Zobacz temat - [214si]Zgrzyta , chrobocze lub stuka przy hamowaniu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214si]Zgrzyta , chrobocze lub stuka przy hamowaniu

ruszti - Wto Mar 18, 2014 17:41
Temat postu: [214si]Zgrzyta , chrobocze lub stuka przy hamowaniu
Mam dziwną przypadłość, a mianowicie jak w temacie coś chrobocze z przodu przy dość mocnym hamowaniu. Objawia się to takim krótkim chrobotaniem jakby przeguby ale co dziwne tylko przy hamowaniu słychać. W filmiku koło 33-38s. nagrał się ten dźwięk (trochę cicho ale słychać )Filmik dzwiek pomiedzy 33 a 40 s
Byłem u diagnosty i znalazł łożysko lewe przód, fakt słychać jak buczy, było czuć jak szarpał autem na boki, że stuka jak się rękę przyłożyło do koła . Stwierdził też prawy przegub. Dźwięk który się pojawia, wydaje mi się ,że dochodzi bardziej z lewej strony. Pierścienie na przegubach mimo rdzy wydają się być całe. Na pedale czuć jakby delikatne mrowienie pod stopą kiedy chrobocze :P Na lewym przegubie jak podniosłem auto nie czuć luzu między osią a przegubem . Czy to wina tego łozyska ze tak chrobota jak przy hamowaniu dociąża się przednia oś ?

[ Dodano: Wto Mar 11, 2014 17:09 ]
Po wymienia łożyska problem nie znikł :( Dalej zgrzyta

[ Dodano: Wto Mar 18, 2014 17:27 ]
Tylko mi sie tak przytrafiło że zgrzyta przy hamowaniu ? :(

[ Dodano: Wto Mar 18, 2014 17:41 ]
Dodałem na youtube film żeby było łatwiej obejrzeć :D http://youtu.be/8-TXgJ49uTA?t=20s

leszczu - Wto Mar 18, 2014 17:49

Może któryś przegub wewnętrzny się posypał.
ruszti - Wto Mar 18, 2014 20:16

Oprócz chrobotania jakiś szczególnych objawów powinienem się spodziewać jeśli przegub wew. padł ?? :) Nie mam pewności co do zbieżności w aucie bo czasem na łuku jak puszcze kierownice to wcale nie odbija do zerowej pozycji, czy to może być wina też przegubów czy tylko zbieżności ?
paolinio - Wto Mar 18, 2014 20:29

ruszti, na tym filmiku ciężko coś usłyszeć, proponuje sprawdzić osłone tarczy hamulcowej ona jest zrobiona z cienkiej blachy i lubi sie wygiąć. Ja miałem chrobotanie przy cofaniu, mój mechanik wywalił tą osłone i cisza.
ruszti - Wto Mar 18, 2014 20:34

Ostatnio oglądałem przednie zaciski i wszystko wygląda w porządku . Dźwięk wydobywa się tylko przy mocnym hamowaniu. Postaram się nagrać lepszy dźwięk jutro :)
paolinio - Wto Mar 18, 2014 20:40

Ale masz ta osłonę? U mnie też było ok wszystko, a chrobotało i to tylko na wstecznym
ruszti - Wto Mar 18, 2014 20:59

Tak mam obie, na oko nie wyglądały jakoś groźnie ;p Raczej sztywne były . Nie wiem do końca jaki powinny mieć kształt oryginalny , z tego co pamiętam ma jakieś u góry zagięcie . Nagram lepszy dźwięk i ocenisz czy podobny do twojego chociaż trochę :)
paolinio - Wto Mar 18, 2014 21:09

Dobrze. Czekam na filmik, może coś uda nam się ustalić.
ruszti - Sro Mar 19, 2014 16:19

Udało się chyba uchwycić lepiej ten dźwięk . Hamowanie zaczyna się przy 2 sekundzie .
Dźwięk

SEGE - Sro Mar 19, 2014 16:28

A na kierownicy coś czujesz jak zaczyna warczeć?
ruszti - Sro Mar 19, 2014 16:37

Raczej na kierownicy nic nie czuje . Jak hamuje z większych prędkości to wtedy najbardziej słychać ( kiedy hamowanie jest długie i intensywne) . Z mniejszych prędkości rzadziej występuje. Dodam że dźwięk nagrałem przy wciśniętym pedale sprzęgła .
SEGE - Sro Mar 19, 2014 16:39

Sprawdzałeś oba przeguby czy tylko zewnętrzny?

W jakim stanie masz klocki hamulcowe?

Jak stan zawieszenia?

ruszti - Sro Mar 19, 2014 16:49

Klocki i tarcze jak nowe , wymienione pół roku temu . Na diagnostyce siły hamowania super , dobrze poszarpał autem i wszystko sztywno oprócz łożyska z lewej strony , które wymieniłem. Sprawdzałem zew. przegub , nie wiem jak wew. sprawdzić ;p Ale na diagnostyce majster nie wyczuł żadnych luzów tam.
paolinio - Sro Mar 19, 2014 19:05

ruszti, naprawdę ciężko określić co to może być. Jedyne co teraz przychodzi mi do głowy to,że może to raczej coś rezonuje np od wydechu? Skoro masz pewność, że zawias i reszta są w porządku. W tej chwili to proponuje tylko pojechać na jakiś kanał i poszarpać wszystkim od spodu, wszystkie osłony, wydech itd. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że to jakieś uszkodzenie konkretnego elementu.
ruszti - Sro Mar 19, 2014 19:28

Jak byłem u diagnosty , to miałem możliwość samemu pomacać go od dołu ;p I kiedy majster powiedział że łożysko mu tłucze to objawiało się to tak, że szarpał autem na boki i jak się rękę przyłożyło do felgi to czuć było jakby ktoś walił młotkiem z drugiej strony . Nie wiem czy ten efekt znikł po wymianie łożyska ale mam nadzieje że tak . Może coś innego powoduje taki efekt też i to jest winowajca ? ;p

Jak mu powiedział, że chrupie przy hamowaniu to zaczął też sprawdzać sprężyny (amorki wszystkie 4 po 75% mają) i mówił, że może łożysko amorka u góry się posypało ale nie był pewny bo mu tłukło łożysko na dole . Możliwe że to by było to ?

paolinio - Sro Mar 19, 2014 19:40

ruszti, według mnie objaw zużytego łożyska to huczenie, które nasila się wraz ze zużyciem tegoż. Dźwiek walenia młotem to może wydawać zużyta tuleja zawieszenia, ale wątpie że łożysko. Jedź do innego mechanika niech sprawdzi przedni zawias.
kezmanq - Sro Mar 19, 2014 19:41

ale ZTCW tam (w mocowaniu amorka) nie ma żadnego łożyska :wink:
paolinio - Sro Mar 19, 2014 19:42

kezmanq, sam widzisz, laik a nie mechanik.
ruszti - Sro Mar 19, 2014 19:53

To nie był mechanik tylko stacja kontroli i nie szarpał ręką autem tylko na szarpakach ;p raczej wmiare doświadczony , sam dotykałem wszystkiego i nic innego nie stukało . W tomateam można kupić "Łożysko amortyzatora " do mojego modelu i to do górnego mocowania chyba.
kezmanq - Sro Mar 19, 2014 19:58

dlatego napisałem ZTCW ;) sprawdź dokładnie ale mimo wszystko stawiałbym na coś innego

edit. Porąbało mi się z R400 z tymi łożyskami :/

ruszti - Sro Mar 19, 2014 20:04

Wpadła mi kolejna wskazówka ;P jak się załączy abs to nie chrupie wtedy :P chrupie tak na granicy, tuż przed załączeniem się absu , przynajmniej tak mi się wydaje ;p
leszczu - Czw Mar 20, 2014 10:25

Może to własnie kwestia ABS-u może pompa świruje. Może masz pęknięty pierścień na którymś przegubie ?
SEGE - Czw Mar 20, 2014 11:38

Ja bym odpiął pompę abs'u i test na drodze :)
kezmanq - Czw Mar 20, 2014 13:24

wyjmij bezpiecznik od ABSu i zrób próbę ;)
ruszti - Czw Mar 20, 2014 13:33

Jutro przetestuje już bo nie mogę za bardzo jeździć dziś :D
Ale z tego co pamiętam pierścienie były całe z tym, że na jednym chyba przegubie były ukruszone ze dwa zęby , nie całe tylko tak z 1/4 zęba się ukruszyła.
Nie mam pojęcia jak ma się sytuacja z tyłu bo chrobotało mi z przodu to nigdy nie przyglądałem się tyłowi, ale ogólnie tylne hamulce bardzo słabe na testach wyszły, nie mógł ich zblokować. Nie świeci mi się kontrolka ABS'u nigdy tylko przy zapłonie ale po chwili gaśnie .

Samo wyjęcie bezpiecznika wystarczy ? czy odpiąć tą dużą wtyczkę z pompy absu ?:P

leszczu - Czw Mar 20, 2014 20:04

Sam bezpiecznik wystarczy
ruszti - Nie Sie 17, 2014 11:33

Niestety odpięcie ABS'u nie pomogło . Spróbuje zdjąć osłony tarcz jakoś niedługo i zobaczę czy może to coś pomoże :)

[ Dodano: Sob Maj 03, 2014 15:22 ]
Niestety zdjęcie osłony tarczy nie usunęło problemu chrobotania ;p nie mam pomysłów już , ale spróbuje w najbliższym czasie przejechać się na zbieżność .

[ Dodano: Nie Sie 17, 2014 11:33 ]
Wymieniłem lewą pół oś całą (używka z przegubami) i problem chrobotania znikł :) Po wyjęciu starej był ewidentny luz na przegubie wewnętrznym :)

Problem niestety dalej występuje. Po dziś dzień nie mam pojęcia co powoduje te zgrzyty :(