty 18, 2014 23:12

hmmm, ale w duza kostke nie pasuje w zaden sposób mala kostka która wychodzi z mat grzewczych. Kosta która jest pod fotelem, ma chyba 8 pinów, a kostka od mat jest bardzo mala i ma 3-4 piny

PS, czyli kontrole trkcji mozna dolozyc do diesla? jakie moduly trzeba dokupić? i co dalej zrobic + t4?

Dzieki, Tomek

rafalmis1 - Nie Sty 19, 2014 00:15

Kontrola trakcji, to nie jest system stabilizacji toru jazdy. Jedynie kontrola trakcji nie pozwala grzebać. Musisz zmienić pompe ABS na taką z ASR. Mam u siebie ASR i w sumie uważam ją za zbędna. Wolał bym ESP
geffi - Nie Sty 19, 2014 01:54

ok, czyli rozumiem ze dokladanie ASR do r75 nie ma sensu, jedynie pozwala na bezslizgowe ruszanie po sniegu jak mocniej wdepnie sie gaz. ps.
temat moze byl poruszany, ale nigdzie tez nie bylo napisane co jest potrzebne do tej opcji, moze sie przyda dla innych kolegów. Coś jeszcze poza wymianą pompy abs i wizytą przy t4 (+ guziki) jest potrzebne?

Wróce jeszcze do pytania z podgrzewaniem foteli, - gdzie znalezc mala wtyczke do mat? mozna prosić o forke gdzie ona jest zamontowana?

dawidd - Nie Sty 19, 2014 08:37

geffi napisał/a:
jedynie pozwala na bezslizgowe ruszanie po sniegu jak mocniej wdepnie sie gaz.
nie tylko. Jak jedziesz np po trasie i wpadniesz w kaluze przez co jedno kolo straci przyczepność to tez zapali sie trakcja i wyrówna prędkość abyś nie wyleciał z trasy. W r75 esp nie było montowane ale ta kontrola trakcji tez dużo daje. Sam sie na A4 parę razy w deszczu o tym przekonalem
haszczyc - Nie Sty 19, 2014 17:44

owszem ale to działa do określonej dość niskiej prędkości
rafalmis1 - Nie Sty 19, 2014 18:17

co do mat grzewczych
ja posiadam grzane dupcie, elektryczny fotele z pamięcią i jak odpięła mi się duża czarna wtyczka (czyba miała 8 pinów), to nie działała regulacja, ani nie działało dogrzewanie.

Dodatkowo jest jeszcze żółta i niebieska wtyczka (dwu pinowa), jedna od poduszek, druga nie wiem, nie pamiętam i jest jeszcze jedna czarna do napinacza pasów, pokazująca niezapięty pas, ale w roverku nie było to na wyposażeniu, mimo, to można dołożyć, chyba od Freelandera

geffi - Nie Sty 19, 2014 20:43

haszczyc, a ty w dieslu masz u siebie TC?
wyczytalem ze dziala do ok 40km/h, korzysta sie z tego w ogóle?
Staram sie zebrac info, co trzeba dolożyc - przepustnica jest obskugujaca tempomat, wiec powinna byc najbardziej rozbudowana z obsluga tc.

pompka abs + t4?

coś jeszcze?

Tomek

haszczyc - Nie Sty 19, 2014 21:47

mam w Dieslu TC ale nie rozumiem czy jest sens dokładać no chyba że nie szkoda ci kasy i chęci :) moim zdaniem do zbędny bajer
sash997 - Nie Sty 19, 2014 23:56

sama pompa abs z tc kosztuje conajmniej 10x tyle co zwykła :D
sknerko - Pon Sty 20, 2014 10:47

Ale rewelacje tu czytam na temat TC :roll:
TC w R75 to nie jest zwykły ASR tylko działa razem z EBD. działa w całym zakresie predkości i tak jak ktoś napisał jak jedno koło straci przyczepność to trakcja próbuje zapobiec wyrzuceniu z drogi. Sam to przerobiłem przy prędkości ok 90km/h. Niestety powyżej 100km/h TC najpierw zdusza silnik celem obniżenia prędkości a dopiero później wyrównuje prędkość kół. i z moich informacji wynika, że każde koło jest kontrolowane z osobna (bo nieraz auta maja tak ze przód każde koło z osobna a tył cała oś razem, ale nie u nas)

geffi - Pon Sty 20, 2014 18:03

ok, ale w dalszym ciagu nie wiem, czy wystarczy pompa asb z kontrola trakcji, czy cos jeszcze trzeba?

moglby ktos podeslac fotke wtyczki do podlaczenia foteli i gdzie jej szukac (jakie kolory kabli). u mnie pod fotelem jest tylko duza wtyczka 8 pin, natomiast mialem koncowki do podlaczenia ogrzewania w konsoli..musi byc gdzies drugi koniec kabla :)

dzieki, Tomek

longer86 - Pon Sty 20, 2014 19:44

drugim koncem kabla jest ta wtyczka 8 pinowa pod fotelem... z niej powinny iść 2 kable i dalej łączone to jest w małej czarnej prostokątnej kostce. polecam ściągnąć RAVE a tam jest schemat, razem z oznaczeniem połączeń 8 pinowe kostki to odpowiednio numery C253 i C255. Odpowiednio w pinach 1 (kabel żółty) i 2 (kabel pomarańczowo biały) to kable odpowiedzialne za podgrzewanie foteli. Z tej kostki wychodzą dalej kable, kolorystyka taka sama tylko przekrój kabla mniejszy, dalej łączenie w małej kostce (C237) i dalej już bezpośrednio do mat i czujnika temperatury
C4rd1 - Pon Sty 20, 2014 22:06

Kris udało ci się zamontować podgrzewanie? Ja mam zt-ka bez grzania oraz elektryki I chetnie bym założył a mam r 75 anglika w full opcji jako dawce tylko ze nie ogladalem jeszcze wtyczek,czekam na jakieś info czy się udało.
longer86 - Pon Sty 20, 2014 23:22

zakładaj, musi się udać, ja miałem same fotele z matami, kupiłem przyciski, wiązkę zrobiłem i grzeje w pupę aż miło nie ma co czekać :mrgreen:
geffi - Wto Sty 21, 2014 00:29

WOW, dzieki longer86.
tylko mam pod kierowca duzą wtyczke 8pin (pod pasażerem jest chyba 4 pin). Od mat wychodzi natomiast mala czarna wtyczka i czy dobrze rozumiem, ze powinienem miec kabel ktory z jednej strony wpinam w duza wtycze,a z drugiej w mala wtyczke od mat, by dzialalo podgrzewane?

jak bys byl cierpliwy, to prosba o opisanie ktore kable z duzej mam polaczyc z ktorymi z malej i wiecej mi do szczescia w temacie grzania wystarczy :)


..no poza demontazem tapicerki, bo to chyba bedzie hardcore,

ps "Odpowiednio w pinach 1 (kabel żółty) i 2 (kabel pomarańczowo biały) to kable odpowiedzialne za podgrzewanie foteli." ..jeden z nich to masa a drugi + po przekreceniu kluczyka?

dziekuje, Tomek

longer86 - Wto Sty 21, 2014 01:26



tak chyba będzie najszybciej

rafalmis1 - Wto Sty 21, 2014 02:34

pomogę ten schemat przeczytam. Zaczynamy od przycisku "Swtch Heater Seat" i wychodzi z niej żółty kabel idący do 8-pinowej wtyczki C0253 (na pin numer 1)


wtyczka (C0253) wchodzi do C0751 tez 8- pinowa


i dopiero jest wtyk C0237 o którym wspominałeś wcześniej 2-pinowy


jeżeli się okaże że nie masz C0751 a zapewne tak jest, to musisz odnaleźć pod wykładziną C0253 (8-pinowa) i podłączyć do PIN1 PIN1 z wtyczki o której mówiłeś. Na PIN2 PIN2 z wtyczki z maty
identycznie jest w obu fotelach

geffi - Sob Lut 01, 2014 22:52

ok, pin numer 1 (kabel żółty) to masa czy napięcie po wciśnięciu gzika i analogicznie jak jest z pinem 2 (pomarańczowo-bialy).

Sprawdziłbym w pierwszej kolejności czy po wciśnięciu guzika na odpalonym silniku pojawi sie napiecie.

no i troche mi sie niezgadzaja kolory przy wtyczce 2 pinowej. Z mat wychodza kabelki w kolorach fioletowym i zielono-fioletowym :(