Zobacz temat - [R75] 2.0 V6 nieprawidłowe działanie nawiewu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] 2.0 V6 nieprawidłowe działanie nawiewu

osarro - Wto Paź 28, 2014 20:35
Temat postu: [R75] 2.0 V6 nieprawidłowe działanie nawiewu
Witam

Mało kiedy goszczę w tym dziale ale mam nietypowy przypadek.

Dzisiaj zauważyłem iż ciepłe powietrze z nawiewu leci tylko gdy samochód jest w ruchu :/
Natomiast gdy stoję w korku to z nawiewu leci letnie powietrze.

Dodam że temperatura silnika w normie,klimatyzacja dwustrefowa manualna, nawiewy ustawione na max ciepło.

SeniorA - Sro Paź 29, 2014 10:15

zacznij od sprawdzenia poziomu płynu chłodniczego na zimnym silniku i odpowietrzenia ( zalej poziom 2-3 cm powyżej dna ).Może być konieczna wymiana korka zbiorniczka wyrównawczego.
osarro - Sro Paź 29, 2014 16:37

Z płynem żadnych problemów nie ma i od roku stan płynu się nie zmienił :/ podejrzewam też jakiś problem z nagrzewnica ale to sa tylko domysły z racji iż problem nietypowy,łatwiej byłoby gdyby w ogóle padło ogrzewanie.

[ Dodano: Sro Paź 29, 2014 16:37 ]
Dodam jedynie ze autko posiada LPG jezeli to coś zmienia.

SeniorA - Sro Paź 29, 2014 16:53

osarro napisał/a:
Z płynem żadnych problemów nie ma i od roku stan płynu się nie zmienił
może być poduszka powietrza.
osarro napisał/a:
podejrzewam też jakiś problem z nagrzewnica
z racji budowy nagrzewnicy,problem zaczyna się i objawia niegrzaniem od strony pasażera.
Pozostaje jeszcze korek zbiorniczka.

R75 - Sro Paź 29, 2014 18:37

mam dokladnie to samo, stoje na swiatlach leci letnie, ruszam/jade leci gorace,
probowalem na auto i na econo, bez zmian, niezaleznie czy lewa, czy prawa

gdzie moze lezec proble?

ps.
ktos z wlascicieli Vki moze potwierdzic, ze tak nie powinno byc?

osarro - Sro Paź 29, 2014 18:42

Zaraz się okaże że to jakiś wymysł Anglików tak jak wycieraczki które na postoju dzialaja dużo wolniej :P w kazdym razie korek to niewielki wydatek wiec mozna spróbować.
R75 - Sro Paź 29, 2014 19:23

zrobilem autotest klimy:

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=112015#112015
https://www.youtube.com/watch?v=LPQfc4jvfUE

dostalem bledy:

21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe

czy to moze miec wplyw na takie zachowanie?
podkreslam ze na econo tez leci letnie.

teraz czytam, ze sprawdzic nalezy w ciagu dnia a nie w nocy :D

jutro sprawdze jeszcze raz, bo to moze byc zly trop,
chyba ze ktos ma jescze jakis pomysl dlczego leci chlodne

u mnie z plynem ok, mam benzyne bez gazu

SeniorA - Sro Paź 29, 2014 19:56

osarro napisał/a:
Zaraz się okaże że to jakiś wymysł Anglików tak jak wycieraczki które na postoju dzialaja dużo wolniej w kazdym razie korek to niewielki wydatek wiec mozna spróbować.
osarro, były takie przypadki np. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=62327, chociaż to diesel.
R75 - Sro Paź 29, 2014 20:43

bardzo ciekawa sprawa z tym korkiem

kojarzcie czy moze byc dowolny, czy musze szukac pod benzyne 2.0 v6,
tez mam zamiar to sprawdzic

IC 50zl
http://e-katalog.intercar...0461/907000000/ - brak

IP 25zl
http://www.iparts.pl/auto...461-100112.html - brak

osarro - Sro Paź 29, 2014 20:55

R75 napisał/a:
;]kojarzcie czy moze byc dowolny, czy musze szukac pod benzyne 2.0 v6,
tez mam zamiar to sprawdzic


Tak wszystkie korki są takie same 1,8-2,0-2,5-diesle przynajmniej z tego co się orientuję

Jedyna różnica to że występowały 2 rodzaje starszy i nowszy ale nowe będą już raczej w nowej wersji sprzedawane ;)

[ Dodano: Sro Paź 29, 2014 20:55 ]
http://www.4cars.pl/samoc...icy,0,0.php#top

dodam to co znalazłem ale niska cena prawie aż odstrasza :D

R75 - Sro Paź 29, 2014 20:56

osarro thx, daj znac jezeli uda Ci sie rozwiazac problem, moze faktyczne to ten korek....
osarro - Sro Paź 29, 2014 20:59

Jak tylko kupię to na pewno dam znać bo pomimo iż nie jest to bardzo uciążliwe to drażni mnie ta usterka ;)
R75 - Sro Paź 29, 2014 21:15

ile powinno byc tego plynu, o ile sie nie myle na zbiorniczku nie ma miarki, min, max

powinno by "pod korek" ?

SeniorA - Sro Paź 29, 2014 21:31

R75 napisał/a:
ile powinno byc tego plynu, o ile sie nie myle na zbiorniczku nie ma miarki, min, max
no jak to nie ma, na dnie zbiorniczka jest oznaczeni miń i max ,oraz z boku zbiorniczka . Ale praktycznie najlepiej wlać ponad max około 2 cm.
R75 - Sro Paź 29, 2014 21:47

oki, dzieki za info, jutro bede sprawdzal, dam znac jezeli bede cos wiecej wiedzial
paolinio - Czw Paź 30, 2014 00:24

Ja też mam to samo w swoim, według mnie problem polega na tym, że na wolnych obrotach ciśnienie w układzie jest na tyle niskie , że nie jest w stanie wtłoczyć wody do najdaalszej części nagrzewnicy, czyli od strony pasażera, oczywiście woda szuka najkrótszej drogi więc przepływa w miejscu gdzie sa rurki, gdy dodam gazu ciśnienie w układzie wzrasta, woda nie nadąża przepływać najkrótszą drogą, szukając ujścia zalewa całą nagrzewnice, a z nawiewu leci ciepło. Wniosek jest taki ,że nagrzewnica ma zmniejszona przepustowość w skutek zabrudzenia lub zakamienienia, ale to tylko moje filozoficzne wywody :mrgreen:
ToXiC - Czw Paź 30, 2014 20:00

Witam, odnośnie problemu z nawiewem. Nie będę zakładał nowego tematu. Mam taki problem że po ustawieniu nawiewu na szybę lub na szybę i nogi, nawet na maksymalnym biegu słabo leci powietrze na szybę od strony kierowcy. Bliżej środka i dalej do pasażera elegancko wieje i odparowuje a w lewym rogu aż do wysokości zegarów lipa. Nawet jak przykładam rękę to czuć ze nad zegarami bardzo słabo leci powietrze a z niektóry szczelin prawie w ogóle. Dodam że z innym nastawami nawiewu nie ma problemow i jest to klimatronik. Możliwe jest że coś od góry od deski rozdzielczej w szczelinach nawiewu na szybę jakiś syf się zebrał i dlatego słabo wieje? Jak to o czyścic, sprężarką? Ktoś może ma jakiś pomysł? Może jakieś klapki nawiewu nie domykają się jak należy?
automechanik - Czw Paź 30, 2014 21:42

ToXiC, ciekawa rzecz, bo u mnie jest tak samo. Będziemy chyba musieli wrócić do angielskiej wersji :|
R75 - Czw Paź 30, 2014 22:03

mialem malo plynu, ponizej minimum, dolalem jakies 400ml aby bylo ponad max, wyglada ze jes ok (testowalem Econ - Hi), leci cieple nawet na postoju

poczekam na ujemna temperature, aby potwierdzic poprawne dzialanie

oglolnie po wcisnieciu gazu, kiedy silnik wchodzi gdzies na 2tys obrotow, leci juz gorace, na postoju cieple, wczesniej lecialo calkiem chlodne

czujnik jeszcze nie sprawdzony

osarro - Pią Paź 31, 2014 20:42

Ja wymieniłem korek za 22 zł oczywiście 140 czyli 1,4 bara zamiennik od BMW.
Stary na razie zachowałem bo wydaje mi się że i tak był sprawny.
Efekt....hmmm....przez 5-10 minut jazdy ciepłe powietrze niestety nadal tylko pow 1800-2000rpm. Po około 20 minutach jazdy z nawiewu w trakcie jazdy leci już gorące a na postoju nie udaje mi się go wystudzić.
Można więc powiedzieć że 50% sukces,będę dalej sprawdzać idąc po instalacji nagrzewnicy, zobaczę jak szybko nagrzewają się rurki i czy bypass nie blokuje przepływu bo chyba rurki nagrzewnicy powinny tak samo szybko się nagrzewać jak cały obieg?? Czy może jestem w błędzie?

SeniorA - Pią Paź 31, 2014 22:51

osarro napisał/a:
chyba rurki nagrzewnicy powinny tak samo szybko się nagrzewać jak cały obieg??
tak , nawet przy częściowo zatkanej lub zamulonej nagrzewnicy.
R75 - Sob Lis 01, 2014 21:51

sprawdzałem ostatnio klimę w ciągu dnia i jest FC: 00 - świetnie

niestety woda ze zbiorniczka sama nie wyparowała, mam walnięty termostat,
ciekanie, szykuje się do wymiany i znowu kilka stów w plecy :(

osarro - Nie Lis 02, 2014 18:19

R75 napisał/a:
sprawdzałem ostatnio klimę w ciągu dnia i jest FC: 00 - świetnie

niestety woda ze zbiorniczka sama nie wyparowała, mam walnięty termostat,
ciekanie, szykuje się do wymiany i znowu kilka stów w plecy :(


Warto rurki od termostatu też wymienić żeby był komplet chociaż nie są tanie...przerabiałem wymianę zaraz po zakupie.
Jak trafisz magika co bez zdejmowania kolektora ogarnie to ok bo tak dojdą jeszcze uszczelki przy kolektorze.

ToXiC - Nie Lis 02, 2014 19:04

automechanik, widzę ze nikt nie miał takich problemów oprócz nas :D jutro po robocie ogarnę temat spróbuje zobaczyć od doły gdzie pedały czy nie widać jakiś tuneli powietrznych może coś gdzieś się rozszczelniło i powietrze żeby dmuchało na szybę dmucha gdzieś w środku pod deską rozdzielcza widziałem ze cały nawiew na szybę dzieli się na 4 części do których z osobna pewnie idą tunele powietrzne, podejrzewam ze ten pierwszy od kierowcy się zatkał lub jest nie podłączony :D
R75 - Nie Lis 02, 2014 21:45

osarro dzieki za podpowiedz, wlasnie tutaj probuje ustalic co i jak:

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=866272

termostat plus rurki zamowiony 300zl :(

faktycznie jest mozliwosc bez zdejmowania kolektora

Ricardus - Pon Lis 03, 2014 07:37

R75 napisał/a:
osarro dzieki za podpowiedz, wlasnie tutaj probuje ustalic co i jak:

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=866272

termostat plus rurki zamowiony 300zl :(

faktycznie jest mozliwosc bez zdejmowania kolektora


Kurcze robiłem to sam i jakoś cienko widzę to bez zdejmowania kolektora. Też wymieniałem cały komplet wraz z uszczelkami. Trzeba uważać na uszczelki listwy wtryskowej, ja jedną uszkodziłem przy składaniu i miałem dodatkowe zakupy do zrobienia :cry:
Ogólnie umiejscowienie termostatu jest genialne :evil: