Zobacz temat - [MG] WYMIANA PIERŚCIENI TŁOKOWYCH 1.8 VVC
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG] WYMIANA PIERŚCIENI TŁOKOWYCH 1.8 VVC

spider - Wto Mar 04, 2014 11:35
Temat postu: [MG] WYMIANA PIERŚCIENI TŁOKOWYCH 1.8 VVC
WITAM
Czy ktoś kiedyś z Was wymieniał pierścienie w MG ?
Podobno jest to nie wykonalne bez rozłożenia silnika.
Czy to prawda?

tronsek - Wto Mar 04, 2014 12:34

Do wymiany pierścieni każdy silnik trzeba rozebrać.
spider - Wto Mar 04, 2014 12:47

Jestes w bledzie.
kezmanq - Wto Mar 04, 2014 12:50

jak Ty chcesz wymienić pierścienie bez zdjęcia głowicy, miski olejowej, odkręcania korbowodów i wyciągnięcia ich górą ?
spider - Wto Mar 04, 2014 12:54

Mam zdjeta glowice.
Ale podobno w tym silniku sa tuleje plywajace ktore nie pozwalaja zmiane pierscieni gora.

Markzo - Wto Mar 04, 2014 16:12

LOL :D
spider - Wto Mar 04, 2014 17:42

Też się śmieje, ale mechanik nie chce mi wymienić z tego powodu tych pierścieni :/
tronsek - Wto Mar 04, 2014 17:50

spider napisał/a:
ale mechanik nie chce mi wymienić z tego powodu tych pierścieni
Czyli to nie jest mechanik, tylko kowal, albo szewc.
Zmień mechanika.

Markzo - Wto Mar 04, 2014 18:00

no dokładnie, powinien garnki klepać a nie silniki naprawiać :) kserii się młotkiem i przecinakiem nie naprawi, trochę kultury technicznej i wiedzy by się przydało :)
flapjck1 - Wto Mar 04, 2014 20:22

eee madrale!

przeciętny silnik robi się tak:

stawiasz trupa na kanale, zrywasz miske + czapke
odkręcasz stopki korb, tlok + korba w gore i voila! robisz z pierścionkami co chcesz



a w naszej kochaniutkiej k-serii: to co powyższe + zdjąć magistrale olejowa ( 3 srubki? , ze szpilek do głowicy + jakies tulejki + nakrętki porobić sobie blokady żeby przytrzymać tuleje na miejscu i dopiero cos można dzialac



roznica jest : trzeba trochę glowy uzyc

spider - Wto Mar 04, 2014 22:26

ok dziękuję ;)
flapjck1 - Wto Mar 04, 2014 22:28

żeby ich nie wyjac z bloku bo będziesz miał dodatkowa zabawe - dokładnie to one nie mogą być nawet ruszone - jak silnik nie zrzucal plynu do oleju to znaczy ze tuleje sa szczelnie wklejone i lepiej tego nie ruszac
spider - Wto Mar 04, 2014 22:32

silnik wpierdziela ogromne ilości oleju, ale jutro będę wiedział co i jak z tymi pierścieniami ;)
ale moc trzyma, potwierdzone hamowania.
I wszystkim wyżej co pisali to nie jest to taka prosta sprawa wymiana tych pierścieni.

flapjck1 - Wto Mar 04, 2014 22:38

powiem ci tak, jeśli trzyma moc to nie bardzo posadzalbym pierścienie

jeżeli nie masz jakiejś kosmicznej warstwu nagaru na denkach tloka i na tulejach widać honowanie to zaczalbym od głowicy

jak sa prowadnice zaworowe ( zwłaszcza na wydechach ) wyciepane to silnik dość mocno się tamtędy karmi olejem, a przy przebiegach ponad 120-150 tys zaczyna się prowadnica zuzywac dość szybko

spider - Wto Mar 04, 2014 22:43

głowice oddałem do remontu, mają mi w niej zrobić wszystko. Jutro ją odbieram, ale jak mam wszystko na wieszku nie zaszkodziło by wydać 300 zł więcej i wymienić te pierścienie ;)
flapjck1 - Wto Mar 04, 2014 22:44

to się zgadza

ale jest tez faktem ze w tych silnikach zespol: tlok + tuleja + pierścienie + wal korbowy sa wykonywane z naprawdę zajebistych materiałów i jak nie były przegrzane to sa w stanie niemalże fabrycznym przy przebiegach rzedu 250 tys km

spider - Wto Mar 04, 2014 22:47

99% zostało wszystko przegrzane ;)
tak mi się wydaje

Markzo - Sro Mar 05, 2014 06:27

bez przesady, troche pomyślunku i nic więcej.
MultecFSO - Czw Mar 06, 2014 00:03

spider napisał/a:
99% zostało wszystko przegrzane ;)
tak mi się wydaje


Jak na głowicy pojawiły się odgniecenia wokół komór spalania to nie ma sensu jej zakładać z powrotem.
Zerknij też na wysokość tulei cylindrowych. Powinny wystawać ok. 0.09-0.11mm. Jeśli są na równo to jeszcze pojeździ, ale poniżej niestety...

spider - Czw Mar 06, 2014 15:30

Tuleje + tłoki + pierścienie kupiłem nowe OEM.
Za bardzo dobre pieniądze. Zastanawiam się czy poszukać jakiś doprężających tłoków, ale swoje minimalnie przerobić

Markzo - Czw Mar 06, 2014 15:37

spider napisał/a:
Tuleje + tłoki + pierścienie kupiłem nowe OEM.
Za bardzo dobre pieniądze

z ciekawości ile taka przyjemnośc?

spider napisał/a:
Zastanawiam się czy poszukać jakiś doprężających tłoków, ale swoje minimalnie przerobić

swoich na doprężające nie przerobisz, na odprężające tak :)

spider - Czw Mar 06, 2014 15:47

Dla normalnej osoby z ulicy 1600 zl.
Ja zaplacilem niecale 700 zl.

Mam splanowa glowice na maksa, albo czeka mnie jakas mega gruba uszczelka ktore dorobie sobie na zamowienie, ale oddam tloki na KrasnobrodzkaRacing, i powieksza mi otwory na tlokach pod zawory.
Bo juz mam slady na zaworach od tloka ;)

Markzo - Czw Mar 06, 2014 16:09

dobry hajs :)

hmm, nie wiem czy taka gruba uszczelka to dobry pomysl ;) z czego będzie robiona?

Krasnobrodzką mogę szczerze polecić, uwinęli się z robotą szybko, jakość super, cena akceptowalna :)

spider - Czw Mar 06, 2014 16:23

Jak za komplet szklanek zapłaciłem nie całe 200 zł.
Ciekawe jaka jakoś tego kompletu, jutro będę miał więcej czasu to się temu przyjrzę.

Współpracuje z Krasnobrodzką, więc o koszt finalny się nie boję ;)

A co do uszczelki, wielowarstw, z przekładką miedzianą. Kupel w Maserati dorabiał i śmiga już ponad 2 lata, tylko on dorabiał nie pamiętam czy pod głowice.