|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Gaśnie na zimnym
Aful89 - Pią Paź 24, 2014 09:02 Temat postu: [R200] Gaśnie na zimnym Panowie potrzebuję pomocy. Mój R po odpaleniu na zimnym spada z obrotów i gaśnie albo utrzymuję obroty w granicy 500. Problem z gaśnięciem pojawia się również przy zmianie biegów przy niskiej prędkości. Tak jakby tracił gdzieś prąd. Dopiero po rozgrzaniu wszystko ustępuje.
Harry - Pią Paź 24, 2014 10:09
a czujnik temp. sprawdzałeś ?
http://www.mgfcar.de/sensor/
Aful89 - Nie Paź 26, 2014 10:31
Czujnik temp jest nowy i dalej gaśnie. Gdzie szukać??
NoPE - Nie Paź 26, 2014 11:02
Silniczek krokowy jest od jałowych obrotów - jemu się przyjrzyj.
Aful89 - Nie Paź 26, 2014 11:32
czyszczony dwa miesiace temu
robsson78 - Nie Paź 26, 2014 12:22
Aful89 napisał/a: | Czujnik temp jest nowy i dalej gaśnie. Gdzie szukać?? |
Który czujnik wymieniałeś dokładnie ?
Aful89 - Nie Paź 26, 2014 16:13
http://www.mgfcar.de/sensor/ECU_dcp_3953.JPG
ten oto brązowy został wymieniony ale auto jak jest zimne i tak gaśnie
robsson78 - Nie Paź 26, 2014 17:30
Zapytam dla pewności MEK100060 zastosowałeś ?
Aful89 - Nie Paź 26, 2014 17:58
mozna prosciej?
robsson78 - Nie Paź 26, 2014 19:41
Pytam jaki symbol czujnika zastosowałeś ?
Czy czujnik o prawidłowych parametrach ?
Aful89 - Nie Paź 26, 2014 19:50
zobacze jutro ale problemy zaczely sie przy starym czujniku
zacekpl - Pon Paź 27, 2014 17:49
A na ciepło wszystko w 100 % ok ? odcinke ma jak powinien ?
Aful89 - Pon Paź 27, 2014 17:52
Czujnik jest prawidlowy. Na rozgrzanym silniku wszystko hula. Problem pojawia sie tylko po nocy lub jak auto dlugo stoi i jest zimny silnik.
zacekpl - Pon Paź 27, 2014 18:12
A jak włączysz klime i wszystkie odbiorniki prądu ?
Aful89 - Pon Paź 27, 2014 18:30
Tez dziala. Koncza mi sie pomysly. Ale mam wrazenie ze komputer dostaje bledny odczyt z jakiegos czujnika lub czegos i. podaje zbyt uboga mieszanke. Jutro sprawdze wszystkie bezpieczniki przewody wysokiego i przewody do czujnika
robsson78 - Pon Paź 27, 2014 18:50
TPS też jest podejrzany.
Aful89 - Wto Paź 28, 2014 16:58
TPS raczej sprawny. Wartości podane z tabeli (http://www.mgfcar.de/sensor/) zgadzają się. Na odpalonym silniku po odłączeniu TPS-a obroty silnika nie znacznie się zawahały. Po odłączeniu czujnika temp. płynu chłodzącego załączył się wentylator po podłączeniu nadal chodził musiałem zgasić autko i odłączyc klemę. Odpaliłem i ok. Było dziś dość ciepło więc autko odpaliło za pierwszym razem szkoda tylko że jak jest zimno z rana bądź późnym wieczorem to nie pali. Ktoś jakieś pomysły bo mi się skończyły?? Przewody wysokiego są ok nie wiem tylko jak cewki bo nie miałem możliwości się do nich dostać. Pozostaję chyba tylko komputer w jakimś rozsądnym warsztacie i sprawdzenie błędów itd. Może to coś wykaże...
robsson78 - Wto Paź 28, 2014 18:32
Chyba najrozsądniej byłoby podłączyć pod komputer niż wymieniać części w ciemno.
Adrian - Wto Paź 28, 2014 18:47
Jakie masz obroty po odpaleniu zimnego silnika?
Aful89 - Wto Paź 28, 2014 18:53
chwile utrzymaja sie w granicy 500 i silnik zgasnie jak nie dodam gazu...tylko gdy jest zimno i silnik nie rozgrzany.
[ Dodano: Wto Paź 28, 2014 18:53 ]
bede musial odwiedzic warszawke u mnie raczej nie ma odpowiedniego warsztatu z diagnostyka. Ktos cos poleca w okolicach legionowa badz warszawy?
Adrian - Sro Paź 29, 2014 07:14
A widzisz. Powinno być 1200 obrotów po odpaleniu. Ten wymieniony czujnik to używka czy nówka?
zacekpl - Sro Paź 29, 2014 10:47
Ja bym jeszcze sprawdził charakterystyka tego czujnika jest ok.
Lysack - Sro Paź 29, 2014 12:56
Aful -> nieźle, auto z tym samym silnikiem, z tego samego rocznika i właśnie ostatnio pojawił się u mnie podobny problem. Mało tego, mniej więcej w tym samym czasie robiłem dokładnie te same czynności co Ty. U mnie problem różni się tym, że po odpaleniu nie utrzymuje niskich obrotów, tylko od razu gaśnie - tak jakby miał większe opory w momencie rozruchu.
Do tego czasem przy hamowaniu silnikiem zdarza mu się poszarpywać. 2 czy 3 razy było też czuć benzyną.
Nie znam się aż tak na mechanice, ale na logikę wydaje mi się, że może to być coś z wtryskami:
-w momencie odpalenia auto przez jakąś dziurę zasysa powietrze i do silnika nie wpada odpowiednia dawka benzyny = dead
-przy hamowaniu silnikiem kiedy benzyna zaciągana jest siłą ciągu, zasysa powietrze i szarpie
-czuć benzynę bo przez jakąś dziurkę gdzieś się wydostaje i ją czuć gdy odparowuje.
Nie chcę zakładać nowego wątku, ale czy mój tok rozumowania jest dobry?
Przed zimą chcę podjechać do British Cars na kompleksowy przegląd i usunięcie tej usterki, ale zanim to zrobię, może udałoby się znaleźć rozwiązanie samemu (przynajmniej częściowo).
zacekpl - Sro Paź 29, 2014 13:19
Lysack napisał/a: | -w momencie odpalenia auto przez jakąś dziurę zasysa powietrze i do silnika nie wpada odpowiednia dawka benzyny = dead |
Ilość lewego powietrza nie ma wpływu na dawkę, zmienia co prawda mieszankę, ale dawka pozostaje sa sama. Raczej bez większego znaczenia przy rozruchu, jak już to ciągle by były jakieś jaja. Lysack napisał/a: | -przy hamowaniu silnikiem kiedy benzyna zaciągana jest siłą ciągu, zasysa powietrze i szarpie |
Benzyna zasysana ? To nie gaźnik tylko wtrysk, więc benzyna jest wtryskiwana pod ciśnieniem, a akurat przy hamowaniu silnikiem powyżej ok 1500 rpm nie jest wtryskiwana wcale.
Lysack napisał/a: | -czuć benzynę bo przez jakąś dziurkę gdzieś się wydostaje i ją czuć gdy odparowuje. |
Bardzo możliwe, posprawdzaj przy listwie, regulatorze ciśnienia, pochłaniaczu par paliwa itp
Do autora tematu: odepnij całkiem czujnik o zobacz czy będzie odpalał normalnie i trzymał obroty, jeśli dalej będą się działy cyrki to zostawiłbym czujnik temperatury i szukał innej przyczyny.
Lysack - Sro Paź 29, 2014 13:36
zacek -> dziękuję za sprostowanie
Fakt, z tym zaciąganiem przy hamowaniu pojechałem po bandzie Jednak wszystkie objawy pojawiły się mniej więcej w tym samym czasie, dlatego wiążę je ze sobą i jak sądzę, elementem łączącym wszystko to o czym piszę jest podawanie paliwa przez wtryski (przelewanie, niedolewanie, wylewanie - nie wiem)
zacekpl - Sro Paź 29, 2014 14:03
Lysack napisał/a: | (przelewanie, niedolewanie, wylewanie - nie wiem) |
Wymij listwe i niech ktoś w tym czasie kręci rozrusznikiem, a Ty obserwuj jak wtryski dawkują, powinna to być jednolita mgielka. Ale mi to bardziej pasuje na krokowca.
Aful89 - Sro Paź 29, 2014 16:26
Charakterystyka czujnika jest ok sprawdzane dwa razy, czujnik też właściwy. Czy z odłączonym czy nie dzieje się to samo. Poza tym sprawdziłem też stary czujnik i okazał się również dobry. Na zimnym gaśnie od razu jeżeli przytrzymam gaz kilka minut i puszczę będzie trzymał niskie obroty i szarpał. Problem ustępuję gdy silnik osiągnie właściwą temperaturę. Przemęczę się kilka dni i też chyba wybiorę się do British Cars żeby sprawdzić co i jak.
[ Dodano: Sro Paź 29, 2014 16:26 ]
Krokowiec był czyszczony w sierpniu po czyszczeniu zdarzało się mu jeszcze zaciąć na wyższych obrotach ale tylko przy upałach i to rzadko. Spróbuję go jutro jeszcze raz wyciągnąć i wyczyścić ale wątpię że to on. Zaczął się temat rzeka i wydaję mi się że najlepszym rozwiązaniem będzie diagnostyka komputerowa.
zacekpl - Sro Paź 29, 2014 20:01
Podmień jeszcze ten krokowiec, jak już się zacinał kiedyś, to może znowu mu sie udzieliło.
Aful89 - Czw Paź 30, 2014 18:34
myślę że temat usterki raczej rozwiązany...stawiam na to że gdzieś jest przebicie w instalacji, cewkach lub kablach...dziś rano był u mnie duży przymrozek jak jechałem na 6.00 rano do pracy co za tym idzie była mała wilgotność powietrza...auto odpaliło normalnie...gdy jest rosa i duża wilgoć auto ma problemy...
[ Dodano: Czw Paź 30, 2014 18:34 ]
więc pozostaję szukać dokładniej jakiejś uciekającej iskierki, zwarcia...
zacekpl - Pią Paź 31, 2014 07:49
Dużo bardziej niż instalacja elektryczna na wilgotność powietrza wrażliwe są przewody zapłonowe, zobacz po ciemku czy jest dyskoteka pod maską. I sprawdź jeszcze czy wszystkie kabelki do krokowca mają przejscie, może w kostce trzeba blaszki podgiąć. Jakby nie było przejscia do czujnika temperatury to by od razu 2 wiatraki się włączały.
Aful89 - Pon Lis 17, 2014 19:49
Jakie przewody polecacie do vvc? Prawdopodobnie to jednak one. Nie ma dużo przebić ale jest kilka takich że ledwo je można zauważyć. Gdy pryskałem wodą ze spryskiwacza do prania to silnik zaczynał nie równo pracować.
zacekpl - Pon Lis 17, 2014 23:22
Janmory. Kup bezpośrednio ze strony producenta. Naprawdę najwyzsza jakosc wykonania, wg mnie nie odstaja od NGK, a prawie 3x tańsze.
Harry - Wto Lis 18, 2014 12:27
co do janmorów to zależy na co sie trafi
Aful89 - Wto Lis 18, 2014 20:41
Nie chcę wymieniać dwa razy więc wolę zainwestować trochę więcej.
[ Dodano: Wto Lis 18, 2014 20:41 ]
Ktoś jeszcze poleca coś dobrego...??
Kozik - Wto Lis 18, 2014 21:08
ja w 1.4 16v i 1.8vvc miałem ngk, nie są najlepsze na całym świecie ale nie miałem z nimi problemów
|
|