|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG] WYMIANA PIERŚCIENI TŁOKOWYCH 1.8 VVC
spider - Wto Mar 04, 2014 11:35 Temat postu: [MG] WYMIANA PIERŚCIENI TŁOKOWYCH 1.8 VVC WITAM
Czy ktoś kiedyś z Was wymieniał pierścienie w MG ?
Podobno jest to nie wykonalne bez rozłożenia silnika.
Czy to prawda?
tronsek - Wto Mar 04, 2014 12:34
Do wymiany pierścieni każdy silnik trzeba rozebrać.
spider - Wto Mar 04, 2014 12:47
Jestes w bledzie.
kezmanq - Wto Mar 04, 2014 12:50
jak Ty chcesz wymienić pierścienie bez zdjęcia głowicy, miski olejowej, odkręcania korbowodów i wyciągnięcia ich górą ?
spider - Wto Mar 04, 2014 12:54
Mam zdjeta glowice.
Ale podobno w tym silniku sa tuleje plywajace ktore nie pozwalaja zmiane pierscieni gora.
Markzo - Wto Mar 04, 2014 16:12
LOL
spider - Wto Mar 04, 2014 17:42
Też się śmieje, ale mechanik nie chce mi wymienić z tego powodu tych pierścieni
tronsek - Wto Mar 04, 2014 17:50
spider napisał/a: | ale mechanik nie chce mi wymienić z tego powodu tych pierścieni | Czyli to nie jest mechanik, tylko kowal, albo szewc.
Zmień mechanika.
Markzo - Wto Mar 04, 2014 18:00
no dokładnie, powinien garnki klepać a nie silniki naprawiać kserii się młotkiem i przecinakiem nie naprawi, trochę kultury technicznej i wiedzy by się przydało
flapjck1 - Wto Mar 04, 2014 20:22
eee madrale!
przeciętny silnik robi się tak:
stawiasz trupa na kanale, zrywasz miske + czapke
odkręcasz stopki korb, tlok + korba w gore i voila! robisz z pierścionkami co chcesz
a w naszej kochaniutkiej k-serii: to co powyższe + zdjąć magistrale olejowa ( 3 srubki? , ze szpilek do głowicy + jakies tulejki + nakrętki porobić sobie blokady żeby przytrzymać tuleje na miejscu i dopiero cos można dzialac
roznica jest : trzeba trochę glowy uzyc
spider - Wto Mar 04, 2014 22:26
ok dziękuję
flapjck1 - Wto Mar 04, 2014 22:28
żeby ich nie wyjac z bloku bo będziesz miał dodatkowa zabawe - dokładnie to one nie mogą być nawet ruszone - jak silnik nie zrzucal plynu do oleju to znaczy ze tuleje sa szczelnie wklejone i lepiej tego nie ruszac
spider - Wto Mar 04, 2014 22:32
silnik wpierdziela ogromne ilości oleju, ale jutro będę wiedział co i jak z tymi pierścieniami
ale moc trzyma, potwierdzone hamowania.
I wszystkim wyżej co pisali to nie jest to taka prosta sprawa wymiana tych pierścieni.
flapjck1 - Wto Mar 04, 2014 22:38
powiem ci tak, jeśli trzyma moc to nie bardzo posadzalbym pierścienie
jeżeli nie masz jakiejś kosmicznej warstwu nagaru na denkach tloka i na tulejach widać honowanie to zaczalbym od głowicy
jak sa prowadnice zaworowe ( zwłaszcza na wydechach ) wyciepane to silnik dość mocno się tamtędy karmi olejem, a przy przebiegach ponad 120-150 tys zaczyna się prowadnica zuzywac dość szybko
spider - Wto Mar 04, 2014 22:43
głowice oddałem do remontu, mają mi w niej zrobić wszystko. Jutro ją odbieram, ale jak mam wszystko na wieszku nie zaszkodziło by wydać 300 zł więcej i wymienić te pierścienie
flapjck1 - Wto Mar 04, 2014 22:44
to się zgadza
ale jest tez faktem ze w tych silnikach zespol: tlok + tuleja + pierścienie + wal korbowy sa wykonywane z naprawdę zajebistych materiałów i jak nie były przegrzane to sa w stanie niemalże fabrycznym przy przebiegach rzedu 250 tys km
spider - Wto Mar 04, 2014 22:47
99% zostało wszystko przegrzane
tak mi się wydaje
Markzo - Sro Mar 05, 2014 06:27
bez przesady, troche pomyślunku i nic więcej.
MultecFSO - Czw Mar 06, 2014 00:03
spider napisał/a: | 99% zostało wszystko przegrzane
tak mi się wydaje |
Jak na głowicy pojawiły się odgniecenia wokół komór spalania to nie ma sensu jej zakładać z powrotem.
Zerknij też na wysokość tulei cylindrowych. Powinny wystawać ok. 0.09-0.11mm. Jeśli są na równo to jeszcze pojeździ, ale poniżej niestety...
spider - Czw Mar 06, 2014 15:30
Tuleje + tłoki + pierścienie kupiłem nowe OEM.
Za bardzo dobre pieniądze. Zastanawiam się czy poszukać jakiś doprężających tłoków, ale swoje minimalnie przerobić
Markzo - Czw Mar 06, 2014 15:37
spider napisał/a: | Tuleje + tłoki + pierścienie kupiłem nowe OEM.
Za bardzo dobre pieniądze |
z ciekawości ile taka przyjemnośc?
spider napisał/a: | Zastanawiam się czy poszukać jakiś doprężających tłoków, ale swoje minimalnie przerobić |
swoich na doprężające nie przerobisz, na odprężające tak
spider - Czw Mar 06, 2014 15:47
Dla normalnej osoby z ulicy 1600 zl.
Ja zaplacilem niecale 700 zl.
Mam splanowa glowice na maksa, albo czeka mnie jakas mega gruba uszczelka ktore dorobie sobie na zamowienie, ale oddam tloki na KrasnobrodzkaRacing, i powieksza mi otwory na tlokach pod zawory.
Bo juz mam slady na zaworach od tloka
Markzo - Czw Mar 06, 2014 16:09
dobry hajs
hmm, nie wiem czy taka gruba uszczelka to dobry pomysl z czego będzie robiona?
Krasnobrodzką mogę szczerze polecić, uwinęli się z robotą szybko, jakość super, cena akceptowalna
spider - Czw Mar 06, 2014 16:23
Jak za komplet szklanek zapłaciłem nie całe 200 zł.
Ciekawe jaka jakoś tego kompletu, jutro będę miał więcej czasu to się temu przyjrzę.
Współpracuje z Krasnobrodzką, więc o koszt finalny się nie boję
A co do uszczelki, wielowarstw, z przekładką miedzianą. Kupel w Maserati dorabiał i śmiga już ponad 2 lata, tylko on dorabiał nie pamiętam czy pod głowice.
|
|