|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] zapala sie kontrolka ABS
arczi220 - Wto Wrz 02, 2014 17:25 Temat postu: [R75] zapala sie kontrolka ABS Witam
Jadąc dzisiaj oświeciła mi się kontrolka ABS zatrzymałem się zgasiłem auto,odpaliłem na nowo i ok przejechałem kilka metrów i znowu się pali....na komputarze pokazało mi się ABS fault. Nie wiem od czego zacząć sensory.. proszę o pomoc.
Dawidovs - Sro Wrz 03, 2014 07:59
Klubowicz a nie wie jak się zachowywać na forum
Szukajka nie gryzie
Działa prędkościomierz? Jeśli tak to nie prawy czujnik z przodu
Najlepiej podjedź gdzieś na komputer - czujnik wadliwy wykryje, jeśli problem z pompą lub pierścieniem magnetycznym któregoś koła to komputer najczęściej pokazuje nieznany bład.
Przeczyść też wtyczkę od pompy ABS.
arczi220 - Sro Wrz 03, 2014 08:36
Wiem miałem za mało czasu żeby szukać już wszystko poczytałem.Dzięki za radę
szpynior - Sro Wrz 03, 2014 08:48
artmati, do takich pierdół zakup sobie BMW Scanner. Sam sobie zdiagnozujesz .
arczi220 - Sro Wrz 03, 2014 16:05
Mam 1.4.0 po wieczorem sprawdze.Kurcze zapomniałem o tym scanerze dzięki że mi przypomniałeś
[ Dodano: Sro Wrz 03, 2014 17:05 ]
Witam ponownie
Podłączyłem scaner i pokazuje jeden eroor F1 [31] Error number F1
-----------------------------------------------------------------------
Unit BMWTNR HW SW-FSW CI DI BI/VI Date Odometer VIN
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ABS -> A.518.B19 51 01 01 01 00 06/00 - -
Przydałaby się tabelka kodów albo wiecie co to
Micros - Sro Wrz 03, 2014 16:15
Bosch 5.7 Table of error codes: BMW ABS / ASC Bosch 5.7 Tabela kodów błędów:
5 Right Rear Wheel Speed Sensor 5. Prawo tylne Speed Wheel Sensor
6 Right Front Wheel Speed Sensor 6 Prawo Speed Wheel Front Sensor
7 Front Left Wheel Speed Sensor 7 przedni lewy Speed Wheel Sensor
14 Solenoid Valve Relay (check fuses 17 & 33) 14 Zawór elektromagnetyczny przekaźnik (sprawdzić bezpieczniki 17 i 33)
15 Pressure Sensor/Pump Error 15 czujnik ciśnienia / Pompa błąd
21 Module Memory Failure - ABS/ASC module is faulty 21 błąd modułu pamięci - ABS / ASC jest uszkodzony moduł
23 Incorrect Coding - ABS/ASC module is faulty 23 Niewłaściwe Kodowanie - ABS / ASC jest uszkodzony moduł
24 Wrong Impulse 24 Wrong Impulse
30 Left Rear Wheel Speed Sensor 30 Tylny lewy Speed Wheel Sensor
31 Open Right Rear Wheel Speed Sensor 31 Open Speed Wheel prawego tylnego czujnika
32 Open Right Front Wheel Speed Sensor 32 Open Prawo Speed Wheel Front Sensor
33 Open Left Front Wheel Speed Sensor 33 Open Pozostało Speed Wheel Front Sensor
50 Right Front Outlet Valve - ABS/ASC module is faulty 50 prawy przedni wylot zaworu - ABS / ASC jest uszkodzony moduł
51 Left Rear Outlet Valve - ABS/ASC module is faulty 51 Tylny lewy wylot zaworu - ABS / ASC jest uszkodzony moduł
54 Left Front Inlet Valve - ABS/ASC module is faulty 54 Przedni lewy Inlet Valve - ABS / ASC jest uszkodzony moduł
55 ASC Intake Valve - ABS/ASC module is faulty Zawór dolotowy 55 ASC - ABS / ASC moduł jest uszkodzony
58 Gear Box Control Unit (CAN bus error) 58 Gear Box Control Unit (błąd magistrali CAN)
59 DMER1 (CAN bus error) 59 DMER1 (błąd magistrali CAN)
61 Steering Angle Sensor Identification 61 Identyfikacja czujnika kąta skrętu kierownicy
66 Speed Sensor Voltage Supply 66 Czujnik prędkości Napięcie zasilające
67 Intermittent Interference 67 Przerywany zakłóceń
75 Engine Speed Fault from DME 75 Prędkość obrotowa silnika błędów DME
81 Pressure Sensor 81 czujnik ciśnienia
82 Open Yaw Rate Sensor 82 Czujnik prędkości kątowej Open
86 ASC Cut-off Valve Rear Axle 86 ASC zawór odcinający Oś tylna
88 Precharge Pump 88 Precharge Pump
89 Low Voltage 89 Low Voltage
90 Temporary System Deactivation 90 tymczasowej dezaktywacji systemu
94 DDE Fault/Yaw rate sensor 94 DDE Awaria / czujnika prędkości kątowej
97 Steering Angle Sensor 97 Kąt skrętu czujnika
10 Brake Light Switch 10 Przełącznik światła stop
108 SN Control 108 SN Control
112 Open CAN to Instrument Cluster 112 CAN Open Instrument Cluster
114 Pressure Sensor Offset 114 Przesunięcie czujnika ciśnienia
117 Brake Light Switch Failure 117 Brake Light Switch Failure
118 DME Status-Internal Error 118 DME Status Błąd wewnętrzny
U Ciebie prawy tył. Sprawdź i przeczyść wtyczki w bagażniku zaraz za fotelem pasażerów.
arczi220 - Sro Wrz 03, 2014 20:03
Dzięki Micros> ułatwiłeś mi zadanie.Sprawdziłem tą wtyczke niebieską poczysciłem i psikłem contactem i nic kabelek nie widać nigdzie przetarty jest w takiej osłonce wygląda na cały.To będzie trzeba zdjąć piaste żeby dojść do tego zobaczyć co jest grane.
[ Dodano: Sro Wrz 03, 2014 21:03 ]
Tak myślę że jak już ściągnę piastę to od razu wymienię ten czujnik.Z jakiej firmy go kupić ?.A druga sprawa powinno się go wyciągnąć od tyłu odkręcając śrubkę mocującą czujnik.A co z pierścieniem magnetycznym jest wymienny czy razem z piastą
szymon75 - Pią Wrz 05, 2014 20:20
Artmati pierścień magnetyczny niestety jest w komplecie z piastą i łożyskiem. Ja mam podobny problem. Wymieniłem łożysko lewy tył. Po wymianie miałem problem z ABSem bo na nowej piaście był uszkodzony pierścień magnetyczny. Po ponownej wymianie przez krótki okres wszystko było ok. aż nie zaświeciła mi się kontrolka od ABSu. Byłem na kompie i mi powiedzieli, że problemem jest czujnik lewy tył (gdzie wcześniej wymieniłem piastę). Zakupiłem więc nowy czujnik, wymieniłem. Problem ustąpił na pierwsze przejechane 500 metrów i ponownie zapaliła się kontrolka. Już nie mam pomysłów co robić, bo przez tą durną kontrolkę to nie chcą mi puścić przeglądu.[/i]
arczi220 - Pon Wrz 08, 2014 06:34
Wiesz a może masz kabel przetarty albo zgnieciony ten do (do wtyczki od czujnika) one idą we wiązce i tam cie straszy.
sash997 - Pon Wrz 08, 2014 17:08
zapala sie podczas spokojnej jazdy czy podczas ruszania lub przyśpieszania??
szymon75 - Pon Wrz 08, 2014 20:31
Niestety świeci się cały czas. Po powtórnym wypięciu i wpięciu wtyczki od tego czujnika kontrolka zgasła na kolejne 500 metrów po czym zapaliła się ponowie i świeci się bezustannie. Po włączeniu zapłonu wyświetla mi się do tego komunikat ABS Fault.
arczi220 - Czw Wrz 11, 2014 10:13
Mam informacje od dobrego elektryka
Jeżeli kontrolka zapali ci się po przejechaniu kilkunastu metrów to będzie coś z pierścieniem magnetycznym.
Jeżeli kontrolka zapali ci się chwile po włączeniu zapłonu (na postoju) to wina czujnika.
Pod warunkiem że masz zdiagnozowane że usterka jest w kole.
Czujnik kupiłem z getza za 36 zł plus wysyłka.
2 godziny roboty i po sprawie musiałem odkręcić piastę inaczej nie dało rady twardo siedział.Dziure musiałem przejechać iglakiem bo było dużo rdzy żeby w miare nie za ciężko wsadzić czujnik.Skasowałem błędy scanerem i jest ok.
mis_dj - Czw Sty 01, 2015 16:44
Właśnie wczoraj miałem problem z kontrolkami ABS/TC/ręczny wszystko na raz - Licznik działał poprawnie. Zanim przystąpiłęm do naprawy to już podejrzewałem pompę ABS bo taka diagnoza jest najczęstsza przy palących się wszystkich wspomagaczach ABS/TC/RĘCZNY. Zacząłem od sprawdzenia wtyczki pompy pod akumulatorem. Była OK. Okazało się że przetarty był przewód prowadzący od koła do wtyczki w lewym kole (nie mam tempomatu więc musiałem organoleptycznie sprawdzić przewód).
Problem zniknął.
lukasz-89 - Pią Sie 04, 2017 19:23
Witam mam ten problem z kontrolka zapala się po chwili jazdy i pokazuje się wykrzyknik z kołem tak jak kontrola trakcji i świeci ABS co to będzie?
marcin.misek - Pią Sie 04, 2017 20:18
lukasz-89 napisał/a: | co to będzie? |
uszkodzony ABS
przeczytaj cały temat to sie dowiesz lub nie
lukasz-89 - Pią Sie 04, 2017 20:50
No właśnie czytam i nie wiem co to może być gdyż wszystko pozostałe predkosciomierz wskazówka od paliwa działa. Czy ABS ma coś wspólnego z tarczami ? Gdy hamuje to piszcza
MatiNitro - Pią Sie 04, 2017 20:56
lukasz-89, czujniki ABS masz 4, a prędkościomierz i wskaźnik paliwa korzysta z jednego bądź dzwóch, nie pamiętam, czyli pozostaje minimum 50% na uszkodzenie.
Pozdrawiam
mocu - Pią Sie 04, 2017 21:20
Niekiedy pomaga przeczyszczenie paska magnetycznego na łożysku piasty z syfu tam nagromadzonego. Ważne żeby pózniej piastę przykręcić z odpowiednią siłą. U mnie mechanik dokręcił piastę kluczem udarowym i po tygodniu ABS znowu wariował. Ułamałem klucz, ale piastę odkręciłem i dokręciłem odpowiednio. Teraz jest ok.
lukasz-89 - Pią Sie 04, 2017 23:25
To co mam zrobić? Gdzie te czujniki się znajdują ?
mocu - Nie Sie 06, 2017 10:59
Dołączam 2 fotki. Pasek magnetyczny i czujnik ABS tylnej piasty.
lukasz-89 - Nie Sie 06, 2017 23:19
u mnie bład załącza sie za kazdym razem przy skrecie kierownicą w prawo coś to moze oznaczac? rozłaczyłem lewy czujnik od strony kierowcy to od razu wyswietlił się bład i nie działał proedkościomierz wiec go wykluczam gdyż gdy załacza sie bład prędkościomierz działa.
Czy ktoś z okolic Poznania ma Toaf?
[ Dodano: Pon Sie 07, 2017 00:19 ]
Problem mAm nadzieje rozwiązany otóż prawy czujnik odlączyłem wyswietlił się bład oraz przestał działać licznik wiec prawy czujnik wykluczyłem (przedtem myslałem ze to lewy jest odpowiedzialny za predkościomierz) wiec sprawdziłem lewy czujnik (skrecajac maxw prawo wyswietlał się bład) odkreciłem koło i poluzowałem czujnik by miał luz gdy skrecam kołami w prawo no i błąd już sie nie pojawił i mam nadzieję że się nie pojawi banalne ciekaw jestem co by w warsztacie wymyślili by zarobili
|
|