Zobacz temat - [R75 CDT] Jak podnieść przód auta ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 CDT] Jak podnieść przód auta ?

pablo - Pon Sty 27, 2014 12:08
Temat postu: [R75 CDT] Jak podnieść przód auta ?
Przeszukałem forum ale nikt nie pisał jak skutecznie podnieść przód auta. Mam strasznie niskie autko ( tak mi się wydaje) Wygląda normalnie ale bardzo często osłoną silnika szoruję po jezdni, szczególnie zimą praktycznie cały czas szoruję. Muszę bardzo uważać na nierównościach , przejazdach kolejowych itp. Przyznam , trochę mnie to denerwuje. Widziałem różne gumy ( w gniazda, międzyzwojowe) może takie cos zastosować ? macie doświadczenia tego typu ? Pozdrawiam
szpynior - Pon Sty 27, 2014 12:48

pablo, sprężyny całe ? Raczej ciężko haczyć 75-tką .Może jakieś nieudane modyfikacje zawieszenia . Jak wygląją amorki, jakie wartości. Podjedź na stację diagnostyczną, niech sprawdzą ich stan .
SeniorA - Pon Sty 27, 2014 20:25

pablo napisał/a:
Wygląda normalnie ale bardzo często osłoną silnika szoruję po jezdni, szczególnie zimą praktycznie cały czas szoruję.
zmierz odległość w pionie od środka koła (piasty) do błotnika , powinna być 408 +/- 10mm , a potem czy masz wszystkie śruby mocujące osłonę silnika.
pelson91 - Pon Sty 27, 2014 20:29

chyba wyżej się nie da, jeśli wcześniej wymienimy sprężyny przednie na nowe (konkretnie do R75 do danej wersji silnikowej) + nowe amortyzatory. Te 2 elementy warunkują wysokość prześwitu
MatiNitro - Pon Sty 27, 2014 20:36

szpynior, ja haczę czasem o jakieś garby przy koleinach ;) albo ja za szybko próg wezmę. Osłonę pod silnikiem mam nową, mi się wydaje że jest dobrze założona zależy ile wynosi odległość od osłony do ziemi :P , a odległość od piasty do błotnika mam 38,5/39 cm przód.
Sprężyny dobre, amortyzatory po 70% :)

szpynior - Pon Sty 27, 2014 21:42

MatiNitro, no nie wiem :) mi się nie zdarzyło zahaczyć, nawet jak zdarzało się prędzej przejeżdżać przez tzw. leżącego policjanta :)
kalafior - Pon Sty 27, 2014 21:54

u mnie jest tak jak u MatiNitro jutro zmierze przeswit od srodka piasty do blotnika amorki 75% sprezyny wymienione rok temu na LESJOFORS przed wymiana bylo to samo
MatiNitro - Pon Sty 27, 2014 22:04

kalafior, zmierz odległość od osłony silnika do ziemi na czymś równym :) osłonę masz oryginał?
kalafior - Pon Sty 27, 2014 22:08

tak oryginalna jutro zmierze od krawedzi przedniego zderzaka do ziemi
MatiNitro - Pon Sty 27, 2014 22:10

kalafior, zmierz ze zdjęciem żebym i ja porównał sobie ;)
pablo - Wto Sty 28, 2014 07:58

Dzięki koledzy za zainteresowanie w sumie błahym a jakże niewygodnym problemem. Dziś pomierzę prześwit i wysokość od środka koła do błotnika. Sprężyny tylko z tyłu wymienione ( były pęknięte), na ostatnim badaniu technicznym stan amortyzatorów bez zastrzeżeń. Osłona oryginał dokręcona prawidłowo. Na sprężyny muszę rzucić okiem czy nie strzeliły.

Właśnie zrobiłem pomiary:
- odległość od środka piasty do błotnika 38cm równo po obu stronach
- prześwit między posadzką w garażu i najniższym punktem osłony silnika - 8 cm ( na postoju ) bo jak zabuja to sporo się obniży !! !

kalafior - Wto Sty 28, 2014 10:07

pablo napisał/a:
odległość od środka piasty do błotnika 38cm równo po obu stronach


tak samo jest u mnie

odleglosc od krawedzi przedniego zderzaka zmierzona na srodku zderzaka do ziemi 210 mm

Balas87 - Wto Sty 28, 2014 19:27

i to jest normalne według was ??
kalafior - Wto Sty 28, 2014 20:16

jakby bylo normalne nie byloby tego tematu
Balas87 - Wto Sty 28, 2014 20:56

hyh u mnie jest jeszcze niżej bo 37 cm po obu stronach także sobie wyobraźcie, masakra, natomiast tył 41 cm. Chętnie kupiłbym najwyższe sprężyny/najtwardsze ale nie moge zlokalizować tych napisów pod tylnym siedzeniem w samochodzie.
pelson91 - Wto Sty 28, 2014 21:04

Balas87, niedługo będę miał tylne sprężyny od ZT do sprzedania, twardsze niż seria. niestety mam tylko tył. z przodu nie wiem co mam, ale wiem co będę miał :D
pablo - Sro Sty 29, 2014 08:02

Czyli jest nas więcej z tym problemem. :D A co myślicie o tych gumach podwyższających sprężyny lub te wkładane między zwoje?
rafalmis1 - Sro Sty 29, 2014 11:47

Gumy jedynie blokują ci opadanie samochodu podczas bujania, nie podniosą ci go do góry. Mam dwie sprężyny przód z mojego. Jak coś to pisz. Tu masz zdjęcie na nich
http://forum.roverki.eu/v...t=89488&start=0
A na drugiej stronie są zdjęcia jak zalozylem sprężyny od ZT

pablo - Sro Sty 29, 2014 12:53

rafalmis1 Czy możesz zmierzyć u siebie odległość od ziemi do osłony silnika i odległość środka koła do błotnika z przodu ? A gumy pewnie by powstrzymały opadanie jeszcze niżej 8cm w czasie jazdy. Teraz zimą praktycznie cały czas szoruję po garbach z lodu :cry:
pelson91 - Sro Sty 29, 2014 15:02

ja dziś zmierzyłem odległość od środka piasty do krawędzi nadkola. 37cm z przodu i 37cm z tyłu. co ciekawe, patrząc na auto wydaje się jak by miało trochę "klin", czyli przód niżej
rafalmis1 - Sro Sty 29, 2014 15:39

teraz mam sprężyny od MG ZT i osłona do ziemi to 9.5 cm, mierzone od miejsca mocowania osłony do sanek w okolicach koła

wysokość od środka felgi do nadkola 38 cm, ale przy sprężynach od MG wcześniej nie wiem ile było, ale ponad 40

karolj - Sro Sty 29, 2014 20:31

Dopompujcie opony z przodu! ;)
Stanislaw - Sro Sty 29, 2014 21:29

Z ciekawosci pomierzylem w swoim R 75 podawane wyzej odleglosci i u mnie sa takie
przod 38 cm
tyl 38 cm
wysokosc zderzaka od podloza z przodu 21 cm
oslona silnika w najnizszym punkcie kolo przedniego kola 9,5 cm
Mam diesla CDTi wersja SPORT.SE taka symbolika auta jest na fakturze od dealera.