Zobacz temat - [R75] Rover 2.0 CDT - nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Rover 2.0 CDT - nie odpala

junior_lub - Pon Sie 04, 2014 09:22
Temat postu: [R75] Rover 2.0 CDT - nie odpala
Witam. Mam problem z odpaleniem. Kilka zaobserwowanych dolegliwości:
1. Brak masy na przekaźnik pomp paliwa - obejście zrobione na krótko aby pompy zadziałały.
2. Ciśnienie paliwa w układzie niskiego ciśnienia - 3.6 bar
3. Ciśnienie na listwie CR podczas kręcenia rozrusznikiem - 57 bar (zaznaczam że po wymianie regulatora ciśnienia na pompie CR

Błędy jaki pokazuje: P1260- ciśnienie tłoczenia, P3505 - system podgrzewania wstępnego.

Prosze o pomoc

longer86 - Pon Sie 04, 2014 09:50

junior_lub napisał/a:
3. Ciśnienie na listwie CR podczas kręcenia rozrusznikiem - 57 bar (zaznaczam że po wymianie regulatora ciśnienia na pompie CR

tu zdaje się powinno być koło 300

junior_lub - Pon Sie 04, 2014 09:56

To wiem własnie - pompa CR do wymiany - wszystko na to wskazuje
A co z masą na przekaźnik ??

longer86 - Pon Sie 04, 2014 10:09

nie mam pod ręką schematu nie pamietam skąd idzie ta masa
dawidd - Pon Sie 04, 2014 10:41

niskie ciśnienie w cr nie musi oznaczać uszkodzonej pompy - może być jeszcze regulator, czujnik ciśnienia, któryś z wtrysków lub nieszczelność w układzie CR. Ja bym najpierw sprawdził przelew czy podczas kręcenia rozrusznikiem nie idzie ropa w przelew wtrysku.
junior_lub - Pon Sie 04, 2014 21:37

przelew sprawdzony na początku - wykluczone
zrzut paliwa z pompy CR to jestcała dawka na przelewie

dawidd - Wto Sie 05, 2014 06:01

a powiedz czy pojawia ci sie paliwo na przelewach gdy chodzą tylko pompy niskiego ciśnienia bez kręcenia rozrusznikiem?
kostek1967 - Wto Wrz 02, 2014 17:13
Temat postu: [r 75 kręci nie odpala]
Witam,przyjechalem moim r75 99 r 20 diesel na parking,rano chce odppalić i nie mogę,rozrusznik kręci pompki paliwa chodzą,mechanik pokasował kilka błedow,został jeden P1206 securiti/l z tego co wyczytałrm to imobilajzer/,wczesniej urwały się przewody krańcówki pod maską silnika,czy to może być przyczyna.Prosze o rade co robić
wellman - Sro Wrz 03, 2014 13:06

kostek1967, jakbym nie patrzył to P1206 to "P1206 Injector Circuit Open / Shorted - Cylinder #6". Sprawdź wiązkę wtryskiwaczy, a najlepiej wymień, może być poprzecierana.
kostek1967 - Pon Wrz 22, 2014 11:14

W itam mam pytanko mechanik twierdzi ze komputer uszkodzony,cz to moze byc przyczyna że nie odpala jak go sprawdzić,
wellman - Pon Wrz 22, 2014 12:31

Dość radykalna diagnoza. Czymś konkretnym to uzasadnił, czy po prostu z braku pomysłów tak strzelił?

Zapobiegawczo możesz zajrzeć w prawe podszybie i wyciągnąć komputer. Sprawdzić, czy nie jest tam przypadkiem mokro, obejrzeć wiązki i przeczyścić wtyki.

Niemniej myślę nadal, że skoro komputer łączy się z ECU i ten zwraca błędy, znaczy że działa. Sprawdzałeś tą wiązkę do wtrysków, o której wcześniej pisałem? Sprawdzałeś punkty masy w komorze silnika?

Inna opcja, choć jakoś mało prawdopodobna jeśli nic nie było grzebane, że ECU z EWS jest niezsynchronizowany, co można naprawić samodzielnie za pomocą np. INPY.

kostek1967 - Pon Wrz 22, 2014 14:32

komputer wyciągniety widać jakieś ślady po zalaniu -zielone-nawet polutawał dwie scieżki,ale dalej nie odpala czyjest jakis sposób zeby sprawdzic czy ten komp jeszcze sprawny jest
longer86 - Pon Wrz 22, 2014 14:42

rozrusznik kręci? czy zero reakcji jak przekręcasz kluczyk?
wygląda to na kompa albo EWS. czyli problemy z immo

kostek1967 - Pon Wrz 22, 2014 18:16

Rozrusznik kręci pompy pracują,i nie odpala ,chciałem odciąć imobilajzer,ale mechanik stwierdził że u mnie się nie da,Zostaje chyba tylko kupić jakis inny komp tzn cały zestaw startowy.Może ma ktoś namiary gdzie dostane dobry w miare tanio.
PHJOWI - Pon Wrz 22, 2014 18:21

komputer zgubił kod immo , spróbować to jakimś urządzeniem od bmw z powrotem zgrać .
longer86 - Pon Wrz 22, 2014 18:26

Szkoda ze z Bydgoszczy masz tak daleko zrobiło by się synchronizację mimo. Zależy jeszcze jaki masz numer sterownika... Ja mam komplet do odpalenia. Komp kluczyk i Ewa który kiedyś niepotrzebnie kupiłem bo mój był niby udałoby a okazał się dobry
kostek1967 - Pon Wrz 22, 2014 21:36

komputer rover 75 1999r 20 cdt BOSCH NNN 100 692 DDE 7 785 541 0 281 001 895
taki jest numer na moim kompie,czy z tego odczytasz te sterowniki

MaReK - Wto Wrz 23, 2014 06:33

kostek1967, odezwij się do kolegi szpynior. Nie wiem ile on tam ma z Grudziądza do Ciebie, ale pewnie jak się dobrze dogadacie to Ci pomoże to ogarnąć. Nie kupuj zestawu póki co, tylko spróbuj zsynchronizować moduł EWS ze sterownikiem silnika. Wszelkie narzędzia szpynior posiada i już kilka osób z opresji ratował ;)

Oczywiście jeśli nie próbowałeś tego robić, to możesz jeszcze odpiąć klemę masową od aku na kilka sekund i podłączyć ją ponownie, a potem spróbować odpalić. Nie zawsze, ale czasem pomaga.

longer86 - Wto Wrz 23, 2014 06:55

zdaje się że numery z tego co pamiętam są takie same, rocznik auta bardzo podobny, ale zanim zaczniesz inwestować zrób synchronizację, tak jak MaReK, pisze... sprawdz też kostkę od EWS. Nie dopadła Cię gdzieś woda w środku auta?
kostek1967 - Wto Wrz 23, 2014 19:03

Dzięki wszystkim za zainteresowanie,mam tu gościa w Bydgo co podobno wie o co chodzi z tą synchronizacją,jutro autko mu podwiozę.A gdzie znajduje się ta kostka od EWS.
longer86 - Wto Wrz 23, 2014 19:10

Na słupku A koło nóg kierowcy na wysokości wyłącznika świateł. Białe pudełko i czarna kostka
szpynior - Sro Wrz 24, 2014 07:21

kostek1967, daj znać jak tam szpec ogranie. Gdyż niestety ale u Was w Bydgoszczy fachamany z tego co zauważyłem mają problemy z diagnozą Roverków :)
Piotrek21137 - Czw Maj 31, 2018 07:48

Witam mam podobny problem a mianowicie wczoraj wlałem ruskiego paliwa do mojego r 75 zrobiłem na nim 70 km,po czym zgasł i nie chce w ogóle odpalić.Odpowietrzyłem układ,wyczyściłem smok pompy w baku,regulator wysokiego ciśnienia również wyczyszczony.Wszystkie pompy pracują.Jaka może być przyczyna?.Czyż by paliwo było jakieś trefne ?? ?
:(

cyborg - Czw Maj 31, 2018 16:51

Kolego, po co piszesz to samo w 4 tematach? Napisz raz i poczekaj aż ktoś odpowie, to że powtarzasz to samo w 4 miejscach nie przyspieszy w żaden sposób niczego. Po drugie, jeżeli wszystko działało do momentu zatankowania jakiejś "gnojówki" to chyba pierwsza rzecz jaka powinieneś sprawdzić?